اخذ تاییدیه ICF و پرداخت هزینه آن

اخذ تاییدیه ICF و پرداخت هزینه آن

توسط : تیم محتوا
1,187

در حال حاضر دوره های زیادی در سطح جهانی با توجه به کوچینگ اجرایی، کوچینگ زندگی، کوچینگ کسب و کار و مربیگری کارآفرین وجود دارد. آکادمی های زیادی این دوره ها را برگزار می کنند و تاییدیه های لازم را اعطا می کنند. گواهینامه کوچینگ ICF به عنوان استاندارد مربی گری اجرایی در زمینه کوچینگ شناخته می شود. آیا گواهینامه مربیگری اجرایی تایید شده توسط ICF وجود دارد که به عنوان یک روش کوچینگ استفاده می کند؟

گواهینامه مربیگری اجرایی مورد تایید ICF 

می توانید گواهینامه مربیگری اجرایی مورد تایید ICF را دریافت کنید. آنها توسط سازمان های مختلف انجام می شوند و بسته به عوامل متعددی هزینه های متفاوتی دارند که مدت زمان، محتوا، روش، چشم انداز و مأموریت سازمان، اخلاق سازمان و غیره را شامل می شود و هزینه هایی را در بر می گیرد.

بسته به سطح علاقه، این دوره ها به اشکال مختلفی در دسترس هستند. تعدادی هستند که توسط آکادمی مربیگری NLP اداره می شوند تا حداکثر پوشش را از نظر بهترین شیوه های ICF، اخلاقیات، و راه مقرون به صرفه برای شروع و راهی برای مربیان ارشد برای تثبیت برند خود در حوزه های مختلف کوچینگ به شرکت کنندگان ارائه دهند.

کدام مدرک مربیگری اجرایی مناسب است؟

در اینجا چند واقعیت وجود دارد که یک شخص می تواند در هنگام تصمیم گیری برای گواهینامه کوچینگ ICF و مربیگری اجرایی در نظر بگیرد. کوچینگ اجرایی در درجه اول جایی است که یک کوچ قرار است (طبق روند صنعت) مدیران ارشد یک سازمان (مدیرعامل، مدیر مالی، معاونان رئیس‌جمهور و غیره) را مربیگری کند. آنها در حال انجام و تسهیل منابع خود برای به دست آوردن نتایج بیشتر برای خود از دیدگاه یک سازمان هستند.

به عنوان یک مربی اجرایی، ذینفعان شما ممکن است شخصی باشد (مدیرعامل، هیئت مدیره، روسای بخش و غیره) که از رهبران ارشد خود می‌خواهد طبق هنجارهای سازمان و طبق سیاست‌های منابع انسانی، مربی اجرایی برای کمک به رهبران ارشد بیاورند تا بهره وری خود را افزایش دهند.

در نظر گرفتن جنبه های مختلف، به ویژه اینکه چگونه یک مربی اجرایی توسط شرکت ها انتخاب می شود، به تجربه شرکتی مربی بستگی دارد. حتی اگر تجربه شرکتی هیچ ارتباطی با کوچینگ ندارد، روند فعلی بازار این است که یک مدیر ارشد از یک شغل شرکتی در پایان کار خود یک مربی اجرایی شود. 

در مورد اینکه مربیان ICF در این گروه که به طور خاص به دنبال گواهینامه کوچینگ ICF هستند، چقدر دستمزد می گیرند، توجه زیادی را کسب کرده است.

اخذ تاییدیه ICF و پرداخت هزینه آن

تحصیلات لازم برای کوچ اجرایی

فاکتور مهم دیگری که باید در نظر گرفت این است که کوچ اجرایی چه تحصیلاتی دارد. در اینجا، یک نام تجاری (مانند فدراسیون بین المللی مربیگری - ICF، انجمن بین المللی مربیگری - IAC و غیره) مفید است. روند فعلی بازار این است که شما باید در یک برنامه کوچینگ شرکت کرده باشید که توسط ICF تایید شده باشد، در حالی که نیازی نیست مربی ICF باشید، اینها دو چیز متفاوت هستند.

شغل کوچینگ اجرایی 

همه اشکال کوچینگ چه کوچینگ اجرایی، چه کوچینگ زندگی و چه کوچینگ کسب و کار، یک موضوع مشترک از نظر اخلاق مربیگری خواهند داشت. با دریافت گواهینامه کوچینگ ICF به عنوان یک کوچ چه باید کرد و چه کاری نباید انجام داد، روش‌ها و غیره.  اینکه مربیان ICF چقدر دستمزد می گیرند یک معیار برای شما است، سپس به سراغ جایگاهی بروید که شانس کسب درآمد بیشتر داشته باشید

کوچینگ اجرایی در درجه اول برای رهبران یک سازمان است تا برای افزایش عملکرد آنها اقدامات لازم را انجام دهد. کوچ زندگی برای هر کسی است که می خواهد در کارهایی که در زندگی انجام می دهد، در زمینه های مختلف بهتر شود. از نظر مالی، سلامتی، روابط، حرفه ای و غیره. مطمئن شوید که این موضوع را بهتر درک کرده اید. 

پیشنهاد مطالعه:میزبانی سایت های غیرمتمرکز

کوچینگ کسب و کار

کوچینگ کسب و کار برای شرکت ها برای افزایش عملکرد اعضای تیم است. کوچینگ کارآفرین جایی است که به عنوان یک مربی، فردی با استارتاپ ها/کارآفرینان کار می کند تا نتایج کسب و کار بهتری به دست آورد. حال، اینکه فردی خود را یک مربی اجرایی/کسب و کار/زندگی می‌نامد، بستگی به این دارد که او می‌خواهد پس از دریافت گواهینامه کوچینگ ICF در کدام بخش به عنوان مربی کار کند و کسب‌وکار خود را بسازد.

گواهینامه های مختلف مربیگری اجرایی تایید شده توسط ICF وجود دارد که NLP را به عنوان موضوعی در طول دوره آموزشی کوچ مطرح می کنند. این به خود شخص بستگی دارد که تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد همه روش‌ ها را مربی گری کند یا استاد یک روش باشد.

بهتر است در برنامه‌ای شرکت کنید که در آن یک روش به طور عمیق پوشش داده شود، نه اینکه روش‌شناسی‌های مختلف را مخلوط کنید و فقط دانش سطحی در مورد موضوع ارائه دهید. بله، در حال حاضر ICF برنامه های کوچینگ مبتنی بر NLP را تایید می کند.

برنامه های مربیگری مبتنی بر NLP

برنامه های مربیگری مبتنی بر NLP، بسته به مدت دوره، یک گواهینامه اضافی (NLP Practitioner) به همراه یک گواهی مربی به شرکت کنندگان می دهد. مزایای عمده NLP به عنوان یک روش کوچینگ، مفاهیم قدرتمند و انعطاف پذیری است که NLP از نظر پوشش (ابزارهای کوچینگ برای مربیان) ارائه می دهد.

 NLP یک گواهینامه کوچینگ ICF جریان آزاد است که در آن یک کوچ به تکنیک‌ها و الگوهای زبانی برای انجام کوچینگ بدون متن نوشته شده مجهز است که در قالب رویه‌ای تنظیم شده است و این انعطاف‌پذیری باعث می‌شود مربی NLP از نظر نزدیک شدن به مشتری کوچینگ و کار کردن، مطمئن باشد. 

زمان واقعی و انعطاف پذیری از نظر اینکه کدام روش را در زمان واقعی انتخاب کنید، با کالیبره کردن یک فرد برای سنجش آنها و بر این اساس جلسه مربیگری را در حال پیشرفت برنامه ریزی کنید. درک مفاهیم مبتنی بر NLP و به کارگیری آنها با مشتریان زمان می برد، با این حال، در دراز مدت ارزش آن را دارد، زیرا مزایا و نتایج تجاری بهتر است.

اخذ تاییدیه ICF و پرداخت هزینه آن

مربیگری مبتنی بر NLP

مربی که از NLP به عنوان یک روش استفاده می کند، یک مربی مبتنی بر NLP است. یک مربی مبتنی بر NLP، بسته به بخش بازار هدف، می‌تواند خود را به عنوان مربی اجرایی، زندگی یا مربی تجاری معرفی کند. در کنار NLP، روش‌های مختلف دیگری نیز برای کوچینگ وجود دارد که توسط توسعه‌دهندگان و کوچینگ‌های مختلف توسعه یافته و توسط نهادهای معتبر پذیرفته شده‌اند. 

فدراسیون بین المللی مربیان یا ICF، سازمان حرفه ای پیشرو برای مربیان زندگی است. هدف ICF ارتقای حرفه و بهترین شیوه ها از طریق اعتباربخشی برنامه های آموزشی و آموزشی و همچنین از طریق صدور گواهینامه کوچینگ ICF است. تبدیل شدن به یک مربی معتبر ارزشمند است و ارزش زمان و هزینه را دارد.

پیشنهاد مطالعه:9  دلیلی که باید به ChatGPT Plus ارتقا دهید

آیا گواهینامه شرط لازم برای کوچینگ است؟

دلیل اصلی برای عدم کسب گواهینامه این است که ضروری نیست. درست است که هیچ الزامی برای مجوز رسمی برای مربیان وجود ندارد، اما این نباید تنها عامل در انتخاب شما باشد. گواهینامه مزایای زیادی را ارائه می دهد. مهمتر از همه، این امر به مشتریان نشان می دهد که شما یک حرفه ای آگاه، آموزش دیده و ماهر هستید.

انواع گواهینامه ICF

ICF سه سطح گواهی را ارائه می دهد:

مربی خبره همکار (ACC)

 این اولین سطح گواهینامه کوچینگ ICF است. برای کسب ACC، شما باید حداقل 60 ساعت آموزش تایید شده و 100 ساعت تجربه مربیگری پولی را بگذرانید. شما همچنین باید ارزیابی دانش مربی (CKA) را بگذرانید.

مربی معتبر حرفه ای (PCC) 

برای دستیابی به سطح بعدی گواهینامه، به حداقل 125 ساعت آموزش، 500 ساعت تجربه مربیگری و نمره قبولی در CKA نیاز دارید.

مربی دارای مدرک کارشناسی ارشد (MCC) 

بالاترین سطح گواهینامه به حداقل 200 ساعت آموزش و 2500 ساعت تجربه مربیگری نیاز دارد. همچنین باید بیش از 10 ساعت از MCC و ارزیابی عملکرد را راهنمایی کنید. شما باید قبلا PCC باشید و CKA را بگذرانید.

دریافت گواهینامه کوچینگ ICF  چقدر هزینه دارد؟

هزینه صدور گواهینامه بسته به سطح متفاوت است. هزینه صدور گواهینامه ACC بسته به مسیری که طی می کنید بین 100 تا 600 دلار است. اگر یک برنامه کوچینگ معتبر را تکمیل کرده اید و عضو ICF هستید، هزینه آن فقط 100 دلار است. برای مسیر نمونه کارها بدون عضویت، هزینه 600 دلار است.

هزینه صدور گواهینامه PCC 300دلار است، اما اگر عضو نیستید و از نمونه کارها برای کسب اعتبار استفاده می کنید، به 875 دلار می رسد. تنها یک راه برای کسب PCC وجود دارد، و آن 575 دلار برای اعضا و 775 دلار برای غیرعضوها است.

مسیر پورتفولیو هزینه بیشتری دارد زیرا ICF باید مدارک بیشتری را برای صدور گواهینامه کوچینگ ICF به متقاضی تکمیل کند. شما فقط در صورتی از مسیر نمونه کارها استفاده خواهید کرد که ساعات آموزشی خود را از طریق یک برنامه غیر معتبر تکمیل کرده باشید.

اخذ تاییدیه ICF و پرداخت هزینه آن

پیش نیازهای صدور گواهینامه چیست؟

صرف نظر از سطح و مسیر، برای دریافت گواهینامه ICF، باید نوعی آموزش را گذرانده و تجربه کاری به عنوان مربی کسب کنید. بهترین راه برای آماده شدن برای یافتن گواهینامه کوچینگ ICF و تکمیل یک برنامه آموزشی معتبر مربی است. می توانید مدارسی را بیابید که به طور خاص مربیان و کالج های محلی را آموزش می دهند که کلاس های مربی زندگی را ارائه می دهند.

برای اطمینان از تأیید برنامه شما، از ابزار جستجوی ICF استفاده کنید. سرویس جستجوی آموزش به شما امکان می دهد با چندین عامل جستجو کنید: نوع اعتبار، حضوری یا مجازی، زبان، مکان و تخصص مربیگری. پس از تکمیل یک برنامه، باید حداقل 100 ساعت به عنوان مربی با حقوق کار کنید. شما می توانید این کار را به تنهایی به عنوان یک مربی خوداشتغال انجام دهید یا به دنبال استخدام در یک شرکت موجود باشید.

پیشنهاد مطالعه:سایت های برتر فروش صنایع دستی

آیا گواهینامه ICF ارزشش را دارد؟

اگرچه نیاز به سرمایه گذاری زمان و هزینه دارد، اما کسب گواهینامه کوچینگ ICF قطعاً ارزشمند است. این یک صنعت غیرقانونی است، بنابراین اگر می‌خواهید یک حرفه‌ای موفق باشید، داشتن یک مدرک معتبر و معتبر ضروری است.

گواهینامه ICF پاسخگویی را برای افراد و صنعت به عنوان یک کل فراهم می کند. این به مشتریان نشان می دهد که شما یک مربی قانونی و ماهر هستید. اگر در مورد این حرفه جدی هستید، گرفتن گواهینامه نه تنها ارزشش را دارد، بلکه یک امر ضروری است.

 


 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد