پرداخت های دیجیتال پی پال و کیف پول های آن

پرداخت های دیجیتال پی پال و کیف پول های آن

توسط : تیم محتوا
1,355

از مفاهیم ناشناخته 20 سال پیش تا هنجار جدید امروزی، پرداخت بدون تماس تکامل یافته است. با پیشرو بودن پی پال، کیف پول الکترونیکی و پرداخت دیجیتال، حتی فعالیت های اپل و گوگل پی نیز در حال افزایش هستند. پرداخت بدون تماس، جایی که پرداخت برای خرید با تلفن همراه در 20 سال پیش بی سابقه بود، اکنون به زمانی رسیده است که چنین امکانات روزمره به یک هنجار جدید تبدیل شده است. بسیاری امروزه از کیف پول های پی پال برای تجارت و یا حتی خرید از سایت های خارجی استفاده می کنند.

کیف پول الکترونیکی پی پال چیست؟

پی پال یک سیستم پرداخت آنلاین است. این به کاربران اجازه می‌دهد تا حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری یا کارت‌های نقدی را برای پرداخت‌ها و نقل و انتقالات آنلاین بدون اشتراک‌گذاری جزئیات بانکی، به‌طور ایمن پیوند دهند. کاربران می توانند وجوه را ذخیره کنند، نقل و انتقالات شخص به فرد انجام دهند، فاکتور ارسال کنند و درخواست پول دهند.

 با کیف پول های پی پال می‌توانید خریدهای آنلاین ایمن انجام دهید، با کدهای QR پرداخت کنید و به حساب‌های ارز دیجیتال متصل شوید. اصطلاح eWallet عملکرد آن را به عنوان ذخیره‌سازی پول دیجیتال و روش پرداخت، شبیه به کیف پول سنتی، برجسته می‌کند.

امروزه در زمان‌ های متحول‌کننده‌ ای قرار داریم و چشم‌ انداز پرداخت ‌های پویا گواهی بر پیشرفت‌ های بی ‌امان فناوری است که جهان ما همچنان به معرفی آن‌ها ادامه می‌دهد. یکی از سریع ‌ترین روش ‌های رو به رشد تراکنش در دهه جاری، کیف پول الکترونیکی یا کیف پول دیجیتال است که شامل کیف پول‌ های موبایلی نیز می‌شود.

کیف پول های دیجیتال 

در حالی که اصطلاحات کیف پول های پی پال، کیف پول الکترونیکی، کیف پول دیجیتال و کیف پول تلفن همراه اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، چند تفاوت وجود دارد که ارزش توجه خواهد داشت. رابطه بین این اصطلاحات به‌عنوان طیفی از خرده‌ رده‌بندی‌ ها به جای تعاریف مجزا و غیر همپوشانی بهتر درک می‌شود.

کیف پول دیجیتال اطلاعات خرید مشتری را در فضای ابری ذخیره می کند و در طول درخواست پرداخت به آن دسترسی می یابد. علاوه بر حساب های بانکی، کیف پول دیجیتال می تواند پاداش هایی مانند کارت های وفاداری، بلیط هواپیما، مجوزها و کارت های هدیه یا رزرو را نیز ذخیره کند.

این کیف پول ها به دلیل اقدامات محافظتی که شامل رمزگذاری یا نشانگرهای بیومتریک می شود، بسیار امن در نظر گرفته می شوند.

کیف پول های پی پال زیرمجموعه‌ای از کیف ‌پول ‌های دیجیتال هستند و در حالی که در عملکرد کلی خود در رسیدگی به اطلاعات شخصی کاربر همپوشانی دارند، کیف‌های الکترونیکی می‌توانند وجوه را نیز ذخیره کنند. بنابراین، این حالت پرداخت برای کشورهای بدون بانک بسیار مفید است، زیرا بستری را برای واریز پول مستقل از حساب بانکی فراهم می کند.

کیف پول موبایل فقط برای استفاده در دستگاه های متصل مانند تلفن، تبلت یا ساعت واجد شرایط است. به طور کلی، کیف پول های تلفن همراه عملکردی مشابه دو نوع دیگر دارند، اما به دلیل دسترسی محدود، ویژگی های خاص تری دارند. دو دسته قبلی از نظر تئوری از طریق مرورگر وب و اپلیکیشن قابل دسترسی هستند، در حالی که کیف پول موبایل به دستگاه یا سخت افزار خاصی گره خورده است.

پرداخت های دیجیتال پی پال و کیف پول های آن

نمونه های محبوب کیف پول الکترونیکی چیست؟

پی پال هم کیف پول الکترونیکی و هم کیف پول دیجیتال است، زیرا می‌توانید وجوه را مستقیماً روی پلتفرم ذخیره کنید، همچنین می‌توانید از طریق برنامه به حساب بانکی دسترسی داشته باشید، با کد QR پرداخت کنید، از BNPL بهره ببرید یا به یک حساب رمزنگاری متصل شوید. کیف پول های پی پال همچنین انتقال شخص به فرد، صورتحساب، درخواست پول و خدمات بازرگان مانند برگشت را ارائه می دهد.

سایر روش های پرداخت 

Apple Pay  به عنوان یک کیف پول دیجیتال، کیف پول الکترونیکی و کیف پول موبایل کار می کند. کاربران می توانند پرداخت های بدون تماس را به صورت آفلاین و آنلاین انجام دهند. Apple Pay همچنین به شما امکان می دهد بین مشتریان، یعنی C2C، پول ارسال و دریافت کنید.

Google Pay  همچنین در هر سه دسته قرار می گیرد، زیرا هم کیف پول موبایل برای هر دستگاه تلفن همراه است و هم از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است. عملکرد کلی آن شبیه به Apple Pay است. Amazon Pay  را می توان هم به عنوان کیف پول دیجیتال و هم به عنوان کیف پول الکترونیکی تعریف کرد. تمرکز آن بر روی انجام سریع و یکپارچه خریدهای آنلاین با استفاده از اعتبار یا وجوه شخصی ذخیره شده است.

با استفاده از داده‌های مربوط به این نوع پلت‌فرم‌ های تراکنش دیجیتالی که به تازگی معرفی کردیم، ارتباط آنها در کشورهای منتخب به ارائه نمای کلی دقیق‌تر کمک می‌کند.

پی پال پرکاربردترین پلتفرم است.

حوزه خدمات پرداخت در کیف پول های پی پال نسبتاً جدید است و تنها در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، به همین دلیل است که جریان ارائه دهندگان جدید و تغییرات در سهم بازار متصدیان فعلی وجود دارد. البته باید اشاره کرد که تجربه پی پال به جایگاه برجسته آن کمک می کند. 

از آنجایی که پی پال قدیمی ترین و شناخته شده ترین پلتفرم است، می توان انتظار داشت که پی پال نیز پر استفاده ترین پلتفرم در کشورهای مختلف باشد. یک نکته کلیدی از مقایسه سال به سال ما به شرح زیر است: در تمام کشورهای مشاهده شده، پی پال به نفع سایر پلتفرم هایی که سهم بیشتری از مشتریان را به خود اختصاص داده اند، درصد خود را از دست داده است.

پیشنهاد مطالعه:هزینه های بین المللی پرداخت آنلاین پی پال

آیا سهم بازار کیف پول های پی پال روبه کاهش است؟

اگرچه مصرف کنندگان قادر به انتخاب بیش از یک پلتفرم بودند، به نظر می رسد PayPal وکیف پول های پی پال در حال از دست دادن سهم بازار است. پنج کشوری که در تجزیه و تحلیل ما گنجانده شده اند عبارتند از آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلستان و پی پال ایالات متحده در سال جاری بین 1 تا 8 درصد (بریتانیا) از دست داده است. با این حال، هنوز هم پرکاربردترین ارائه دهنده در تمام کشورهای مشاهده شده است، از 81٪ در ایالات متحده تا 90٪ در آلمان.

پرداخت های دیجیتال پی پال و کیف پول های آن

استفاده از کیف پول الکترونیکی در سراسر پلتفرم ها 

این در حالی است که سه ارائه دهنده دیگر به طور کلی سهم بازار خود را در کشورهای مشاهده شده افزایش داده اند. Apple Pay  در فرانسه، بریتانیا و ایالات متحده رشد می کند، در حالی که Amazon Pay در آلمان و ایتالیا محبوب تر است.

در آلمان، آمازون پی با سهم 28 درصدی پیشتاز است و پس از آن Apple Pay 16درصد) و گوگل پی (15 درصد) قرار دارند که همگی نسبت به سال گذشته 1 تا 3 درصد رشد داشته اند. فرانسه پیش بینی می کند که Apple Pay  به 19 درصد افزایش یابد، رشدی از 12 درصد در سال 2022، با Google Pay با 15 درصد و Amazon Pay ثابت نگه داشته شده است.

در ایتالیا، Amazon Pay  دارای 17 درصد است، 3 درصد کاهش نسبت به سال 2022، و پس از آن Google  Pay  (16٪) و Apple Pay (12٪) با افزایش 2 درصدی قرار دارند. بریتانیا عمدتاً از Apple Pay با 37 درصد استفاده می‌کند، با رشد سالانه 8 درصدی. گوگل پی با 22 درصد و آمازون پی با 21 درصد، 5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

پیشنهاد مطالعه:نحوه استفاده از پی پال در آمازون

محبوبیت برخی پلتفرم ها در ایالات متحده

استفاده از پلتفرم هایی مانند کیف پول های پی پال ایالات متحده در بین خدمات متعادل است. البته اپل با 34 درصد پیشتاز است و پس از آن Google Pay (31٪) و Amazon Pay (30٪) قرار دارند. رشد از سال 2022 برای هر یک، به ویژه آمازون پی با افزایش 5 درصدی قابل توجه است. در حالی که PayPal محبوب ترین سرویس پرداخت در تمام نسل ها در ایالات متحده است، برخی از تفاوت های سنی وجود دارد.

پرداخت های دیجیتال پی پال و کیف پول های آن

کدام گروه سنی به پی پال متکی است

گروه های سنی بالاتر بیشتر به پی پال متکی هستند، در حالی که داده ها نشان می دهد که استفاده از PayPal با سن همبستگی مثبت دارد، به این معنی که با افزایش سن مصرف کنندگان، احتمال خرید با استفاده از این سرویس بیشتر می شود. 

89 درصد از کاربران پرفروش از PayPal استفاده می‌کنند و این سهم برای کاربران جوان‌تر به تدریج کمتر می‌شود. به طور خاص، Gen Z کمترین احتمال استفاده از کیف پول های پی پال را در سال گذشته دارد.  البته کاربران جوانتر نیز استفاده از Apple Pay را دوست دارند.

Apple Pay  روند معکوس را نشان می دهد و Gen Z بیشترین تمایل را به استفاده از این ارائه دهنده دارد، زیرا نیمی از آنها محصولات را با استفاده از Apple Pay خریداری می کنند. نسل هزاره ها با 40٪ دنبال می شوند، اما Gen Xers و Baby Boomers به ترتیب با 23٪ و 15٪ کمتر از این سرویس استفاده می کنند. در نتیجه، Apple Pay  یک همبستگی منفی در بین گروه های سنی نشان می دهد.

گوگل پی و آمازون پیک در میان هزاره ها

در مقایسه با کیف پول های پی پال داده‌ های Google Pay و Amazon Pay کمتر خطی هستند. برای هر دو، Millennials دارای بالاترین نرخ استفاده هستند، به طوری که 40٪ از آنها از Google Pay و 38٪ از Amazon Pay  استفاده می کنند.

Gen Xers اولویت بیشتری برای Google Pay (28٪) دارد و Gen Z در رتبه دوم بیشترین احتمال استفاده از Amazon Pay (29٪) است. بیبی بومورها به همان اندازه بعید است که از Google Pay یا Amazon Pay استفاده کنند، با 15 درصد سهم برای هر پلتفرم.

اکنون که می‌دانیم از کدام نسل ارائه‌دهنده در ایالات متحده برای ارسال پول، دریافت پول و مدیریت بیت‌کوین نقد خود استفاده می‌کنند، می‌توانیم به نکات کلیدی روی بیاوریم.

پیشنهاد مطالعه:همکاری پی پال با متا

روش تنظیم PayPal در کیف پول های پی پال موبایلی 

•    اپلیکیشن پی پال را دانلود و نصب کنید.

•    برنامه پرداخت مورد نظر خود را راه اندازی کنید.

•    روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید.

•    به 'Wallets' بروید.

•    افزودن به کیف پول خود یا یک گزینه مشابه را انتخاب کنید.

•    برای مدیریت تنظیمات PayPal خود، روی لوگوی PayPal که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد ضربه بزنید.

پرداخت های دیجیتال پی پال و کیف پول های آن

استفاده از کیف پول الکترونیکی در سراسر کشورها 

در اینجا تفاوت ‌های بین کیف پول الکترونیکی، کیف پول دیجیتال و کیف پول تلفن همراه را شرح دادیم. در حالی که نشان دادیم پلت‌فرم‌های برجسته‌ای مانند  PayPal، Apple Pay  و Google Pay در بازارهای مختلف و بین جمعیت‌شناسی نسل‌ها چگونه عمل می‌کنند.

اگرچه PayPal همچنان یک نیروی غالب در سیستم عامل های پرداخت بدون تماس است، ارتباط آن با افزایش رقبا کاهش می یابد. در کشورهایی مانند آلمان، ایالات متحده، بریتانیا، ایتالیا و فرانسه، سهم بازار پی پال کاهش یافته است، در حالی که اپل پی، گوگل پی و آمازون پی درجات مختلفی از رشد را تجربه کرده اند و چشم انداز ارائه دهنده پرداخت را تغییر داده اند.

در ایالات متحده، ارتباط واضحی بین سن خریداران و ترجیح پلت فرم پرداخت وجود دارد. جمعیت‌های قدیمی‌تر مانند کاربران بزرگسال به شدت به PayPal تمایل دارند، در حالی که گروه‌های جوان‌تر مانند Gen Z ترجیح بیشتری برای Apple Pay نشان می‌دهند. در همین حال، پلتفرم هایی مانند Google Pay و Amazon Pay الگوهای ترکیبی تری را در بین نسل ها ارائه می دهند.

چگونه از پول در کیف پول های پی پال استفاده کنیم؟

هنگامی که وجوهی را به حساب پی پال خود اضافه می کنید، می توانید از آن برای طیف وسیعی از تراکنش ها استفاده کنید. چه در حال ارسال یا دریافت پول باشید یا به سایر خدمات پلتفرم دسترسی داشته باشید، به سادگی با استفاده از ایمیل و رمز عبور خود وارد اپلیکیشن یا وب سایت PayPal شوید. موجودی حساب شما برای تعامل با بازرگانان در تسویه حساب تجارت الکترونیک یا کیف پول های پی پال در دسترس خواهد بود.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد