اپلای به عمان با آزمون پرومتریک

اپلای به عمان با آزمون پرومتریک

توسط : تیم محتوا
2,099

آزمون پرومتریک عمان ، تعیین استانداردهای بالا برای تحصیلات تکمیلی پزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی است که به طور مداوم کیفیت مراقبت های بهداشتی در عمان را بهبود می بخشد. هیئت تخصصی پزشکی عمان (OMSB) در 2 آوریل 2006 تأسیس شد.

OMSB یک نهاد مستقل است که در مسقط واقع شده است و وظایف خود را در سایر اماکن نیز انجام می دهد. این سازمان وظیفه دارد استانداردها و معیارهای مناسب برای تمرین و توسعه حرفه های بهداشتی را تدوین کند. هدف هیئت مدیره، ارتقاء عملکرد حرفه ای و توسعه مهارت هایی است که منابع علمی را غنی می کند و دانش را در زمینه های مختلف تخصص های بهداشتی به درستی به کار می گیرد. 

پیشنهاد مطالعهبهترین دانشگاه های آلمان

نحوه برگزاری آزمون پرومتریک

عملکردهای OMSB شامل موارد مشخصی است که در این جا به شرح آن می پردازیم تا بتوانید به راحتی و با اطلاعات کامل، خود را برای آزمون پرومتریک عمان آماده کنید. راه اندازی و نظارت بر برنامه های تخصصی پزشکی تحصیلات تکمیلی و همچنین برنامه های توسعه مداوم حرفه ای (CPD) در تخصص های بهداشتی در چارچوب سیاست کلی آموزش و پرورش در برنامه این سازمان است. این سازمان برای صدور گواهینامه های حرفه ای مانند دیپلم ، فلوشیپ و عضویت اقدام کرده و ارزیابی و معادل بودن گواهینامه های حرفه ای را در برنامه خود دارد. 

برای شرکت در این آزمون در عمان و مهاجرت به این کشور، توجه داشته باشید، گزارش نمره فقط یکبار درست بعد از امتحان داده می شود و از دست دادن یا سوء استفاده از آن، تنها بر عهده داوطلب است. امکان صدور مجدد گزارش نمره دیگری وجود نخواهد داشت. با این حال، داوطلب می تواند حداکثر تا یک (1) ماه از روز امتحان نامه گواهینامه درخواست کند و هزینه ای اعمال می شود.

اپلای به عمان با آزمون پرومتریک

شرکت در آزمون پرومتریک

توجه داشته باشید که Prometric آمادگی آزمون یا محتوای تمرین را به هر شکلی نمی فروشد. هر وب سایت یا ارائه دهنده آموزشی که ادعا می کند محتوای آزمون رسمی را ارائه می دهد، غیر مجاز است و توسط هیئت تخصصی پزشکی عمان یا Prometric پشتیبانی نمی شود. 

برای آزمون پرومتریک عمان ، نحوه استفاده از این آزمون برای پرستاران، نحوه اعمال مجوز آن برای پرستاران و نحوه اعمال آزمون مجوز آزمون عادی برای پرستاران می توانید با مشاوره و راهنمایی کارشناسان 20پیمنت اقدام کنید. در حقیقت سازمان پرومتریک عمان ، سازمانی است که به بررسی متقاضیان این آزمون در عمان می پردازد. تأیید منبع اولیه (PSV) نیز از طریق نهاد معتبری صورت می گیرد که اسناد و سوابق تحصیلی و تجربه کاری شما را تضمین می کند تا از صحت و واقعی بودن آن ها مطمئن گردد.

مدارک لازم برای آزمون پرومتریک عمان 

مرحله یک : تهیه کلیه مدارک مورد نیاز

مطمئن شوید که همه اسناد آزمون پرومتریک عمان را به طور واضح و بدون هیچ گونه تغییری اسکن کرده اید. تا بتوانید بدون هیچ حاشیه و توقفی، تاییدیه مدارک خود را دریافت کنید. از جمله مدارکی که باید برای این آزمون ارائه کنید، شامل موارد ذیل می باشد.

رونوشت سوابق : در خصوص سوابق تحصیلی خود می بایست مدارک معتبری را ارائه کنید. توجه داشته باشید که در صورتی که هنوز مشغول به تحصیل هستید، مدارک لازم است از طریق مرکز و دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید ارسال شود.

سابقه کار : دو سال حداقل شرایط برای افرادی است که متقاضی آزمون پرومتریک عمان هستند. پرستاران بالینی (از بیمارستان ها) ، پرستاران بهداشت مدارس، پرستاران بهداشت حرفه ای و پرستاران کلینیک خصوصی مجاز به درخواست هستند تا زمانی که قبل از برنامه ریزی امتحان خود 6 ماه فاصله نداشته باشند. توجه داشته باشید اگر شما یک فارغ التحصیل جدید هستید، ممکن است از ارائه هرگونه گواهی سابقه کار معاف شوید.

پیشنهاد مطالعهچگونگی انتشار مقاله در مجلات خارجی معتبر

از دیگر مواردی که باید در آزمون پرومتریک عمان ارائه کنید، یک قطعه عکس در اندازه گذرنامه و کپی پاسپورت شما خواهد بود. همچنین به نامه مجوز برای عمان در آزمون pometric دارید. شما می توانید این مورد را در انتهای برنامه ثبت نام آنلاین خود بارگیری کنید، جایی که باید امضای خود را روی آن قرار دهید، اسکن کرده و سپس فایل را بارگذاری کنید. مطمئن شوید که اسناد خود را به طور کامل اسکن کرده اید، در غیر این صورت ممکن است به شما ایمیلی ارسال کنند که باید دوباره آن را بارگذاری کنید. زیرا برخی قسمت های مهم مانند امضای ثبت کننده وجود ندارد. 

مرحله دو : منتظر شناسه واجد شرایط بودن خود باشید.

داشتن چنین چیزی تا 6 هفته طول می کشد تا بتوانید پروسه بعدی خود را (PSV و زمانبندی معاینه پرومتریک) شروع کنید. با این کار ، می توانید روند ارزیابی اعتبارنامه هایی را که بر روی اسنادی که بارگذاری کرده اید انجام می دهند، کنترل کنید.

اطمینان حاصل کنید که از کارت اعتباری برای پرداخت هزینه در پایان برنامه آزمون پرومتریک عمان خود استفاده خواهید کرد. این تنها مرحله ای است که باید از انواع خاصی از کارت اعتباری استفاده کنید.

مرحله سه : برای PSV درخواست دهید.

پس از اینکه عمان اسناد شما را پیش ارزیابی کرد، ایمیلی را برای شما ارسال می کند که حاوی پیوندی است که تأیید اولیه شما را انجام می دهد. هزینه های خود را با استفاده از کارت های اعتباری معتبر بین المللی پرداخت کنید. می توانید برای ثبت نام در این آزمون، ویزا یا مسترکارت را مورد استفاده قرار دهید. کارشناسان 20پیمنت اطلاعات مناسبی را در این باره در اختیارتان قرار می دهند. سپس باید منتظر گزارش PSV خود باشید که ممکن است دوباره تا 6 هفته طول بکشد.

اپلای به عمان با آزمون پرومتریک

مرحله چهار : آزمون پرومتریک خود را برنامه ریزی کنید.

هنگامی که شماره مرجع پرومتریک عمانی خود را در پایان مرحله 3 دریافت کردید، می توانید امتحان خود را زمان بندی کنید. اکنون وقت آن است که خود را برای آزمون پرومتریک عمان آماده کنید. توجه داشته باشید آزمون را دست کم نگیرید و از امکانات لازم برای آمادگی در این آزمون استفاده کنید.

مرحله پنج : به مرکز آزمون بروید.

لازم است که یک ساعت قبل از آزمون برنامه ریزی شده در مرکز آزمون باشید تا جایی برای آمادگی داشته باشید. همچنین گذرنامه اصلی و رسید قرار خود را فراموش نکنید. مسئولین آزمون در عمان مشخصات بیومتریک شما را گرفته و مدارکی را که آورده اید بررسی می کنند. 

پیشنهاد مطالعهراهنمای تحصیل در ژاپن

این آزمون در مدت دو ساعت و به تعداد هفتاد سوال می باشد. توجه داشته باشید که هیچ گونه حرکت غیر ضروری انجام ندهید زیرا از دوربینی که در جلوی شما قرار دارد برای نظارت بر رفتار شما در حین آزمون استفاده می شود. با هیچ کس به ویژه با هم نشین خود صحبت نکنید. در نهایت منتظر نتیجه آزمون پرومتریک عمان خود باشید.

نتایج دو تا پنج  روز پس از انجام آزمون اعلام می شود. بدین ترتیب و با موفقیت در این آزمون می توانید برای مهاجرت و شروع یک برنامه شغلی مناسب در عمان خود را آماده کنید.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، اپلای به عمان
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
یک سال قبل

با سلام کار پرستاری در عمان محدودیت سنی دارد؟ من با ۲۰ سال سابقه کار ۵۳ ساله هستم میخواستم راهنمایی کنید.

avatar
یک سال قبل

سلام و عرض ادب، ما در این خصوص اطلاعاتی نداریم. باتشکر