حواله Wire و مزیت های آن

حواله Wire و مزیت های آن

توسط : تیم محتوا
1,165

آیا به دنبال ارسال پول به خارج از کشور بدون نیاز به معامله با بانک ها یا موسسات دیگر هستید؟ اگر چنین است، استفاده از حوالهWire  می تواند گزینه ای مناسب باشد. پول ممکن است به سرعت و مقرون به صرفه از طریق حواله های wire به آن سوی مرزها ارسال شود. قبل از استفاده از این گزینه پرداخت، نکاتی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. ممکن است تا سه روز طول بکشد تا حواله تسویه شود، به این معنی که احتمالا پول بلافاصله در دسترس نباشد. این حواله ها مستلزم کارمزد هستند، بنابراین قبل از تصمیم گیری حتما نرخ ها را با هم مقایسه کنید.

حواله Wire  چیست؟

یک تراکنش مالی که به عنوان حواله Wire شناخته می شود شامل انتقال پول به صورت الکترونیکی از یک حساب بانکی به حساب دیگر است. این با انتقال الکترونیکی که در آن پول بین حساب ‌های یک موسسه مالی جابجا می‌شود متفاوت است. حواله های wire ایمن، سریع و قابل اعتماد هستند و اغلب برای ارسال سریع و ایمن مبالغ هنگفت استفاده می شوند.

هنگام ارسال پول از طریق این حواله، نام گیرنده، شماره حساب و مبلغ پیش‌بینی‌شده همگی بین دو بانک به صورت رفت و برگشتی منتقل می‌شوند. شخصی که معامله را آغاز می کند، اغلب باید قبل از اینکه بانک پول را به طرف مقابل منتقل کند، کارمزد تراکنش بپردازد.

هنگامی که گیرنده وجوه را دریافت کرد، بانک گیرنده اطلاعات را دریافت کرده و وجوه ذخیره را به حساب واریز می کند. سپس دو موسسه پرداخت ها را تسویه می کنند. این در حالی است که هیچ معامله واقعی پول وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه:7  میزبان وب که Perfect Money را می پذیرند

جزئیات انتقال wire 

حوالهWire  که اغلب به آن پرداخت wire گفته می شود، ارسال سریع و ایمن پول را بدون مبادله نقدی واقعی ممکن می سازد. انتقال اغلب بین دو بانک یا سایر نهادهای مالی آغاز می شود. موسسات شرکت کننده به جای تبادل پول نقد فیزیکی، داده های گیرنده، شماره حساب بانکی گیرنده و مبلغ ارسالی را مبادله می کنند.

فرستنده پرداخت کامل تراکنش را در بانک خود انجام می دهد. این طرف باید اطلاعات زیر را به بانک خود ارائه دهد:

•    نام، آدرس و شماره تلفن ذینفع و سایر اطلاعات شخصی مورد نیاز برای تکمیل تراکنش.

•    اطلاعات مربوط به حساب بانکی گیرنده شامل شماره شعبه و حساب.

•    اطلاعات مربوط به بانک دریافت کننده، مانند نام موسسه، آدرس و شماره هویت بانک 

•    هدف یا دلیل انتقال

هنگامی که اطلاعات مستند شد، حوالهWire  می تواند آغاز شود. کسب و کار شروع کننده پیامی را با دستورالعمل های پرداخت به گیرنده از طریق یک شبکه امن مانند SWIFT ارسال می کند. پس از دریافت اطلاعات از بانک مبدأ، بانک گیرنده وجوه ذخیره خود را به حساب مربوطه واریز می کند. پس از واریز وجه، پرداخت در مرحله بعدی بین دو موسسه بانکی نهایی می شود.

حواله Wire و مزیت های آن

نحوه کار حواله های wire

حواله های wire ابزاری ضروری برای زمانی است که دو طرف نیاز به ارسال سریع پول دارند اما در یک مکان نیستند. علاوه بر این، آنها به سازمان ها اجازه می دهند تا مقادیر زیادی پول را منتقل کنند. سقف انتقال توسط شرکت ها تعیین می شود. با این حال، آنها معمولاً نسبتاً بالا هستند. به عنوان مثال، یک تجارت ممکن است از حواله wire برای پرداخت هزینه خرید قابل توجه از یک فروشنده خارجی استفاده کند.

در حوالهWire   ابتدا فرد یا سازمانی با یک موسسه مالی تماس می گیرد و درخواست انتقال پول می کند تا درخواست ارسال مقدار مشخصی از پول را ارائه دهد. فرستنده باید کدهای SWIFT گیرنده را درج کند تا به بانک اطلاع دهد که وجوه را به کجا ارسال کند. قبل از انجام تراکنش، فرستنده باید پول ارسال شده را همراه با کارمزد تراکنش تعیین شده توسط بانک فرستنده واریز کند. 

سپس بانک فرستنده از یک سیستم امن مانند  SWIFT برای انتقال پیامی برای حواله وجوه استفاده می کند. بانک گیرنده باید پرداخت را مطابق دستورالعمل ها پردازش کند که پس از تسویه وجوه به بانک ارسال می شود. مدت زمانی که طول می کشد تا پول پس از شروع تراکنش به حساب گیرنده برسد.

انواع مختلف انتقال wire

در ادامه، انواع مختلف انتقال wire را ارائه می کنیم:

انتقال wire داخلی

نقل و انتقالات داخلی شامل ارسال پول الکترونیکی بین دو حساب بانکی واقع در یک کشور است. اگرچه اغلب به صورت آنلاین انجام می شود، اما این نقل و انتقالات می تواند از طریق تلفن یا حضوری نیز انجام شود. علاوه بر این، حوالهWire  داخلی یک راه امن و راحت برای انتقال پول است، زیرا تقریباً بلافاصله تکمیل می‌شوند و حداقل هزینه‌ها را شامل می‌شوند.

سیستم پرداخت الکترونیکی و تسویه حساب بین بانک ها و سایر موسسات مالی، شبکه ACH نامیده می شود. انتقال پول به صورت ایمن و ایمن از طریق حساب های بانکی امکان پذیر است. هنگام شروع یک حواله داخلی، فرستنده باید اطلاعات خاصی از جمله نام گیرنده، شماره حساب بانکی، شماره مسیریابی بانک و مبلغی را که باید منتقل شود به بانک گیرنده ارائه کند.

بانک فرستنده همچنین باید هویت و اطلاعات حساب فرستنده را تأیید کند. سپس بانک فرستنده پول را پس از تأیید اعتبار، به صورت الکترونیکی به بانک گیرنده منتقل می کند. برای پرداخت های سریع و قابل توجه، انتقال داخلی اغلب استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه:نحوه دریافت ویزای تجاری در کانادا

حوالهWire  بین المللی

حوالهWire  و انتقال وجه از طریق مرزهای بین المللی شامل انتقال پول از یک بانک یا موسسه مالی در یک کشور به بانک یا موسسه مالی دیگر در یک کشور دیگر است. حواله های بین المللی شامل یک بانک واسطه است که به عنوان پل ارتباطی بین دو بانک عمل می کند!

نقل و انتقالات wire بین المللی شامل یک بانک واسطه است. بانک واسط وجوه را از بانک فرستنده دریافت و به ارز محلی بانک دریافت کننده تبدیل و سپس به بانک گیرنده انتقال می دهد. علاوه بر این، حواله‌های بین‌المللی اغلب گران‌تر از نقل و انتقالات داخلی است و ممکن است چندین روز طول بکشد. 

این به دلیل کارمزدهای اضافی است که توسط بانک واسطه و زمان لازم برای پردازش تراکنش انجام می شود. علاوه بر این، نقل و انتقالات بین المللی مشمول نرخ ارز خارجی است که می تواند هزینه های اضافی را ایجاد کند.

برای کاهش هزینه و زمان حواله Wire بین‌المللی، بررسی بهترین نرخ، اطمینان از صحت اطلاعات انتقال و اطلاع از تعطیلات بانکی در کشورهای درگیر مهم است.

انتقال خودکار (ACH)

وجوه به صورت الکترونیکی از یک حساب بانکی به حساب دیگر و از طریق فرآیند انتقال خانه تسویه خودکار (ACH) منتقل می شود. نقل و انتقالات ACH روشی مطمئن و قابل اعتماد برای جابجایی پول بین حساب ها و بازرگانان است.

استفاده از انتقال ACH دارای مزایای متعددی است. اول اینکه آنها قابل اعتماد و امن هستند. از آنجایی که پول به صورت الکترونیکی جابه‌جا می‌شود، احتمال سرقت یا چک‌های بی‌جا وجود ندارد. دوم اینکه سریع هستند. در اکثر موارد می توان وجوه را در کمتر از یک روز کاری انتقال داد. سوم، مقرون به صرفه هستند. ارسال حواله ACH  معمولا کسری از هزینه حوالهWire  یا سایر اشکال پرداخت است.

برای ارسال حواله ACH باید اطلاعات حساب بانکی گیرنده، از جمله شماره حساب و شماره مسیریابی را ارائه کنید. سپس انتقال باید از طریق رابط تلفن همراه یا اینترنت بانک شما آغاز شود. معمولاً 1 تا 3 روز کاری طول می کشد تا وجوه پس از شروع انتقال منتقل شود.

حواله Wire و مزیت های آن

حوالهWire  همان روز

حوالهWire یک روزه نوعی از خدمات پرداخت الکترونیکی است که امکان انتقال وجه از یک حساب بانکی به حساب دیگر را در همان روز فراهم می کند. این روش پرداخت اغلب برای پوشش قبوض گران قیمتی که باید فورا پرداخت شوند، مانند خرید املاک و مستغلات، استفاده می شود.

فرآیند انتقال wire در همان روز نسبتاً ساده است. فرستنده اطلاعات لازم از جمله نام بانک گیرنده، شماره مسیریابی و شماره حساب را در اختیار بانک خود قرار می دهد. سپس بانک فرستنده تأیید می کند که وجوه موجود است و انتقال را آغاز می کند.

وجوه معمولاً ظرف چند ساعت از بانک فرستنده به بانک گیرنده ارسال می شود. پس از دریافت وجه، گیرنده تأییدیه را از بانک خود دریافت خواهد کرد. حتی اگر حوالهWire  همان روز ایمن و قابل اعتماد هستند، معایبی نیز در این امر وجود دارد.

کارمزد این نوع انتقال می تواند بالا باشد و بانک ها ممکن است هزینه های اضافی را برای انتقال بین المللی دریافت کنند. علاوه بر این، اگر اشتباهی در وارد کردن اطلاعات گیرنده رخ دهد، ممکن است وجوه به حساب اشتباهی ارسال شود و بازیابی آن دشوار یا غیرممکن باشد.

کاربردهای مختلف حوالهWire

در ادامه دو کاربرد انتقال wire را فهرست کرده ایم:

 انتقال پول

قبل از ارسال پول به گیرنده، "دستورالعمل های wire" باید دریافت شود. دستورالعمل ها ممکن است توسط بانکی برای گیرنده ارسال شود، جایی که آنها پیش بینی دریافت پرداخت های خود را دارند. در مرحله بعد، فرستنده دستورالعمل ها، مبلغی که باید ارسال شود و کارمزد تراکنش را به بانک خود اطلاع می دهد. در مرحله بعد، فرستنده باید فرم حوالهWire   را تکمیل کند. از طرف دیگر، بانک ممکن است یک فرم آنلاین ارائه دهد که فرستنده بتواند به آن دسترسی داشته باشد و آن را تکمیل کند.

 دریافت پول

برای دریافت وجه از طریق انتقال wire، گیرنده باید اطلاعات حساب بانکی خود و "دستورالعمل های ورودی" را از بانک دریافت کننده به فرستنده ارائه دهد. بانک فرستنده به محض ارائه اطلاعات به فرستنده، تراکنش را آغاز کرده و پول را ارسال می کند.

بسته به داخلی یا خارجی بودن تراکنش، پول اغلب در عرض یک روز ارسال می شود. کارمزد تراکنش توسط بانک گیرنده از وجوه منتقل شده کسر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه:10 تست آنلاین رایگان سطح انگلیسی

مزایا و معایب انتقال wire

در ادامه به مزایا و معایب حوالهWire  خواهیم پرداخت:

مزایای انتقال wire

وقتی صحبت از حواله های wire می شود، مزایای زیادی وجود دارد:

 راحتی

حواله های wire یکی از راحت ترین روش ها برای انتقال پول از مکانی به مکان دیگر است. آنها را می توان به سرعت انجام داد، در حالی که وجوه در عرض چند دقیقه به دست می آید، برخلاف روزهایی که از روش های دیگر استفاده می شود.

این امر علاوه بر این، آنها را به ویژه برای پرداخت‌های حساس به زمان، مانند ارسال پول برای پرداخت صورت‌حساب یا ارسال پول به یکی از اعضای خانواده در مواقع اضطراری، مفید می‌کند. علاوه بر این، نمی توان آن را نگه داشت یا به دلیل کمبود پول نقد کرد.

حواله Wire و مزیت های آن

 امنیت حواله  Wire

یکی از امن ترین گزینه های پرداخت، حواله های بانکی است. خطرات مرتبط با روش های پرداخت سنتی مانند کارت های اعتباری یا چک وجود ندارد زیرا پول مستقیماً از یک حساب بانکی به حساب دیگر ارسال می شود.

حواله های wire روشی امن، سریع و قابل اعتماد برای انتقال پول است. علاوه بر این، اطلاعات فرستنده محرمانه نگه داشته می شود، بنابراین حتی اگر پول رهگیری شود، ردیابی به فرستنده تقریبا غیرممکن است.

 قابل اعتماد

حوالهWire  یکی از مطمئن ترین روش های انتقال وجه در نظر گرفته می شود زیرا به صورت الکترونیکی انجام می شود و معمولاً بلافاصله پردازش خواهد شد. از سوی دیگر، تسویه چک ها ممکن است روزها یا حتی هفته ها طول بکشد و ممکن است در معرض تاخیر یا تقلب بالقوه باشد.

 هزینه های کم

بیشتر حواله‌های wire مستلزم کارمزدهای نسبتاً پایینی است، به ویژه در مقایسه با سایر روش‌های پرداخت. بسته به بانک، کارمزدها می توانند متفاوت باشند، اگرچه معمولاً نسبتاً معقول هستند.

 نقل و انتقالات بین المللی

حوالهWire  یک راه عالی برای ارسال پول به مردم کشورهای دیگر است. بانک ها می توانند در عرض چند دقیقه پول را از یک کشور به کشور دیگر منتقل کنند و نرخ ارز اغلب بسیار مطلوب است. بنابراین آنها یک گزینه فوق العاده برای انتقال پول به دوستان و خانواده ای هستند که در خارج از کشور زندگی می کنند.

به یاد داشته باشید وجوه ممکن است برای چندین ساعت در حساب گیرنده ظاهر نشود حتی اگر در بانک دریافت کننده باشد. یک کارمند بانک ممکن است مجبور باشد چند کار را برای تکمیل انتقال انجام دهد. در صورتی که به نقل و انتقال پول هنگام تجارت یا مسائل شخصی نیاز دارید، می توانید حوالهWire را برگزینید.

 

برچسـب هـا : سایر ، حوالهWire
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد