ثبت نام آزمون جی آر ای جنرال GRE General

ثبت نام آزمون جی آر ای جنرال GRE General

توسط : تیم محتوا
1,009

آزمون جی آر ای جنرال ، آزمون زبان انگلیسی است که امتیاز و نمره ی آن برای ارزیابی دانشجویان در سطح مقاطع فوق لیسانس و یا دکترا در دانشگاه های معتبر آمریکا، اروپا و کانادا می باشد. برای ثبت نام آزمون GRE General می توانید با کارشناسان مجرب 20پیمنت مشورت نمایید.

نکات ثبت نام آزمون جی آر ای جنرال 

لازم است که به نکاتی در خصوص این آزمون توجه نمایید. اعتبار نتایج در آزمون جی آر ای ، پنج سال می باشد در صورتی که این اعتبار برای آزمون تاقل تنها دو سال می باشد. نتیجه ی آزمون GRE حدودا بین یک الی دو هفته پس از آزمون اعلام خواهد شد. 

در صورتی که می خواهید زمان آزمون را جابجا کرده و یا آن را کنسل نمایید، تا روز آزمون چهار روز فرصت خواهید داشت. در صورت کنسلی، نیمی از مبلغ ثبت نام در طول مدت چهار الی شش هفته به حساب ارزی که تعیین کرده اید واریز خواهد شد. 

چنانچه حساب آنلاین پی پال و یا کارت های اعتباری مسترکارت و یا ویزا کارت ندارید، می توانید با 20پیمنت تماس بگیرید. برای ثبت در آزمون جی آر ای جنرال ، می بایست به سایت ETS مراجعه کرده و برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعههزینه آزمون تافل

هزینه ثبت نام آزمون GRE GENERAL

برای ثبت نام در آزمون جی آر ای جنرال، می بایست 205 دلار پرداخت نمایید. از مراکز مهمی که آزمون GRE General را برگزار می نماید می توان به سازمان سنجش ، دانشگاه خانم و دانشگاه شهید بهشتی اشاره نمود. 

مراحل ثبت نام آزمون GRE General

در مرحله ی اولی می بایست وارد سایت ETS.org شده و در قسمت GRE برای خود اکانت ایجاد کنید. با انتخاب تاریخ ومحل آزمون می توانید هزینه تعیین شده را به صورت ارزی پرداخت نمایید. در صورتی که حساب پی پال و یا کارت های اعتباری ارزی مسترکارت و یا ویزاکارت ندارید برای پرداخت هزینه ثبت نام این آزمون می توانید از طریق  20پیمنت اقدام نمایید.

لازم به ذکر است که آزمون جی آر ای جنرال آزمون زبان انگلیسی است که در تمامی دانشگاه های تراز اول جهان به عنوان مدرک ارزیابی و پذیرش دانشجو به شمار می آید. برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا ، نمره ی قبولی در این آزمون ، از مدارک مهم پذیرش در دانشگاه های آمریکا می باشد. دارندگان مدارک تافل یا آیلتس، در برخی از مواقع با اخذ مدرک این آزمون ، امتیاز بیشتری را برای ورود به دانشگاه های آمریکا ایجاد می نمایند. 

پیشنهاد مطالعهآزمون GRE چیست ؟

چند نکته در خصوص ثبت نام ازمون جی آر ای جنرال 

خوب است بدانید که آزمون جی آر ای جنرال در حال حاضر در یکصدو شصت کشور در سرتاسر دنیا برگزار می شود. برگزاری این آزمون به طور کلی به صورت همه روزه با استثنای روزهای تعطیل و یکشنبه ها برگزار می شود. در بعضی از کشورها ماهانه سه بار برگزار خواهد شد. اما به خاطر داشته باشید که روز و تاریخ برگزاری دقیق آزمون GRE را می توانید در سایت ETS مشاهده نمایید.

همچنین لازم است بدانید که این آزمون ، در مقیاس خیلی کمی به صورت کاغذی برگزار می شود و در حال حذف شدن می باشد. از طرفی داوطلبان این امکان را دارند که تنها پنج بار در این آزمون شرکت کنند و در صورتی که ثبت نام کرده و کنسل کنند برای آن ها یک بار شرکت در آزمون به حساب خواهد آمد.

برای تعیین زمان و مکان آزمون جی آر ای می توانید در سایت ETS نیز آن را مشخص نمایید. همچنین در صورتی که داوطلب تصمیم بگیرد که زمان آزمون را پس از ثبت نام تغییر دهد می بایست مبلغ پنجاه دلار را پرداخت نماید. از طرفی برای جابجایی محل آزمون نیز پرداخت پنجاه دلار الزامی است. اما نکته این جاست که برای تغییر در زمان و محل آزمون ، تنها چهارروز قبل از آزمون فرصت می باشد.

آزمون GRE  General برای ایرانیان ، با نظارت سازمان سنجش انجام می شود که به صورت هر هفته می باشد. هزینه ی آزمون عمومی دویست و پنج دلار و برای آزمون موضوعی آن یکصد و پنجاه دلار می باشد.

ثبت نام آزمون جی آر ای جنرال GRE General

شرایط شرکت کنندگان آزمون جی آر ای جنرال 

در آزمون جی آر ای جنرال نیز مانند آزمون های دیگر شرایط کسانی که می توانند در آزمون شرکت کنند را مشخص نموده است . در صورتی که در هر مرحله از آزمون ، مشخص شود که متقاضی واجد شرایط نبوده است از ادامه ی آزمون حذف خواهد شد.

الف - شرایط داوطلبان واجد شرایط : 
1-داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی بوده و برای ورود به دانشگاه مورد نظر نیاز به مدرک  GRE دارند.
2- داوطلبانی که دارای سطح زبان انگلیسی متوسطی هستند. پایین تر از این سطح باعث می شود که متوجه سوالات نشده و نتیجه ی مطلوبی دریافت نکنند. 
3-داوطلبان شغل در شرکت های دولتی و خصوصی که زبان انگلیسی نیاز است.

ب - شرایط داوطلبان بدون شرایط لازم : 
1-داوطلبان زیر 21 سال نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند. 
2-در صورتی که داوطلب کشور و دانشگاهی را تعیین کند که داشتن مدرک جی آر ای الزام نباشد شرایط شرکت در این آزمون را ندارد. زیرا مقصد نهایی داوطلب در زمان ارزیابی بررسی می شود.

پیشنهاد مطالعهمنابع آزمون تافل Toefl

قوانین آزمون General  GRE :

1-این آزمون برای کسانی است که مدرک تحصیلی کارشناسی داشته و بالاتر از 21 سال سن دارند.
2-لوازمی مانند غلط گیر، مدادهای رنگی یا ماژیک هایلات ممنوع می باشد.
3-اصل پاسپورت بایستی همراه داوطلب باشد و کپی آن مورد قبول نیست .
4-درب مراکز آزمون ، بلافاصله پس از زمان تعیین شده بسته می شود. هزینه ی ثبت نام در صورت عدم حضور بازپس داده نمی شود.
5-در زمان امتحان حق گفتگو با دیگر داوطلبان وجود ندارد.
6-ابزارهای الکترونیکی و یا دیکشنری نبایستی همراه داوطلب باشد. در صورت مشاهده از آزمون حذف می شوند.
7- استفاده از خوراکی و یا سیگار ممنوع است.
8- خارج شدن داوطلب از محل آزمون با هماهنگی مجاز است .
9- نتیجه ی آزمون جی آر ای برای داوطلب ارسال می شود. 
10- آزمون عمومی جنرال جی آر ای به دو شکل کاغذی و رایانه ای می باشد که نوع رایانه ای در زمان یا سوالات کمتر می باشد. این آزمون از نمره ی 346 محاسبه شده و دریافت نمره 310 امتیاز مناسبی برای پذیرش در دانشگاه های تراز اول در دنیا می باشد.
11- نتیجه ی آزمون GRE ده الی پانزده روز پس از آزمون رایانه ای و برای نوع کاغذی پنج هفته خواهد بود.
12- کسانی که دارای معلولیت یا مسائل جسمی هستند، شرایط خاصی وجود دارد. 
13- این امکان وجود دارد که نتیجه ی آزمون برای چهار دانشگاه به شکل رایگان فرستاده شود. 

پیشنهاد مطالعهراهنمای جامع آزمون تافل

تاریخ و مراکز برگزاری آزمون GRE در ایران

در صورتی که وارد وب سایت رسمی  GRE به نشانی https://www.ets.org/gre شوید می توانید در قسمت پایینی صفحه ، لیست کاملی از سنترهای برگزار کننده ی آزمون جی آر ای جنرال را مشاهده نمایید.

ثبت نام آزمون جی آر ای جنرال GRE General

با مراجعه به قسمت TEST CENTERS & DATES در سایت رسمی GRE خواهید توانست تاریخ و مراکزی که در تمامی دنیا برگزارکننده آزمون جی آر ای هستند را رویت کنید. لازم به ذکر است که تقریبا 1000 مرکز آزمون در یکصدو شصت کشور در جهان می باشند که برگزار کننده این آزمون معتبر می باشند. در ایران نیز مهم ترین و معتبر ترین محل آزمون جی آر ای، سازمان سنجش می باشد.

سپس در همان بخش گزینه registration را بزنید.

ثبت نام آزمون جی آر ای جنرال GRE General

در این صفحه می توانید توضیحات کاملی در مورد آزمون داشته باشید.

سپس گزینه Register now را بزنید.

ثبت نام آزمون جی آر ای جنرال GRE General

به صفحه ورود و ثبت نام سایت می رسید که در صورتی که حساب کاربری ندارید ثبت نام کرده و در صورتی که حساب کاربری دارید ورود نمایید.

ثبت نام آزمون جی آر ای جنرال GRE General

سپس اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید. 

ثبت نام آزمون جی آر ای جنرال GRE General

سپس بایستی نوع آزمون را تعیین کنید که موضوعی است یا عمومی. برای شرکت در بخش جنرال آزمون جی آر ای می بایست در قسمت PLEASE SELECT A TEST ، گزینه ی GRE General را برگزینید.

در این قسمت است که خواسته می شود که کشوری که می خواهید در آن آزمون دهید را مشخص نمایید. بنابر این باید گزینه ی FIND TEST CENTERS را انتخاب کرده و در لیستی که از مراکز مشاهده می کنید، شهر و کشور مورد نظر خود را تعیین کنید. در این مرحله است که زمان و محل برگزاری آزمون جی آر ای را در همان ماهی که تصمیم دارید آزمون دهید برایتان نشان خواهد داد.

اکنون با مکان یاب می توانید روی نقشه در تهران ، مراکز مجاز و رسمی که آزمون GRE را برگزار می نمایند مشاهده نمایید. روی تاریخ تعیین شده در قسمت چپ این نقشه می توانید آدرس دقیقی را مشاهده نمایید.

با انتخاب گزینه ی SHOW TEST TIMES می توانید زمان ها و تاریخ همان مراکز را نیز رویت نمایید. با انتخاب آن ها هزینه های مربوط به آزمون برای شما مشخص خواهد شد. برای پرداخت هزینه آزمون GRE Genetal می توانید از طریق 20پیمنت اقدام نمایید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد