10 سودآورترین امتیاز بازی های ویدیویی

10 سودآورترین امتیاز بازی های ویدیویی

توسط : تیم محتوا
1,213

بسیاری از بازی‌هایی که در سودآورترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی گنجانده شده‌اند، هم در قالب کنسول و هم موبایل محبوب هستند. این ده فرنچایز بازی های ویدیویی سودآور را نباید با طولانی ترین فرنچایزهای بازی های ویدیویی که از برخی عناوین منحصر به فرد دیگر تشکیل شده اند، اشتباه گرفت. 

سودآورترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی

10-سیمز

فرنچایز The Sims برای اولین بار در اوایل سال 2000 منتشر شد و در 23 سال پس از آن به فروش 200 میلیون نسخه ادامه داد. این مجموعه که تقریباً بر روی هر پلتفرم و کنسول قابل تصوری در دسترس است. جای تعجب نیست که چرا سری Sims در چهار نسخه اصلی خود و تعداد زیادی از بسته‌های الحاقی و اسپین‌آف، چند صد میلیون نسخه فروخته است. به نظر می رسد با اطمینان می توان گفت که گیمرها همیشه از بازی این شبیه ساز نمادین زندگی و موقعیت اجتماعی لذت خواهند برد.

سودآورترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی

9-سری LEGO

از هری پاتر گرفته تا ارباب حلقه‌ها، از مارول تا دی سی، از ایندیانا جونز تا جنگ ستارگان، شکی نیست که سری بازی‌های ویدیویی لگو از حسن نیت گیمرها نسبت به فرنچایزهایی که به شکل مینی فیگور تطبیق می‌دهند، سود می‌برند. از اولین بازی لگو در سال 1995 تا آخرین بازی در سال 2023، لگو همچنان یکی از سودآورترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی در تمام دوران است. 

این فقط به دلیل دارایی های مجوزدار آنها نیست که باعث فروش می شود. آنها بازی های اصلی خود را دارند که فروش را افزایش می دهند. آنها مجموعه‌ای از بازی‌های سرگرم‌کننده دائماً موفق برای همه سنین را در اختیار دارند.

10 سودآورترین امتیاز بازی های ویدیویی

8-سری Wii

در سال 2006، نینتندو برای نشان دادن قابلیت‌های کنسول Wii جدید خود، تصمیم گرفت یک بازی شبیه‌سازی ورزشی کوچک و سرگرم‌کننده را با هر فروش اضافه کند.  Wii Sports  شروع یک سری طولانی مدت و بسیار موفق که به عنوان یکی از سودآورترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی ساخته شده است. 

از ورزش گرفته تا تناسب اندام، از مینی‌بازی‌ها تا روتین‌های تمرینی، سری Wii به قدری محبوب بودند که در واقع توانستند فراتر از کنسول Wii گسترش پیدا کنند. این بازی در هر دو کنسول Wii U و Nintendo Switch  نیز عرضه شد.

10 سودآورترین امتیاز بازی های ویدیویی

7-ماین کرافت

بازی محبوب ماین کرافت در قالب‌های مجازی مختلف از سال 2009 وجود داشت و در سال‌های بعد به گسترش بازی‌های ویدیویی گذشته ادامه داد. با کنار گذاشتن همه این تساوی‌ها، فرنچایز بازی‌های ویدیویی در نوع خود یک موفقیت بزرگ است. بین عرضه اولیه آن در سال 2011 و آخرین نسخه آن در سال 2023، بیش از 238 میلیون بازی Minecraft فروخته شده است.

10 سودآورترین امتیاز بازی های ویدیویی

6-فیفا

در حالی که رتبه ششم در لیست سودآورترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی تمام دوران است، سری FIFA این افتخار را دارد که پرفروش ترین سری بازی های ویدیویی ورزشی در تمام دوران باشد. این مجموعه با فروش بیش از 325 میلیون نسخه بین سال های 1993 تا 2022 باشد که احتمالاً در مسیری جدید قرار دارد. 

همکاری طولانی مدت آن با EA در تابستان 2023 به پایان می رسد، به این معنی است که فیفا در صورتی که این سری امیدوارکننده است، اما باید دوباره راه اندازی شود یا برند خود را تغییر دهد. از هر نظر، جایگاه آن در رتبه ششم این فهرست بسیار چشمگیر است.

10 سودآورترین امتیاز بازی های ویدیویی

5-Grand Theft Auto

به‌عنوان سریع‌ترین محصول سرگرمی در تاریخ و شماره دو پرفروش‌ترین بازی ویدیویی در تمام دوران، Grand Theft Auto V به تنهایی می‌تواند امتیاز Grand Theft Auto  را در این لیست از سودآورترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی در بین همه کسب کند. 

اما، با احتساب هر پنج ورودی اصلی و تعداد اسپین‌آف‌ها و شاخه‌های آن در طول سال‌ها، Grand Theft Auto می‌تواند رتبه پنجم را در این فهرست حفظ کند. به علاوه، با شایعه انتشار قسمت ششم مورد انتظار در سال‌های آینده، می‌توانید انتظار داشته باشید که این فرنچایز یک یا دو نقطه در سال‌های آینده صعود کند.

10 سودآورترین امتیاز بازی های ویدیویی

4-Call of Duty

با فاصله کمی از Grand Theft Auto برای کسب رتبه چهارم، Call of Duty  است. این فرنچایز که در ابتدا به عنوان یک تیرانداز اول شخص در طول جنگ‌های مهم مختلف در طول تاریخ انجام می‌شد، ادامه داد تا داستان‌ها و موقعیت‌های خاص خود را در تنظیمات گذشته، حال و آینده ایجاد کند و به موفقیت بزرگی دست یابد. 

کال آف دیوتی که برای اولین بار در سال 2003 در صحنه ظاهر شد و تا سال 2020 به انتشار قسمت های جدید سالانه ادامه داد، بدون شک از فرنچایز بسیار موفق خود سود خواهد برد و از سودآورترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی خواهد بود.

10 سودآورترین امتیاز بازی های ویدیویی

3-پوکمون

در مجموع، فرنچایز پوکمون موفق ترین، سودآورترین و نمادین ترین فرنچایز تمام دوران است. این شرکت بیش از 75 میلیارد دلار از کل درآمد در بازی ها، رسانه ها، کالاها و موارد دیگر کسب کرده است. به این ترتیب، منطقی است که سری بازی‌های پوکمون در این فهرست رتبه بالایی داشته باشند. 

با این حال، هنوز هم برای سرنگونی دو فرنچایز برتر بازی های ویدیویی کافی نیست. با این حال، فروش 440 میلیون نسخه از سال 1996 کار آسانی نیست. به هر حال، این تعداد بیش از دو برابر تعداد ورودی‌های این فهرست است.

10 سودآورترین امتیاز بازی های ویدیویی

2-تتریس

ممکن است تتریس اولین چیزی نباشد که وقتی به سودآورترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی ساخته شده فکر می کنید، آن را در نظر بگیرید. با این وجود، تتریس دومین فرنچایز بازی ویدیویی سودآور در تاریخ این رسانه باقی مانده است. تتریس برای اولین بار در سال 1988 به صورت کنسول عرضه شد و تا به امروز در کنسول های نسل فعلی پیشرفت کرد. جالب توجه است که اکثریت قریب به اتفاق این فروش ها از طریق موبایل انجام می شود.

10 سودآورترین امتیاز بازی های ویدیویی

1-ماریو

شاید تعجب آور باشد، اما ماریو همچنان شماره یک در لیست سودآورترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی است. از زمانی که برای اولین بار در Donkey Kong در سال 1981 ظاهر شد و تا نسخه های معاصر امروز، فرنچایز ماریو به طور مداوم رکوردها را شکسته و تقریباً با هر بازی جدید رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است. 

از Super Mario گرفته تا Mario Kart و Mario Party و بازی‌های ورزشی مختلف با ماریو که به عنوان ضمیمه شده است، فرنچایز خانواده‌پسند و  سرگرم‌کننده شایسته این رتبه برتر است.

خرید بازی های ویدیویی 

تعدادی فروشگاه های آنلاین عالی وجود دارد که می توانید نسخه هایی از آخرین ورودی های این فرنچایزهای طولانی مدت را پیدا کنید. این هم برای بازی های جدید و هم قدیمی صدق می کند. صرفنظر از این، بررسی قیمت بازی در سایت های معتبر، برای اطمینان از دریافت بهترین قیمت قبل از خرید ضرری ندارد. در کل، این سه خرده فروش بهترین انتخاب را با بهترین قیمت برای نسخه های جدید و دست دوم دارند که شامل Amazon، Best Buy و NewEgg می شود.

پیشنهاد مطالعه:13 نرم افزار رایگان تولید موسیقی برای ویندوز

نکات مهم در مورد سودآورترین امتیازات بازی های ویدیویی 

قبل از اینکه وارد یکی از سودآورترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی شوید، چند نکته وجود دارد که ابتدا باید بدانید. اولاً، نیازی نیست که برای لذت بردن از جدیدترین بازی این سری، تمام مسیر را به اولین ورودی فرنچایز برگردید. 

این نوع انتظار چیزی است که بازی‌های ویدیویی را از چیزهایی مانند فیلم، تلویزیون یا ادبیات متمایز می‌کند. بسیاری از اوقات، می‌توانید مستقیماً وارد جدیدترین نسخه شوید و نگران عقب ماندن از داستان نباشید. اغلب، بازی ویدیویی - حتی یکی از یک سری طولانی مدت - زمان می برد تا ابتدا شما را با اصول اولیه آشنا کند.

ثانیاً، باید بدانید که بسیاری از این فرنچایزها هر سال (یا هر چند سال، در برخی موارد) در به روز رسانی مطالب جدید ادامه خواهند داد. به همین دلیل، نیازی نیست احساس کنید که باید با هر قسمت جدید و اسپین‌آف دائماً با فرنچایز همراه باشید.

حتی سرسخت‌ترین طرفداران یک فرنچایز نیز هر چند وقت یک‌بار از یک قسمت یا اسپین‌آف خودداری می‌کنند. اگر واقعاً برای شما جذابیت نداشته باشد، پیروی از آنها و ارائه یک بازی جدید ایرادی ندارد. 

10 سودآورترین امتیاز بازی های ویدیویی

چگونگی بازی در سودآورترین امتیازات بازی ویدیویی

اکنون که بازی از یکی از سودآورترین فرنچایزهای بازی های ویدیویی خریداری کرده اید، چه چیزی را می توانید در طول گیم پلی تجربه کنید؟ احتمالاً می توانید انتظار داشته باشید که یک تجربه بازی فوق العاده سرگرم کننده و در دسترس را ببینید.

به هر حال، این فرنچایزها به یک دلیل بسیار موفق هستند. از ماریو گرفته تا پوکمون تا ماین کرافت و سیمز، اکثر این فرنچایزهای بازی های ویدیویی سودآور برای گیمرها در هر سنی و هر سطح تجربه سرگرم کننده هستند. حتی بزرگسالان، بازی هایی مانند Call of Duty یا Grand Theft Auto را  به راحتی یاد می‌گیرند و به سرعت شما را جذب می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه:شبکه اجتماعیTumblr  و کسب درآمد از آن

جمع بندی

علاوه بر این، می توانید انتظار داشته باشید که بیشتر این بازی ها بی نهایت لذت بخش و قابل پخش هستند. از قابلیت‌های چند نفره بازی‌های Call of Duty گرفته تا قابلیت‌های رومینگ رایگان بازی‌های Grand Theft Auto، همیشه کاری برای انجام دادن در این سودآورترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی وجود دارد. 

حتی اگر بارها بازی کرده باشید و بازی را شکست داده باشید. این چیزی است که این فرنچایزها را بسیار محبوب و سودآور می کند. آنها فقط سرگرم کننده هستند و اغلب برای چندین دهه سرگرم کننده باقی مانده اند. بازی کردن سودآورترین بازی‌های ویدیویی تنها این واقعیت را تقویت می کند. برای خرید این نسخه های بازی از آمازون یا دیگر فروشگاه های معتبر خارجی، می توانید از خدمات پرداخت ارزی 20پیمنت بهره مند شوید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد