سیستم CRS چند امتیاز برای انتقال به کانادا تحت اکسپرس اینتری لازم است

سیستم CRS چند امتیاز برای انتقال به کانادا تحت اکسپرس اینتری لازم است

توسط : تیم محتوا
1,129

خارجی هایی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند با استفاده از سیستم رتبه بندی جامع (CRS) رتبه بندی می شوند. درباره اینکه چه تعداد امتیاز CRS برای شرکت در آن باید کسب کنید و چه تعداد امتیاز برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به کانادا باید کسب کنید در این مقاله بیشتر بیاموزید. در اینجا در خصوص سیستم CRS در اکسپرس اینتری صحبت به میان خواهد آمد.

سیستم CRS در اکسپرس اینتری

کانادا فعالانه برای جذب ساکنان جدید کار می کند، شرایط ترجیحی را برای خارجی ها ایجاد می کند، از مهاجران هنگام جابجایی حمایت می کند. از سال 2015، دولت کانادا از خدمات اکسپرس انتری برای پردازش درخواست‌های متخصصان بسیار ماهر که ادعای حق مهاجرت به این کشور از طریق روابط عمومی را دارند، استفاده می‌کند. 

برای شرکت در اکثر برنامه های مهاجرت فدرال، یک خارجی باید تعداد مشخصی امتیاز کسب کند. آنها با استفاده از سیستم رتبه بندی جامع   CRSمی شوند. فقط متقاضیانی که بالاترین رتبه را دارند حق جابجایی خواهند داشت. برای مهاجرت به کانادا چقدر امتیاز CRS لازم است؟ سیستم CRS در اکسپرس اینتری چگونه محاسبه می شود؟ 

از طریق کانادا اکسپرس اینتری در چه برنامه هایی می توان شرکت کرد؟

اکسپرس اینتری کانادا سریعترین راه برای مهاجران واجد شرایط برای اخذ اقامت دائم در کانادا است. اکسپرس اینتری کانادا شامل سه برنامه مهاجرتی فدرال است:

•    برنامه کارگران ماهر فدرال:  برنامه فدرال برای کارگران ماهر

•    برنامه فدرال مشاغل ماهر: برنامه فدرال برای نمایندگان مشاغل کارگری

•    کلاس تجربه کانادایی: برنامه فدرال برای نامزدهای با تجربه کاری کانادایی

علاوه بر این، اکسپرس اینتری لیست کاملی از برنامه های مهاجرت استانی را ارائه می دهد: برنامه نامزد استانی (PNP).

پیشنهاد مطالعه:10 استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت

اکسپرس اینتری چگونه کار می کند؟

اکسپرس انتری یک پایگاه داده آنلاین است که از طریق آن کانادا همه کسانی را که می خواهند برای اقامت دائم به این کشور مهاجرت کنند ثبت نام می کند. هر شرکت کننده بر اساس فاکتورهای خاصی در سیستم CRS در اکسپرس اینتری مورد ارزیابی قرار می گیرد: مهارت های پایه، تجربه، تحصیلات، سازگاری و .... بر اساس امتیاز، رتبه بندی متقاضیان انجام می شود.

اداره شهروندی و مهاجرت کانادا تقریباً هر دو هفته یک بار فرآیند انتخاب را انجام می دهد و پس از آن برای داوطلبانی که بالاترین رتبه CRS را دارند دعوتنامه الکترونیکی (ITA) و حق درخواست برای مدارک مهاجرت صادر می شود. دولت تاریخ انتخاب متقاضیان، تعداد کل دعوتنامه ها و شرایط امتیاز CRS را از قبل اعلام نمی کند.

CRS  چیست؟

CRS مخفف عبارت Comprehensive Ranking System است. سیستم CRS در اکسپرس اینتری امتیازدهی برای رتبه بندی متقاضیانی که به دنبال اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری کانادا هستند استفاده می شود.

سیستم CRS : چند امتیاز برای انتقال به کانادا تحت اکسپرس اینتری لازم است؟

امتیاز CRS چگونه محاسبه می شود؟

تعداد کل امتیاز CRS که متقاضی می تواند کسب کند 1200 است. فاکتورهایی که در اکسپرس اینتری ارزیابی می شوند و حداکثر امتیاز در هر دسته:

•    برای یک متقاضی برای انطباق با معیارهای فردی اصلی (سن، سطح تحصیلات، مهارت های زبان، سابقه کار در کانادا) - حداکثر 500 امتیاز.

•    برای سازگاری - حداکثر 100 امتیاز.

•    عوامل اضافی (در دسترس بودن یک پیشنهاد شغلی معتبر، تحصیلات کانادایی، دانش یک زبان اضافی) - حداکثر 600 امتیاز.

هنگام جابجایی با همسر، 500 امتیاز برای رعایت معیارهای فردی اصلی به شرح زیر توزیع می شود:

•    برای انطباق با معیارهای اصلی فردی (سن، سطح تحصیلات، مهارت های زبانی، تجربه کاری در کانادا) برای یک کارمند بسیار ماهر شرکت کننده در برنامه - حداکثر 460 امتیاز.

•    برای انطباق با معیارهای فردی اصلی (سن، سطح تحصیلات، دانش زبان، سابقه کار در کانادا) برای زن/زن - حداکثر 40 امتیاز.

پیشنهاد مطالعه:ویزای کار دانمارک

برای شرکت در برنامه های مهاجرتی کانادا به چند امتیاز CRS نیاز است؟

برای دریافت دعوتنامه ITA در طول قرعه کشی اکسپرس اینتری، باید مجموع امتیازات CRS را به دست آورید که برابر یا بیشتر از نقاط برش CRS برای آن قرعه کشی خاص باشد. برش سیستم CRS در اکسپرس اینتری بسته به تعداد متقاضیان واجد شرایط و معدل آنها از قرعه کشی به قرعه دیگر متفاوت است. 

یعنی اگر دولت مجوزهای بیشتری صادر می‌کند یا امتیازات CRS متقاضیان عموماً پایین است، انتظار داشته باشید که CRS پایین باشد. بر اساس قرعه کشی های اخیر، تعداد امتیاز CRS مورد نیاز برای شرکت در برنامه های فدرال از 75 تا 462 امتیاز متغیر است. در حالی که برای PNP (برنامه مهاجرت استانی) محدوده 674 تا 813 امتیاز است.

چرا محدودیت های CRS برای برنامه PNP استانی بسیار بالاتر است؟

شرکت کنندگان در برنامه PNP استانی 600 امتیاز اضافی از دولت دریافت می کنند. یعنی اگر از فاکتورهای کلی 200 امتیاز کسب کردید، شرکت در برنامه استانی 600 امتیاز اضافی به شما می دهد، یعنی مجموع CRS 800 امتیاز می شود. به این ترتیب تعداد امتیازات برای همه شرکت کنندگان افزایش می یابد و در نتیجه امتیاز کلی امتیاز افزایش می یابد.

سیستم CRS : چند امتیاز برای انتقال به کانادا تحت اکسپرس اینتری لازم است؟

چقدر امتیاز CRS برای کانادا لازم است؟

نمره قبولی سیستم CRS در اکسپرس اینتری کانادا به قرعه کشی بستگی دارد. با این حال، طبق آمار قرعه کشی اخیر، یک امتیاز CRS خوب 450 امتیاز است. امتیاز CRS 760 برای افزایش شانس شما برای برنده شدن در برنامه استانی مورد نیاز است.

اگر تصمیم به مهاجرت به کانادا گرفته اید، مهم است که برنامه ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب است و تمام اطلاعات را به وضوح پر کنید تا حداکثر امتیاز CRS را به دست آورید. مشاوره با یک وکیل مهاجرتی مجرب به شما کمک می کند تا شانس خود را ارزیابی کرده و بهترین گزینه را برای مهاجرت بیابید. 

محاسبه امتیاز CRS

اگر می خواهید بدانید یا حداقل ایده روشنی از امتیاز CRS خود داشته باشید چندین گزینه قابل توجه وجود دارد. اولین مورد استفاده از ماشین حساب CRS است. ماشین حساب CRS ابزاری است که به شما کمک می کند امتیاز CRS خود را بر اساس اطلاعات شخصی خود تخمین بزنید. 

سن، تحصیلات، مهارت زبان، تجربه کاری و پیشنهادهای شغلی را در نظر می گیرد. ماشین حساب CRS حیاتی است زیرا به شما کمک می کند واجد شرایط بودن خود را برای اقامت دائم در کانادا تعیین کنید. همچنین محاسبه برای سیستم CRS در اکسپرس اینتری به شما امکان می دهد مناطقی را شناسایی کنید که می توانید امتیاز CRS خود را بهبود بخشید. در اینجا یک ماشین حساب CRS فوق العاده وجود دارد که به شما کمک می کند نقطه شروع خود را درک کنید.

گزینه دیگر این است که یک ارزیابی کامل توسط یک متخصص مهاجرت مانند یک مشاور مهاجرتی کانادا به طور کامل ارزیابی کنید. این ارزیابی نحوه امتیازدهی شما را در هر فاکتور CRS تجزیه و تحلیل می‌کند و به شما ایده روشنی از اینکه در قرعه‌کشی اکسپرس انتری بعدی در چه موقعیتی قرار دارید، می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه:ابزارهای ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی

چگونه امتیاز CRS خود را بهبود بخشید

بهبود امتیاز سیستم CRS در اکسپرس اینتری برای افزایش شانس شما برای دریافت ITA برای اقامت دائم در کانادا ضروری است. در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند امتیاز CRS خود را به حداکثر برسانید:

توانایی زبان خود را بهبود بخشید

توانایی زبان یکی از مهم ترین عوامل در محاسبه CRS است. بنابراین، بهبود توانایی زبان شما می تواند نمره CRS شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگر نیاز به پیشرفت در زبان انگلیسی یا فرانسوی دارید، برای بهبود مهارت های خود در دوره های زبان شرکت کنید. همچنین می توانید در آزمون های زبان مانند موارد زیر شرکت کنید:

برای انگلیسی:

•    سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS)

•    برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP)

برای فرانسوی:

•    آزمون ارزیابی فرانسه (TEF)

•    Test de Connaissance du français (TCF)

پیشنهاد شغلی در کانادا 

دریافت پیشنهاد شغلی در کانادا می تواند امتیاز سیستم CRS در اکسپرس اینتری شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگر مهارت ها و صلاحیت هایی را دارید که در کانادا مورد تقاضا هستند، درخواست کار در کانادا را در نظر بگیرید. اگر شغلی پیدا می کنید، پیشنهاد شغلی باید معیارهای خاصی را داشته باشد تا معتبر باشد.

پیشنهاد شغلی باید به صورت تمام وقت یکساله باشد. پیشنهاد شغلی نیز باید کتبی باشد. روند درخواست کار در کانادا ممکن است با شما در خانه متفاوت باشد، بنابراین برای کمک به شما در این فرآیند، در اینجا یک راهنمای چهار مرحله ای برای یافتن کار در کانادا آورده شده است.

سیستم CRS : چند امتیاز برای انتقال به کانادا تحت اکسپرس اینتری لازم است؟

اعتبار خود را بهبود بخشید

بهبود اعتبار می تواند امتیاز CRS شما را نیز افزایش دهد. برای بهبود مهارت ها و صلاحیت های خود، آموزش یا آموزش اضافی را در نظر بگیرید. همچنین می توانید ارزیابی مدارک خارجی خود را برای تعیین معادل کانادایی آنها در نظر بگیرید. 

یکی از بهترین راه‌ها برای به حداکثر رساندن امتیاز در این زمینه، کسب مدرک از یک مؤسسه آموزشی اختصاصی کانادا (DLI)، ترجیحاً از داخل کانادا است. اگر می خواهید در کانادا تحصیل کنید تا شرایط خود را برای اقامت دائم به حداکثر برسانید، باید مدرسه مناسب خود را پیدا کنید. 

تحصیل در کانادا می تواند واجد شرایط بودن شما را از طرق مختلف بهبود بخشد. اگر بیش از یک سال در کانادا بمانید و مدارک لازم را داشته باشید، ممکن است واجد شرایط CEC شوید. اما برای تحصیل در کانادا به مجوز تحصیل کانادا نیاز دارید. 

با همسرتان درخواست دهید

اگر همسر یا شریک زندگی مشترک شما نیز شرایط واجد شرایط بودن برای اقامت دائم در کانادا را دارد، می توانید با هم درخواست دهید. این می تواند امتیاز سیستم CRS در اکسپرس اینتری شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، زیرا تحصیلات، مهارت زبان و تجربه کاری شریک زندگی شما نیز می تواند در نظر گرفته شود.

پیشنهاد مطالعه:کدام فروشگاه های آنلاین تتر را می پذیرند

نامزدی استانی دریافت کنید

نامزدهای استانی راه دیگری برای افزایش امتیاز CRS شماست. اگر مهارت ها و شرایط مورد نیاز در یک استان یا قلمرو خاص کانادا را دارید، می توانید نامزد استانی شوید. هر استان برنامه نامزد استانی (PNP) خود را دارد که دارای چندین جریان PNP در هر کدام برای تناسب با انواع مختلف متقاضیان است. دریافت نامزدی استانی می تواند تا 600 امتیاز به امتیاز CRS شما اضافه کند.

با این حال، 11 استان با PNP وجود دارد، و هر PNP دارای چندین جریان است، بنابراین بیش از 80 جریان PNP مختلف وجود دارد. اگر می خواهید بدانید که آیا یکی از آنها برای شما مناسب است، باید از یک متخصص مهاجرت کمک بگیرید. 

یک مشاور مهاجرتی به شما کمک می‌کند جریان مناسب را پیدا کنید و به شما کمک می‌کند برای آن جریان درخواست دهید، و تضمین می‌کند که هر کاری می‌توانید انجام دهید تا شانس خود را برای دریافت نامزدی به حداکثر برسانید.

علاوه بر این، یک مشاور همچنین می‌تواند امتیاز CRS شما را با شما در میان بگذارد و به شما توصیه‌ها و استراتژی‌های شخصی‌سازی کند تا بهترین امتیاز سیستم CRS در اکسپرس اینتری ممکن را به دست آورید. در زمان نوشتن امتیاز CRS خوب معمولاً هر چیزی بالاتر از 450 امتیاز است. با این حال، هر چه امتیاز CRS شما بالاتر باشد، شانس شما برای دریافت ITA برای اقامت دائم کانادا بیشتر است.

برای دریافت ITA چه حداقل امتیاز CRS لازم است؟

حداقل امتیاز CRS مورد نیاز برای دریافت ITA برای اقامت دائم در کانادا بسته به نیازهای فعلی دولت کانادا متفاوت است. در سال های اخیر، حداقل امتیاز CRS مورد نیاز برای دریافت ITA حدود 440-470 امتیاز بوده است. با این حال، این می تواند در هر زمان تغییر کند، بنابراین هدف گذاری برای بالاترین امتیاز CRS ممکن ضروری است. برای اینکه ایده بهتری به شما بدهیم، در اینجا الزامات امتیاز CRS برای هر قرعه کشی اکسپرس اینتری از زمان بازگشایی آنها در سال 2021 آمده است.

سیستم CRS : چند امتیاز برای انتقال به کانادا تحت اکسپرس اینتری لازم است؟

جمع بندی

اکنون که می‌دانید سیستم CRS در اکسپرس اینتری چگونه کار می‌کند و برخی از بهترین راه‌ها برای بهبود امتیاز خود را می‌دانید، زمان آن فرا رسیده که فرآیند مهاجرت خود را آغاز کنید. اگر می خواهید مطمئن شوید که درخواست مهاجرت شما بهترین شانس ممکن برای موفقیت را دارد، توصیه می کنیم با یک مشاور  مهاجرتی مشورت کنید. 

مشاور می تواند به مشتریان در تکمیل و ارسال تمام مدارک برای درخواست های مهاجرت به درستی و به موقع، ملاقات مستقیم با مقامات مهاجرتی کانادا و کارفرمایان از طرف آنها، و ایجاد یک استراتژی مهاجرت شخصی که با نیازهای آنها همسو باشد، کمک کند. وظیفه آنها این است که به مشتریان خود در مورد گزینه های مهاجرت به کانادا آموزش دهد و اطمینان حاصل کند که درخواست آنها با الزامات مقامات مهاجرت کانادا مطابقت دارد.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد