بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

توسط : تیم محتوا
1,328

ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسان در همه سطوح، نه فقط کارشناسان فناوری، پاسخگو هستند. در این مقاله، ابزارهای برتر هوش مصنوعی را که می‌توانند تجربه کدنویسی شما را ارتقا داده و فرآیند را ساده‌تر کنند، بررسی می کنیم. اما قبل از جستج.، بیایید درک جامعی از آنچه که ابزارهای کدگذاری هوش مصنوعی مستلزم آن هستند به دست آوریم.

ابزار هوش مصنوعی چیست و چگونه برای کدنویسی استفاده می شود؟

یک ابزار هوش مصنوعی برای کدنویسی یک برنامه نرم افزاری است که از قدرت هوش مصنوعی (AI) برای کمک به برنامه نویسان در تلاش های کدنویسی خود استفاده می کند. این برنامه‌ها اهداف متعددی از جمله تولید کد، تکمیل خودکار کد و اشکال‌زدایی کد را انجام می‌دهند. 

آن‌ها می‌توانند در پاسخ به درخواست‌های کاربر کد ایجاد کنند و زمانی که برنامه‌نویس‌ها فعالانه درگیر کارهای کدنویسی هستند، کدهایی را برای تکمیل خودکار ارائه دهند. 

پیشنهاد مطالعه:بزرگ ترین حراجی بلک فرایدی ترکیه در 2023

وظایف ابزارهای مناسب کدنویسی

برخی از وظایفی که ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسان می تواند انجام دهد به شرح زیر است:

•    تولید کد: دستیاران کد هوش مصنوعی می توانند بر اساس ورودی کاربر کد تولید کنند. این می تواند برای کارهایی مانند ایجاد کد دیگ بخار یا تولید موارد آزمایش مفید باشد.

•    تکمیل خودکار کد: دستیاران کد هوش مصنوعی می توانند با تایپ کاربر کد را تکمیل کنند. این می تواند به صرفه جویی در زمان و کاهش خطاها کمک کند.

•    کد اشکال زدایی: دستیاران کد هوش مصنوعی می توانند با پیشنهاد راه حل های ممکن برای مشکلات به اشکال زدایی کد کمک کنند.

•    توضیح کد: دستیاران کد هوش مصنوعی می توانند کد را برای کاربران توضیح دهند. این می تواند برای درک کدهای پیچیده یا یادگیری زبان های برنامه نویسی جدید مفید باشد.

ابزارهای کد AI هنوز در حال توسعه هستند، اما می توانند نحوه نوشتن کد را تغییر دهند. از ابزارهای هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان می توان برای بهره وری بیشتر و ایجاد کد بهتر استفاده کرد.

برترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

تابنین

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

Tabnine یکی از ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسان است که به توسعه دهندگان کمک می کند تا کد را سریعتر و بهتر بنویسند که بهره وری را افزایش می دهد. Tabnine با بسیاری از زبان های برنامه نویسی از جمله Python، Java، JavaScript، PHP، Go و Rust کار می کند. از یک شبکه عصبی برای یادگیری از مجموعه بزرگی از کدهای منبع باز استفاده می کند. این به آن کمک می کند تا تکمیل کدهای دقیق را حتی در موقعیت های کدنویسی پیچیده پیشنهاد دهد.

ویژگی های خاص:

Tabnine از نحوه کدنویسی شما یاد می گیرد، بنابراین پیشنهادات آن با گذشت زمان بهتر می شود.

مزایا: 

•    پیشنهادات دقیق و مرتبط

•    سریع و کارآمد

•    رایگان برای توسعه دهندگان فردی

GitHub Copilot

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

GitHub Copilot  یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسان است. Copilot برای کمک به توسعه دهندگان طراحی شده است تا کدهای بهتری را سریعتر بنویسند. از OpenAI Codex استفاده می کند، یک مدل زبان آموزش داده شده بر روی کد و متن عمومی. این ابزار هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان می‌تواند کد پیشنهادی ارائه دهد، نظرات بنویسد و به اشکال‌زدایی و امنیت کمک کند.

ویژگی های خاص: 

GitHub Copilot  با بسیاری از IDE های مختلف مانند Visual Studio Code، IntelliJ IDEA و Atom کار می کند. ضمن آنکه می تواند نقاط ضعف امنیتی احتمالی در کد را شناسایی کند.

مزایا:

•    می تواند به شما در رفع اشکال کد کمک کند

•    پیشنهادات دقیق و مرتبط

•    سریع و کارآمد

Amazon CodeWhisperer

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

Amazon CodeWhisperer  یک ابزار ویژه است که با ارائه کد پیشنهادی به توسعه دهندگان در حین کار به آنها کمک می کند. این برنامه که یکی از ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسان است، از یادگیری ماشینی استفاده می کند و می تواند درست در برنامه کدنویسی آنها استفاده شود. 

این مدل با استفاده از مجموعه داده گسترده‌ای از کدهای در دسترس عموم، تحت آموزش قرار می‌گیرد و آن را قادر می‌سازد تا تکه‌های کد یا کل توابع را با استفاده از کد موجود و نظرات مرتبط پیشنهاد کند. CodeWhisperer به شما کمک می کند تا با انجام کارهای تکراری برای شما کارهای بیشتری انجام دهید. همچنین راه هایی برای نوشتن کد دقیق و ایمن با استفاده از آخرین قوانین صنعت پیشنهاد می کند.

ویژگی های خاص:

می توانید آن را با JetBrains IDE، Visual Studio Code، AWS Cloud9 و موارد دیگر استفاده کنید. همچنین برای ردیابی مراجع و انجام اسکن های امنیتی مفید است.

مزایا:

•    رایگان برای استفاده

•    با خدمات AWS یکپارچه شده است

Replit

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

Replit یک پلت فرم آنلاین کدنویسی هوش مصنوعی است. این به کاربران اجازه می دهد تا کدنویسی کنند، یاد بگیرند و با هم همکاری کنند. IDE مبتنی بر مرورگر به دلیل کدگذاری مشترک میزبانی و اسناد بومی مشهور است.

Ghostwriter  به عنوان یکی از ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسان، یک ابزار مفید برای برنامه نویسان در تمام سطوح مهارت است زیرا پیشنهادات کد مربوطه را بر اساس نمونه های کد زیادی ارائه می دهد.Ghostwriter  می تواند به شما در کدنویسی سریعتر، افزایش کیفیت کد و یادگیری زبان های برنامه نویسی جدید کمک کند. Replit’s Ghostwriter می تواند حرفه کدنویسی شما را تغییر دهد، چه جدید و چه با تجربه.

ویژگی های خاص: همکاری در زمان واقعی

مزایا: 

•    مبتنی بر ابر

•    متن باز

Sourcegraph Cody 

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

Sourcegraph Cody  یک دستیار هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان است. سرعت کار شما را افزایش می دهد و به درک بهتر کد کمک می کند. محصول اصلی Sourcegraph یک دستیار پایه کد است. این به شما کمک می کند کد را جستجو کنید و به روز رسانی ها را در بخش های مختلف پروژه خود پیدا کنید. به عنوان یکی از

ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسان، می توانید در شعبه ها، مخازن و میزبان های کد جستجو کنید. کودی از نمودار کد سورسگراف و LLM برای دادن پاسخ های مفید برای وظایف کدنویسی استفاده می کند. این برنامه می تواند دستورالعمل های شما را درک کند و کد ایجاد کند یا کد موجود شما را به تفصیل شرح دهد.

ویژگی های خاص:

می‌تواند با استفاده از نام فایل، نام تابع یا یک توضیح انگلیسی ساده، کد را به سرعت پیدا کند.

می تواند بر اساس دستورالعمل های شما قطعه کد ایجاد کند.

مزایا:

•    می تواند کد را اشکال زدایی کند

•    می تواند به سوالات پاسخ دهد

AskCodi

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

AskCodi  برای ساده کردن تجربه کدنویسی شما با سرعت و دقت طراحی شده است. این ابزار از قابلیت های OpenAI Codex برای تولید کد، پاسخ به سوالات برنامه نویسی و ارائه توصیه های کد استفاده می کند. افزایش کارایی کدنویسی شما به سادگی نصب برنامه افزودنی AskCodi در محیط توسعه یکپارچه ترجیحی شما (IDE) است که شامل کدهای ویژوال استودیو، PyCharm و IntelliJ IDEA می‌شود. 

علاوه بر این، به عنوان یکی از ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسان کمک خود را به تولید کوئری SQL و ایجاد DocStrings گسترش می دهد.

ویژگی های خاص:

•    پاسخ های واضح و مستقیمی را به سوالات کدنویسی شما ارائه می دهد.

•    می تواند برای کد شما مستندات ایجاد کند.

مزایا: 

•    پیشنهادات دقیق و مرتبط

•    رایگان برای توسعه دهندگان فردی

ChatGPT

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

ChatGPT چت ربات همه کاره در دنیای هوش مصنوعی است. می تواند به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی برای برنامه نویسان عمل کند تا با آن کدنویسی کنند. مدل OpenAI GPT-4 به دستیارهای کدنویسی مانند Copilot X و CodeGPT قدرت می دهد. کدنویسان استفاده از مدل GPT-4 را برای کارهای برنامه نویسی توصیه می کنند.

به عنوان یکی از ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسان،  بسیار دقیق است و کد بدون خطا تولید می کند. GPT-4 در اعلان صفر شات بسیار خوب عمل کرده است و دقت چشمگیر 67 درصد را به دست آورده است. این بهترین عملکرد توسط یک مدل زبان در معیار HumanEval است.

ویژگی های خاص:

•    می تواند به شما در رفع اشکال کد و یافتن خطاها کمک کند.

•    برای کد شما مستندات ایجاد می کند.

•    می تواند بر اساس دستورالعمل های شما کد تولید کند.

مزایا:

به شما در یادگیری زبان های برنامه نویسی جدید کمک می کند.

شما کمک می کند تا کد را سریعتر و کارآمدتر بنویسید.

برای انواع وظایف کدنویسی استفاده می شود.

Codiga

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

Codiga  ابزاری است که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل کد استفاده می کند و به توسعه دهندگان کمک می کند تا کدهای بهتر، سریع تر و ایمن تر بنویسند. Codiga از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و بررسی کد برای خطاها، ضعف ها و سایر مسائل استفاده می کند.

می توانید از آن، به عنوان یکی از ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسان با ابزارهای توسعه محبوب مانند VS Code، JetBrains و VisualStudio استفاده کنید. Codiga می تواند به طور یکپارچه با محیط های توسعه پرکاربرد مانند VS Code، JetBrains و VisualStudio ادغام شود و همچنین به طور یکپارچه با مخازن کد محبوب مانند GitHub، GitLab و Bitbucket مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی های خاص:

تجزیه و تحلیل کد استاتیک برای تشخیص زودهنگام و رفع خطاها

بررسی خودکار کد برای افزایش کیفیت کد و ساده کردن فرآیند

ارائه قطعه کد برای کارهای روتین برای بهینه سازی بهره وری

مزایا: 

•    امنیت محور

•    همه جا کار می کند، از IDE تا CI/CD

Bugasura

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

Bugasura  یک راه حل ردیابی اشکال مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای ساده کردن گردش کار مدیریت اشکال مهندسی شده است. Bugasura به طور موثر بر رسیدگی به اشکال نظارت می کند و بینش های ارزشمندی را برای بهبود ردیابی اشکال ارائه می دهد. به عنوان یکی از ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسان می تواند به طور یکپارچه در محیط های توسعه مختلف ادغام شود و آن را به یک ابزار ضروری برای تیم هایی تبدیل می کند که می خواهند کیفیت نرم افزار خود را بهبود بخشند.

ویژگی های خاص: 

•    به طور خودکار اشکالات کد را شناسایی کرده و به طور پیشگیرانه برطرف می کند.

•    به طور هوشمندانه اشکالات را بر اساس شدت و نوع دسته بندی و حاشیه نویسی می کند.

مزایا

•    همکاری تیم را برای ردیابی و حل مشکلات ساده می کند

•    به‌طور یکپارچه با ابزارهای ردیابی معروف مانند Jira، Zendesk و Asana برای داده‌های به‌روز ردیابی اشکال همگام‌سازی می‌شود.

CodeWP

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

CodeWP ابزاری است که از هوش مصنوعی برای تولید کد وردپرس استفاده می کند. این برنامه نویسی را برای همه توسعه دهندگان وردپرس آسان تر می کند. این پلتفرم به سرعت کدهایی را برای کارهایی مانند ساخت انواع پست سفارشی یا پلاگین برای وردپرس ایجاد می کند. 

کاربران به CodeWP می گویند چه کدی را می خواهند و CodeWP کد ایمن و کارآمد را ایجاد می کند که می تواند ویرایش شود. CodeWP به عنوان یکی از ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسان از مجموعه داده بزرگی از کد وردپرس برای صرفه جویی در زمان، افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها با دقت بالا استفاده می کند.

ویژگی های خاص:

•    به ایجاد WP_Queries به طور موثر کمک کنید

•    تولید توابع از همه نوع

مزایا:

•    به فیلترها و اقدامات WooCommerce متصل شوید.

•    ایجاد گردش کار پیچیده بر اساس مقادیر ACF

•    برای هسته وردپرس یا افزونه های اصلی مانند WooCommerce، ACF و صفحه سازها کد بنویسید.

پیشنهاد مطالعه:امکانات و ویژگی های revoicer

مزایای ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

تولیدکنندگان کد مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند سرعت بارگذاری وب‌سایت را با ایجاد کدهای کارآمد افزایش دهند و در نتیجه اندازه‌های وب‌سایت کوچک‌تر شوند. این بهینه سازی به بهبود رتبه بندی سئو کمک می کند و تجربه کلی کاربر را افزایش می دهد. 

وب‌سایت‌های بارگذاری سریع تمایل دارند تا تعامل کاربر بالاتر و رتبه‌بندی برتر موتورهای جستجو را به دست آورند. حوزه کدنویسی شاهد پذیرش رو به رشد ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسان است که مزایای زیادی را برای توسعه دهندگان ارائه می دهد:

•    سرعت توسعه را با تولید کد خودکار و کاهش خطا افزایش می دهد.

•    توسعه دهندگان تازه کار را با حفظ استانداردهای کدنویسی توانمند می کند.

•    با رهایی توسعه دهندگان از کارهای تکراری، بهره وری را افزایش می دهد.

•    قابلیت اطمینان کد را برای برنامه های کاربردی با ثبات تر افزایش می دهد.

•    سازگاری و همکاری بین تیم های توسعه را تقویت می کند.

جمع بندی

به عنوان یکی از ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسان در حال تغییر چشم انداز کدنویسی در سال 2023 و پس از آن هستند. با پیشرو بودن GitHub Copilot، TabNine، Kite، DeepCode، و Codecademy، توسعه دهندگان قدرتمندی برای بهبود تجربه کدنویسی خود دارند. این ابزارها را در بررسی کنید. اما به یاد داشته باشید که آنها مکمل مهارت های شما هستند، نه جایگزین آنها. با تکامل دنیای کدنویسی، ابزارهای هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان همچنان نقش مهمی را ایفا می‌کنند و کدنویسی را کارآمدتر، در دسترس‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کنند.
 

 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد