نحوه پرداخت سویس فی یا حق تحصیل آمریکا

نحوه پرداخت سویس فی یا حق تحصیل آمریکا

توسط : تیم محتوا مهاجرتی
3,974

سویس (SEVIS) سیستمی اینترنتی است که توسط سازمان امنیت ملی ایالات متحده برای حفظ و نگهداری اطلاعات افرادی که دارای ویزای F1, M1 و J1 هستند و از این طریق وارد خاک آمریکا شده اند، بوجود آمده است. دانشجویانی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند، باید برای پرداخت سویس فی ( SEVIS Fee ) اقدام نمایند.

ویزای M1, F1 و J1 چیست؟

ویزای F1 برای افرادی است که قصد تحصیل در این کشور را دارند. ویزای M1 برای ایرانیانی صادر می شود که از تاریخ اول خرداد 1390 یا به عبارتی دیگر 20 می 2011، قصد تحصیل در رشته های غیر حساس را دارند. ویزای J1 نیز برای موارد تحقیقاتی صادر می شود.

میزان مبلغ سویس فی

مبلغ سویس فی (SEVIS Fee) لازم برای پرداخت ویزای نوع F1  و M1 حدود 350 دلار و برای ویزای تحقیقاتی J1 مبلغ 220 دلار است. مبالغ ذکر شده باید 4 روز قبل از زمان مصاحبه واریز شود. لازم به ذکر است که سویس فی در صورت عدم صدور ویزای آمریکا به هر دلیلی، غیر قابل بازگشت است. علاوه بر این، سویس فی قابلیت انتقال به فرد دیگری را ندارد اما اگر فرد موفق به اخذ ویزای آمریکا شود و در صورت جا به جایی دانشگاه فرد که البته باید داخل خاک آمریکا انجام بپذیرد، قابلیت انتقال دارد.

پیشنهاد مطالعه: انواع ویزا آمریکا

تعیین زمان مصاحبه و کشور هایی که فرد می تواند برای مصاحبه به آنجا مراجعه کند.

علاوه بر پرداخت سویس فی، متقاضیان ورود به آمریکا باید هزینه ام آر وی فی (MRV Fee) را نیز پرداخت کنند. MRV Fee برای مشاهده تقویم تعیین زمان مصاحبه سفارت ایالات متحده است و متقاضی باید 160 دلار نیز برای این امر بپردازد. وقت سفارت ایالات متحده در کشور های همسایه مانند: آذربایجان، ارمنستان، امارات، تاجیکستان، ترکمنستان و ترکیه قابل دریافت می باشد.

چه مدارکی باید به همراه داشته باشیم؟

در زمان مصاحبه نیز دانشجویان باید این مدارک اصلی را حتما به همراه داشته باشند:

•    مدارک مربوط به دانشگاهی که فرد، قصد تحصیل در آنجا را دارد.
•    مدارک تحصیلی که فرد در ایران گذرانیده است.
•    نمرات آزمون های زبان Ielts, toefle, GRE و...

مدارک دیگری که متقاضی باید در زمان مصاحبه دراختیار داشته باشد شامل موارد زیر است:

•    فرم تاییدیه پذیرش آمریکا (I20)
•    فرم مخصوص سفارت آمریکا (DS160)
•    فیش سفارت
•    وقت سفارت
•    گذرنامه
•    مدارک مالی
•    مدارک تحصیلی

اعتبار رسید SEVIS Fee یک سال پس از پرداخت آن است و سایت fmjfee.com به صورت رسمی برای پرداخت سویس فی استفاده می شود.

روش های پرداخت هزینه سویس فی یا SEVIS Fee

1. با خرید مسترکارت یا ویزا کارت می توانید پرداخت SEVIS Fee را انجام دهید. شما عزیزان می توانید از طریق سایت بیست پیمنت برای صدور مسترکارت اقدام نمایید.

2. از طریق خدمات ارزی سایت بیست پیمنت؛ از این طریق شما هزینه اضافی بابت صدور مسترکارت را نمی پردازید و فقط معادل مبلغ ریالی مبلغ سویس فی را به ما پرداخت می کنید. سایت بیست پیمنت نیز در سریع ترین زمان ممکن پرداخت SEVIS Fee را انجام خواهد داد.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد