چگونه در آزمون تافل TOEFL iBT ثبت نام کنیم؟

چگونه در آزمون تافل TOEFL iBT ثبت نام کنیم؟

توسط : تیم محتوا دانشگاهی
4,026

ثبت نام آزمون آزمایشی تافل آنلاین

ثبت نام آزمون تافل ibt

آزمون TOEFL (Test of English as a Foreign Language) توسط سرویس سنجش تحصیلی (ETS) دانشگاه Princeton  به منظور سنجش چهار مهارت اصلی در بخش های گفتاری، شنیداری، نوشتاری، و درک مطلب انگلیسی، برای پذیرش در دانشگاه های آمریکای شمالی طراحی گردیده است. نمره کسب شده در آزمون TOEFL iBT دو سال دارای اعتبار می‌باشد.

فرآیند ثبت نام آزمون آزمایشی تافل آنلاین TOEFL Practice Online

در گام نخست برای ثبت نام آزمایشی تافل iBT، نسبت به ساخت اکانت (پروفایل) در بخش آزمون آزمایشی تافل سایت ETS اقدام نمایید. در نظر داشته باشید حسابی که این جا ایجاد می کنید با حسابی که برای ثبت نام آزمون iBT اصلی ایجاد کرده اید متفاوت است.

سپس با استفاده از منوی سمت چپ در محیط کاربری برای ایجاد حساب در قسمت Not Registered آدرس ایمیل خود را وارد کنید و دکمه submit را کلیک کنید. پس از آن می توانید  نوع آزمون و تاریخ مناسب خود را در مرکز مورد نظر مشاهده نمایید. برای یافتن تاریخ های مورد نظر خود برای آزمون ibt در کشور و شهرهای مختلف جهان کافیست به ETS (انتخاب محل آزمون تافل) مراجعه نمایید. می توانید در این صفحه لیست شهرهای ایران که آزمون تافل برگزار میکنند مشاهده نمائید.

در هنگام ثبت نام حتماً نام و نام خانوادگی خود را دقیقاً مطابق با گذرنامه خود وارد کنید. در روز آزمون مدرک شناسایی خود را (کارت ملی یا پاسپورت) به همراه داشته باشید (دقت نمایید که نوع مدرک شناسایی ID که در زمان ثبت نام انتخاب نموده اید را به همراه داشته باشید). بهتر است یک پرینت از رسید ثبت نام خود که در بخش (View Orders) پروفایلتان در سایت ETS، همراه داشته باشید.

همچنین پیشنهاد می کنیم به صفحه سوالات آزمون تافل مراجعه نمایید و نمونه سوالات رایگانی را که سایت ETS در اختیار شما قرار می دهد استفاده نمایید.

ثبت حساب در آزمون آزمایشی تافل TOEFL iBT

بعد از submit،  ایمیلی را که در مرحله قبل وارد کردید در فرمی به شما نمایش داده می شود. در این مرحله ضمن تعیین رمز عبور برای حساب کاربری خود، به سوالات مربوط به اطلاعات شخصی،‌ ارتباطی و تحصیلاتی پاسخ می دهید. پس از ورود به حساب کاربری خود از نوار سمت چپ گزینه Purchase Practice Tests را انتخاب نموده و سپس آزمون مورد نظر خود را انتخاب کنید.

می توانید در زمان ثبت نام آنلاین iBT، چهار دانشگاه را به منظور ارسال نمرات به صورت رایگان وارد نمایید و یا پس از ثبت نام با ورود به اکانت خود در ets در قسمت view orders،  بخش مادیفای (add score recipients) شده و چهار دانشگاه را برای دریافت گزارش رایگان را اضافه کنید، برای انجام این کار یا اعمال تغییرات تا 10 شب قبل از آزمون فرصت دارید. پس از آن به ازای هر ارسال مبلغ  19 دلار باید پرداخت شود. لازم به ذکر است اگر بیش از یکبار امتحان تافل iBT را داده باشید، می توانید نتیجه هر کدام از آزمونهایی را که خود می پسندید ارسال نمایید (نمرات سایر آزمون ها ارسال نمی شوند).

مراکز اصلی برگزاری آمون تافل در تهران، سازمان سنجش آموزش کشور، مجتمع آموزشی امیربهادر، موسسه فرهنگی علامه سخن و مجتمع فنی تهران است. برای یافتن کد دانشگاه های مورد نظر به toeflgoanywhere  مراجعه نمایید.

جزئیات هزینه های آزمون تافل اینترنتی و لیست خرید

به منظور ثبت نام در آزمون هایی که کمتر از 5 روز به اتمام ثبت نام آن مانده (late registration) و با رنگ قرمز نشان داده شده است بایستی مبلغ 40 دلار هزینه اضافه پرداخت شود.

در صورت اعمال تغییر در تاریخ آزمون تافل (TOEFL)، به منظور ثبت تاریخ جدید بایستی 60 دلار به عنوان جریمه پرداخت کنید.

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد نتیجه آزمون به چهار دانشگاه (و یا موسسه) به صورت رایگان ارسال می شود و برای ارسال نتیجه آزمون به بیش از 4 دانشگاه و موسسه، به ازای هر ارسال اضافی بایستی 19 دلار پرداخت شود.

پرداخت هزینه آزمون آزمایشی تافل آنلاین TOEFL Practice Online

آزمون TOEFL Practice Online تنها آزمون آزمايشي است که موسسه برگزار کننده آزمون تافل در سراسر دنيا (ETS) طراحي کرده است.اين آزمون مناسب افرادي است که قصد شرکت در آزمون اصلی تافل را دارند و يا مي خواهند سطح دانش زبان خود را ارزيابي كنند.

اين آزمون دقيقا مشابه آزمون اصلي بوده و داوطلب مي تواند از طريق اين آزمون با محيط برنامه در آزمون اصلي و همچنين نمونه سوالات آزمون اصلي آشنا شود. هر جایی که اینترنت داشته باشید و در هر ساعتی از شبانه روز می توانید در این آزمون شرکت کنید.

این آزمون دارای 4 گروه می باشد که در هر گروه مهارت هایی مورد ارزیابی قرار می گیرد. نمرات شما در هر چهار مهارت Reading، Listening، Speaking و Writing به همراه فیدبک آنها در همان روزی که آزمون می دهید، برای شما ارسال می شود.

آزمون های آزمایشی تافل (TOEFL Practice Online) در 4 گروه کلی که در هر گروه ارزیابی مهارت های دسته بندی می گردد برگزار می شود:

1.  تست های آزمایشی کامل (ارزیابی هر 4 مهارت، Speaking, Writing, Listening, Reading)، سوالات این آزمون مشابه سوالات آزمون اصلی بوده و تمامی مهارت ها مورد ارزیابی قرار می گیرد، این تست چهار volume دارد و هر volume یک تست کامل با سوالات متفاوت است و دارای سوال های متفاوتی می باشد.

2.  تست های آزمایشی Speaking (ارزیابی مهارت Speaking)، در این گروه تلفظ، تسلط، کلمه ها و قواعد استفاده شده از سوی شما ارزیابی می گردد.

3. تست های آزمایشی Speaking & Writing، در این آزمون ارزیابی تلفظ،‌ تسلط،‌ کلمه ها و قواعد صورت می پذیرد ارزیاب الکترونیکی (e-rater) به نوشته شما (writing) و توانایی شما در پاسخ به سوالات را ارزیابی می کند.

4.  تست های آزمایشی Reading & Listening، در بخش Reading توانایی فهم و آنالیز در متون آکادمیک و در بخش Listening مهارت درک شما از آنچه می شنوید مورد ارزیابی قرار می گیرد.

برای اضافه کردن آزمون گزینه continue shopping را کلیک نمایید و به منظور تایید صورت حساب و ورود به صفحه پرداخت گزینه checkout را انتخاب کنید. برای ویرایش تعداد آزمون انتخابی و یا حذف آزمون کافی است پس از تصحیح در فرم، گزینه update Cart را انتخاب کنید.

پس از تایید صورت حساب، در صورت نیاز به اعمال تغییر در خلاصه سفارش می توانید مشخصات و یا سفارش را تغییر دهید و درصورتی که نیازی به تغییر نبود دکمه continue را کلیک کنید.

برگشت وجه آزمـــون تافل

قوانین برگشت وجه بر اساس توضیحات سایت به شرح زیر است:

- در صورتی که آزمون TOEFL از سوی  ETS کنسل شود، تمام وجه پرداختی برگشت داده می شود.

- در صورتی که 4 روز قبل از آزمون، سفارش خود را کنسل کنید، ETS تنها نیمی از وجه پرداختی را پس می دهد. (درنظر داشته باشید که برگشت وجه تنها در آزمون اصلی تافل صورت می پذیرد و دیگر هزینه های پرداختی برگشت داده نمی شود.)

- برگشت وجه به صورت وجه نقد امکان پذیر نبود و صورت بروز شرایطی همچون اشتباه در روند ثبت نام، عدم ارائه مدارک شناسایی درخواستی به مرکز آزمون، انصراف از آزمون کمتر از  4 روز قبل از آزمون، برگشت وجه امکان پذیر نیست.

توجه نمایید که برگشت وجه تنها برای آزمون اصلی تافل است و دیگر هزینه های پرداخت شده برگشت داده نمی شود. همچنین برگشت وجه به صورت نقدی امکان پذیر نیست.

در شرایط زیر برگشت وجه صورت امکان پذیر نمی باشد:

- در صورتی که روند ثبت نام به درستی صورت نپذیرد.

-  در صورتی که مدارک شناسایی درخواستی به مرکز آزمون ارسال نشود.

انصراف از آزمون iBT

به منظور انصراف کافیست وارد پروفایل خود شده و گزینه cancel order را انتخاب نمایید. در صورتی که حداکثر تا 4 روز قبل از آزمون انصراف خود را اعلام کنید، نیمی از وجه برگشت داده می شود. پروسه برگشت پول به حساب شما تفریباً 2 ماه به طول می انجامد.

پس از انتخاب تاریخ و حوزه مورد نظر امتحان، و تایید و تکمیل اطلاعات لازم، ثبت نام از طریق پرداخت آنلاین به دو روش کلی امکانپذیر است.

1. خرید مسترکارت ، ویزا کارت ( در این صورت شما با کارت اعتباری خودتان و طبق راهنما پرداخت را انجام می دهید.)

2. از طریق خدمات پرداخت هزینه آزمون تافل ( در این صورت 20payment پرداخت شما را با کارت های خودش انجام می دهد.)

برای اجرای روش دوم ضروری است تا تمامی مراحل ثبت نام برای درخواست را تا مرحله تکمیل اطلاعات (یوزر نیم و پسوورد سایت تافل، کد ملی، آدرس  تاریخ آزمون تافل به میلادی، شهر و نام حوزه آزمون) طی کنید.
نام کاربری و رمز عبور خود در سایت ETS را در حساب کاربری خود و در بخش ثبت سفارش وارد نمایید. همچنین درصورتی که دستورالعمل و توضیحاتی در خصوص مراحل پرداخت دارید می توانید فایل آن را برای ما در سفارش خود ضمیمه نمایید.

پس از ثبت سفارش و واریز هزینه همکاران ما در کمترین زمان ممکن آن را بررسی کرده و انجام می دهند. زمان انجام سفارش ها در ساعات اداری کمتر از 2 ساعت و در ساعات غیر اداری کمتر از 3 ساعت است.

تیم تخصصی 20payment  آماده ارائه خدمات به منظور ثبت نام در آزمون های بین الملل می باشد.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد