بهترین دانشگاه های ایرلند

بهترین دانشگاه های ایرلند

توسط : تیم محتوا
1,115

بهترین دانشگاه های ایرلند بر اساس موقعیت هایشان در رتبه بندی کلی بهترین دانشگاه های جهانی رتبه بندی شده اند. این مراکز آموزشی، بر اساس عملکرد تحقیقاتی و رتبه بندی آنها توسط اعضای جامعه دانشگاهی در سراسر جهان و اروپا ارزیابی شدند. اینها برترین دانشگاه های جهانی در ایرلند هستند. 

بهترین دانشگاه های ایرلند

درباره دانشگاه های ایرلند

ایرلند که به دلیل فرهنگ استقبال و دانشگاه های برجسته خود شناخته شده است، سالانه ده ها هزار دانشجو را از خارج از کشور جذب می کند. دانشگاه‌های ایرلند نیز مانند اقتصاد در حال رشد این کشور، جایگاه خود را در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در 10 سال گذشته بهبود بخشیده‌اند. بسیاری از مؤسسات با رتبه برتر ایرلند در پایتخت دوبلین قرار دارند، از جمله کالج بسیار مشهور ترینیتی دوبلین (TCD) و دانشگاه کالج دوبلین (UCD) که بطور محکم در بین 100 دانشگاه برتر اروپا قرار دارند.

فراتر از دانشگاه های سنتی پژوهش محور، تعداد زیادی مؤسسه فناوری و همچنین کالج های خصوصی نیز وجود دارد. بهترین دانشگاه های ایرلند چندین هزار برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را در هر موضوعی که تصور کنید ارائه می دهند.

موسسات آموزش عالی باکیفیت

با وجود جمعیت متوسط حدوداً پنج میلیون نفری، ایرلند دارای تعدادی موسسات آموزش عالی است. چهار دانشگاه از رتبه بندی این کشور در منطقه بزرگتر دوبلین، پایتخت و بزرگترین شهر ایرلند مستقر هستند. از نظر فرهنگی، دوبلین به دلیل قرار گرفتن در صحنه رمان های جیمز جویس به خوبی شناخته شده است. 

زبان باستانی گالیک ایرلندی هنوز در نقاطی در جزیره زمرد صحبت می شود و همچنان در مدارس تدریس می شود. با این حال، اکثریت ساکنان ایرلندی بیشتر از زبان انگلیسی استفاده می کنند و تقریباً هر دوره دانشگاهی به این زبان تدریس می شود.

5 دانشگاه برتر ایرلند برای دانشجویان بین المللی

ایرلند خانه تعداد انگشت شماری از دانشگاه های در سطح جهانی است، می توانید راهنمای ما در مورد بهترین دانشگاه های ایرلند برای دانشجویان بین المللی را بررسی کنید تا گزینه مناسبی را برای اهداف خود در خارج از کشور انتخاب کنید.

چرا تحصیل در ایرلند؟

ایرلند یک مقصد قانع کننده برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال دانشگاه در ایرلند هستند. در اینجا برخی از مهمترین دلایل ما برای قرار دادن ایرلند در لیست شما آورده شده است.

•    دانشگاه های ایرلند واقعاً متنوع هستند: بیش از 25000 دانشجوی بین المللی در خارج از کشور در ایرلند در سال تحصیلی 2020/2021 تحصیل کردند.

•    سیستم آموزشی محترم: مدارک تحصیلی در ایرلند توسط کارفرمایان در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده و پذیرفته می شود.

•    کشور انگلیسی زبان: اگر بومی یا مسلط به زبان انگلیسی هستید، تحصیل در بهترین دانشگاه های ایرلند موانع زبانی را از بین می برد.

•    فرهنگ استقبال و دوستانه: ایرلند پنجمین کشور دوست در جهان است!

•    دسترسی به صحنه هنری و فرهنگی پر جنب و جوش: ایرلند میزبان بیش از 11000 جشنواره در سال است که همه چیز را از موسیقی و هنر سنتی گرفته تا غذاهای محلی جشن می گیرد.

•    فرصت‌های سفر محلی: اندازه کوچک ایرلند آن را به مقصدی ایده‌آل برای بازدید از مکان‌های تاریخی بی‌شماری با قطار یا اتوبوس تبدیل می‌کند.

•    فرصت های کارآموزی در صنایع برتر: تجارت در ایرلند در حال رونق است. بیش از 1000 شرکت چند ملیتی در دوبلین و در سراسر کشور دفتر دارند.

پیشنهاد مطالعه:10 تست آنلاین رایگان سطح انگلیسی

هزینه تحصیل در ایرلند چقدر است؟

تحصیل در بهترین دانشگاه های ایرلند یک تجربه آموزشی گرانبها است، اما هنوز درک هزینه های مرتبط با آن مهم است. هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در ایرلند بسته به دانشگاه، برنامه و سطح تحصیل متفاوت است. به طور متوسط، اینها شهریه هایی است که دانشجویان بین المللی در ایرلند می توانند انتظار داشته باشند:

•    ثبت نام مستقیم در مقطع کارشناسی: 11000 دلار تا 28000 دلار در سال

•    تحصیلات تکمیلی: 11000 تا 39000 دلار در سال

•    موسسات آموزش عالی خصوصی: 5195 دلار تا 17280 دلار در هر ترم

هزینه تحصیل در خارج از کشور از طریق مراکز آموزشی خصوصی ممکن است بالاتر از ثبت نام مستقیم در یک بهترین دانشگاه های ایرلند باشد. با این حال، آنها مزایا و پشتیبانی بیشتری را شامل می شوند. به طور معمول، هزینه های شما مواردی مانند اقامت، مشاوره تحصیلی، کمک ویزا، جهت گیری و فعالیت های فرهنگی را پوشش می دهد.

هزینه ماهانه زندگی در ایرلند

جدا از هزینه های تحصیل، هنگام بودجه بندی برای ماجراجویی خود در خارج از کشور در ایرلند، باید هزینه های زندگی را نیز در نظر بگیرید. در اینجا برخی از هزینه های ماهانه ای که ممکن است به عنوان دانشجو در ایرلند با آنها روبرو شوید آورده شده است:

•    اجاره اتاق در آپارتمان مشترک: 700 تا 1100 دلار

•    امکانات: 30-55 دلار

•    مواد غذایی: 280-400 دلار

•    طرح تلفن همراه: 20 تا 30 دلار

•    کارت حمل و نقل: 70 تا 95 دلار

به خاطر داشته باشید که هزینه های اقامت می تواند بالا باشد، به خصوص در شهرهایی مانند دوبلین، جایی که اجاره آپارتمان های مشترک می تواند بیش از 1000 یورو در هر اتاق باشد. به منظور اجتناب از قیمت‌های بالای اجاره‌بها و بازار رقابتی اجاره، دانشجویان تشویق می‌شوند تا ارائه‌دهندگان برنامه‌ای را که گزینه‌های مسکن فراگیر را ارائه می‌دهند، بررسی کنند.

آیا تحصیل رایگان در ایرلند ممکن است؟

در حالی که ممکن است تحصیل در ایرلند برای دانشجویان بین المللی کاملاً رایگان نباشد، بورسیه های مختلف و گزینه های کمک مالی در دسترس هستند. بهترین دانشگاه های ایرلند بر اساس شایستگی علمی، رشته های تحصیلی خاص، بورسیه های تحصیلی ارائه می دهند. توصیه می شود برای افزایش شانس دریافت حمایت مالی، تحقیق کنید و زودتر برای بورسیه ها و کمک هزینه ها درخواست دهید.

دانشگاه برتر ایرلند 

ایرلند یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است که می‌خواهند درباره زبان و فرهنگ ایرلندی، ورزش و موسیقی سنتی بیشتر بیاموزند و از مایل‌ها خط ساحلی، صخره‌های بلند و تپه‌های زیبای آن لذت ببرند. بیایید نگاهی به بهترین دانشگاه های ایرلند برای دانشجویان بین‌المللی بیاندازیم تا گزینه مناسب خود را بیابید.

بهترین دانشگاه های ایرلند

عالی برای شهرت علمی: ترینیتی کالج دوبلین

پایتخت ایرلند با جمعیتی بالغ بر 1.5 میلیون نفر، مکانی ایده آل برای دانشجویانی است که می خواهند شهری مدرن و جهانی با جذابیت دنیای قدیم را تجربه کنند. دوبلین زندگی شبانه فعال، موزه‌ها و سالن‌های سینما، رویدادهای ورزشی، کنسرت‌ها، پارک‌ها و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد تا اگر دوست دارید مشغول بمانید، آن‌ها را کاوش کنید. دوبلین مکان مرکزی برای سفر در سراسر کشور و اروپا است، با گزینه های حمل و نقل عمومی و خصوصی فراوان.

کالج ترینیتی دوبلین، که به خاطر فارغ التحصیلان برجسته اش مانند ساموئل بکت و اسکار وایلد شناخته می شود، بهشتی برای دانشجویانی است که علاقه مند به ادبیات انگلیسی هستند. کالج ترینیتی به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های ایرلند با کتابخانه نمادین خود که مجموعه ای شگفت انگیز از حدود 7 میلیون کتاب را در خود جای داده است.

این فرصتی منحصر به فرد برای دانش آموزان فراهم می کند تا در فضای ادبی مشهور غوطه ور شوند. علاوه بر این، ترینیتی کالج دوبلین بورسیه هایی را ارائه می دهد که به طور خاص برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا طراحی شده است و درها را به روی فرصت های آموزشی استثنایی باز می کند.

بهترین دانشگاه های ایرلند

عالی برای تنوع: دانشگاه کالج دوبلین

دانشگاه کالج دوبلین یکی دیگر از بهترین دانشگاه های ایرلند است. UCD در جنوب مرکز شهر در بلفیلد واقع شده است. UCD در سال 1854 تأسیس شد. علاوه بر دانشجویان خارجی که 25 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند، 33 درصد از اعضای هیئت علمی نیز بین المللی هستند.

این دانشگاه همچنین یک دانشگاه محبوب برای ورزش (هم برای مطالعه و هم برای بازی) است و دارای تیم های موفقی در راگبی، فوتبال و پرتاب است. اگر ورزش کاملاً مورد علاقه شما نیست، بیش از 60 انجمن دانشجویی برای پیوستن به موضوعاتی مانند سیاست، مذهب، هنر، اقتصاد، نویسندگی و داوطلبی وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه:راهنمای تحصیل دکتری در کانادا

از نظر آکادمیک، UCD  دارای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در هنر، علوم انسانی، STEM، علوم اجتماعی، تجارت و پزشکی است. UCD همچنین خانه یکی از هفت برنامه پزشکی دامپزشکی تایید شده انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا (AVMA) در اروپا است.

UCD  به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های ایرلند، تعدادی بورسیه جهانی برای دانشجویان از طیف گسترده ای از کشورها ارائه می دهد.

بهترین دانشگاه های ایرلند

عالی برای زندگی هنری: دانشگاه ملی ایرلند، گالوی

گالوی که در راه اقیانوس اطلس وحشی قرار دارد، یکی از جذاب ترین و متنوع ترین شهرهای ایرلند است. گالوی که به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2020 تعیین شده است، اگر می‌خواهید هنرهای غیرمتعارفی را بدون هیاهو و شلوغی دوبلین تجربه کنید، بهترین شهر برای شماست. 

با دسترسی به مناظر خیره کننده در امتداد ساحل غربی، دانشجو بودن در گالوی به این معنی است که هیچ کمبودی برای انجام و دیدن در شهر و فراتر از آن نخواهید داشت. دانشگاه ملی ایرلند به عنوان بهترین دانشگاه های ایرلند ، گالوی (NUIG) که در سال 1845 تأسیس شد، دارای پردیسی است که در بین 30 پردیس زیبای برتر اروپا رتبه بندی شده است و میزبان دانشجویان بین المللی از بیش از 100 کشور است. 

داوطلبانه بخش بزرگی از زندگی دانشگاهی است و NUIG بیش از 4000 داوطلب ثبت نام کرده است و آن را به دانشگاه پیشرو برای داوطلبی در ایرلند تبدیل کرده است. NUIG  برای دانشجویان بین المللی بر اساس شایستگی علمی و کشور مبدا بورسیه تحصیلی دارد.

بهترین دانشگاه های ایرلند

عالی برای محوطه سبز: دانشگاه کالج کورک

کورک دومین شهر بزرگ ایرلند، یک بندر امن برای دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور در ایرلند است. کورک که به‌عنوان پایتخت آشپزی جزیره زمرد شناخته می‌شود، برای دانش‌آموزانی ایده‌آل است که بی‌صبرانه منتظر تماشای صحنه‌های غذاخوری The English Market هستند. مانند لیمریک، تنها یک دانشگاه در کورک وجود دارد.

در میان بهترین دانشگاه های ایرلند، کالج دانشگاه کورک، که در سال 1845 تأسیس شد، بیش از 22000 دانشجو دارد. UCC به خود می بالد که یک پردیس سبز است و اولین پردیس در جهان است که "پرچم سبز" را از بنیاد آموزش محیط زیست دریافت می کند. 

این انتخاب به این معنی است که دانشگاه سطح بالایی از پایداری را در عملیات آموزشی، تحقیقاتی و پردیس حفظ می‌کند. جدای از فضای مترقی، دانش‌آموزان در UCC می‌توانند به بیش از 100 باشگاه و انجمن بپیوندند و در تحقیقات تأثیرگذار شرکت کنند. UCC  بورسیه هایی را به دانشجویان بین المللی در چندین مدرسه از جمله کسب و کار، علوم اجتماعی و موضوعات STEM ارائه می دهد.

بهترین دانشگاه های ایرلند

عالی برای ارزش پول: دانشگاه شهر دوبلین

دانشگاه شهر دوبلین (DCU) به عنوان بهترین دانشگاه های ایرلند یک موسسه برجسته ایرلندی است که در بین دانشگاه های برتر دوبلین رتبه بندی می شود. با تاکید قوی بر ایجاد یک محیط پردیس دوستانه و در دسترس، دانشجویان DCU می توانند به راحتی با اساتید خود ارتباط برقرار کنند و از آنها حمایت 1:1 را بخواهند. 

حدود 20 درصد از جمعیت دانشجویی DCU از خارج از ایرلند هستند و آن را مکانی متنوع برای تحصیل کرده است که عمدتاً در محله گلاسنوین دوبلین قرار دارد، در یک پردیس مستقل با کافه‌ها، رستوران‌ها، بارها و حتی یک داروخانه خاص خود مطالعه خواهید کرد.

DCU یک انتخاب عالی برای دانشجویانی است که در رشته ارتباطات، روزنامه نگاری و مطالعات تجاری تحصیل می کنند. خارج از تحصیلات شما، تیم ها و انجمن های مختلف ورزشی باشگاهی وجود دارند که علایق خود را از هری پاتر و سیاه چال ها و اژدها گرفته تا جاز و دی جی را پوشش می دهند.

DCU دارای بورسیه های بین المللی شایستگی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و همچنین بورسیه های کارشناسی ارشد برای فارغ التحصیلان خارج از کشور است.

پیشنهاد مطالعه:برترین بورسیه های تحصیلی در روسیه

تحصیل در بهترین دانشگاه های ایرلند

اگر قصد دارید در بهترین دانشگاه های ایرلند ادامه تحصیل دهید، می توانید مطابق با رشته تحصیلی مدنظر خود، از میان این دانشگاه های برتر، گزینه دلخواه خود را بیابید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد