استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت

استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت

توسط : تیم محتوا
1,289

در 30 نوامبر 2022 OpenAI، یک آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی آمریکایی با مأموریت توسعه هوش مصنوعی دوستانه به روشی که به نفع بشریت باشد، با چت باکس چت GPT پیشرفته خود منتشر شد. اگر چت CPT به وعده خود عمل کند، باعث تغییر در زندگی ما خواهد شد. گفته می‌شود که ظاهر Chat GPT در ابزار کاربردی آن با گوگل رقابت می‌کند و تنها در پنج روز با جذب بیش از 1 میلیون کاربر، جهان را به خود جذب کرده است. یکی از کاربردهای بی نظیر این ابزار هوش مصنوعی، استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت است.

ابزار هوش مصنوعی Chat GPT3

 به نظر می رسد Chat GPT آماده است تا با تأثیرگذاری بر مشاغل مختلف مانند قانون، روزنامه نگاری، ترجمه و بازاریابی رسانه های اجتماعی، همه چیز را وارونه کند. این ابزار مانند گوگل کار می کند که یک سوال را در کادری تایپ می کنید و اینتر را فشار می دهید.  چت باکس پاسخ را معمولاً در قالب مقاله نمایش می دهد و به سؤال مطرح شده پاسخ می دهد.  اما چگونه می توانید از ChatGPT در سفر مهاجرت خود استفاده کنید

Chat GPT-3  از زمان راه‌اندازی آن در نوامبر ۲۰۲۲، به دلیل پاسخ‌های صریح و توانایی یادگیری و تکمیل پاسخ‌هایش، در طیف گسترده‌ای از موضوعات، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. از نظر بسیاری به عنوان اولین انقلاب هوش مصنوعی (AI)، کارکردها و کاربردهای ChatGPT-3 حتی تا مهاجرت به کشورها مانند آمریکا و کانادا نیز گسترش می‌یابد و ممکن است مزایای زیادی برای کسانی که در حال حاضر در سفر مهاجرتی خود هستند، داشته باشد. برای آگاهی از روش استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت با ما همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه:برنامه کاری مجازی (VWP) دبی چیست

ChatGPT-3 چیست؟

ChatGPT-3 یک ربات چت است که از مدل های تکمیل زبان برای تکمیل وظایف مربوط به تولید زبان طبیعی یا کد استفاده می کند. با این حال، مدل هایی که چت بات روی آنها اجرا می شود را می توان با استفاده از سوالات خاص (یا درخواست) از کاربر تنظیم کرد. 

علاوه بر این، ربات چت دارای اسلایدرهایی برای مقادیر «دما» و «P بالا» است که به ترتیب تصادفی بودن مجاز و احتمالات در نظر گرفته شده برای ایجاد پاسخ را کنترل می‌کند. بنابراین، چگونه شخصی می تواند از ChatGPT در زمینه سفر مهاجرتی خود استفاده کند؟

جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات - کشف مهاجرت

برای استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت، یکی از ساده ترین کاربردهای ChatGPT جمع آوری و فیلتر کردن اطلاعات است. به عنوان مثال، یک دانشجوی بین‌المللی که به دنبال مطالعه انیمیشن سه بعدی در کانادا است می‌تواند از ChatGPT بپرسد که بهترین برنامه‌های انیمیشن سه بعدی در کانادا چیست؟

در کوتاه ترین زمان به نتایج خوبی دست خواهید یافت و یک جستجوی سریع در گوگل تأیید می کند که آنها برنامه های معتبری از مؤسسات آموزشی تعیین شده (DLI) هستند که می توانند دانشجویان بین المللی را بپذیرند. با این حال، ChatGPT می‌تواند این تولید اطلاعات را بیشتر ببرد و درخواست‌های خاص‌تری را نیز مدیریت کند.

در اینجا یک نمونه سریعتر از یک مثال واقعی آورده شده است: بهترین برنامه ها برای دانشجویان بین المللی که پس از اتمام واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی هستند و شهریه بین 20000 تا 30000 دلار کانادا دارند؟

خواهید دید که با استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت نتایج با یک اعلان خاص‌تر کمی تغییر کرده‌اند و دوباره نتایج دقیق‌تری را به درخواست ارائه می‌دهند. از این نظر ChatGPT می تواند یک ابزار جستجوی تخصصی و خاص برای تازه واردان به کانادا باشد. با این حال، این فقط سطح کاری است که هوش مصنوعی می تواند انجام دهد.

استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت

یادگیری و به کارگیری دانش - جستجوی استخدام

اگرچه ChatGPT هنوز در مراحل ابتدایی نسبی خود است، چند ویژگی پیشرفته‌تر دارد. به عنوان مثال توانایی هوش مصنوعی برای یادگیری از اطلاعاتی که فرد آن را تغذیه می‌کند و سپس یک مدل سفارشی را مطابق با درخواست‌های شما تنظیم می‌کند.

به عنوان مثال، یک روش معمول هنگام درخواست شغل، نگاه کردن به شرح شغل و افزودن کلمات کلیدی مرتبط از پست به رزومه است. بسیاری از شرکت ها از سیستم های ردیابی متقاضی (ATS) به عنوان اولین تصمیم گیری برای تجزیه و تحلیل رزومه برای این کلمات کلیدی و تعیین مناسب بودن آنها برای موقعیت استفاده می کنند.

با استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت در اینجا نیز می تواند کمک کند. اگر پست شغلی را در چت ربات هوش مصنوعی وارد کنید، می‌تواند کلمات کلیدی را فورا استخراج کند و روند درخواست را ساده‌تر کند. اگر کسی به مرحله مصاحبه پیش رفت، می‌تواند از ChatGPT بخواهد که یک آگهی شغلی را از موقعیت خود بخواند و سپس سوالات احتمالی مصاحبه را بر اساس شرح شغل ایجاد کند.

این می تواند یک ابزار آماده سازی ارزشمند باشد و با توانایی کنترل مقادیر، کاربران می توانند طیف وسیعی از پاسخ های سوالات احتمالی مصاحبه و پاسخ های کلیدواژه را دریافت کنند.

بازخورد - تست زبان

بر اساس اطلاعاتی که قبلاً در مدل‌ های ChatGPT وجود دارد، می‌تواند بازخوردهای خاص را نیز ارائه دهد. با استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت به ویژه برای کارهای مبتنی بر زبان مانند ترجمه یا یادگیری زبان خوب عمل می کند و برای کسانی که ممکن است در حال یادگیری یا تمرین یک زبان جدید هستند بسیار کاربردی است.

به عنوان مثال، می توان از ChatGPT در مورد دستور زبان و صحت جملات در زبان انگلیسی و انواع زبان های دیگر استفاده کرد. این برای کسانی که به دنبال انجام تست های زبان هستند بسیار با ارزش است، زیرا می توانند تمرین کنند و در مورد تمرین خود برای بخش نوشتن بازخورد دریافت کنند. بازخورد همچنین می تواند فراتر از نظرات ساده در مورد یک جمله باشد.

پیشنهاد مطالعه:اخذ مدرک بین المللی ICDL برای مهاجرت

دستور زبان و گرامر ChatGPT

این نباید به جملات کوچکتر محدود شود یا به مفاهیم مستقیم تری مانند دستور زبان و گرامر ChatGPT ، همچنین می‌تواند در کارهای نوشتاری پیچیده‌تر نظراتی با مرتبه بالاتر ایجاد کند. به این مثال از قضاوت یک بحث اخلاقی در مورد مجازات اعدام، بر اساس برخی از فاکتورهای امتیازدهی آیلتس نگاه کنید:

بازخورد در اینجا هم ارتباط و هم توجیه دارد و سنگ بنای خوبی و تجزیه و تحلیل بیشتر برای یادگیری زبان ارائه می دهد.  استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت ، از این نظر برای کسانی که به دنبال آزمون زبان برای مقاصد مهاجرت هستند، می تواند ارزشمند باشد.

محدودیت ها

با این حال، نکته مهم، در حالی که ChatGPT چندین مزیت دارد، محدودیت های قابل توجهی نیز دارد. یکی از نکات مهمی که وجود دارد این است که هنگامی که از موضوعات جدید در تاریخ از آن سوال می شود، پاسخ های دقیقی نداشته و دچار مشکل می شود. 

از همین روست که ممکن  است محدودیت هایی در خصوص توانایی ChatGPT جهت مشاوره در مورد موضوعات مهاجرت وجود داشته باشد. سیاست مهاجرت در کشورها به طور مرتب تغییر می کند و برای پاسخگویی بهتر به نیازهای اقتصادی و اجتماعی آن کشور تغییر می کند. بنابراین، استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت برای ارائه مشاوره صحیح در مورد مهاجرت محدود است.

در حالی که می‌توان با درخواست از ChatGPT برای یادگیری اسناد خاصی که تغییرات خط‌مشی را بررسی می‌کنند، این موضوع را تا حدی برطرف کرد، این امر باعث می‌شود که تصمیم در مورد اینکه چه چیزی مفید است و چه چیزی مفید نیست، به صلاحدید خود کاربر خواهد بود و یکی دیگر از مشکلات کلیدی و دلیلی برای بسیاری از افراد است. 

استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت

بررسی گزینه های مهاجرت

مهاجران ممکن است از Chat GPT بخواهند که انواع گزینه های مهاجرتی را برای مهاجرت به ایالات متحده ارائه دهد. سپس، آنها ممکن است بخواهند پاسخ را در قالب جدول ارائه دهند. متقاضیان با استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت، ممکن است از Chat GPT بخواهند که شرایط لازم برای یک ویزای کاری خاص و مواردی که باید در یک درخواست گنجانده شود را شرح دهد. Chat GPT مطابق درخواست در زمان واقعی پاسخ خواهد داد.

تبیین قانون

متقاضیان مهاجرت می توانند از Chat GPT بخواهند تا قوانین مهاجرت را به شکلی ساده توضیح دهد. برای مثال، مهاجران سرمایه‌گذار ممکن است از Chat GPT بخواهند که قانون اخیر اصلاحات و یکپارچگی EB-5 ایالات متحده در سال 2022 را توضیح دهد تا بهتر بفهمند که در این روش چه چیزی از آنها خواسته می‌شود. نسخه ساده‌شده‌ای که به دست می‌آید، زندگی را برای بیننده‌ای آسان‌تر می‌کند که از رنج خواندن متن و توضیحات متراکم در امان است.

 دستورالعمل های تخصصی

متقاضیان مهاجرت می‌توانند با استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت از Chat GPT بخواهند تا راهنمای دستورالعمل‌های تخصصی در مورد نحوه آماده‌سازی درخواست‌های مهاجرتی برای اطمینان از تایید احتمالی پرونده‌هایشان به آنها ارائه دهد. 

به عنوان مثال، این ممکن است شامل درخواست "فهرست محتویات احتمالی برای معرفی ویزای کاری E-2 ایالات متحده" باشد. Chat GPT جدول را ارائه می کند. سپس متقاضی می‌تواند با تایپ زیرنویس‌های مختلف، در مورد ویزا مطالعه کند یا هر جنبه‌ای از ویزا، مانند سریع‌ترین راه برای دریافت ویزا، عمیق‌تر کند.

فوربس روزانه: بهترین داستان ها، گزارش های اختصاصی و تجزیه و تحلیل ضروری اخبار روز را هر روز هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه:بررسی تخصصی میزبانی Contabo

تهیه رزومه های متقاعد کننده

Chat GPT  می‌تواند به متقاضیان در تهیه رزومه‌های متقاعدکننده کمک کند، برای مثال با فهرست کردن مهارت‌ها، تحصیلات، تجربیات، و پروژه‌هایی که با جمع‌آوری اطلاعات از منابع آنلاین یا نامه‌های آنلاین یا متن ارائه‌شده در قالب کتبی به Chat GPT انجام می‌شوند. با استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت کاربران می‌توانند الزامات موقعیت‌ها را تایپ کنند و از Chat GPT بخواهند که قالب‌هایی را برای رزومه پیشنهاد کند تا با شرایط ذکر شده بهتر مطابقت داشته باشد.

 تهیه نامه های پوششی

Chat GPT می‌تواند به متقاضیان کمک کند تا نامه‌های پوششی تهیه‌شده را به گونه‌ای تهیه کنند که به موقعیت جغرافیایی، یا تخصص یا سایر مواردی که آنها را با هدف نامه‌ها مطابقت دارد، ارجاع دهد.

انجام طرح های تجاری

استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت، در راستای کمک به متقاضیان سرمایه گذار مهاجر برای تهیه طرح های تجاری برای سرمایه گذاری پیشنهاداتی از این هوش مصنوعی ارائه خواهد شد. به عنوان مثال، یک سرمایه گذار مهاجر که پیشنهاد خرید یک هتل را دارد، می تواند از Chat GPT بخواهد تا با استفاده از اطلاعات منتشر شده در مورد هتل به صورت آنلاین، طرح درخواست ویزای E-2 برای چنین هتلی را آماده کند.

استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت

کمک به یادگیری زبان انگلیسی

Chat GPT  با ارائه نمونه‌هایی از سوالاتی که قبلاً پرسیده شده و پاسخ داده شده است، می‌تواند به متقاضیان کمک کند تا برای آزمون‌های زبان انگلیسی و سایر آزمون‌های زبان، مانند سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) آماده شوند. در واقع، استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت برای یادگیری زبان های جدید مفید خواهد بود. به عنوان مثال، از جعبه گفتگو می توان پرسید: "سریع ترین راه برای یادگیری صرف افعال در اسپانیایی چیست؟"

تهیه تاریخچه رویدادها

استفاده از چت جی پی تی در مهاجرت مسئولان بررسی درخواست‌های مهاجرت می‌توانند از Chat GPT برای تهیه تاریخچه کامل رویدادها برای تأیید صحت پاسخ‌ های فرم‌ های درخواست و ارسال ‌های مهاجرت استفاده کنند. به طور مشابه، در سپرده‌گذاری‌ها، وکلای دادگستری می‌توانند تاریخچه رویدادها را جستجو کنند تا صحت مدارک خود را آزمایش کنند. اما Chat GPT اطلاعات شخصی مانند موقعیت مکانی، سن، یا عادات افراد را ارائه نخواهد کرد.

استفاده از Chat GPT  در مهاجرت

اگر برنامه مهاجرت به کشورهای دیگر را دارید، می توانید برنامه خود را با کمک این ابزار هوش مصنوعی تنظیم کنید. 
 

برچسـب هـا : مهاجرتی ، Chat GPT
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد