10 شغل برتر و پردرآمد بلاک چین در سال 2023

10 شغل برتر و پردرآمد بلاک چین در سال 2023

توسط : تیم محتوا
1,317

از زمانی که ساتوشی ناکاموتو اولین ارز دیجیتال جهان "بیت کوین" را به ما هدیه داد، همه چیز در نحوه درک ما از امور مالی، تجارت و پول شروع به تغییر کرد. اگرچه رمزارز به عنوان یک مفهوم، خود کاملاً منحصر به ‌فرد است، اما هنوز سهم بزرگی از موفقیت آن به زیرساخت‌های زیربنایی آن اختصاص دارد که بر فناوری بلاک چین استوار است. در اینجا می خواهیم مشاغل پردرآمد بلاک چین را معرفی کنیم.

ویژگی های بلاک چین

بلاک چین که برای کار به عنوان یک دفتر کل دیجیتال غیرمتمرکز طراحی شده است، تراکنش ها را در بلوک هایی که به یکدیگر متصل هستند ذخیره می کند. این فناوری امنیت بالا، شفافیت کامل و تغییر ناپذیری را برای کاربران خود تضمین می کند. 

در مراحل اولیه تکامل کریپتو، بلاک چین صرفاً به عنوان یک بلوک ساختمانی تلقی می شد که از شبکه ارز غیرمتمرکز پشتیبانی می کند. با این حال، با کار تحقیقاتی و آزمایش‌های بیشتر در این زمینه، کارشناسان به پتانسیل پنهان فناوری بلاک چین به عنوان یک دارایی پرمحتوا پی بردند. 

این امر راه را برای تکثیر بلاک چین در چندین دامنه در کنار رمزارز هموار کرد. امروزه، ما متوجه شده‌ایم که مشاغل پردرآمد بلاک چین در زمینه‌هایی مانند آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، مهمان‌نوازی، خرده‌فروشی، زنجیره تامین، بانکداری، امور مالی و بسیاری موارد دیگر انقلابی در راه‌اندازی کار سنتی ایجاد کرده است. 

بلاک چین به عنوان یک صنعت هر روز در حال رشد است و همین امر باعث شده است تا فرصت های شغلی فراوانی نیز به وجود آید. در حال حاضر، هزاره‌ها، فناوری بلاک چین را به عنوان یک شغل قدرتمند پر از رشد و ظرفیت‌های کسب درآمد می‌دانند. در این مقاله، سعی کرده‌ایم 10 شغل محبوب مرتبط با حوزه بلاک چین را که احتمالاً در سال 2023 به شغل شما کمک می‌کنند، فهرست کنیم. 

قبل از ارائه توضیحات بیشتر، بیایید یک توضیح سریع درباره چیستی بلاک چین و ویژگی‌های آن داشته باشیم:

10 شغل برتر و پردرآمد بلاک چین در سال 2023

فناوری بلاک چین چیست؟

قبل از معرفی مشاغل پردرآمد بلاک چین، می خواهیم بگوییم بلاک چین چیست؟ به زبان ساده، بلاک چین یک دفتر کل عمومی ساده است که اطلاعات را به صورت الکترونیکی به شکل دیجیتال و غیرمتمرکز ذخیره می کند. 

این یک پایگاه داده توزیع شده است که تراکنش ها را در بلوک هایی که به طور ایمن به هم مرتبط شده اند ساختار می دهد. چیزی که یک شبکه بلاک چین را منحصر به فرد می کند این واقعیت است که کاملاً به تمرکززدایی قدرت وابسته است. هیچ مرجع مرکزی برای کنترل یا تأیید معاملات وجود ندارد. داده های وارد شده توسط شبکه ای از رایانه ها به نام گره تأیید می شود.

همچنین بلاک چین که به عنوان فناوری دفتر کل توزیع شده یا DLT شناخته می شود، از رمزگذاری رمزنگاری برای ضبط و ایمن سازی داده ها استفاده می کند. هر بلوک داده به بلوک قبلی و همچنین بلوک بعدی متصل می شود تا زنجیره ای از تراکنش ها را تشکیل دهد که حرکت دارایی درگیر را نشان می دهد.
 

بلوک‌ها زمان و جریان تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند و در نتیجه تغییرات واضحی را در مالکیت نشان می‌دهند. این همچنین به جلوگیری از هرگونه نفوذ، حذف یا تغییر در بلاک چین کمک می کند. هر بلوک تراکنش اضافی تأیید بلوک قبلی و در نتیجه کل شبکه بلاک چین را تقویت می کند. 

این فرآیند زنجیره بلوکی را تغییرناپذیر یا ضد دستکاری می‌کند، بنابراین امنیت و شفافیت بالا را تضمین می‌کند. درباره مشاغل پردرآمد بلاک چین می توانید در اینجا مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین منابع آزمون PTE

مشخصات فناوری بلاک چین

غیر متمرکز

تمرکززدایی، عملکرد اصلی یک کانال بلاک چین است. هیچ مرجع حکومتی واحدی در این خوشه مانند یک سیستم متمرکز سنتی وجود ندارد. گره‌ها یا ماینرهای شرکت‌کننده، تراکنش‌ها را با حل معادلات الگوریتمی پیچیده با استفاده از مکانیسم‌های اجماع مختلف مانند Proof-of-Work یا Proof-of-Stake تأیید می‌کنند. ساختار غیرمتمرکز هزینه عملیات را کاهش می دهد و سرعت کار را نیز افزایش می دهد.

بهبود امنیت و شفافیت 

همه گره های شبکه باید در مورد صحت داده ها اتفاق نظر داشته باشند زیرا هیچ مرجع مرکزی برای تأیید داده ها وجود ندارد. داده ها در یک کامپیوتر ذخیره نمی شوند بلکه در تمام کامپیوترهای گره قابل دسترسی هستند. این امر نفوذ هکرها به شبکه و به خطر انداختن داده های بلاک چین را دشوار می کند. وقتی صحبت از امنیت در شبکه بلاک چین می شود، استفاده از رمزنگاری یک مزیت اضافه است. این ویژگی ها در مشاغل پردرآمد بلاک چین نقش دارند.

تغییر ناپذیری یک عنصر مهم زیرساخت بلاک چین است. تراکنش های تایید شده به طور دائم در دفتر ثبت می شوند بدون اینکه فضایی برای تغییر یا حذف باقی بگذارند.

راندمان و سرعت بیشتر

بلاک چین در مقایسه با سیستم های کاری سنتی کارایی افزایش یافته ای را ارائه می دهد. همانطور که از ساختار غیرمتمرکز پیروی می کند، تراکنش ها به سرعت توسط گره های شرکت کننده بدون هیچ گونه دخالت اشخاص ثالث مانند بانک ها یا دولت تأیید می شوند. این باعث افزایش ظرفیت کار در یک اکوسیستم و همچنین کاهش هزینه ها می شود. این فناوری سرعت اجرا و پردازش تراکنش ها را افزایش می دهد.

تغییرناپذیری

تغییرناپذیری عنصر مهمی در بلاک چین است که در تمامی مشاغل پردرآمد بلاک چین، کاربرد خود را نشان می دهد. زیرا آن را برای ذخیره سازی داده ها بسیار ایمن می کند. از آنجایی که تمام تراکنش‌ها دارای مهر زمانی هستند، گره‌ها می‌توانند به راحتی تمام موارد اضافه شده جدید را در اکوسیستم پیگیری کنند. 

ویژگی تغییرناپذیری یک بلاک چین باعث می‌شود که آن را از نفوذ طرف‌های خارجی دور نگه دارد. به جلوگیری از حذف، تغییر و اصلاح در داده های ذخیره شده کمک می کند. بنابراین، بلاک چین را برای نهادهای تجاری و اهداف پرداخت بسیار ایمن می کند.

شفافیت بهبود یافته

از آنجایی که داده های ذخیره شده توسط تمام گره های شرکت کننده بدون هیچ اولویتی قابل دسترسی است، به حفظ شفافیت در سیستم کمک می کند. تراکنش ها با رمزگذاری رمزنگاری ذخیره و ایمن می شوند. همه گره‌ها به داده‌های وارد شده در بلاک چین دسترسی یکسانی دارند تا اطمینان حاصل شود که همه افزوده‌های جدید به طور ایمن در دانش آنها هستند.

10 شغل پردرآمد در بخش بلاک چین

10 شغل برتر و پردرآمد بلاک چین در سال 2023

توسعه دهنده بلاک چین

وقتی صحبت از ایجاد مشاغل پردرآمد بلاک چین به میان می آید، متخصصان فناوری گزینه تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بلاک چین را در اولین نقطه در لیست اولویت خود نگه می دارند. بلاک چین توانسته است نقش خود را در حوزه های مالی و غیر مالی زیادی از جمله آموزش، حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی و غیره گسترش دهد. 

این افزایش نیاز به یک اکوسیستم DLT قوی تر را ایجاد کرد که به راحتی نیازهای کاربران را برآورده می کند. به عبارت ساده، توسعه دهندگان بلاک چین برنامه نویسانی هستند که برنامه هایی را ایجاد می کنند که با فناوری بلاک چین قدرت می گیرند. 

نقش یک توسعه دهنده بلاک چین در میان مشاغل پردرآمد بلاک چین، طراحی زیرساخت، ایجاد پروتکل های امنیتی، ایجاد کدها و غیره است. می توان توسعه دهندگان بلاک چین را به دو دسته مجزا یعنی توسعه دهندگان کلیدی بلاک چین و توسعه دهندگان بلاک چین نرم افزار تقسیم کرد.

حداقل مدرک مورد انتظار از یک توسعه دهنده بلاک چین، مدرک لیسانس با تجربه در برنامه نویسی به چندین زبان است. توسعه دهندگان باید در مورد معماری یک کانال بلاک چین، کارکرد آن، رمزنگاری، توسعه وب و غیره دانش داشته باشند. توسعه دهندگان بلاک چین از رتبه بالایی در سلسله مراتب سازمانی برخوردار هستند و بر اساس تخصص خود دستمزد بسیار خوبی دریافت می کنند.

 آنها یک دارایی ضروری برای هر شرکتی هستند که مایل به گسترش در حوزه بلاک چین هستند. می توان مفاهیم متاورس را نیز یاد گرفت تا دانش و مهارت های خود را در یکی از بخش های با رشد سریع افزایش دهد.

پیشنهاد مطالعه:بازی متاورسی  Valhalla

معمار بلاک چین

این رشته از مشاغل پردرآمد بلاک چین، شامل متخصصانی است که در اختصاص، توسعه و ادغام بخش‌های متعدد یک اکوسیستم بلاک چین متخصص هستند. یک معمار بلاک چین باید طیف وسیعی از وظایف را در شرکت انجام دهد. 

آنها باید با افراد سایر بخش ها مانند توسعه دهندگان UX، متخصصان فناوری اطلاعات و مدیران سیستم تعامل داشته باشند تا در جنبه های مختلف پروژه با آنها همگام شوند. معماران بلاک چین باید به خوبی از آخرین پیشرفت های فناوری در این بخش آگاه باشند. 

این شامل فناوری هایی مانند Web3، Metaverse، NFT و غیره می شود که با سرعت زیادی در حال رشد هستند. آنها می توانند برای این کار به یک برنامه دوره متاورس یا برنامه آموزشی Web3 ملحق شوند. معماران بلاک چین باید در کار با CSS، HTML، Python، Node و Generic SQL مهارت داشته باشند. 

آنها باید در DevOps، رمزگذاری، علم داده و توسعه بلاک چین تجربه داشته باشند. میانگین دستمزد یک معمار بلاک چین در مشاغل پردرآمد بلاک چین، چیزی بین 114803 دلار در سال است که آن را به یک گزینه شغلی محبوب برای مردم تبدیل می کند.

مدیر پروژه

مدیر پروژه بلاک چین یک پیوند ضروری است که یک نهاد تجاری را با متخصصان بلاک چین مرتبط می کند. مدیران باید به وضوح انتظارات شرکت را در مورد یک پروژه با کارشناسان بلاک چین ارتباط برقرار کنند و همچنین الزامات مورد دوم را در داخل نهاد شنیده شوند. آنها باید الزامات فنی درخواست شده توسط تیم بلاک چین را قبل از انتقال آنها به سهامداران شرکت برای ایجاد درک بهتر، ساده کنند.

برای موفقیت در این زمینه، باید با اصطلاحات بلاک چین و همچنین مهارت های مدیریت پروژه خوب بود. آنها باید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشند زیرا به عنوان پل ارتباطی بین دو طرف کار می کنند. فقدان مهارت های ارتباطی، درک خواسته های شغلی را برای واحد غیر فنی دشوار می کند. میانگین دستمزدی که توسط مدیران محصولات بلاک چین دریافت می‌شود حدود 106175 دلار در سال است.

10 شغل برتر و پردرآمد بلاک چین در سال 2023

توسعه دهنده UX

کار به عنوان یک طراح UX یکی دیگر از گزینه های مشاغل پردرآمد بلاک چین برای بسیاری است. این کار حرفه ای ها را به طراحی یک رابط قوی برای طرفداران بلاک چین می کند. این وظیفه آنهاست که راه حل را کاربرپسند، فراگیر و نوآورانه کنند. 

تمرکز اصلی توسعه دهندگان UX باید بر ارائه یک رابط یکپارچه به کاربران باشد که بر ساده کردن کار برای کاربران تمرکز دارد. با افزایش محبوبیت فناوری Web3 و Metaverse، توسعه‌دهندگان بلاک چین UX می‌توانند هنگام طراحی رابط، روی این موارد نیز تمرکز کنند. آنها باید پروژه هایی را طراحی کنند که به طور موثر با زنجیره بلوکی متاورس و کیف پول متاورس کار کنند.

کسانی که مایل به کار به عنوان طراح UX هستند باید مهارت های فنی عالی و دانش عمیقی از فناوری بلاک چین داشته باشند. مهارت های ارتباطی خوب یک مزیت اضافی برای مجموعه شماست زیرا توسعه دهندگان UX باید با سایر بخش ها نیز ارتباط برقرار کرده و کار کنند. گزارش ها حاکی از آن است که میانگین دستمزد یک توسعه دهنده بلاک چین UX حدود 107500 دلار در سال است.

مهندس کیفیت بلاک چین

مهندس کیفیت بلاک چین نیز از مشاغل پردرآمد بلاک چین به شمار می آید. متخصصان در این زمینه باید اطمینان حاصل کنند که واحد بلاک چین با بالاترین استانداردهای کیفیت مطابقت دارد. مدیران کیفیت بلاک چین عملکردهای مختلفی از جمله تست دستی، ماژول‌های اتوماسیون، داشبورد و غیره را انجام می‌دهند. 

آنها باید آزمایش‌هایی را برای تمام پروژه‌های تازه توسعه‌یافته اجرا کنند تا از اشکالات و اشکالات جلوگیری کنند. متخصص باید گزارشی را به بخش مربوطه بنویسد و اطلاعات مربوط به اشکالات یافت شده را منتقل کند. این کمک می کند تا محصول نهایی از همه مشکلات عاری باشد.

مهندسان کیفیت بلاک چین باید درک عمیقی از حوزه بلاک چین و عملکرد آن داشته باشند. آنها باید در ارتباطات خوب باشند، مهارت های تحلیلی، مهارت حل مسئله و متفکر سریع داشته باشند. این کارشناسان می توانند سالانه بین 108 تا 117 هزار دلار درآمد کسب کنند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین سایت های خرید اجناس دست دوم

مشاور حقوقی

از آنجایی که بلاک چین به پیشرفت های خود در حوزه صنعتی ادامه می دهد، درک جنبه های قانونی آن نیز برای شرکت ها ضروری شده است. مشاوران حقوقی بلاک چین به نهادهای مرتبط با پروژه های رمزنگاری، راه اندازی محصول و غیره مشاوره می دهند. 

آنها همچنین با درک شرایط و ضوابط به آنها در مدیریت قراردادهای قانونی کمک می کنند. مشاوران اطمینان حاصل می کنند که مشتریانشان دستورالعمل های نظارتی کشورهای بومی خود را رعایت می کنند. الزامات شغلی این بخش از مشاغل پردرآمد بلاک چین، شامل درک عمیق زیرساخت های قانونی درگیر در صنعت بلاک چین است.

 این شامل کار با چارچوب نظارتی یک کشور در مورد امور مالی و رمزنگاری است. همچنین مشاور حقوقی باید در مورد قراردادهای هوشمند اطلاعات داشته باشد. آنها باید در ارتباطات خوب باشند. آموزش وب 3 همچنین برای مشاور حقوقی بلاک چین حیاتی است، زیرا صنعت Web3 به سرعت در حال رشد است. 

آنها می توانند در برنامه های آموزشی Metaverse ثبت نام کنند تا درک بهتری از محیط قانونی در خوشه داشته باشند. این شغل می تواند چیزی بین 100 تا 190 هزار دلار در سال دریافت کند.

مهندس توسعه برنامه بلاک چین

نقش اصلی یک مهندس بلاک چین در میان مشاغل پردرآمد بلاک چین، توسعه برنامه هایی است که نیازهای تکنولوژیکی یک شرکت را برآورده می کند. یک مهندس متخصص بلاک چین دارای مهارت های برنامه نویسی خوب همراه با درک عمیق از کار با اقتصاد بلاک چین است. 

این شامل دانش در مورد عناصری مانند تقاضا و عرضه، مشوق ها و غیره است. برای این شغل باید مدرک لیسانس مهندسی داشته باشید. مهندسان بلاک چین نقش مهمی در موفقیت یک شرکت ایفا می کنند زیرا برنامه هایی را برای کاربران ایجاد می کنند که در نهایت به تصویر برند در فضای بازار تبدیل می شوند. حرفه ای می تواند سالانه 70859 دلار پرداخت کند.

تحلیلگر بلاک چین

این گزینه شغلی دارای دو نوع است که شامل تحلیلگر ریسک و تحلیلگر تجاری می شود. یک تحلیلگر ریسک، عناصر ریسک موجود مربوط به برنامه بلاک چین را شناسایی می کند. آنها خطرات بالقوه را از طریق تجزیه و تحلیل عمیق تعیین می کنند و راه حل های اصلاحی برای آنها ارائه می دهند. 

در مقابل، در میان مشاغل پردرآمد بلاک چین، تحلیلگران کسب و کار استراتژی های تجاری متمرکز بر گسترش بلاک چین را توسعه می دهند. آنها حوزه های اصلی را که نیاز به توسعه دارند شناسایی می کنند. یک تحلیلگر بلاک چین باید همه چیز را در مورد فناوری بلاک چین و کار آن به همراه برخی از مهارت های فنی مرتبط بداند. میانگین دستمزد یک تحلیلگر بلاک چین 93291 دلار در سال است.

10 شغل برتر و پردرآمد بلاک چین در سال 2023

مهندس نرم افزار

مهندسان نرم افزار در برنامه نویسی خبره هستند و در زمینه طراحی نرم افزار، علوم کامپیوتر و زمینه های فنی مرتبط سابقه کار دارند. مهندسان نرم افزار بلاک چین در زمینه های پیچیده ای مانند قراردادهای هوشمند و بانکداری کار می کنند. آنها باید دانش زبان Solidity، محاسبات ابری، مدیریت پایگاه داده و غیره را داشته باشند.

 درک فناوری متاورس می‌تواند به مهندسان نرم‌افزار بلاک چین در طراحی راه‌حل‌های متمرکز بر توسعه و تکامل Web3 کمک کند.

پیشنهاد مطالعه:درآمد دلاری با تماشای ویدیو

مدیر انجمن Crypto

این متخصصان در گروه مشاغل پردرآمد بلاک چین نقش مهمی در بازاریابی و ارتباطات مشتری دارند. آنها به عنوان هماهنگ کننده شبکه کار می کنند که آمار تعامل را از طریق اینترنت یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی مدیریت و کنترل می کنند. این کار مستلزم آن است که یک مدیر انجمن کریپتو با جزئیات پروژه آشنا باشد تا بتواند به راحتی به سوالات مشتریان رسیدگی کند. تازه واردان با مدرک بلاک چین می توانند برای این شغل درخواست دهند.

نتیجه

با تغییر چشمگیر علاقه از یک زیرساخت متمرکز به یک زیرساخت غیرمتمرکز، فناوری بلاک چین به بخشی از جامعه ما تبدیل شده است. این فناوری جایگزین مناسبی برای اکوسیستم های صنعتی و مالی سنتی است که فاقد بیش از یک عنصر هستند. افزایش نرخ پذیرش فناوری بلاک چین به عنوان یک منبع، آن را به عنوان یک زمینه بالقوه برای فرصت های شغلی تبدیل کرده است. 

در اینجا، ما سعی کردیم 10 شغل امیدوارکننده در زمینه بلاک چین را برای شما فهرست کنیم. این لیست شامل طیف متنوعی از گزینه های شغلی است که به نفع حرفه ای ها از حوزه های مختلف است. جویندگان می توانند شغل مورد نظر خود را از لیست بر اساس اولویت های خود انتخاب کنند. می توانید مشاغل پردرآمد بلاک چین را با کمک تجربه و مهارت های 20پیمنت بیابید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد