هدف لیبرا گره زدن ارزهای رمزنگاری شده خود به ارزهای ملی

هدف لیبرا گره زدن ارزهای رمزنگاری شده خود به ارزهای ملی

توسط : تیم خبری
1,174

در یک برگشت بزرگ، بنابر گزارش ها لیبرا عنوان کرد که میتواند رمزارزهای خود را به پول ملی گره بزند.

فیسبوک مایل است پروژه ی ارز دیجیتال خود را با ارزهای مصنوعی وابسته به سبد ارزهای جهانی پیوند بزند.

رویترز گزارش میدهد رئیس پروژه لیبرا ،دیوید مارکوس، به گروهی از بانکداران گفت که هدف اصلی این شرکت ایجاد یک سیستم پرداخت بهتر و رویکرد های جایگزین برای ساختار اصلی پروژه است.

فیسبوک و شرکای آن قصد داشتند با پیوند دادن آن به سبد ارزهای ملی که دارایی آنها توسط انجمن لیبرا تعیین می شود ، رمز ارز خود را ایجاد کنند.

بانکهای ملی این طرح را  پایان خطرناکی پیرامون اختیارات نظارتی خود دانستند و تا زمانی که آنها نتوانند کنترل سخت تری بر اجرای رمزنگاری و فن آوری پرداخت  فیس بوک داشته باشند ، این طرح را کنترل می کنند.

در ماه گذشته ۵ عضو انجمن لیبرا از این پروژه خارج شده اند که عبارت اند از: پی پال، ویزاکارت، مستر کارت، eBay و استریپ اینها نمایانگر بخش بزرگی از ارزشهای استراتژیک و ارزش تجاری انجمن بوده اند .

اکنون مارکوس در حال واگذاری رمز ارزها به نفع stablecoin  های وابسته به ارزهای ملی است.

سخنگوی انجمن لیبرا گفت: ما میتوانیم کار متفاوت انجام دهیم. بجای داشتن یک واحد، میتوانیم یک سری stablecoin داشته باشیم ،استیبلکویین دلار ،یورو و غیره .

همه اینها قبل از ژوئن ۲۰۲۰ اتفاق افتاده است .(زمان اجرا و رمز نگاری لیبرا)

مارکوس به رویترز گفت: راه اندازی لیبرا در ژوئن هدف ماست اما این انجمن به پیش نمیرود مگر اینکه به نگرانی تنظیم کنندگان توجه کرده و مصوبات را دریافت کند.

این مصوبات سختر خواهد شد زیرا تنظیم کنندهایی که بر سیاست های پولی جهانی نظارت میکنند نسبت به stablecoin ها تردید بیشتری دارند .

رویترز گزارش داد که ناظران مالی جی ۲۰ در بیانیه‌ای اعلام کردند مواردی مثل پول شویی، امور مالی غیر قانونی و حمایت از مصرف کنندگان قبل از عملیاتی شدن هر پروژه ی  stablecoin ارزیابی شود.

منبع سایت : techcrunch.com با عنوان : In a big reversal, Libra reportedly could peg its cryptocurrencies to national currencies

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد