14 منطقه در ترکیه برای بازدید در 2024

14 منطقه در ترکیه برای بازدید در 2024

توسط : تیم محتوا
1,188

ترکیه کشوری با فرهنگ‌ها، غذاها و جغرافیای متنوع رویای مسافران است. این منطقه ارزان، جذاب، امن و مهمان‌نواز است که می تواند مناسب هر سلیقه‌ای باشد. گردشگری صنعت پررونق این کشور است و از نقاط مختلفی توریست دارد. اما هنوز هم می‌توانید نقاط کمتر شناخته شده زیادی پیدا کنید، در حالی که در سال‌های اخیر به مرکز گردشگری حلال نیز تبدیل شده است که هدف آن بازار مسلمانان در سراسر جهان است. اگرچه اغلب به عنوان یک مقصد تابستانی شناخته می شود، اما در زمستان نیز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، از قطار سواری در داخل آناتولی در برف گرفته تا سفر به شهرهای کویری بین النهرین. در اینجا به 14 منطقه در ترکیه برای بازدید می پردازیم.

14 منطقه در ترکیه برای بازدید در 2024

منطقه قارس

شرقی‌ترین شهر ترکیه با ریشه‌های ارمنی و معماری سنگ‌های سنگین، بیشتر شبیه یک مکان قفقازی است تا آناتولی. قارس آخرین ایستگاه قطار سریع السیر شرقی است، قطاری از آنکارا که 24 ساعت در بیابان خیره کننده داخلی ترکیه در راه است. 

کابین ها ساده اما تمیز و راحت هستند، غذاهای رستوران مناسب است و بلیط ها مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود. هنگامی که آنجا هستید، می توانید از کلیساهای باستانی ارمنی ها دیدن کنید، برخی از آنها ویرانه شدند، برخی دیگر به مسجد تبدیل شده اند. 

می توانید برای تماشای منظره ای پانوراما، از استحکامات قدیمی به قلعه قارس بروید. ضمن آنکه هتل کاترینا سرای، واقع در یک ساختمان روسی به سفارش تزار نیکلاس دوم نیز برای بازدید و اقامت مناسب است. قارس یکی از 14 منطقه در ترکیه برای بازدید محسوب می شود.

پیشنهاد مطالعه:7  میزبان وب که Perfect Money را می پذیرند

دریای سیاه

سواحل شمالی ترکیه دریای اژه و مد را از دست می دهد، اما در اینجا یک صنعت تعطیلات به شکل کلبه ای وجود دارد که به موج سواران و اکوتوریست ها که برای فرار از تابستان های بیابانی خود به کوه های سرسبز و خنک آن می آیند، فرصت لذت بردن از طبیعت را  می دهد. 

اگر راننده ای مطمئن هستید، یک ماشین کرایه کنید و در جاده در امتداد ساحل سفر کنید. در غیر این صورت، با داشتن پایگاهی در ریزه، قلب منطقه چای‌کار، یا ترابزون یا سامسون تاریخی، می‌توانید از صومعه ‌های مسیحی باستانی، دهکده ‌های کوهستانی سرسبز و شهرهای بندری سرزنده دیدن کنید. ضمن آنکه محل اقامت آبانت عدن یک اقامتگاه بوتیک در تپه های سرسبز بولو است.

14 منطقه در ترکیه برای بازدید در 2024

تنگه بسفر استانبول

تقریباً هر نوع حمل‌ونقل عمومی که شما را از یک سمت استانبول به سمت دیگر می‌برد شما را مسحور می‌کند، خواه کشتی مسافربری خوش آب و هوا با دکه ‌های چای ‌خوری و عرشه‌ های بازش باشد، یا دلموس، مینی‌بوس عمومی پرشده‌ای که شما را به دوران قدیم می برد. تنگه بسفر یکی از 14 منطقه در ترکیه برای بازدید محسوب می شود.

ترافیک روی پل عرض این تنگه در باریک ترین نقطه آن 550 متر است و مناظر از وسط آن باورنکردنی است. در کاخ ها، شهرک ها، مساجد، آسمان خراش ها، بنادر و جزایر می توانید زیبایی های وصف ناپذیر طبیعت را مشاهده کنید. غروب آفتاب بهترین زمان برای دیدن شبه جزیره تاریخی از آب است، زمانی که خورشید مستقیماً در پشت گنبدهای ایاصوفیه و مسجد آبی فرو می‌رود.

14 منطقه در ترکیه برای بازدید در 2024

منطقه اولوداگ

کوه اولوداگ در 130 مایلی جنوب این کلان شهر که گهگاه از استانبول قابل مشاهده است، جایی بود که خدایان باستانی جنگ تروا را از آنجا تماشا می کردند. این روزها، از دسامبر تا مارس، مقصد برتر اسکی ترکیه است. اقامتگاه‌هایی برای همه سلیقه‌ها وجود دارد.

 22 آسانسور در کوه وجود دارد و برای همه سطوح و دوره های اسکی و اجاره تجهیزات وجود دارد. این یک مکان محبوب برای گذراندن سال نو است و جشنواره های موسیقی در زمستان و تابستان وجود دارد و یکی از 14 منطقه در ترکیه برای بازدید محسوب می شود.

پیشنهاد مطالعه:7 بزرگترین شرکت حمل و نقل بین المللی و لجستیک

بازدید از هاتای

هر منطقه از ترکیه با افتخار ادعا می کند که تخصص یا سنت آشپزی خود را دارد. تقریباً می‌توانید یک سنجاق در نقشه بچسبانید و یک استان خوب را برای غذا خوردن انتخاب کنید، اما مطمئناً با یک سفر غذایی به هاتای، استان جنوبی که غذاهای غنی آن متاثر از آشپزی سوریه، مدیترانه و آناتولی است، خوشحال خواهید شد. 

این منطقه کوچک همچنین یک منطقه فرهنگی و مذهبی است که مملو از مکان‌های باستانی و موزه باستان‌شناسی است که اخیراً بازسازی ‌شده است.

14 منطقه در ترکیه برای بازدید در 2024

کاپادوکیه

این منظره مسحور کننده از خانه های صخره ای شکل گرفتند  که مکان مناسبی برای گذراندن یک آخر هفته رمانتیک در فضای باز است. در پارک ملی کاپادوکیا می‌توانید پیاده‌روی کنید، اسب‌سواری کنید و بر روی فلات 1000 متری در وسط آناتولی وقت بگذرانید. 

از خانه های غارنشین  این شهر برای اولین بار توسط مسیحیان در قرن ششم سکنی گزیده شد و امروزه با هتل های بوتیک دنج ساخته شده در داخل صخره های باستانی شناخته می شود. تجربه کلاسیک کاپادوکیه را تجربه کنید. این مناظر یکی از 14 منطقه در ترکیه برای بازدید محسوب می شود.

 تراکیا

شما می توانید در منطقه تراکیه که یک سفر یک روزه آسان از استانبول است، غذا بخورید، بنوشید و در تاکستان ها پرسه بزنید. بیشتر در جنوب، تعدادی تاکستان روباز دیگر وجود دارد که بسیاری از آنها گونه نارینکا را در اطراف سواحل دریای اژه و مدیترانه پرورش می دهند. 

14 منطقه در ترکیه برای بازدید در 2024

 فتحیه

این شهر عجیب و غریب نقطه پرش برخی از زیباترین مناظر در امتداد ساحل فیروزه ‌ای است، از جمله مرداب معروف آبی، ورودی گردی از دریاهای کریستالی که با ماسه‌های کامل حلقه شده است. می‌ توانید از کوه باباداغ در نزدیکی، پاراگلایدر بزنید تا از چشم‌انداز پرنده ‌ای از خط ساحلی لذت ببرید و به خلیج‌ هایی بروید که فقط از طریق آب قابل دسترسی هستند. 

فتحیه نقطه شروع مسیر لیسیان است، مسیر پیاده‌روی 300 مایلی در امتداد ساحل که پر از پانسیون ‌ها و کافه ‌های خانوادگی است، اما می ‌توانید در طول مسیر کمپ بزنید. این مناظر یکی از 14 منطقه در ترکیه برای بازدید محسوب می شود.

14 منطقه در ترکیه برای بازدید در 2024

مناطق آنکارا

پایتخت مدرن ترکیه معمولا به استانبول، قلب قدیمی امپراتوری عثمانی و همچنان بزرگترین شهر از نظر جمعیت و نفوذ فرهنگی، شکست می‌خورد. اما اگرچه آنکارا از نظر تاریخ یا اندازه نمی تواند رقیب استانبول باشد، آنکارا هنوز ارزش یک بازدید آخر هفته را دارد. 

جو بسیار آرام ‌تر است، پارک ‌های زیبا و پیاده‌ روهای وسیع وجود دارد و اینجا مکانی است که درباره تاریخ جمهوری ترکیه بیشتر خواهید دانست. مشهورترین بنای تاریخی آنیتکبیر، مقبره کمال آتاتورک، بنیانگذار و اولین رئیس جمهور ترکیه است که دارای موزه و مجموعه ای از بناهای تاریخی نئوکلاسیک است. این مناظر یکی از 14 منطقه در ترکیه برای بازدید در نظر گرفته می شود.

14 منطقه در ترکیه برای بازدید در 2024

 مرکز خرید باستانی استانبول

لیر ضعیف ترکیه را به محلی برای خرید ارزان تبدیل می کند و اگر می دانید کجا باید جستجو کنید، صنعتگری بسیار خوبی در جریان است. بازار بزرگ معروف استانبول را بررسی کنید. احتمالاً قدیمی ‌ترین مرکز خرید جهان و مطمئناً جوی ‌ترین آن، اما اگر واقعاً به دنبال چیزی برای خرید هستید، به بخش ‌های عتیقه‌ جات و چرمی پایبند باشید.

برای فرش و دیگر سوغاتی ‌های کلاسیک ترکیه، به دنبال مغازه‌ های کوچک ‌تر دور از مناطق توریستی باشید که در آن ‌ها محصولات اصیل و قیمت ‌های پایین ‌تر را خواهید یافت. گالری ‌های هنری مستقل زیادی در محله ‌های لوکس مانند نیسانتاسی و کادیکوی در سمت آسیایی وجود دارد که آثار اصلی با قیمت مناسب توسط هنرمندان ترکیه ‌ای، ایرانی را به فروش می ‌رسانند. این مناظر یکی از 14 منطقه در ترکیه برای بازدید محسوب می شود.

14 منطقه در ترکیه برای بازدید در 2024

آنتالیا

آنتالیا به عنوان قلب پر زرق و برق صنعت توریسم نیز دروازه برخی از خیره کننده ترین زیبایی های طبیعی ترکیه است. یک ماشین کرایه بگیرید و از شهر خارج شوید تا پارک‌ های ملی، سواحل و گونه‌ه ای حفاظت‌ شده و بخش در حال رشد اکوتوریسم را پیدا کنید. 

کاس، یک شهر ساحلی در 120 مایلی جنوب غربی آنتالیا، تبدیل به یک مقصد محبوب برای ترک‌های طبقه متوسط شده است که برای هتل ‌های قدیمی و عجیب و غریب و فضای روستایی به این شهر می‌آیند. در سیرالی، ۴۰ مایلی جنوب شهر، فضایی بوهو با هتل‌های درختی و ویرانه‌های باستانی Olympos را در قسمت سبز زمردی ساحل خواهید دید. این مناظر یکی از 14 منطقه در ترکیه برای بازدید محسوب می شود.

14 منطقه در ترکیه برای بازدید در 2024

ماردین

بزرگترین جاذبه توریستی در شرق ترکیه که کمتر بازدید شده است، ماردین یک شهر مسیحی باستانی است که در یک فضای صخره ای که مشرف به دشت تا مرز سوریه است، ساخته شده است. صومعه های مجلل ارتدکس وجود دارد که هنوز هم برای عبادت مذهبی استفاده می شود، در کنار مساجد عثمانی و خانه های غاری قدیمی کاریزماتیک. 
این منطقه به‌خاطر همزیستی قومی و غذا که بهترین لذت را در تراس یکی از عمارت ‌های ماسه ‌سنگ قدیمی ‌اش می‌برد، معروف است.

پیشنهاد مطالعه:حواله Wire و مزیت های آن

ازمیر

لیبرال ترین شهر ترکیه ازمیر با جمعیت جوان آن که بسیاری از آنها دانشجو هستند، تاریخ چندفرهنگی آن و رابطه آن با دریا طعم بی نظیری دارد. این مناظر یکی از 14 منطقه در ترکیه برای بازدید محسوب می شود. بیشتر شهر زیبای قدیمی متأسفانه در طول جنگ استقلال ترکیه در سال 1922 ویران شد.

اما با بلوارهای وسیع، درختان نخل و سنگ فرش‌های پر جنب و جوش مملو از رستوران‌ها و بارهای ماهی، هنوز هم مکانی آسان برای لذت بردن از این شهر است. قبل از اینکه هوا خیلی گرم شود، در بهار بیایید و در یکی از خانه های حیاط دار قدیمی که به هتل های بوتیک تبدیل شده اند، اقامت کنید.

14 منطقه در ترکیه برای بازدید در 2024

گوچک

در ترکیه قایقرانی خصوصی فقط برای افراد ثروتمند و مشهور نیست: شما می توانید با بودجه متوسطی تجربه قایق تفریحی خصوصی داشته باشید. دوستان را جمع کنید و با قیمت مناسب یک قایق بادبانی سنتی کرایه کنید که خدمه آن برای چند روز در اطراف خلیج ها، جزایر و سواحل این بخش شگفت انگیز از سواحل مدیترانه دریانوردی می کند.

گوچک مرکز تورهای گولت ترکیه است، اما در دهکده های ماهی گیری در سراسر ساحل غربی، دریانوردانی را خواهید یافت که مایلند شما را برای چند ساعت بیرون ببرند، در حالی که در دیگر شهرهای ساحلی و استانبول می توانید قایق های موتوری کرایه کنید تا شما را برای دیدن مناظر و مناطق بی نظیر این منطقه ببرند. 

جمع بندی 

با مطالعه لیست 14 منطقه در ترکیه برای بازدید می توانید برنامه مسافرت خود را به ترکیه در بهار 1403 برنامه ریزی کنید. در این خصوص راهنمایی های لازم را از کارشناسان دریافت کنید.

 


 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد