تحصیل در داروسازی هلند

تحصیل در داروسازی هلند

توسط : تیم محتوا
1,188

اگر تصمیم دارید برای تحصیل در داروسازی هلند اقدام کنید، باید ضمن بررسی دانشگاه مناسب با اولویت های شما، مدارک مربوط به درخواست پذیرش از دانشگاه و اسناد مهاجرتی را کامل کنید. توجه داشته باشید که پیش از هر اقدامی بهتر است با کارشناسان مهاجرتی مشورت نمایید. در خصوص ارائه درخواست پذیرش و اخذ ویزا، می توانید راهنمایی های جامع تر را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.

درباره هلند

هلند یک مقصد تحصیلی بسیار محبوب است. متقاضیان بین المللی این کشور را برمی گزنند، زیرا دانشگاه های هلند از بهترین های اروپا هستند، استانداردهای زندگی بالاست، خارجی ها همیشه مورد استقبال قرار می گیرند و شما می توانید در یکی از شادترین و امن ترین کشورهای جهان زندگی کنید. 

هلند همچنین به دلیل فناوری ‌های روز و پیشرفت های مهندسی شناخته می شود که در طیف گسترده‌ای از مدارک توسط دانشگاه‌ها ارائه شده است. اما تحصیل در داروسازی هلند نیز از موارد پر تقاضا در این کشور است.

از طرفی، حدود 90 درصد از شهروندان هلندی به زبان انگلیسی صحبت می کنند، بنابراین می توانید موانع زبان را نیز فراموش کنید. همچنین، مسیرهای دوچرخه سواری و "فرهنگ دوچرخه سواری" به شما کمک می کند تا تناسب اندام و سالم بمانید و فرصت های شغلی و کارآموزی متنوعی در اختیار بگیرید.

تحصیل در داروسازی هلند

رشته داروسازی در هلند

داروسازی یک رشته دانشگاهی است که شامل دانش و تکنیک تهیه، توزیع و بررسی داروها و ارائه خدمات بالینی است. از آنجایی که بسیاری از داروهای مورد استفاده در بخش سلامت توسط شرکت‌های داروسازی تولید می‌شوند، شیوه‌های حرفه‌ای به صورت بالینی هدایت خواهند شد. 

با توجه به وضعیت فعلی، داروخانه ها به عنوان داروخانه عمومی یا سازمانی طبقه بندی می شوند. ارائه مراقبت مستقیم از بیمار در جامعه داروخانه های سازمانی، داروسازی بالینی محسوب می شود.

مسیرهای شغلی برای رشته های داروسازی در هلند

فرصت های شغلی که برای تازه فارغ التحصیل تحصیل در داروسازی هلند مناسب است، عبارتند از:

•    داروخانه شخصی

•    داروخانه و درمانگاه بیمارستانی

•    صنعت داروسازی

•    شرکت های آرایشی و بهداشتی

•    موسسات پزشکی قانونی

•    انبارهای دارویی

•    موسسه های داروسازی صنعتی 

•    آزمایشگاه های تحقیقات بالینی

فارغ التحصیلان از برنامه تحصیل در داروسازی هلند، به راحتی می توانند فرصت های شغلی پیدا کند. ادامه زندگی آکادمیک نیز گزینه ای برای کسانی است که در رشته داروسازی تحصیل می کنند و می توانند به عنوان مربی در دانشگاه ها کار کنند.

افرادی که به طور متوسط 5 سال تحصیل در سراسر جهان دریافت می کنند، این فرصت را دارند که پس از فارغ التحصیلی از دانشکده داروسازی، حرفه خود را شروع کنند. برای کسانی که می خواهند در یک زمینه تخصص داشته باشند، برنامه های تحصیلات تکمیلی مورد نیاز است. 

کسانی که می خواهند داروساز شوند باید از یک برنامه 5 ساله کارشناسی داروسازی فارغ التحصیل شوند و دوره کارآموزی اجباری خود را تکمیل کنند. کسانی که دوره 6 ماهه اجباری خود را به پایان نرسانند، حتی پس از فارغ التحصیلی از برنامه تحصیل در داروسازی هلند نمی توانند داروخانه باز کنند و به عنوان تکنسین داروخانه در بیمارستان ها مشغول به کار شوند.

پیشنهاد مطالعه:نحوه ثبت نام در ارزیابیWES

وظایف اصلی داروساز

وظایف اصلی داروسازان به شرح زیر است:

•    اطلاع رسانی دقیق به بیماران در مورد داروهای تجویز شده.

•    پیشنهاد و فروش دارو با توجه به تقاضای بیماران. (فقط داروهای بدون نسخه)

•    انجام کمک های اولیه به افراد مبتلا به فشار خون پایین یا بالا است.

•    تهیه فایل های هفتگی و ماهانه داروخانه.

•    پردازش نسخه های دارویی کنترل شده در رایانه.

•    اطلاع رسانی به بیماران در مورد استفاده از تجهیزات درمانی.

•    مطابق با حق حریم خصوصی بیمار عمل کند.

•    تهیه داروها و محلول های شیمی درمانی

علاوه بر این،  افرادی که تحصیل در داروسازی هلند را به اتمام رسانده اند باید در محیط کار خود به بیماران و پرستاران در مورد استفاده از داروها و تجهیزات پزشکی آموزش های لازم را ارائه کند. داروساز باید بررسی کند داروها به درستی ذخیره شده اند و داروهای تاریخ مصرف گذشته را طبق روال دور بیندازد. 

با در نظر گرفتن تمامی وظایف و مسئولیت ها می توان گفت افرادی که حس حمایتی داشته و پرتلاش هستند، از شغل خود لذت می برند و علاقه مند به داروسازی و شیمی هستند می توانند به عنوان داروساز موفق باشند.

تحصیل در داروسازی هلند

تحصیل در رشته داروسازی هلند

آموزش حرفه ای و تحصیل در داروسازی هلند تلاش می کند تا متخصصان آینده را برای زندگی تجاری که در آن کار می کنند آماده کند و توانایی انجام کارها را به نفع جامعه ای که در آن زندگی می کنند به دست آورد. از یک فارغ التحصیل دانشگاه انتظار می رود با دانش و مهارت های خود برای زندگی حرفه ای آماده باشد. و برای ایده آل گرایان مهم است که بخش داروسازی را برای آینده این حرفه در نظر بگیرند و روند آموزش دشوار نباشد. اعتبار این حرفه در موقعیتی است که افراد با علاقه به این رشته موفق هستند. در عین حال مشخص است که افراد با روابط انسانی قوی در این حرفه موفق تر خواهند بود.

 افرادی که آن را برای منفعت پولی می خواهند نمی توانند مانند هر حرفه ای در بخش داروسازی به موفقیت مورد نظر خود دست یابند. وقتی ایده کمک به مردم در اینجا اولویت بندی شود، سود افزایش می یابد. تحصیل در داروسازی هلند که به طور متوسط 5 سال را پوشش می دهد، با در نظر گرفتن جزئیاتی مانند نام داروها به زبان لاتین است که به معنای واقعی دشوار است. داروسازی برای افرادی که به این موارد علاقه ندارند، حرفه مناسبی نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه:آمادگی آزمون تافل با ChatGPT

تحصیل در رشته داروسازی در هلند

تحصیل در خارج از کشور فرصت های شغلی در سطح جهانی را برای دانشجویان به ارمغان می آورد. دانشجویانی که برای دانشگاه های خارج از کشور درخواست می دهند، انتخاب می کنند که اطلاعاتی در مورد شرایط زندگی و کار کشورهایی که به آن می روند داشته باشند. 

امروزه ادامه تحصیل، مانند تحصیل در داروسازی هلند، مهم ترین دلیل برای رفتن دانشجویان به خارج از کشور این است که آیا بعد از فارغ التحصیلی می توانند شغلی پیدا کنند. در حالی که مردم به دلیل افزایش جمعیت و کاهش فرصت های شغلی نگران بیکار شدن پس از فارغ التحصیلی هستند، این روزها بیشتر بر تحقیق در مورد تحصیل در خارج از کشور و فرصت های شغلی تاکید می شود.

کشورهایی مانند هلند از جمله کشورهای برتری هستند که دانشجویان برای تحصیل داروسازی در خارج از کشور ترجیح می دهند. فرصت های شغلی در بسیاری از بخش ها از مهندسی گرفته تا فناوری، از بهداشت و درمان تا امور مالی در هلند در حال افزایش است. 

درآمد بالا، شبکه های حرفه ای و فرصت یادگیری یک زبان جدید، توسعه مهارت های رهبری و ارتباطی، فرصت شغلی مهمی را به دانشجویان علاقه مند به تحصیل در داروسازی هلند ارائه می دهد. به ویژه شاخه بهداشت و داروسازی از رشته های تحصیلی پرتقاضا هستند.

مزایای تحصیل داروسازی در هلند

دپارتمان داروسازی بالاترین فرصت های شغلی را در سراسر جهان برای دانشجویان فراهم می کند و در عین حال با کسب تجربه کاری در شرکت های دارویی بین المللی، فرصت شغلی جذابی را فراهم می کند. دانشجویانی که تحصیل داروسازی در هلند را ترجیح می دهند از این نظر بسیار سودمند هستند. 
فارغ التحصیلان داروسازی همیشه مورد نیاز هستند. افزایش روزافزون بیماری ها، افزایش سن جمعیت، تقاضا برای داروهای مورد استفاده در درمان آنها را افزایش می دهد و پیشرفت های علمی امکان کشف داروهای جدید را فراهم می کند.

تحصیل در داروسازی هلند

برنامه تحصیلی در داروسازی

برنامه های دارای مدرک کارشناسی ارشد در داروسازی، مبانی علوم زیستی را قبل از رفتن به سمت تخصص پوشش می دهند. علاوه بر این، برخی از برنامه ها فرصت هایی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا تجربه کاری عملی برای توسعه مهارت های تحقیقاتی خود کسب کنند. 

یکی دیگر از مزایای تحصیل تحصیل در داروسازی هلند این است که 88 درصد از فارغ التحصیلان داروسازی در هلند در 15 ماه اول فرصت شغلی پیدا می کنند. علاوه بر این، دانشجویانی که مدرک دیپلم با اعتبار بین المللی دریافت می کنند، امکان فعالیت در زمینه داروسازی در نقاط مختلف جهان را دارند.

مدت زمان تحصیل داروسازی در هلند چقدر است؟

آموزش داروسازی در هلند به دو بخش اصلی تقسیم می شود. چهار سال اول با تاکید زیاد بر علوم پایه و داروسازی و دو سال آخر که مهارت های عملی آموزش داده می شود. پس از چهار سال اول، دانشجویان می توانند در آزمون شرکت کنند و اتمام موفقیت آمیز این آزمون منجر به اخذ مدرک کارشناسی ارشد می شود. البته پس از سال ششم نیز می توان در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کرد. 

علاوه بر این، دانشجویان برای تحصیل در داروسازی هلند ممکن است تصمیم بگیرند که تحصیلات خود در داروسازی را در پایان سال چهارم تکمیل نکنند و در عوض به بخش تحقیق بروند. اما اکثر آنها برنامه شش ساله را تکمیل می کنند و به عنوان داروساز واجد شرایط هستند و مدرک می گیرند.

آموزش داروسازی در یک سال تحصیلی به بلوک های مطالعه جداگانه حدود 15 نفر تقسیم می شود. سال تحصیلی شامل 42 هفته مطالعه با چند هفته استراحت در کریسمس است که دانش آموزان در تابستان هشت هفته استراحت می کنند. تجربه کارآموزی شش ماهه در سال ششم باید به سه داروخانه تقسیم شود. این دو داروخانه محلی و یک داروخانه بیمارستانی هستند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل داروسازی در کشور هلند

دو دانشگاه به ویژه برای دانشجویانی که می خواهند در رشته داروسازی در هلند تحصیل کنند برجسته هستند. دانشگاه لیدن و دانشگاه گرونینگن با تحصیلات خود دانشگاه های بسیار محبوبی هستند.

پیشنهاد مطالعه:دانشگاه های برتر هوش مصنوعی در جهان

دانشگاه لیدن

دانشگاه لیدن که در سال 1571 تأسیس شد، اولین دانشگاه در هلند است. این دانشگاه همچنین یکی از دانشگاه های تحقیقاتی پیشرو در اروپا است. این موقعیت ممتاز کمک قابل توجهی به فارغ التحصیلان دانشگاه در جهت گیری به سمت برنامه های دانشگاهی و نشان دادن خود در حوزه های خارج از دانشگاه می کند.

این دانشگاه فرصت های تحصیل در داروسازی هلند را در بخش های سلامت، هنر و بسیاری از زمینه های مختلف ارائه می دهد. همچنین عضو اتحادیه دانشگاه های تحقیقاتی اروپا است و به کار بر روی نوآوری در محیطی دائما در حال تغییر ادامه می دهد.

دانشگاه گرونینگن

دانشگاه گرونینگن در سال 1614 تاسیس شد و در هلند واقع شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های هلند است. دانشگاه گرونینگن به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی پیشرو دارای شهرت بین المللی است. 

طیف گسترده ای از برنامه های با کیفیت بالا را در سطوح مختلف در 9 دانشکده ارائه می دهد. مدارک اعطا شده در این دانشگاه توسط دولت هلند معتبر است و در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است. از زمانی که دانشگاه برای آموزش باز شد، بیش از 100هزار دانشجو فارغ التحصیل شده اند.

شرایط پذیرش داروسازی در هلند

موارد زیر در شرایط درخواست تحصیل در داروسازی هلند و پذیرش در دانشکده های داروسازی در این کشور مهم است.

•    دیپلم دبیرستان

•    انگلیسی خوب. آیلتس و تافل به طور کلی پذیرفته می شوند.

•    نمرات مورد نیاز، تافل: حداقل 550 (کتبی) یا 213 (آنلاین)؛ آیلتس: حداقل 6.0

•    کپی پاسپورت یا شناسنامه

برخی از دانشگاه ها ممکن است به مدارک اضافی مانند معرفی نامه یا تشویق نامه نیز نیاز داشته باشند.

تحصیل در داروسازی هلند

جمع بندی

داروسازی یک رشته پزشکی و علمی است که به تولید، تهیه، توزیع و بررسی داروها می پردازد. شما به عنوان یک داروساز مسئول تامین ایمن و موثر داروها برای بیماران هستید. همچنین باید در مورد نحوه مصرف داروها و ارتباط بین داروهای مختلف و عوارض جانبی بالقوه مشاوره ارائه دهید. 

شما ممکن است پس از تحصیل در داروسازی هلند، در یک بیمارستان یا مرکز مراقبت های اولیه، یا در جامعه در یک داروخانه محلی کار کنید. فارغ التحصیلان مدرک داروسازی معمولاً می توانند انتظار داشته باشند که بتوانند مستقیماً به عنوان یک داروساز مشغول به کار شوند.

 بسته به کشوری که در آن برای کار انتخاب می‌کنید، ممکن است لازم باشد هر گونه اعتبار حرفه‌ای مرتبط یا مدارک تحصیلی را همراه مدرک خود کسب کنید. برخی از دانشگاه ها این مدارک را در برنامه های پیشنهادی خود قرار می دهند.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد