سرمایه گذاری کمپانی paypal در فناوری بلاک چین

سرمایه گذاری کمپانی paypal در فناوری بلاک چین

توسط : تیم خبری
2,725

کمپانی عظیم پی پال که در حوزه پرداخت های اینترنتی سابقه طولانی مدتی دارد، در نظر دارد برای اولین بار بر روی یک استارتاپ مربوط به حوزه بلاک چین سرمایه گذاری کند.

این کمپانی آمریکایی برای گسترش امور مالی خود به بلاک چین کمبریج پیوسته است؛ این استارتاپ به موسسات مالی و سایر شرکت ها کمک می کند تا اطلاعات حساس خود را با استفاده از کتابخانه های مشترک مدیریت کنند.

پی پال و کمبریج  درباره مقدار سرمایه گذاری اطلاعاتی نداده اند اما کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) ادعا می کند که ارزش بلاک چین کمبریج در طول 9 ماه گذشته، 3.5 میلیون دلار افزایش داشته است. در ماه می سال 2018، برآورد میزان ارزش این استارتاپ حدود 7 میلیون دلار تخمین زده شد و در تاریخ فعلی این سرمایه گذاری به 10.5 میلیون دلار رسیده است. 4 میلیون دلار از این 7 میلیون دلار از طریق سرمایه گذاری های مختلف به دست آمده است و 3 میلیون دیگر از طریق شرکت های بزرگی مانند HCM و Foxconn به حساب بلاک چین کمبریج واریز شده است. Foxconn  در تولید قطعات گوشی های اپل فعالیت دارد.

3.5 میلیون سرمایه گذاری بعدی، توسط شرکت پی پال و شبکه امیدیار (Omidyar network) انجام پذیرفته است. پیر امید یار، موسس کمپانی eBay است که اصالتی ایرانی-آمریکایی دارد. شبکه امیدیار در امور خیرخواهانه و بشر دوستانه نیز فعالیت دارد.

این سرمایه گذاری پی پال منحصر به فرد و از نظر نمادین با اهمیت بود.

سخنگوی پی پال، درباره سرمایه گذاری این کمپانی آمریکایی در بلاک چین کمبریج می گوید:"ما تصمیم گرفتیم چنین سرمایه گذاری عظیمی را در بلاک چین کمبریج انجام دهیم زیرا چنین ساز و کاری برای هویت دیجیتالی شرکت ها بسیار مفید است و به شرکت خدماتی پی پال نیز کمک شایانی در این زمینه می کند. این سرمایه گذاری در آینده به ما کمک می کند تا بتوانیم کاوش های بیشتری در زمینه بلاک چین داشته باشیم."


منبع: سایت business-review.eu با عنوان PayPal to buy its first Blockchain startup

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد