رییس جمهور سوییس؛ لیبرا فیسبوک برای تداوم باید تغییر کند

رییس جمهور سوییس؛ لیبرا فیسبوک برای تداوم باید تغییر کند

توسط : تیم خبری
1,037

به گزارش رویترز ، رئیس سوئیس گفت است که اگر فیس بوک  می خواهد ارز دیجیتالش ( لیبرا ) به عنوان یک ارز پایدار عمل کند ، باید در پروتکل های این سیستم بازنگری و تغییر ایجاد کند . پروژه ارز فیسبوک یا همان لیبرا به دنبال کسب تائید از طرف مقامات نظارتی سودیس می باشد ، با توجه به این که این سیستم در کشور هایی مانند فرانسه و آلمان هم مورد بررسی قرار گرفت و دچار شکست شد ، فیسبوک باید برای کسب رضایت مقامات کشورها به در مقابل تغییرات و پیشنهاد ها نرم باشد .

در ادامه وزیر دارایی سوئیس نیز افزوده که : من فکر نمی کنم این سیستم شانسی برای فعالیت داشته باشد ، چرا که بانک های مرکزی آن را به عنوان یک زیر مجموعه نمی پذیرند و پروژه با شکست مواجه می شود.

به گفته خالق لیبرا ، دیوید مارکوس ، مسائل پیش آمده باعث به تعویق افتادن تاریخ برنامه ریزی شده برای انتشار می شود .

لیبرا به معنای حمایت از سپرده های بانکی و بدهی دولت است و توسط گروه متولیان امر ، برای ثابت نگه داشتن قیمت و جلوگیری از برخی نوسانات ارزشی که سایر ارزها به طور منظم در معرض آن قرار دارند ، محفوظ می شود .

در اوایل این ماه ، وزرای دارایی اتحادیه اروپا به توافق رسیدند که ارزهای دیجیتالی مانند لیبرا فیس بوک جایی در اتحادیه اروپا ندارند ، مگر اینکه عواقب و گرفتگی ها به طور مناسب برطرف شوند .

وزرا گفتند: " هیچ برنامه جهانی نباید در اتحادیه اروپا شروع به کار کند تا آن زمان که تمام چالش‌های قانونی، نظارتی و خطرات احتمالی به اندازه کافی شناسایی و رفع شود."
اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا همچنین گفتند که : "آماده اتخاذ تمام اقدام‌های لازم برای تضمین استانداردهای مناسب برای حفاظت از مصرف‌کننده و شرایط مالی منظم" هستند.

Valdis Dombrovskis، وزیر امورمالی اتحادیه اروپا، گفت که قوانین اتحادیه اروپا را می توان برای تنظیم ارز دیجیتال در نظر گرفت، تا هرچه بهتر بتوان به توافقی مشترک رسید .

منبع: pymnts

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد