پرداخت هزینه آزمون OET

پرداخت هزینه آزمون OET

توسط : تیم محتوا
1,260

آزمونOET  یک آزمون مهارت انگلیسی است که به طور خاص برای متخصصان مراقبت های بهداشتی طراحی شده است. OET توسط Cambridge Boxill Language Assessment Trust (CBLA) انجام می شود. متخصصان بهداشت و درمان که به دنبال تحصیل یا کار در کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، ایرلند و... هستند،  باید این آزمون مهارت انگلیسی را بگذرانند تا ثابت کنند با توانایی های زبانی کافی قادر به خدمت در این بخش خواهند بود. برای پرداخت هزینه آزمون OET می توانید از خدمات پرداخت ارزی 20پیمنت بهره مند شوید.

آزمون OET چیست؟

آزمون زبان انگلیسی شغلی، فرم کامل OET است. این یک آزمون مهارت انگلیسی است که برای متخصصان مراقبت های بهداشتی که مایل به کار یا تحصیل در چند کشور خاص خارج از کشور هستند، استفاده می شود. آزمون زبان انگلیسی شغلی، OET تنها برای 12 حوزه از بخش مراقبت های بهداشتی طراحی شده است.

این بخش ها شامل کاردرمانی، دندانپزشکی، پرستاری، رادیوگرافی، علوم دامپزشکی، پزشکی، آسیب شناسی گفتار، فیزیوتراپی، رژیم غذایی، پا، پا، داروسازی و بینایی سنجی خواهد شد.

حالت های آزمون OET 

آزمون OET در سه حالت در دسترس است. پس از پرداخت هزینه آزمون OET می توانید در روش های کاغذی، کامپیوتر یا انجام آزمون در خانه اقدام کنید. OET روی کاغذ و حالت کامپیوتری را می توان از مراکز آزمون امتحان کرد، در حالی که نسخه جدید OET home را می توان به راحتی داوطلب از محل خانه امتحان کرد.

پرداخت هزینه آزمون OET

واجد شرایط بودن آزمون  OET

هیچ معیار واجد شرایط بودن خاصی توسط مرجع برگزاری آزمون رسمی OET فهرست نشده است. در حالی که برخی از مشخصات عمومی برای آزمون انگلیسی OET شامل موارد ذیل می شود:

محدودیت سنی:

هیچ محدودیت سنی توسط CBLA برای حضور در آزمون OET مشخص نشده است.

مدارک تحصیلی:

هیچ مجموعه ای از مدارک تحصیلی توسط CBLA برای حضور در آزمون شغلی زبان انگلیسی وجود ندارد. CBLA بیان می کند که متخصصان مراقبت های بهداشتی به دنبال کار یا تحصیل در کشورهای واجد شرایط OET می توانند در آزمون OET شرکت کنند.

مدرک شناسایی:

داشتن گذرنامه معتبر و شناسه ملی در مراحل ثبت نام آزمون و پس از پرداخت هزینه آزمون OET الزامی است.

کشورهای واجد شرایط برای آزمون:

 OET برای متخصصان مراقبت های بهداشتی که قصد تحصیل یا کار در بخش مراقبت های بهداشتی در کشورهای ذکر شده در زیر را دارند، نتایج OET را به عنوان مدرک مهارت زبان انگلیسی می پذیرند. بنابراین، داوطلبانی که مایل به کار در کشورهای زیر هستند می توانند در آزمون OET شرکت کنند.

پیشنهاد مطالعه:نحوه ثبت نام در ارزیابیWES

ثبت نام در  OET

داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون OET باید فقط در حالت آنلاین در وب سایت رسمی آزمون زبان انگلیسی شغلی ثبت نام کنند. داوطلبان باید از طریق "صفحه ثبت نام OET " در وب سایت رسمی وارد شوند و سپس ثبت نام OET 2023 را ادامه دهند. مراحل ثبت OET در زیر ذکر شده است: 

از وب سایت رسمی OET به آدرس  www. oet.com، گزینه "رزرو آزمون" را انتخاب کنید. محل آزمون را برگزینید و مرکز آزمون مورد نیاز و نوع آزمون مانند آزمون کامپیوتری یا کاغذی را انتخاب کنید و روی گزینه Book now  کلیک کنید.

داوطلبان باید مشخصات فردی و تحصیلی خود را تکمیل کنند. پس از وارد کردن مشخصات، داوطلبان می توانند تاریخ و مرکز آزمون را انتخاب کنند. پس از بررسی تمام جزئیات و پرداخت هزینه آزمون OET ، می توانند برای تکمیل فرآیند ثبت نام OETاقدام کند.

پس از ثبت نام برای آزمون OET، یک ایمیل تأیید رزرو دریافت می شود. این نامه حاوی تمام جزئیات محل برگزاری و امتحان است.

تاریخ امتحان OET 2023

آزمون OET در بیش از 120 مکان در 40 کشور در دسترس است. این آزمون هر سال چندین بار برگزار می شود. به عنوان یک داوطلب، می توانید در آزمون OET برای سه تاریخ آزمون متوالی در یک زمان ثبت نام کنید.

تاریخ آزمون OET روی کاغذ 2023

تاریخ تست OET 2023    پنجره ثبت OET    نتایج OET 2023

30 سپتامبر 2023    13 فوریه - 6 سپتامبر 2023    17 اکتبر 2023

14 اکتبر 2023    13 فوریه - 20 سپتامبر 2023    31 اکتبر 2023

28 اکتبر 2023    13 فوریه - 4 اکتبر 2023    14 نوامبر 2023

11 نوامبر 2023    13 فوریه - 18 اکتبر 2023    28 نوامبر 2023

02 دسامبر 2023    13 فوریه - 7 نوامبر 2023    9 ژانویه 2024

16 دسامبر 2023    13 فوریه - 22 نوامبر 2023    16 ژانویه 2024

الگوی امتحان OET

پس از پرداخت هزینه آزمون OET ، باید این نکته را در نظر داشته باشید که این آزمون هر چهار مهارت زبان شامل شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن و غیره را ارزیابی می کند.

    بخش های امتحانOET    مدت زمان آزمون    نمره    توضیحات OET

    استماع    40 دقیقه    42  نمره    این بخش به سه قسمت تقسیم می شود و توانایی های شنیداری شما را به روش های مختلف ارزیابی می کند.

خواندن    60 دقیقه    42  نمره    این بخش به سه بخش تقسیم می شود و توانایی های خواندن شما را به روش های مختلف ارزیابی می کند.

نوشتن    45 دقیقه    3  نمره برای هدف    این بخش از شما می خواهد که نامه ای برای مجموعه ای از یادداشت ها بنویسید

صحبت كردن    20 دقیقه    6  نمره در معیارهای زبانی    این بخش شما را ملزم می‌کند که در یک نقش‌آفرینی از سناریوی مراقبت‌های بهداشتی و مختص حرفه شما شرکت کنید.        

پرداخت هزینه آزمون OET

 

بخش های مختلف آزمون 

پس از پرداخت هزینه آزمون OET ، برای نوع آزمون روی کاغذ، همه جلسات همزمان برگزار می‌شوند، در حالی که OET روی رایانه دارای بخش‌های گوش دادن، خواندن و نوشتن در همان روز است. سخنرانی OET برای آزمون OET مبتنی بر کامپیوتر به طور جداگانه ظرف 5 روز قبل یا بعد از تاریخ امتحان OET برگزار می شود. پس از اتمام آزمون اولیه در OET به صورت کاغذی، داوطلب می‌تواند طبق پذیرش سازمان‌های معتبر، هر یک از 4 بخش یا آزمون فرعی را جداگانه امتحان کند.

برنامه درسی آزمون OET

برنامه درسی OET هر چهار مهارت گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را برای سنجش مهارت های ارتباطی انگلیسی در محیط مراقبت های بهداشتی پوشش می دهد. مفاهیم هر 4 بخش در آزمون OET در زیر آمده است.

شنیدن

پس از پرداخت هزینه آزمون OET ، باید وارد بخش شنیداری OET شوید که شامل 42 سوال است. موضوعات موجود در بخش گوش دادن به آزمون OET مورد توجه مراقبت های بهداشتی عمومی است. بخش به 3 قسمت تقسیم شده است:

•    ثبت مشاوره های بیمار

•    ضبط مهارت ها در محل کار

•    ارائه ضبط شده از طیف وسیعی از موضوعات در دسترس مراقبت های بهداشتی

خواندن

بخش خواندن OET شامل 42 سوال است. موضوعات در بخش خواندن آزمون OET مورد توجه مراقبت های بهداشتی عمومی است. بخش به 3 قسمت تقسیم شده است:

•    متون مربوط به یک موضوع مراقبت های بهداشتی واحد

•    متون استخراج شده از اسناد خط مشی، دستورالعمل ها و ارتباطات داخلی بیمارستان مانند ایمیل ها، یادداشت ها و غیره 

نوشتن

پس از پرداخت هزینه آزمون OET مرحله نوشتن OET را دارید که تنها شامل یک وظیفه است که بر اساس هر حرفه در مراقبت های بهداشتی است. برای بخش نوشتن در آزمون OET یک موقعیت معمولی در محل کار به عنوان مثال یک پرستار که وظیفه پرستاری را انجام می دهد و غیره. داوطلب در وظیفه نوشتن OET باید یک نامه معرفی مانند نامه انتقال یا ترخیص نامه و غیره بنویسد.

پیشنهاد مطالعه:دانشگاه های برتر هوش مصنوعی در جهان

صحبت كردن

بخش صحبت کردن OET شامل یک کار گفتاری است که در آن به نامزد یک کارت نقش بازی با موقعیت داده می شود. داوطلب می تواند موضوع را آماده کرده و در مورد آن صحبت کند. به طور کلی، موضوعات بخش نوشتن آزمون OET در مورد موقعیت های محل کار در بخش مراقبت های بهداشتی است.

تست های تمرینی OET

داوطلبانی که در حال گذراندن مراحل آماده سازی OET هستند می توانند آزمون نمونه OET را پس از پرداخت هزینه آزمون OET ،پشت سر بگذارند که تجربه امتحان را فراهم می کند و کارایی داوطلب را در قالب آزمون OET افزایش می دهد. 

وب سایت رسمی OET نمونه آزمون انگلیسی OET را به همراه پاسخ ها به صورت آنلاین و PDF ارائه می دهد. پس از تمرین نمونه آزمون زبان انگلیسی شغلی، داوطلبان می توانند از نمره برای برآورد عملکرد خود استفاده کنند.

نتایج OET

نتایج آزمون OET پس از 12 روز کاری پس از تاریخ آزمون OET منتشر می شود. داوطلب می تواند با ورود به "نمایه OET من" نتایج را در OET بررسی کند. اعتبار نمره OET تا 2 سال است.

تغییرات در هزینه های آزمون OET در سال 2023

هیچ تغییر عمده ای در هزینه های آزمون OET در سال 2023 وجود ندارد. با این حال، چند تغییر جزئی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. هزینه رزرو برای آزمون OET از 6 دلار استرالیا به 7 دلار استرالیا افزایش یافته است.

می توانید هزینه آزمون OET را با استفاده از کارت اعتباری یا PayPal به صورت آنلاین پرداخت کنید. در این خصوص کارشناسان 20پیمنت شما را یاری خواهند کرد. هنگام ثبت نام در آزمون باید برای پرداخت هزینه آزمون OET اقدام کنید. حداکثر 6 ماه قبل از تاریخ آزمون می توانید در آزمون ثبت نام کنید.

پرداخت هزینه آزمون OET

برنامه ریزی مجدد آزمون OET

ممکن است شرایط خاصی وجود داشته باشد که فرد نتواند در امتحان خود شرکت کند. در چنین شرایطی، برنامه ریزی مجدد کمک می کند تا مقداری زمان اضافی در اختیار داشته باشید. برای آزمون OET، یک فرد می تواند امتحان خود را با توجه به شایستگی خود تغییر دهد. با این حال، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت:

•    می توانید تا دو روز قبل از شروع آزمون امتحان خود را تغییر دهید.

•    فقط یک بار می توانید زمان امتحان خود را تغییر دهید.

•    هزینه برنامه ریزی مجدد 7 دلار استرالیا از شما دریافت می شود.

•    ممکن است نتوانید امتحان خود را به تاریخ یا زمانی که قبلاً کامل شده است تغییر دهید.

برای برنامه ریزی مجدد امتحان، باید وارد حساب OET خود شوید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. شما باید تاریخ و زمان آزمون اصلی خود و همچنین تاریخ و ساعت آزمون جدیدی را که می‌خواهید دوباره برنامه ریزی کنید، ارائه دهید. همچنین باید پرداخت هزینه آزمون OET مربوط به برنامه ریزی جدید را مجدد بپردازید. اگر در مورد زمان بندی مجدد آزمون OET خود سؤالی دارید، می توانید با تیم پشتیبانی OET تماس بگیرید.

مراحل نحوه برنامه ریزی مجدد آزمون OET 

•    به حساب OET خود وارد شوید.

•    روی برگه "امتحانات من" کلیک کنید.

•    بر روی دکمه "زمان مجدد امتحان" کلیک کنید.

•    تاریخ و زمان آزمون اصلی خود را وارد کنید.

•    تاریخ و زمان آزمون جدیدی را که می‌خواهید دوباره زمان‌بندی کنید، وارد کنید.

•    بر روی دکمه "زمان مجدد امتحان" کلیک کنید.

•    هزینه برنامه ریزی مجدد را بپردازید.

درخواست زمان‌بندی مجدد شما پردازش می‌شود و یک ایمیل تأیید دریافت خواهید کرد. همچنین می توانید وضعیت درخواست زمان بندی مجدد خود را در حساب OET خود بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در داروسازی هلند

بازپرداخت و هزینه لغو آزمون OET

اگر برای پرداخت هزینه آزمون OET اقدام کرده و اکنون قصد دارید آن را لغو کنید، در اینجا اطلاعات مربوط به لغو OET و مبلغ بازپرداخت بیان شده است:

•    هزینه کنسلی: برای هر کنسلی 7 دلار استرالیا هزینه کنسلی وجود دارد.

•    بازپرداخت: در صورتی که بیش از 60 روز قبل از تاریخ آزمون از امتحان خود انصراف دهید، هزینه آزمون به طور کامل منهای هزینه انصراف به شما بازگردانده می شود.

اگر کمتر از 60 روز از امتحان خود انصراف دهید اما بیش از 14 روز قبل از تاریخ آزمون انصراف دهید، بخشی از هزینه امتحان خود منهای هزینه انصراف به شما بازگردانده می شود. مبلغ بازپرداخت بر اساس نزدیک شدن به تاریخ آزمونی است که لغو می کنید. اگر کمتر از 14 روز قبل از تاریخ آزمون از امتحان خود انصراف دهید، مبلغی به شما بازگردانده نمی شود.

پرداخت هزینه آزمون OET

جمع بندی

در صورتی که تصمیم دارید با شرکت در آزمون OET به کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و... مهاجرت کنید و در آنجا به کار یا تحصیل بپردازید، توصیه می شود از کارشناسان 20پیمنت مشاوره دریافت کنید. همچنین پرداخت هزینه آزمون OET ، از طریق 20پیمنت میسر است.

 


            
            
            

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد