صفر تا صد اپلای کانادا

صفر تا صد اپلای کانادا

توسط : تیم خبری
4,725

کانادا یکی از کشورهای بسیار محبوب در بین افرادی است که تصمیم به شروع و یا ادامه تحصیل دارند. اما یکی از مهم ترین دغدغه این افراد کسب اطلاعات لازم درباره چگونگی اپلای به کانادا می باشد. هر چند در مقالات بسیار زیادی درباره این موضوع صحبت شده است اما اغلب آن ها جامع نیستند و نمی توانند پاسخگوی تمام سوالات باشند. به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به رایج ترین سوالات درباره اپلای کانادا پاسخ دهیم. اگر شما نیز تصمیم دارید برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت کنید حتما در این مقاله با ما همراه باشید، زیرا در این مقاله صفر تا صد اپلای کانادا را برایتان شرح خواهیم داد.


 چرا کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب کنیم؟

کانادا دومین کشور وسیع جهان است. این کشور یکی از امن ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود و برای زندگی و تحصیل بسیار مناسب است. کانادا دومین کشور پهناور جهان است که افراد بسیار رویای ادامه تحصیل در آنجا را در سر می پروانند. از طرف دیگر کانادا به دلیل برخورداری از برترین سطح کیفیت زندگی توانسته است به عنوان یکی از محبوبترین مقاصد تحصیلی مورد استقبال قرار بگیرد. این کشور در کنار داشتن امکانات رفاهی مناسب دارای دانشگاه های بسیار معتبر و برجسته است که همه آن ها از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند. سیستم آموزشی این کشور طبق استانداردهای جهانی می باشد و به همین دلیل بیشتر افراد تصمیم می گیرند تا انرژی و هزینه خود را در این کشور سرمایه گذاری کنند.
شهرهای آنتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک کانادا دانشگاه‌های رده بالای دنیا را  میزبانی می‌کند. کانادا ۲۶ دانشگاه در رده‌بندی جهانی دانشگاه‌های QS در سال ۲۰۲۰  را دارد. دو دانشگاه کانادا  در بین ۵۰ دانشگاه برتر دنیا و بیش از ۱۰دانشگاه آن نیز در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا جا گرفته‌اند. یکی از شرایط تحصیل  در کانادا و گرفتن ویزای این کشوراثبات وضعیت مالی می‌باشد. برای این کار متقاضیان باید حداقل ۱۰,۰۰۰ دلار کانادا (حدود ۷,۵۷۰ دلار آمریکا) (و یا ۱۱,۰۰۰ دلار کانادا / ۸,۳۰۰ دلار آمریکا برای تحصیل در کبک) داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه:  راهنمای جامع برنامه کاندید استانی کانادا


رنکینگ دانشگاه ها کانادا در سال 2020

ده دانشگاه برتر کانادا در سال 2020 طبق گزارشات موسسه QS عبارتند از:

ردیف    نام دانشگاه    رتبه
1    تورنتو    29
2    مک گیل    35
3    بریتیش کلمبیا    51
4    آلبرتا    113
5    مونترال    137
6    مک مستر    140
7    واترلو    173
8    وسترن انتاریو    211
9    کلگری    233
10    کوئیز    239

 

صفر تا صد اپلای کانادا

 

هزینه تحصیل در کانادا ۲۰۲۰

هزینه تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورهای مانند انگلیس، آمریکا و استرالیا پایین تر و مقرون به صرفه تر است. دانشجویان خارجی  دانشگاه ‌های کانادا تقریبا نصف هزینه تحصیل در آمریکا را پرداخت می ‌کنند.
یک ابزار آنلاین توسط شورای وزیران آموزش ‌وپرورش کانادا (CMEC) تهیه شده است که به دانشجویان خارجی هم امکان محاسبه هزینه تحصیل در دانشگاه‌ های کانادا را به سرعت فراهم می‌کند و هم درباره مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش راهنمایی ارائه می‌ دهد.


شهریه تحصیل در کانادا

مقدار هزینه در دانشگاه ‌های کانادا به عواملی مانند برنامه تحصیلی و مقطع تحصیلی بستگی دارد. همچنین میزان هزینه برای دانشجویان بومی کانادا و دانشجویان خارجی متفاوت است. هزینه هر دانشگاه در کانادا توسط خود دانشگاه تعیین می‌شود.
 با توجه به آخرین گزارش مرکز آمار کانادا در سال ۲۰۱۹ -۲۰۱۸، میانگین شهریه دانشگاه‌ ها برای دانشجویان بومی کانادا در دوره کارشناسی به طور متوسط ۳/۳ درصد و برای دانشجویان بین المللی ۶/۶ درصد افزایش یافته است.

پیشنهاد مطالعه:  ادامه تحصیل در کانادا


هزینه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

با توجه به رشته تحصیلی میزان شهریه در مقطع کارشناسی متفاوت است. دانشجویان رشته های هنر و علوم انسانی شهریه پایین تری را پرداخت می ‌کنند. در مقابل دانشجویان رشته های مهندسی و پزشکی شهریه بیشتری در حدود ۳۰,۷۴۲ دلار کانادا را پرداخت می‌ کنند. دانشجویان رشته های مدیریت سالانه به طور میانگین هزینه ۲۶,۳۹۵ دلار کانادا را می ‌پردازند. بر طبق اعلام مرکز آمار کانادا، در سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ میلادی میانگین هزینه سالانه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در حدود ۲۹,۷۱۴ دلار کانادا بوده است.

 

 


هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس

هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است. به طور مثال شهریه سالانه رشتهMBA  اجرایی، مبلغی در حدود ۵۶,۳۲۸ دلار کانادا بوده در حالی که  شهریه MBA های معمولی به‌طور متوسط ۲۷,۳۹۷ دلار کانادا است. به طور کلی شهریه تحصیل در مقطع فوق لیسانس با 4 درصد افزایش در سال تحصیلی ۲۰۲۰ -۲۰۱۹ مبلغی در حدود ۱۷,۷۴۴ دلار کانادا حدوداً معادل ۱۳,۴۳۷دلار آمریکا است.


هزینه زندگی در کانادا ۲۰۲۰

برای تحصیل در کشور کانادا دانشجویان خارجی علاوه بر هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه‌ها باید هزینه زندگی مانند اجاره خانه، هزینه غذا، هزینه تلفن، هزینه کتاب ... را در نظر داشته باشند. هزینه زندگی هر شخص نسبت به شخص دیگر با توجه به مکان زندگی و سبک و عادت‌های زندگی متفاوت است. به طور کلی هزینه زندگی در شهرهای بزرگ کانادا  مانند ونکوور و تورنتو بیشتر است و این شهرها به عنوان گرانترین و پرهزینه ترین شهرهای کانادا برای زندگی محسوب می‌شوند. 
براساس آخرین اطلاعات آمار کشور کانادا دانشجویان در دانشگاه مونترال سالانه  به ۱۵۰۵۰دلار کانادا و دانشجویان در دانشگاه بریتیش کلمبیا، واقع در ونکوور، سالانه به ۱۵۵۰۰ دلار کانادا برای هزینه زندگی نیاز دارند. علاوه بر هزینه های گفته شده باید هزینه بیمه اجباری درمان که مبلغ سالانه ۸۶۴ دلار کانادا است پرداخت شود.

 

صفر تا صد اپلای کانادا


هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا

گزینه های انتخاب مسکن برای دانشجویان خارجی در کانادا شامل اقامتگاه‌های دانشجویی، خوابگاه‌های دانشگاهی و مسکن شخصی می‌باشد که محدوده قیمت آنها باهم متفاوت است. هزینه اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی اغلب ارزانتر  است و دانشجویان برای اسکان در مسکن شخصی مشترک  با توجه به مکان و امکانات آن مبلغ سالانه در حدود۸۴۰۰ دلار کانادا را باید هزینه کنند. به طور کلی هزینه اسکان دانشجویان بین المللی در کشور کانادا سالانه ۷,۵۰۰- ۳,۰۰۰ هزار دلار کانادا ( ۵,۶۴۰ – ۲,۵۵۰ دلار آمریکا)است.


بورسیه‌های تحصیلی کانادا (تحصیل رایگان در کانادا)

برای کاهش هزینه تحصیل و زندگی در کانادا بورسیه تحصیلی گزینه مناسبی برای دانشجویان بین المللی است تا به طور رایگان به تحصیل در این کشور ادامه دهند. بورسیه به دانشجویانی با رزومه بالا تعلق می‌گیرد و مبلغ و نوع بورسیه  موسسات باهم متفاوت است. در ادامه برای دانشجویان علاقمند به دریافت بورسیه، منتخبی از بورسیه‌های متعلق به دانشجویان بین‌المللی را فهرست کرده‌ایم. بورسیه تحصیلی در این کشور به بورسیه دولت کانادا،  بورسیه های دانشگاه‌های کانادایی و  بورسیه غیر دولتی تقسیم می‌شود.


1-بورسیه‌های دولت کانادا

بورسیه های زیر از طرف  دولت کشور کانادا به دانشجویان بین المللی اعطا می‌شود. 
•    کمک‌ هزینه فوق‌دکتری بانتینگ ( Banting Postdoctoral Fellowships) – برای تحصیلات تکمیلی در حوزه‌های علوم طبیعی و اجتماعی یا پژوهش‌های حوزه‌ی سلامت 
•    کمک ‌هزینه تحقیقاتی ( IDRC Research Awards ) – برای گذراندن و انجام پژوهش‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دوره‌ی دکتری.
•    بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی NSERC– برای دانشجویان نخبه رشته‌های علوم طبیعی یا مهندسی  که هزینه این بورسیه‌ را NSERC  تامین می‌کند.
•    برنامه بورسیه تحصیلات تکمیلی وانیر کانادا (Vanier Canada Graduate Scholarships Program)–  برای کمک هزینه تحصیلات  دانشجویان دکتری بین‌المللی.


2-بورسیه‌های غیردولتی تحصیل در کانادا

•    صندوق اکولوژیکی آنه والی (Anne Vallee Ecological Fund)  –برای دانشجویان بین‌المللی که در مقطع دکترا به  تحقیقات و پژوهش جانوری مشغول باشند.
•    بورسیه و کمک ‌هزینه تحصیلی ترودو (Trudeau Scholarships and Fellowships )-  کمک‌هزینه‌ی تحصیلی و دوره‌ی مربی‌گری برای تعدادی از دانشجویان دکتری شاغل.

 

صفر تا صد اپلای کانادا


3-بورسیه‌های مخصوص دانشگاه برای تحصیل در کانادا

•    کمک‌هزینه‌ی تحصیلی دانشگاه کارلتون برای دانشجویان بین‌المللی:  دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای استفاده از کمک هزینه این دانشگاه درخواست می‌دهند و در صورت احراز صلاحیت‌های لازم از این بورسیه استفاده می‌کنند.
•    کمک‌هزینه‌ی دانشجویا بین‌المللی مقطع کارشناسی در دانشگاه کونکوردیا:  این دانشگاه در مونترال کانادا قرار دارد و برای دانشجویان بین المللی کارشناسی این دانشگاه کمک هزینه های متنوعی را در نظر دارد. 
•    بورسیه‌های دانشگاه دالهاوزی:  این دانشگاه برای همه دانشجویان خود بورسیه تحصیلی که شامل پرداخت شهریه و کمک هزینه تحصیل است در نظر گرفته است.
•    بورسیه‌های فیرلی دیکنسون برای دانشجویان بین‌المللی:  دانشگاه فیرلی دیکنسون واقع در در ونکوور کانادا، برای دانشجویان بین المللی در همه سطوح که این دانشگاه تحصیل می‌کنند کمک هزینه های در نظر گرفته است.
•    بورسیه مونترال: HEC   این بورسیه به  دانشجویان بین‌المللی شاغل در HEC مونترال اعطا می‌شود؛ یکی از نمونه‌ های این کمک هزینه امکان  تحصیل در خارج برای دانشجویان بین‌المللی است.
•    بورسیه‌های دانشجویان بین‌المللی در کالج هامبر کانادا:  این بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی دوره کارشناسی   برای تحصیل در دانشگاه هامبر در نظر گرفته شده است. 
•    بورسیه‌ها و کمک‌ دانشجویی دانشگاه مک‌گیل: برای دانشجویانی که در دوره ای تحصیلات تکمیلی یا پسا دکترا در دانشگاه مک گیل ثبت نام بکنند  بورسیه و فرصت‌های تامین مالی متنوعی وجود دارد.  
•    بورسیه‌های دانشجویان بین‌المللی دانشگاه کوئین: بورسیه برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه کوئین در کینگستون انتاریودر نظر گرفته شده است.
•    دانشگاه کوئست کانادا: دانشگاه کونست، بورسیه‌های 2000 دلار کانادایی و شهریه کامل دارد که به دانشجویان بین المللی به عنوان کمک هزینه تحصیل پرداخت می‌کند.
•    جایزه رهبر فردای UBC برای دانشجویان بین‌المللی: دانشگاه بریتیش کلمبیای، دانشجویان مقطع کارشناسی که مهارت‌های رهبری و دستاوردهای دانشگاهی استثنایی دارند برای تحصیل در این دانشگاه بورسیه می‌کند.
•    بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی : UBC دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری   بورسیه های متنوعی مثل کمک‌ هزینه‌های چهارساله برای تحصیل در دوره‌ی دکتری  را دارد.
•    بورسیه‌های دانشگاه آلبرتا برای دانشجویان بین‌المللی: دانشگاه آلبرتا برای جذب دانشجوهای بین المللی برای مقاطع کارشناسی و بالاتر بورسیه و کمک هزینه به واجدین شرایط پرداخت می‌کند.
•    بورسیه‌های دانشگاه کلگری برای دانشجویان بین‌المللی:   این بورسیه‌ برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در دانشگاه کلگری‌ است. مقدار بورسیه از ۵۰۰ دلار کانادا تا ۶۰۰۰۰ دلار کانادا در نوسان است.
•    دانشگاه مانیتوبا:  این بورسیه‌ از طرف دانشگاه مانیتوبای کانادا برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیلات تکمیلی می‌باشد. 
•    کمک‌هزینه‌های دانشگاه ساسکاچوآن برای دانشجویان بین‌المللی:  دانشگاه ساسکاچو بورسیه‌های برای دانشجویان برتر بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در نظر گرفته است.  
•    بورسیه تحصیلات تکمیلی دانشگاه تورنتو اونتاریو:  برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی که متقاضی تحصیل در دانشکده‌ی تحصیلات تکمیلی دانشگاه تورنتو هستند بورسیه ای در نظر گرفته شده است.
•    فاند بین‌المللی دانشگاه واترلو:  دانشگاه واترلو برای دانشجویان بین‌المللی که متقاضی شرکت در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری این دانشگاه هستند انواع بورسیه‌ها را دارد..  
•    جوایز و کمک‌های مالی دانشگاه سایمون فریزر:   این بورسیه برای دانشجویان داخلی و بین المللی است که  یا در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و یا برای ورود به این دانشگاه  برنامه ریزی می‌کنند.
•    بورسیه‌های پذیرش بین‌المللی دانشگاه وسترن:  بورسیه از طرف دانشگاه وسترن برای جذب دانشجویان بین المللی می‌باشد. 
•    برنامه دانشجوی بین‌المللی دانشگاه یورک:  این دانشگاه تعدادی بورسیه‌ برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی  در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه:  انواع ویزای کانادا را بهتر بشناسید


تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

 مدرک دیپلم یا 12 ساله دوره دبیرستان برای تحصیل در مقطع لیسانس کشور کانادا نیاز است. دوره لیسانس در این کشور با توجه به نوع دانشگاه  3 یا 4 سال طول می‌کشد.

 

صفر تا صد اپلای کانادا


شرایط ادامه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

از شرایط ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا داشتن مدرک کارشناسی با معدل حداقل 14 است.  این دوره در کشور کانادا شامل پایان‌نامه، کارآموزی، مقاله پژوهشی یا آموزش می‌باشد. مدت دوره کارشناسی ارشد در کانادا یک یا دو سال است.


دوره دکترا در کانادا

 کشور کانادا امکانات زیادی برای پژوهش دانشجویان فراهم می‌کند و این عمل به رشد تخصصی دانشجویان کمک می‌کند. همین ویژگی‌ ها باعث شده است که این کشور  به یکی از مقاصد دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دوره‌ی دکتری تبدیل شود. انجام گرفتن بیش از یک‌ سوم تحقیقات و پژوهش‌های کانادا در دانشگاه‌ کمک زیادی به اقتصاد این کشور کرده است.


شرایط پذیرش دکترا در کانادا

شرایط پذیرش دکترا در کانادا با توجه به  نوع دانشگاه و رشته متفاوت است. اما عموما ارائه مدارک زیر برای این مقطع نیاز است:
•    مدرک کارشناسی ارشد با معدل بالا و توانایی بارز در زمینه پژوهشی.
•    مدرک زبان انگلیسی TOEFL و IELTS و یا مدرک زبان فرانسوی (البته اگر زبان انگلیسی و فرانسوی زبان اصلی دانشجو نباشد و مقاطع  تحصیلی قبلی را به هیچ یک از آنها نگذرانده باشد)
•    بدست آوردن نمره‌ی بالا در آزمون‌هایی مثل GRE و GMAT.       
شرط گرفتن پذیرش دکترا بدون مدرک کارشناسی ارشد، داشتن معدل بالا و انتشار مقالات پژوهشی در 2 دو سال آخر مقطع کارشناسی است.  

 

مدت دوره دکترا در کانادا

یکی از سوالات رایج در مورد شرایط پذیرش در دوره دکتری در کانادا این است که مدت دوره دکتری چقدر است؟ دوره دکتری در کشور کانادا چهار تا شش سال طول می‌کشد.


هزینه‌ی تحصیل در کانادا در مقطع دکترا

شهریه مقطع دکترا، دانشگاه به دانشگاه و رشته به رشته متفاوت می‌باشد. به طور مثال هزینه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه بریتیش کلمبیا سالانه ۷۶۴۱ دلار کانادا و در دانشگاه مانیتوبا سالانه ۱۰۲۴۰دلار کانادا است. در بسیاری از دانشگاه‌های کانادا هزینه این مقطع برای دانشجویان بین المللی حدود 2 برابر دانشجویان بومی است. در بعضی از دانشگاه‌های کاندا هم مانند دانشگاه تورنتو هزینه تحصیل اکثر دانشجویان بین المللی و بومی تقریبا یکسان است. 

پیشنهاد مطالعه:  مهاجرت به کانادا با اکسپرس اینتری


فاند دکترا در کانادا

در مقطع دکترا، بورسیه ها و کمک هزینه های وجود دارد که تحصیل در این مقطع را برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه می‌کند.
برخی نمونه‌های بورسیه‌های دکتری برای تحصیل در کانادا از این قرارند:
•    بورسیه‌های وانیر کانادا:  به دانشجویان برتر(بین‌المللی و داخلی) که در رشته‌های علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم طبیعی، مهندسی و علوم پزشکی تحصیل می‌کنند سالانه ۵۰۰۰۰ دلار کانادا اعطا می‌کنند.
•    بورسیه‌های دکتری بنیاد پیر الیوت ترودو: به دانشجویان مقطع دکترا در رشته های علوم اجتماعی و انسانی پرداخت می‌شود. 
•    کمک‌هزینه‌ی تحصیلی دکتری چهارساله‌ی دانشگاه بریتیش کلمبیا:  به دانشجویان برتر دوره دکتری علاوه بر شهریه دانشگاه، مبلغی سالانه در حدود ۱۸۲۰۰ دلار کانادا پرداخت می‌کنند.


تحصیل پزشکی در کانادا

هفده دانشکده‌ی پزشکی در کانادا وجود دارد. برای پذیرش در رشته پزشکی معدل بین ۳.۵ تا ۴ (از ۴) نیاز است و اکثر دانشجویان پذیرفته شده در دانشکده‌های پزشکی کانادا میانگین معدل 3.8 را دارند. دوره پزشکی در کانادا بین 3 تا 5 سال طول می‌کشد. در این دانشکده‌ها علاوه بر تحصیل در رشته پزشکی در رشته های دستیاری پزشکی هم امکان تحصیل وجود دارد و دوره آن در حدود 2 سال می‌باشد. دانشجویان متقاصی برای تحصیل در رشته پزشکی مدرک کارشناسی رشته دیگر را باید داشته باشند و به لحاظ فنی در کانادا، مدرک دکترای پزشکی معادل دوره کارشناسی محسوب می‌شود. 


شرایط پذیرش رشته پزشکی در کانادا

یکی از شرایط پذیرش در اکثر دانشگاه‌های کانادا در رشته پزشکی داشتن مدرک کارشناسی در رشته‌های غیر پزشکی است. به گونه ای که دانشگاه‌های غرب کانادا به 2 سال تحصیل دانشگاهی و اکثر دانشکده‌های آنتاریو حداقل ۳ سال تحصیل دانشگاهی قبل از درخواست تحصیل در رشته پزشکی نیاز دارند. البته در برخی دیگر از دانشگاه‌های کانادا مانند کبک نیاز به مدرک کارشناسی برای پذیرش در رشته پزشکی وجود ندارد. به طور کلی شرایط برای تحصیل در رشته پزشکی در اکثر دانشگاه‌های کانادا به شرح زیر می‌باشد:
سوابق تحصیلی
شرح‌ و حال فردی 
عملکرد دوره کارشناسی (GPA)
 نمرات آزمون ورودی کالج پزشکی (MCAT) 
 مصاحبه 
در این بین برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشکده‌های پزشکی کبک، دانشگاه آتاوا و دانشکده پزشکی آنتاریوی شمالی از متقاضیان MCAT نمی‌خواهند. همچنین برخی دیگر از دانشگاه‌ها در شرایطی که دو متقاضی با شرایط یکسان وجود داشته باشد، برای انتخاب از نمرهMCAT استفاده می‌کنند.
MCAT  آزمون ورودی برای تحصیل در رشته پزشکی طراحی شده است. در این آزمون توانایی حل مسئله، تفکر انتقادی و دانش مفاهیم علوم طبیعی، رفتاری و اجتماعی و پیش ‌نیازهای تحصیل پزشکی  متقاضیان ارزیابی می‌شود. 

 

صفر تا صد اپلای کانادا


 آزمون MCAT از چهار بخش  تشکیل شده است:

•    اصول بنیاد بیولوژی و بیوشیمی سیستم ‌های زنده
•    اصول بنیادی شیمی و فیزیک سیستم ‌های زیست ‌شناسی
•    اصول بنیادی روانی، اجتماعی و زیست ‌شناختی رفتار
•    مهارت ‌های تحلیل و استدلال انتقادی
برای بسیاری از دانشکده‌های کانادا نمرات آزمون MCAT  برای متقاضیان رشته پزشکی مهم است و باید این نمرات در فرم درخواست ثبت شود. 


دوره های تخصص یا رزیدنتی در کانادا

دانشجویان پزشکی در پاییز سال آخر تحصیل در پزشکی عمومی، طرح  آموزشی خود را شروع می‌کنند. ابتدا دانشجویان  برای شروع دوره تخصصی اولویت‌های رشته تخصصی و بیمارستانی را تعیین می‌کنند. بعد از آن دانشجویان با توجه به اولویت‌ها و سوابق تحصیلی خود به بیمارستان‌ها معرفی می‎شوند. در کانادا تحصیلات پزشکی دو مرحله دارد  که دوره اول پزشکی عمومی است که عموما 3 یا 4 سال طول می‌کشد. دوره دوم تخصصی است و با توجه به انتخاب تخصص طول آموزش متفاوتی دارد. به طور مثال تخصص پزشک خانواده 2 سال طول می‌کشد و طول آموزشی بقیه دوره‌های آموزشی تخصصی توسط کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا تعیین می‌شود که اکثرا دوره پنج ساله می‌باشد. دوره آموزشی تخصص پزشکی داخلی و کودکان چهارساله است. دوره‌های آموزشی برخی دیگر از تخصص‌ها مانند جراحی قلب، جراحی اعصاب و برخی برنامه‌های جراحی عمومی هم شش سال طول می‌کشند. تحصیل در رشته پزشکی در کانادا تفاوت‌های کوچک و سطحی با دیگر کشور‌ها دارد. در اکثر دانشگاه‌های ایالات متحده فارغ التحصیلان M.D یک مرحله میان انترنی را می‌گذرانند ولی در کشور کانادا این مرحله وجود ندارد و دانشجویان مستقیما وارد دوره رزیدنتی می‌شوند.


طول مدت رشته پزشکی در کانادا 


تحصیلات پزشکی در کشور آمریکا 4 سال است و دوره های رزیدنتی یا تخصص بین 3 تا هفت سال می باشد. البته پزشکان علاقه مند به تحصیلات اضافه می توانند دوره تکمیلی تخصصی را دنبال کنند. این دوره ها فلوشیپ نام دارند.


کاردانشجویی در کانادا 


دانشجویان در کانادا می توانند برای تامین هزینه های خود مشغول به کار شوند. یکی از مهم ترین مزایای کار دانشجویی این است که شما بدون در دست داشتن برگه اجازه کار می توانید کسب درآمد کنید.  متوسط حقوقی که برای دانشجویان به ازای کاردانشجویی پرداخت می شود تقریبا 18 دلار برای هر ساعت است.

پیشنهاد مطالعه:  شرایط و قوانین مهاجرت به کانادا


پرداخت هزینه اپلیکیشن فی و دانشگاهی، خوابگاه و ثبت مقاله


هنگام طی کردن مراحل اپلای برای کانادا ممکن است ثبت برخی از درخواست ها نیاز مند پرداخت هزینه باشد. به عنوان مثال اغلب دانشگاه ها برای بررسی مدارک شما هزینه ای دریافت می کنند که به اپلیکیشن فی معروف است. یکی از مهم ترین دغدغه اغلب دانشجویان چگونگی پرداخت این هزینه ها می باشد. 


گروه 20 پیمنت جهت رفاه حال تمام ایرانیان عزیز خدمات پرداخت هزینه فرم اپلیکیشن فی را فراهم کرده است. برای این کار کافی است شما فرم اپلیکشین فی را پر کنید تا گروه 20 پیمنت در سریع ترین زمان ممکن عملیات پرداخت را برای شما انجام دهد. البته خدمات پرداخت ارزی گروه 20 پیمنت تنها به پرداخت هزینه اپلیکیشن فی محدود نیست. برخی از مهم ترین خدمات این گروه عبارتند از: هزینه ثبت مقاله، هزینه خوابگاه دانشجویی.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد