نکات مهم در سفر به آفریقا

نکات مهم در سفر به آفریقا

توسط : تیم محتوا
1,169

آیا قصد دارید به آفریقا سفر کنید؟ آیا می دانید برای آماده شدن برای سفر به آفریقا چه باید بکنید؟ سافاری آفریقایی یکی از سفرهای مورد علاقه بسیاری از مردم است. آمارها نشان می دهد که سالانه بیش از 62.9 میلیون گردشگر به آفریقا سفر می کنند. با این حال، همه چیز فقط بستن چمدان ها و سوار شدن به هواپیما نیست. قبل از سفر به آفریقا باید به خوبی آماده شوید و برای ویزا اقدام کنید.

برنامه ریزی سفر به آفریقا

برنامه ریزی سفر به آفریقا به تنهایی غیرممکن است. همچنین باید از قبل برای سفر به آفریقا برنامه ریزی کنید و بدانید کدام کشور آفریقایی در چه زمانی بهتر است از آن بازدید کنید. این بدان معناست که شما به برنامه ریز سافاری کامل نیاز دارید که بتواند به شما در سازماندهی سفر کمک کند تا بتوانید از سافاری خود لذت ببرید. در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام آماده شدن برای سفر به آفریقا باید بدانید.

با واکسیناسیون و داروهای مناسب به آفریقا سفر کنید

سفر به این منطقه، به تعدادی واکسیناسیون مانند تب زرد، هپاتیت، حصبه، فلج اطفال و بسیاری دیگر نیاز دارد. هنگامی که دانستید به کدام کشور یا کشورهای آفریقایی می خواهید سفر کنید، به موقع واکسیناسیون های لازم را دریافت کنید.

برای اینکه ایمن باشید، چند ماه قبل از سفر خود به پزشک مراجعه کنید، فقط در صورتی که نیاز به پیگیری دارد. واکسیناسیون ضروری است. مالاریا در آفریقا شایع است و پزشک شما می‌تواند داروهای مناسبی را که می‌توانید برای جلوگیری از ابتلا به مالاریا در صورت گزیده شدن توسط پشه مصرف کنید، به شما توصیه کند.

شما همچنین می توانید چند قرص و دافع حشرات را فقط برای ایمن بودن به همراه داشته باشید. برای ناراحتی معده به دلیل تغییر رژیم غذایی آماده شوید و می توانید ملین و بسته کننده ای مانند ایمودیوم را با خود حمل کنید.

سفر به آفریقا

بیمه شدن را فراموش نکنید

بیمه مسافرتی شبکه ایمنی شماست فقط در صورتی که در طول سفر به آفریقا مریض شوید یا دارایی خود را از دست بدهید. همچنین ممکن است به دلیل شرایط اضطراری مجبور به خرید چند چیز شوید و فقط در صورت داشتن بیمه می توانید خسارت دریافت کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام رسیدهای خود را با دقت نگه دارید. نگران نباشید، ممکن است در نهایت از بیمه استفاده نکنید، اما بهتر است آماده باشید.

پول نقد همراه داشته باشید

حتی اگر سفر به آفریقا توسط برنامه ریز تور شما برنامه ریزی شده باشد و همه چیز را رزرو و پرداخت کرده باشید، باز هم باید کارت سفر خود را با پول نقد بارگیری کنید. با بانک خود در مورد گزینه ای که دارید صحبت کنید و از هزینه های مربوط به تراکنش ها مطلع شوید. همچنین باید پول نقد همراه داشته باشید اما از حد مجاز تجاوز نکنید و به محض فرود، آنها را به ارز محلی مبادله کنید.

ممکن است بخواهید چند چیز را اینجا و آنجا بخرید تا با خود به خانه ببرید. دفاتر فارکس در فرودگاه وجود دارد و این آن را بسیار راحت می کند. فراموش نکنید که به بانک خود اطلاع دهید که به سفر خواهید رفت و ممکن است خارج از خانه برداشتی انجام دهید تا ارتباط شما را قطع نکنند.
لباس مناسب را تهیه کنید

شما نمی خواهید لباس های زمستانی خود را در یکی از مناطق آفریقایی بسیار گرم بپوشید. همه چیز در مورد کشوری که قصد سفر به آفریقا را دارید بخوانید و با فصلی که آنها در طول اقامت خود در آن خواهند بود، آشنا شوید. اگر به یک کشور مسلمان سفر می کنید، قطعاً باید لباس مناسبی بپوشید تا به دین و فرهنگ آنها احترام بگذارید. 

این به این معنی است که از دامن کوتاه، شلوار کوتاه یا تاپ استفاده نکنید. احتمالاً مجبور خواهید بود چند روسری خود بردارید. اما در کشوری مانند کنیا یا تانزانیا، لازم نیست نگران چیزی باشید، فقط با احترام لباس بپوشید.

پیشنهاد مطالعه: خرید بلیط خارجی ارزان قیمت

 یک کپی از اسناد خود را نگه دارید

همانطور که قصد سفر به آفریقا را دارید، چندین نسخه از تمام اسناد سفر خود بردارید. مقداری را در خانه بگذارید، اگر به اندازه کافی بزرگ است، مقداری را در چمدان، کوله پشتی یا کیف مسافرتی خود نگه دارید. ممکن است هنگام سفر اسناد خود را گم کنید و زمانی که یک نسخه پشتیبان از همان اسناد را در جایی ایمن ذخیره کرده باشید در امان هستید.

تلفن همراه خود را حمل کنید

همانطور که در کشور دیگری خواهید بود، همچنان می توانید تصاویر خود را در حین گشت و گذار در ماسای مارا یا تماشای هنگام مهاجرت حیوانات وحشی در حساب رسانه های اجتماعی خود از طریق Wi-Fi به اشتراک بگذارید یا با خانواده خود در تماس باشید. 

یا دوستانی که از برنامه های موبایل استفاده می کنند. هنگام استفاده از تلفن، مطمئن شوید که رومینگ داده و هر چیزی که ممکن است برایتان هزینه داشته باشد را خاموش کنید.

سفر به آفریقا

یک یا دو میان وعده همراه داشته باشید

اگر به یک کشور آفریقایی توسعه یافته مانند کنیا یا تانزانیا سفر می کنید، لازم نیست زیاد نگران این موضوع باشید زیرا وعده های غذایی و میان وعده هایی را هنگام سفر به آفریقا خواهید یافت که بسیار نزدیک به خانه هستند.

اما اگر از مناطق محلی و دورافتاده بازدید می کنید، بهتر است چیزی برای خوردن داشته باشید زیرا ممکن است غذا نیاز به عادت داشته باشد. مقداری غذای کنسرو شده و میله های پروتئینی ذخیره کنید.

به قانون احترام بگذارید

یافتن خود در مسیر اشتباه قانون در یک کشور خارجی تجربه ای است که قطعاً نمی خواهید آن را تجربه کنید. قوانین کشوری که قصد سفر به آن را دارید بیاموزید و سعی کنید هیچ کدام را زیر پا نگذارید. یاد آوردن. قوانینی در زمینه های خاصی وجود دارد که می تواند شما را از گرفتن عکس منع کند.

اکنون که آماده رفتن و سفر به آفریقا هستید، به یاد داشته باشید که اگر قصد بازدید از کلیمانجارو، کرم ضد آفتاب را دارید، چند چکمه پیاده روی بردارید و دوربین خود را فراموش نکنید تا تمام آن خاطرات شگفت انگیز را ثبت کنید.

هنگام سفر به آفریقا، تفریح را فراموش نکنید

فرهنگ آفریقایی بسیار غنی است و آنها چیزهای زیادی برای ارائه دارند. هنگامی که به آفریقا سفر می کنید، به خصوص در کشورهایی مانند کنیا یا تانزانیا، نه تنها پنج بزرگ معروف را خواهید دید، بلکه می توانید فرصتی برای نمونه فرهنگ آنها نیز داشته باشید.

آغاز سفر به آفریقا یک تجربه هیجان انگیز و غنی است. این قاره با مناظر متنوع، فرهنگ های پر جنب و جوش و حیات وحش باورنکردنی، ماجراجویی منحصر به فردی را برای مسافران فراهم می کند. آیا تصمیم دارید برای ماه عسل از کنیا، اوگاندا، موزامبیک و نامیبیا دیدن کنید و لحظات شگفت انگیزی را سپری کنید. 

قبل از اینکه برای سفر خود حرکت کنید، مهم است که آماده باشید. در اینجا 10 نکته مهمی که باید قبل از سفر به آفریقا بدانید تا سفری آرام و لذت بخش داشته باشید، آورده شده است.

پیشنهاد مطالعه: ارزان ترین بلیط پرواز به عربستان

شرایط ویزا و ورود

قبل از برنامه ریزی سفر خود، در مورد شرایط ویزا و ورود به کشور یا کشورهای خاصی که قصد بازدید از آن را دارید تحقیق کنید. هر کشوری ممکن است مقررات متفاوتی داشته باشد، بنابراین دریافت ویزاها و مجوزهای لازم از قبل ضروری است. کشورهای بدون ویزا و کشورهای برتر برای بازدید را بررسی کنید. کشورهای بیشتری در حال تعدیل شرایط ویزای خود هستند که سفر را آسان تر می کند.

اقدامات احتیاطی بهداشتی

آفریقا محل ابتلا به بیماری‌ های مختلف استوایی است، اگرچه بسته به جایی که از آن بازدید می‌کنید اینطور نیست. بسیار مهم است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید و بدانید دقیقا از کدام مناطق بازدید می کنید تا بتوانید بهترین توصیه ها را در مورد واکسیناسیون و اقدامات احتیاطی بهداشتی دریافت کنید. هنگام سفر به آفریقا داروهای لازم، دافع حشرات را همراه داشته باشید و در مورد ایمنی غذا و آب احتیاط کنید.

سفر به آفریقا

حساسیت فرهنگی

آفریقا بسیار متنوع است، با قومیت ها و فرهنگ های متعدد. به آداب و رسوم و سنت های محلی احترام بگذارید و آگاه باشید. در صورت لزوم لباس بپوشید، قبل از عکس گرفتن اجازه بگیرید و چند عبارت اساسی را به زبان محلی برای نشان دادن احترام یاد بگیرید.
ارز و روش های پرداخت

با ارز محلی و نرخ ارز آشنا شوید. در حالی که کارت‌های اعتباری به طور گسترده در مناطق شهری پذیرفته شده‌اند، توصیه می‌شود مقداری پول نقد همراه داشته باشید، مخصوصاً هنگام سفر به مکان‌های دورتر.

حمل و نقل و زیرساخت

گزینه های حمل و نقل موجود در منطقه ای که هنگام سفر به آفریقا بازدید می کنید را بدانید. آفریقا طیف وسیعی از روش های حمل و نقل دارد، از زیرساخت های توسعه یافته در برخی مناطق تا شرایط چالش برانگیزتر در مناطق دیگر.

بر این اساس برنامه ریزی کنید و در ترتیبات سفر خود انعطاف پذیر باشید. توجه داشته باشید، گشت و گذار در قاره می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین قبل از برنامه ریزی در برخی کشورها، به پروازها نگاه کنید.

سافاری حیات وحش

اگر در حال برنامه ریزی سافاری هستید، بهترین زمان برای بازدید از حیات وحش را بررسی کنید. قوانین پارک را درک کنید، دستورالعمل های اخلاقی را دنبال کنید و راهنمایان معتبر را استخدام کنید تا از تجربه سافاری خود نهایت استفاده را ببرید. 

آب و هوا

آب و هوای آفریقا بسیار متفاوت است، از بیابان گرفته تا جنگل های بارانی استوایی. هنگام سفر به آفریقا شرایط آب و هوایی را برای مقصد خاص خود بررسی کنید و بر اساس آن بسته بندی کنید. برای تغییرات ناگهانی دما و الگوهای آب و هوایی آماده باشید. اگر به مکان دورتری می‌روید که نیاز به پرواز با یک هواپیمای کوچک دارد، مطمئن شوید که یک کیف دستی برای بسته‌بندی لباس‌های آن مرحله از سفر دارید.

نکات ایمنی

با اطلاع از وضعیت سیاسی فعلی، آداب و رسوم محلی و خطرات احتمالی، ایمنی خود را در اولویت قرار دهید. در حالت کلی، چند کشور در آفریقا نسبت به برخی از مکان هایی دیگر، ایمن تر است.

پیشنهاد مطالعه:سفر به هندوستان و جاذبه های توریستی آن

غذاهای محلی

غذاهای متنوع و خوشمزه آفریقایی را کاوش کنید، اما مراقب ترجیحات غذایی خود و هرگونه حساسیت غذایی بالقوه باشید. غذای خیابانی می‌تواند تجربه‌ای اصیل را ارائه دهد، اما قطعاً بسته به جایی که در قاره هستید، خطراتی دارد. برخی از کشورها، مانند نامیبیا، آب دارند که می توانید مستقیماً از شیر آب بنوشید، در حالی که برخی دیگر مانند اوگاندا نیاز به فیلتر کردن دارند.

ارتباطات هنگام سفر به آفریقا 

در دسترس بودن اینترنت و پوشش شبکه تلفن همراه در مناطقی که قصد بازدید از آن را دارید بررسی کنید. توجه داشته باشید، برخی از مناطق به ویژه مناطقی که از راه دور هستند ممکن است خدمات خوبی نداشته باشند، اما زمان خوبی برای جدا کردن و استراحت کردن است. 

هنگام سفر به آفریقا، برای اتصال بهتر سیم کارت های محلی خریداری کنید و از برنامه های ارتباطی برای حفظ ارتباط با خانواده و دوستان استفاده کنید. اکنون تلفن ها سیم کارت الکترونیکی دارند، زیرا جابجایی و اضافه کردن کشورهای جدید بسیار آسان است.

با آمادگی خوب و توجه به تنوع فرهنگی این قاره به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از سفر به آفریقا ببرید. وقتی صحبت از آفریقا می شود، نیمی از چیزهایی را که شنیده اید باور کردنی نیست تا خودتان آن را ببینید. تنوع را در آغوش بگیرید، با جوامع محلی تعامل کنید و از تجربیات منحصر به فردی که این قاره باورنکردنی ارائه می دهد لذت ببرید. سفر به آفریقا را ایمن تجربه کنید.

برچسـب هـا : مسافرتی ، سفر به آفریقا
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد