نحوه دریافت ویزای تجاری در کانادا

نحوه دریافت ویزای تجاری در کانادا

توسط : تیم محتوا
1,099

در سال 2023، کانادا خود را به عنوان مقصدی جذاب برای بسیاری از کارآفرینان، سرمایه گذاران و استارت آپ های خارجی قرار داد. به همین دلیل، دولت مسیرهای مختلفی برای ویزای تجاری کانادا ایجاد کرده است که از طریق آن افراد خارجی می توانند اقامت دائم کانادا را کسب کنند. در این صفحه، تمام اطلاعات به روز در مورد برنامه های ویزای بیزینس کانادا، الزامات، هزینه ها، نحوه درخواست، زمان پردازش و موارد دیگر را خواهید آموخت.

ویزای تجاری کانادا چیست؟

کانادا چندین برنامه ویزای تجاری را ارائه می دهد که برای جذب انواع مختلف سرمایه گذاران خارجی ایجاد شده اند. البته هیچ برنامه یکسانی برای همه وجود ندارد. در عوض، برنامه های مختلف فدرال و استانی را می توان برای اخذ اقامت دائم برای خود و خانواده تان در کانادا استفاده کنید. هر برنامه برای جذب نوع خاصی از سرمایه گذاری خارجی و پاسخگویی به نیازهای خاص مهاجران تجاری طراحی شده است.

پس از تایید یک برنامه ویزای تجاری کانادا، می توانید کسب و کار خود را در این کشور با مجوز کار راه اندازی کنید، در حالی که خانواده شما مجوز کار آزاد (برای همسران) و مجوزهای تحصیل (برای کودکان در سن مدرسه) را دریافت خواهند کرد. سپس، بسته به برنامه ویزای تجاری، شما و خانواده تان در حدود 1 تا 2 سال واجد شرایط اقامت دائم خواهید بود.

لیست بهترین برنامه های ویزای بیزینس کانادا در سال 2023

در حال حاضر 3 برنامه ویزای تجاری فدرال و متعدد استانی در کانادا وجود دارد. در زیر خلاصه ای از هر برنامه آورده شده است:

برنامه انتقال درون شرکتی (ICT) 

این برنامه ویزای بیزینس کانادا، برای کسب و کارهایی با پایه های عملیاتی موجود در خارج از کشور که می خواهند به کانادا راه پیدا کنند، طراحی شده است. اگرچه نام این برنامه به "انتقال" اشاره دارد، اما در حقیقت، شما در حال گسترش کسب و کار خود به کانادا هستید و در عین حال خود را به عنوان کارمند از عملیات کشور خود به عملیات جدید کسب و کارتان در کانادا منتقل می کنید.

7 بهترین وب سایت با تست شنیداری


برنامه ویزای استارت آپ

این برنامه برای صاحبان شرکت های تازه تاسیس با مفاهیم کار و برخی از پشتوانه های مالی موجود ایده آل است. این برنامه مهاجرت به استارت آپ ها نیاز دارد که نامه حمایت یا وجوه سرمایه گذاری را از یک سازمان مشخص شده کانادایی دریافت کنند.

به همین دلیل، استارت‌آپ باید از قبل درآمدزایی داشته باشد و یک طرح کسب‌وکار واضح، در میان بسیاری از الزامات دیگر، داشته باشد. این برنامه ویزای تجاری کانادا برای استارت آپ ها در دسترس است و حداکثر 5 بنیانگذار و خانواده هایشان می توانند از طریق این برنامه اقامت دائم داشته باشند.

ویزای کارآفرین (C11) 

اگر می خواهید یک کسب و کار موجود در کانادا را خریداری یا سرمایه گذاری کنید، این برنامه برای شما مناسب است. این برنامه همچنین برای سرمایه گذاران خارجی که می خواهند یک شرکت جدید در کانادا راه اندازی کنند مناسب است. مانند سایر برنامه ها، شما و خانواده تان می توانید بعداً واجد شرایط اقامت دائم شوید.

برنامه نامزد استانی (PNPs) 

استان های کانادا نیز برنامه های مهاجرتی برای کارآفرینان خارجی دارند. بیش از 17 جریان مهاجرت تجاری برای انتخاب وجود دارد. در مورد ویزای تجاری کانادا، PNP ها برای همه مهاجران تجاری نامناسب هستند و ممکن است از طریق یکی از برنامه های فدرال فوق، مسیر ویزای تجاری آسان تر و کارآمدتری داشته باشید.

5  نکتته مورد نیاز ویزای تجاری کانادا

هر برنامه ویزای تجاری الزامات خود را دارد زیرا هر کدام برای تامین نوع خاصی از سرمایه گذاری خارجی توسعه یافته اند. با این حال، به طور کلی، 5 مورد اصلی رایج وجود دارد:

•    برای شروع کسب و کار کانادایی خود باید بین 100هزار دلار کانادا تا 350هزار دلار کانادا داشته باشید.

•    باید تجربه و مهارت داشته باشید تا بتوانید کسب و کار خود را با موفقیت اداره کنید.

•    باید یک کسب و کار موفق موجود داشته باشید یا مایل به شروع یا سرمایه گذاری در آن در کانادا باشید.

•    باید برای کسب و کار کانادایی خود یک طرح تجاری مدون، موثر و واقع بینانه در نظر بگیرید.

•    شما باید دانش گسترده ای از قوانین مهاجرت و چارچوب مهاجرت به کانادا داشته باشید.\

پیشنهاد مطالعه:7  میزبان وب که Perfect Money را می پذیرند

نحوه درخواست ویزای بیزینس کانادا

فرآیند درخواست ویزای بیزینس کانادا بسته به برنامه مهاجرت کاری شما متفاوت است. مشورت با یک وکیل مجرب مهاجرت تجاری برای انتخاب مناسب ترین مسیر برای شما و کسب و کارتان بسیار مهم است. روند کلی درخواست را می توان به مراحل زیر تقسیم کرد:

مرحله 1: ایجاد یا خرید یک شرکت کانادایی

مرحله 2: یک طرح تجاری (در هر مرحله قبل از ارائه مجوز کار) تهیه کنید.

مرحله 3: در شرکت کانادایی خود استخدام شوید.

مرحله 4: یک درخواست برای مجوز کار همراه با درخواست های مناسب برای اعضای خانواده خود ارسال کنید.

مرحله 5: کسب و کار خود را اداره کنید.

مرحله 6: پس از 1 یا 2 سال فعالیت تجاری (بسته به برنامه مهاجرت تجاری شما) برای اقامت دائم درخواست دهید. و

مرحله 7: واجد شرایط شهروندی کانادا شوید.

7 بهترین وب سایت با تست شنیداری

زمان رسیدگی به ویزا

ممکن است یک تا 8 ماه طول بکشد تا درخواست ویزای تجاری کانادا تایید شود. زمان پردازش تا حد زیادی به برنامه مهاجرت تجاری شما بستگی دارد. در حالی که برخی از برنامه های فدرال می تواند به طور متوسط 3 ماه طول بکشد، برنامه های استانی معمولاً حدود 8 ماه طول می کشد. 

لطفاً توجه داشته باشید که این زمان پردازش به پردازش مجوز کار اشاره دارد که به شما امکان می دهد برای شرکت کانادایی خود کار کنید.

هزینه های ویزای تجاری

هزینه ویزای تجاری می تواند بین 2140 دلار کانادا تا 4355 دلار کانادا باشد. هزینه پایین در صورتی است که خودتان مهاجرت می کنید و هزینه بالاتر برای زمانی است که با همسر و یک فرزند خود مهاجرت می کنید، پس از آن 230 دلار برای هر فرزند باید بپردازید. 

این هزینه ها فقط به هزینه های درخواستی که توسط دولت کانادا تعیین شده است اشاره دارد. در عمل، احتمالاً هزینه‌های اضافی برای خدمات حقوقی و هزینه‌های رویه‌ای ویزای تجاری کانادا متحمل خواهید شد که بسته به وضعیت شما می‌تواند متغیر باشد. 

نحوه دریافت ویزای تجاری برای کانادا 

برای دریافت ویزای تجاری کشور کانادا باید یکی از برنامه های مهاجرت سرمایه گذاری را انتخاب کرده و درخواست دهید. هر برنامه الزامات خود را دارد و برای نوع خاصی از سرمایه گذاری خارجی طراحی شده است. به همین دلیل، مشورت با یک وکیل آگاه در زمینه مهاجرت کاری بسیار مهم است. 

پس از تایید، شما مجوز کار، همسر شما مجوز کار آزاد دریافت می کنند. پس از راه اندازی کسب و کار خود به مدت 1 تا 2 سال، واجد شرایط اقامت دائم خواهید بود. شما می توانید ویزای بازدید کوتاه مدت بدون گزینه اقامت دائم یا ویزای تجاری از طریق مهاجرت تجاری با گزینه اقامت دائم دریافت کنید. 

اتباع خارجی واجد شرایط مهاجرت تجاری هستند که به آنها امکان می دهد تجارت خود را به کانادا گسترش دهند، در یک تجارت کانادایی سرمایه گذاری کنند یا یک استارت آپ ایجاد کنند. به یاد داشته باشید که الزامات ویزای بیزینس کانادا سخت‌تر از ویزای تجاری بازدیدکننده است. زیرا آنها یک گزینه طولانی مدت برای شما و خانواده شما هستند.

پیشنهاد مطالعه:3 برترین ارائه دهندگان درگاه پرداخت آنلاین

چقدر پول برای ویزای تجاری در کانادا لازم است؟

برای دریافت ویزای تجاری در کانادا، نیازی به سرمایه گذاری حداقل مشخص نیست. در عوض، مقداری که شما را واجد شرایط ویزای تجاری می کند به نوع کسب و کار شما بستگی دارد. یکی از عناصر کلیدی در تعیین اینکه آیا میزان سرمایه‌گذاری شما کافی است یا خیر این است که آیا برای دوام و عملیاتی کردن کسب‌وکار کانادایی شما کافی است یا خیر و این عمدتاً به تجارتی که در آن هستید بستگی دارد. 

بنابراین، سرمایه‌گذاری 150هزار دلاری ممکن است برای شروع یک تجارت الکترونیکی کافی باشد. با این حال، اگر می خواهید یک تجارت تحویل کالا ایجاد کنید، ممکن است به سرمایه گذاری بیش از 350هزار دلار نیاز داشته باشید.

آیا می‎ توان با داشتن کسب و کار در کانادا ویزا گرفت؟

داشتن یک کسب و کار به شما ویزا در کانادا نمی دهد. اگر این کار را انجام دهید، هیچ حق اقامتی کسب نمی کنید. با این حال، اگر صاحب یک کسب و کار در کانادا هستید، می توانید از طریق برنامه های مهاجرت کاری واجد شرایط ویزای تجاری کانادا شوید.

تحت این برنامه ها، می توانید مجوز کار برای کار در شرکت خود و اقامت در کانادا به همراه خانواده خود دریافت کنید. علاوه بر این، پس از راه اندازی کسب و کار خود بین 1 تا 2 سال، شما و خانواده تان می توانید واجد شرایط اقامت دائم شوید.

7 بهترین وب سایت با تست شنیداری

آیا در صورت خرید کسب و کار می توان به کانادا مهاجرت کرد؟

خرید یک کسب و کار موجود در کانادا یک گزینه مناسب برای مهاجرت تجاری برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی است. شما می توانید در یک کسب و کار موجود سرمایه گذاری کنید، یک کسب و کار موجود را بخرید یا حتی یک حق امتیاز بخرید.

 بسته به کسب و کار و سابقه شما، گزینه های مختلف مهاجرت در دسترس خواهد بود. شما می توانید از طریق مجوز کار C11 Entrepreneur، انتقال درون شرکتی یا برنامه دیگری به کانادا مهاجرت کنید. همیشه مفید است که برای ویزای تجاری کانادا با یک وکیل مهاجرت کاری آگاه مشورت کنید تا به طور حرفه ای مهاجرت خود را انجام دهید.

برنامه ویزای استارت آپ کانادا

کانادا به دلیل استاندارد بالای زندگی، محیط تمیز، نرخ پایین جرم و جنایت و زیرساخت های فوق العاده شناخته شده است. مزایای اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا به شرح ذیل خواهد بود:

•    استاندارد بالای زندگی

•    آموزش و مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه و با کیفیت بالا

•    خانواده در برنامه گنجانده شده است

•    شهرهای چندفرهنگی، بردبار و پر جنب و جوش

•    مکانی عالی برای انجام تجارت، با دسترسی به کل بازار آمریکای شمالی

•    حداقل الزامات درخواست، بدون محدودیت سنی، بدون ارزش خالص، و بدون نیاز به تحصیلات عالی

پیشنهاد مطالعه:7 بهترین وب سایت با تست شنیداری

الزامات برنامه ویزای بیزینس کانادا

برای به دست آوردن اقامت دائم در کانادا، کارآفرینان خارجی باید یک کسب و کار نوآورانه و گسترده را پیشنهاد دهند که توسط یک سازمان تعیین شده تایید شده باشد. متقاضیان، ملزم به تهیه و ارائه یک پیشنهاد تجاری هستند که باید توسط یک سازمان تجاری دولتی تعیین شده و تأیید شود. 

پس از تایید یک طرح کسب و کار، یک گروه سرمایه گذاری فر یا یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر (بسته به گزینه سرمایه گذاری انتخاب شده)، متقاضی نامه حمایتی دریافت می کند که به آنها و خانواده اش اجازه می دهد برای اقامت دائم درخواست دهند. برای حفظ وضعیت اقامت دائم، حضور فیزیکی دو سال از پنج سال (یا 730 روز) در کانادا الزامی است. این پروسه 12 تا 37 ماه طول می کشد.

اخذ شهروندی کانادا پس از برنامه ویزای تجاری کانادا

با برنامه ویزای تجاری کانادا و پس از سه سال (یا 1095 روز) اقامت دائم در کانادا در یک دوره پنج ساله، متقاضیان موفق می توانند برای شهروندی درخواست دهند. پاسپورت کانادایی یکی از 10 رتبه برتر را در فهرست گذرنامه دارد و به بیش از 180 مقصد در سراسر جهان بدون ویزا یا بدون ویزا دسترسی دارد.
 

 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد