سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی

سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی

توسط : تیم محتوا
1,155

پشتیبان‌گیری ابری امروزه یک دسته بزرگ از بازار حفاظت از داده است. با وجود بسیاری از ارائه دهندگان، کسب و کارها باید ویژگی های مورد نیاز خود را اولویت بندی کنند. همانطور که داده ها بیش از پیش غیرمتمرکز می شوند، سازمان ها به برنامه های پشتیبان نیاز دارند که بتوانند از داده ها صرف نظر از محل اقامت آنها محافظت کنند. سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی بیش از هر زمان دیگری وجود دارد و انتخاب درست آن بسیار مهم است.

ارائه دهندگان پشتیبان ابری

ارائه دهندگان پشتیبان ابری به طیف گسترده ای از مشتریان پاسخ می دهند. اگرچه مصرف‌کنندگان اغلب استفاده از پشتیبان‌گیری ابری را برای رایانه‌های خانگی خود انتخاب می‌کنند، این مقاله بر سرویس‌های ابری که شرکت‌ها برای پشتیبان‌گیری و مدیریت داده‌های تجاری استفاده می‌کنند، تمرکز دارد.

سرویس‌های ابری به دلیل امنیت، قیمت، قابلیت اطمینان و راحتی به یکی از لوازم اصلی کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند. پیشرفت‌های متعددی در فضای پشتیبان‌گیری ابری رخ داده است، مانند استفاده روزافزون از چند ابری ترکیبی و برنامه‌های کاربردی. 

ویژگی‌های امنیتی سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی مهم‌تر از همیشه هستند، زیرا باج‌افزارها پیچیده‌تر شده‌اند. با پیشرفت در هوش مصنوعی، برخی از ارائه دهندگان شروع به ادغام ویژگی های اتوماسیون و یادگیری ماشین کرده اند.

سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی

10 سرویس پشتیبان‌گیری ابری سازمانی

هنگام انتخاب یک ارائه دهنده پشتیبان ابری، الزامات منحصر به فرد سازمان خود را در نظر بگیرید. این فهرست از 10 سرویس پشتیبان‌گیری ابری سازمانی، برخی از گزینه‌های برتر را ارائه می‌کند که می‌توانند از داده‌های ابری سازمان محافظت کنند، همراه با برخی ویژگی‌ها، ادغام‌ها و قیمت‌گذاری قابل توجه. 

این فهرست بر اساس تحقیقات و بینش حرفه ای در مورد بازار است. در انتخاب فروشندگان برجسته، نویسنده بر ارائه دهندگان پیشرو پشتیبان ابری تمرکز کرده است که ویژگی های امنیتی قوی، گزینه های بازیابی فاجعه و در دسترس بودن جهانی را ارائه می دهند. 

همه فروشندگان سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی در این گردآوری راه حل‌های نرم‌افزاری پشتیبان‌گیری و بازیابی سازمانی، به‌عنوان یک رهبر فهرست شده‌اند.

Arcserve

Arcserve  محصولات حفاظت از داده های متعددی را ارائه می دهد که Arcserve Unified Data Protection (UDP) گزینه اصلی پشتیبان گیری شرکت در بازار میانی و سازمانی است. 

یکی از ویژگی های قابل توجه Arcserve UDP این است که چندین سرویس اجاره ای مبتنی بر ابر را با گزارش دهی ارائه می دهد.  Sophos Intercept X Advanced for Server از سرورهای پشتیبان در برابر حملات سایبری محافظت می کند و از نفوذ داده ها جلوگیری به عمل می آورد.

این نرم افزار همچنین از داده ها در برابر سایر تهدیدات رایج مانند افزایش امتیاز و برداشت اعتبار محافظت می کند. کاربران می‌توانند پشتیبان‌گیری را در فضای ذخیره‌سازی غیرقابل تغییر بنویسند و با استفاده از تشخیص مبتنی بر امضا و شبکه عصبی یادگیری عمیق، برای بدافزار اسکن می‌شوند.

ادغام Arcserve UDP 

این برنامه به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی، از سرورهای فیزیکی و مجازی ویندوز و لینوکس، هم در محل و هم در فضای ابری محافظت می کند. پلتفرم های مجازی سازی پشتیبانی شده عبارتند از Nutanix AHV، VMware، Hyper-V، RHEV، KVM، Citrix و Xen VM .
علاوه بر این، Arcserve UDP  برای محافظت از پایگاه داده های Oracle، Microsoft SQL Server، Exchange Server، SharePoint، Active Directory، سرورهای فایل، NAS، SAN، UNIX، FreeBSD، AIX، HP-UX، Solaris، SAP R/3 و SAP HANA طراحی شده است.

Arcserve UDP  قیمت را به طور عمومی فاش نمی کند و مستقیماً به مشتریان نمی فروشد. Arcserve UDP  فقط از طریق شرکای فناوری Arcserve در دسترس است.

پیشنهاد مطالعهخرید بلیط خارجی ارزان قیمت

Cohesity

Cohesity DataProtect به عنوان یک گزینه مدیریت شده توسط مشتری در دسترس است یا می تواند توسط Cohesity یا یکی از شرکای آن مدیریت شود. این نرم افزار به عنوان یک سرویس یا به عنوان اشتراک نرم افزار در دسترس است.

ویژگی های قابل توجه Cohesity 

این برنامه به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی، به شدت بر توسعه نرم افزار خود تمرکز کرده است. DataProtect شامل تعداد زیادی ادغام داخلی است، اما Cohesity همچنین یک API و گردش‌های کاری خودکار از پیش ساخته شده را ارائه می‌کند که کاربران را قادر می‌سازد تقریباً از هر بار کاری نسخه پشتیبان تهیه کنند.

 Cohesity DataProtect از عکس های فوری استفاده می کند که حتی در مقیاس بزرگ بازیابی فوری را امکان پذیر می کند. کاربران می‌توانند پشتیبان‌گیری را در فضای ذخیره‌سازی تغییرناپذیر بنویسند. Cohesity از یک پلت فرم مدیریت یکپارچه استفاده می کند که به کاربران امکان می دهد پشتیبان گیری، بازیابی فاجعه، جستجو و اسکن آسیب پذیری را در یک مکان انجام دهند.

یکپارچه‌سازی Cohesity 

این برنامه به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی از ادغام‌های متعدد در زمینه‌های مختلف از جمله سرورهای فیزیکی، پلتفرم‌های مجازی‌سازی، برنامه‌های کاربردی، پایگاه‌های داده و ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از مجازی سازی شامل Hyper-V، VMware، Nutanix و Kubernetes است. پشتیبانی از سرور فیزیکی شامل ویندوز، AIX، لینوکس و سولاریس است.

برخی از برنامه های کاربردی پشتیبانی شده عبارتند از Microsoft 365، SAP Hana و Epic، با این نرم افزار همچنین قابلیت پشتیبان گیری برای Oracle، SQL Server، Mongo DB و Cassandra را ارائه می دهد. برخی از پلتفرم‌های ذخیره‌سازی که به صورت بومی پشتیبانی می‌شوند عبارتند از Pure Storage، NetApp، HPE و Dell EMC Isilon. ضمن آنکه  Cohesity  قیمت محصولات خود را به طور عمومی افشا نمی کند.

سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی

Commvault

Commvault Cloud یک ابزار پشتیبان با اعتماد صفر است که بر اساس موتور هوش مصنوعی متالیک این شرکت ساخته شده است. این برنامه به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی، از هوش مصنوعی فلزی برای ارائه تشخیص و پاسخ خودکار تهدید استفاده می کند. اگر حمله موفق شود، بازیابی تضمین می شود زیرا داده ها در قالبی تغییرناپذیر ذخیره می شوند.

Commvault  از هوش مصنوعی صرفا برای تشخیص تهدید استفاده نمی کند. هوش مصنوعی نیز در فرآیند بازیابی ادغام شده است. ضمن آنکه ادعا می کند که می تواند بازیابی سریع در مقیاس ابری را ارائه دهد.   Commvault  از یک رابط شیشه ای برای مدیریت استفاده می کند.
ادغام Commvault Cloud بدین گونه است که پشتیبانی بومی برای Salesforce، Google Cloud، SAP، Microsoft 365، Amazon Web Services، Microsoft Azure، VMware و Oracle ارائه می دهد.

قیمت گذاری Commvault 

به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی، خدمات اشتراک مختلفی از جمله حفاظت بنیادی، بازیابی خودکار و انعطاف پذیری سایبری را ارائه می دهد. همچنین یک طرح انعطاف پذیری Platinum وجود دارد و این شرکت چندین خدمات جانبی مانند انتقال داده، پاسخ باج افزار و ارزیابی آمادگی بازیابی را ارائه می دهد. Commvault قیمت طرح ها و خدمات خود را فاش نمی کند.

Dell Technologies

Dell Data Protection  شامل مجموعه‌ای از محصولات است که برای حفاظت از داده‌های درون محل و مبتنی بر ابر طراحی شده‌اند. محصولات این مجموعه شامل PowerProtect Data Manager، PowerProtect Appliances، Data Protection Suite، Dell Apex Backup Services، Dell Apex Protection Storage for Public Cloud، Dell Apex Data Storage Services Backup Target و Dell Apex Cyber Recovery Services می باشد. 

به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی مشتریان باید پیشنهاداتی را انتخاب کنند که در مجموع سطح مورد نیاز حفاظت را برای آنها فراهم کند. PowerProtect Data Manager محصول اصلی است که حفاظت از داده‌های درون محل و چند ابری را امکان‌پذیر می‌کند.

پیشنهاد مطالعه8 بهترین تولیدکننده پوستر هوش مصنوعی

ویژگی های قابل توجه Dell PowerProtect Data Manager 

برای عملیات مستقل طراحی شده است. به طور خودکار منابعی مانند ماشین های مجازی، پایگاه های داده و کانتینرها را کشف و محافظت می کند. کاربران می‌توانند پشتیبان‌گیری را در دستگاه‌های PowerProtect و همچنین در فضای ابری بنویسند.

اگرچه این نرم افزار برای مدیریت و کنترل متمرکز طراحی شده است، اما Dell یک ویژگی سلف سرویس نیز ارائه می دهد. این به صاحبان داده ها امکان می دهد تا از داده های خود محافظت کرده و در صورت لزوم بازیابی کنند. PowerProtect Data Manager  به طور خاص برای محافظت از محیط های VMware طراحی شده است. 

با این حال، از Kubernetes و Hyper-V نیز محافظت می کند. این نرم افزار به سازمان ها امکان می دهد از سیستم های فایل ویندوز و لینوکس نسخه پشتیبان تهیه کنند. کاربران PowerProtect می توانند از Oracle، Microsoft SQL Server، Exchange Server و SAP HANA محافظت کنند.

Druva Data Resiliency Cloud

Druva Data Resiliency Cloud توسط AWS پشتیبانی می‌شود و یک پلتفرم مبتنی بر SaaS برای پشتیبان‌گیری و بازیابی بلایا است. به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی اگرچه Druva بومی AWS است، اما برای کار با تمام ارائه دهندگان اصلی ابر طراحی شده است.

ویژگی های قابل توجه: سرویس پشتیبان گیری و حفاظت از داده Druva بر مدیریت ساده تأکید دارد. کل عملیات پشتیبان گیری سازمان را می توان از طریق یک کنسول مدیریت کرد و هیچ وسیله ای برای مدیریت وجود ندارد. عملیات پشتیبان گیری و بازیابی فاجعه خودکار هستند و پیچیدگی را بیشتر کاهش می دهند.

این اتوماسیون برای بازیابی باج افزار نیز استفاده می شود. مانند بسیاری از ارائه دهندگان دیگر، Druva ذخیره سازی غیرقابل تغییر را ارائه می دهد. با این حال، Druva با پشتیبان گیری با شکاف هوا همه چیز را یک قدم جلوتر می برد.

Druva از انواع ابرها، برنامه ها و پلتفرم ها پشتیبانی می کند. از جمله AWS، Microsoft 365، Oracle، Microsoft Azure، Google Workspace، Salesforce، VMware، MacOS، Nutanix، Microsoft SQL Server، SAP HANA و Linux.

قیمت گذاری

قیمت گذاری آن به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی بر اساس آنچه که یک سازمان باید محافظت کند متفاوت است. برای مثال، حفاظت از برنامه‌های SaaS بر اساس تعداد کاربران، در هر برنامه، در ماه صورت‌حساب می‌شود. حفاظت از نقطه پایانی نیز به ازای هر کاربر، هر ماه صورت‌حساب می‌شود، در حالی که هزینه حفاظت از زیرساخت AWS 7دلار برای هر سرور در ماه است. حفاظت از مرکز داده از یک سیستم مبتنی بر اعتبار استفاده می کند که بر اساس تعداد ترابایت داده های محافظت شده است.

HYCU

یک پلت فرم پشتیبان مبتنی بر SaaS است که به دنبال تجزیه سیلوهای داده است. از ویژگی های HYCU باید اشاره کرد که تمام جعبه های معمولی را با ویژگی های مختلف پشتیبان گیری و بازیابی خود بررسی می کند. با این حال، جالب ترین ویژگی HYCU چیزی است که این شرکت آن را R-Graph می نامد.

R-Graph ابزاری برای تجسم داده های شما در کل سازمان است. با انجام این کار، R-Graph ماشین های مجازی، سرویس ها، نمونه های ابری، برنامه های کاربردی SaaS و موارد دیگر را در معرض دید قرار می دهد. سپس این ابزار بارهای کاری محافظت نشده و برنامه هایی را که ممکن است در معرض خطر باشند شناسایی می کند.

HYCU  به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی، همچنین بازار HYCU R-Cloud را ارائه می دهد که شامل مجموعه عظیمی از برنامه های کاربردی است که HYCU می تواند از آنها محافظت کند.

ادغام های برنامه

از آنجایی که HYCU به شدت بر حذف ذخایر داده تمرکز دارد، تعجب آور نیست که این شرکت تعداد زیادی ادغام  به ویژه برای نرم افزار SaaS را ارائه می دهد. این ادغام ها عمدتاً تابعی از بازار HYCU R-Cloud هستند. در حالی که تعداد زیادی ادغام SaaS برای فهرست کردن همه آنها وجود دارد.

برخی از ادغام های قابل توجه عبارتند از Microsoft 365، Trello، Okta، Google Workspace، Monday.com و GitHub . اینها علاوه بر ابرهای عمومی، برنامه‌ها، پایگاه‌های اطلاعاتی و دیگر پلتفرم‌هایی هستند که این شرکت پشتیبانی می‌کند.

پیشنهاد مطالعههمه چیز درباره Outschool

IBM

IBM Cloud Backup  به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی، یک ابزار پشتیبان گیری مبتنی بر ابر است که برای محافظت از بارهای کاری مختلف طراحی شده است. سرورهای داخلی و نمونه‌های مبتنی بر ابر از عواملی برای برقراری ارتباط با IBM Cloud Backup استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های آن شامل این است که پشتیبان‌گیری IBM Cloud با داده‌های درون محل کار می‌کند و قادر به پشتیبان‌گیری از ابر به ابر است. کاربران می توانند نسخه های پشتیبان را با توجه به نیاز سازمان برنامه ریزی کرده و از طریق یک رابط کاربری گرافیکی مبتنی بر وب مدیریت کنند. 

اگر نیاز به بازیابی باشد، یک سازمان می‌تواند یک بازیابی گرانول انجام دهد یا کل تصویر سیستم را بازیابی کند. ویژگی های Deduplication و Compression به تسریع عملیات پشتیبان گیری و بازیابی کمک می کند.

ادغام IBM Cloud Backup 

به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی، یک سرویس مبتنی بر عامل است. برای محافظت از یک حجم کاری خاص، مشتریان باید یک عامل را به عنوان یک افزونه برای سرویس پشتیبان‌گیری ابری IBM خریداری کنند. IBM همه عوامل موجود را فهرست نمی کند، اما به توانایی محافظت از Microsoft SQL Server و Oracle اشاره می کند. عوامل IBM فقط با ویندوز سرور سازگار هستند.

سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی

Rubrik's Enterprise Data Protection

Rubrik's Enterprise Data Protection  یک پلت فرم یکپارچه برای محافظت از داده ها بدون در نظر گرفتن مکانی است که در آن قرار دارند. Rubrik می‌تواند از داده‌های داخلی، داده‌های موجود در فضای ابری و داده‌های برنامه SaaS نسخه پشتیبان تهیه کند.

قابل توجه ترین قابلیت آن به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی محافظت آن در برابر رمزگذاری در برابر حملات سایبری است. Rubrik از طریق یک سیستم فایل با شکاف هوا و تغییرناپذیر به این امر دست می یابد.

ادغام Rubrik 

ادغام های متعددی را برای بارهای کاری مختلف فراهم می کند. Rubrik می تواند از پایگاه داده های Microsoft SQL Server، Oracle، SAP HANA و NoSQL محافظت کند. ابرهای پشتیبانی شده عبارتند از AWS، Microsoft Azure، Microsoft 365، Google Cloud، Amazon RDS و VMware Cloud  در AWS Rubrik .

همچنین با vRealize Automation و VMware Cloud Director ادغام می شود. Rubrik همچنین امکان بازیابی سریع از رویدادهای از دست دادن اطلاعات را فراهم می کند. یک موتور جستجوی یکپارچه، یافتن اطلاعات مورد نیاز برای بازیابی را برای کاربران آسان می کند. این داده ها را می توان مستقیماً روی سرور پشتیبان نصب کرد.

ابزار Veeam

پلتفرم داده Veeam ابزار پشتیبان گیری سازمانی Veeam است. این برنامه به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی برای ارائه حفاظت چند لایه برای محیط های ابری هیبریدی طراحی شده است. Veeam حفاظت بومی را برای طیف گسترده ای از بارهای کاری ارائه می دهد، اما همچنین یک API را در دسترس مشتریان قرار می دهد که مشتریان می توانند از آن برای محافظت از بارهای کاری سفارشی استفاده کنند.

ویژگی های قابل توجه Veeam 

تمام پشتیبان گیری و رمزگذاری استاندارد مورد انتظار در یک محصول پشتیبان سازمانی را ارائه می دهد. با این حال، قدرت واقعی Veeam در سهولت بازیابی اطلاعات توسط کاربران نهفته است. Veeam عملیات بازیابی اطلاعات و همچنین تست پشتیبان را خودکار می کند. 

این تست‌های بدون اختلال تضمین می‌کنند که داده‌ها قابل بازیابی هستند و کاربران می‌توانند توافق‌نامه‌های سطح سرویس پشتیبان (SLA) را رعایت کنند. در صورت لزوم، عملیات بازیابی را می توان به مکان دیگری هدایت کرد، به این معنی که یک سازمان می تواند به ابر بازیابی کند.

پشتیبان گیری Veeam می تواند فوراً یک آزمایشگاه ایجاد کند که بر اساس محیط های تولید است. این آزمایشگاه‌ها معمولاً برای آزمایش پچ و سایر کارهایی که در غیر این صورت پتانسیل ایجاد اختلال در عملیات فناوری اطلاعات را دارند، استفاده می‌شوند.

ادغام Veeam 

این برنامه به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی دارای ادغام های متعددی است، از جمله محافظت از پلتفرم هایی مانند AWS، Google Cloud، Kubernetes، VMware، Hyper-V و Nutanix .

برخی از برنامه های کاربردی پشتیبانی شده عبارتند از Microsoft SQL Server، Microsoft Active Directory، SAP HANA، Oracle، SharePoint، Exchange Server، PostgreSQL و Oracle Solaris. Veeam از ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می کند. نسخه‌های درجه سازمانی Veeam در طرح‌های Foundation، Advanced  و Premium موجود هستند. Veeam قیمت این طرح ها را به طور عمومی فاش نمی کند.

پیشنهاد مطالعهشادترین کشورهای جهان

Veritas

Veritas NetBackup  سرویس پشتیبان گیری ابری سازمانی این شرکت است. این ترکیبی از مدیریت داده، اتوماسیون، یادگیری ماشین و پشتیبانی از یک معماری الاستیک برای پشتیبانی از پشتیبان گیری چند ابری است.

ویژگی های قابل توجه این برنامه به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی، مانند سایر ارائه دهندگان پشتیبان، Veritas به شدت بر امنیت تمرکز دارد. این شامل تشخیص ناهنجاری مبتنی بر هوش مصنوعی و اسکن بدافزار درون خطی است. 

یکی از ویژگی‌های امنیتی منحصربفرد، یک موتور احراز هویت چند نفره است که کاربران می‌توانند آن را طوری تنظیم کنند که از چندین نفر بخواهد در عملیات‌های حیاتی، مانند حذف داده‌ها، امضا کنند. این آسیبی را که به طور بالقوه ممکن است توسط یک مدیر سرکش وارد شود محدود می کند.

یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد تغییر ناپذیری ذخیره سازی-اگنوستیک است. در حالی که چندین سرویس پشتیبان گیری ابری سازمانی تغییرناپذیری داده ها را ارائه می دهند، این ویژگی ها در این برنامه به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی معمولاً نیاز به استفاده از یک پلت فرم ذخیره سازی دارند که به طور خاص برای تغییرناپذیری داده ها طراحی شده است. 

از سوی دیگر، Veritas بدون در نظر گرفتن بستر ذخیره سازی زیرین، از ذخیره سازی تغییرناپذیر پشتیبانی می کند.

ادغام Veritas 

یکپارچه سازی با برنامه های اصلی SaaS مانند Microsoft 365، Salesforce، Slack، Google Workspace و Box را فراهم می کند. همچنین پشتیبان‌گیری از Amazon RDS، Google Cloud Platform Cloud SQL، Microsoft Azure Cosmos DB و Azure Data Lake نیز پشتیبانی می‌شود.

جمع بندی 

با استفاده از برنامه های معرفی شده به عنوان یکی از سرویس های برتر پشتیبان گیری ابری سازمانی، می توانید به درستی از داده های خود محافظت کرده و آن ها را به شکل اصولی ذخیره سازی کنید.

برچسـب هـا : سایر ، پشتیبان گیری ابری
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد