ثبت نام در آزمون بین المللی CELPIP

ثبت نام در آزمون بین المللی CELPIP

توسط : تیم محتوا
1,480

برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP) یک آزمون مهارت زبان انگلیسی است که توسط تعدادی از دولت‌ها، سازمان‌های حرفه‌ای و کارفرمایان به عنوان مدرک اثبات مهارت زبان انگلیسی پذیرفته می‌شود. این آزمون اندازه گیری معتبر و قابل اعتمادی از توانایی های انگلیسی آزمون شونده در موقعیت های مختلف روزمره مانند برقراری ارتباط با همکاران و مافوق در محل کار، تعامل با دوستان، درک اخبار و تفسیر و پاسخ دادن به مطالب نوشتاری ارائه می دهد. برای ثبت نام در آزمون CELPIP می توانید از خدمات 20پیمنت استفاده نمایید.

ثبت نام در آزمون بین المللی CELPIP

کدام نسخه از آزمون؟

دو نسخه از تست CELPIP وجود دارد:

آزمون CELPIP-General: 

آزمون CELPIP-General مهارت های عملکردی گوش دادن، خواندن، نوشتن و گفتار را ارزیابی می کند و توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به عنوان مدرکی برای اثبات مهارت زبان انگلیسی برای اقامت دائم در کانادا پذیرفته می شود. 

آزمون CELPIP-General LS: 

آزمون CELPIP-General LS مهارت گوش دادن و صحبت کردن عملکردی را ارزیابی می کند و توسط IRCC به عنوان مدرکی مبنی بر مهارت زبان انگلیسی برای شهروندی کانادا پذیرفته می شود و همچنین برای تعیین های حرفه ای پذیرفته می شود.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های هنر جهان

ویژگی های تست سلپیپ:

واژگان از موقعیت های روزمره گرفته شده است.

نتایج آنلاین سریع در 8 روز کاری در دسترس می باشد.

CELPIP یک تست کامپیوتری است که در یک جلسه انجام می شود.

این آزمون شامل یک تایمر شخصی، شمارشگر کلمات و بررسی املا است.

این آزمون به زبان انگلیسی "لهجه آمریکای شمالی" قابل فهم انجام می شود.

با ثبت نام در آزمون CELPIP ، آزمون در سه ساعت برگزار می شود. در یک جلسه (خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن) تکمیل می شود. کل زمان آزمون CELPIP - LS حدود 1 ساعت و 10 دقیقه است و در یک جلسه (گوش دادن، صحبت کردن) برگزار خواهد شد.
20 نکته که قبل از ثبت نام آزمون CELPIP باید بدانید:

محدوده CELPIP General و CELPIP General LS

هر دوی این تست ‌ها بسیار محبوب شده ‌اند، نه تنها در کشورهای در حال توسعه که بیشتر مردم از آنجا به کانادا مهاجرت می‌کنند. این اساساً به دلیل این واقعیت است که کانادا کشوری است که هم از نظر مادی و هم از نظر روانی چیزهای زیادی برای ارائه به مردم خود دارد. در واقع، محیط آرام، تنوع چندفرهنگی و چندین عامل دیگر مانند اجرای صحیح قوانین و مقررات، افراد را مجذوب می‌کند تا برای همیشه در آنجا ساکن شوند.

به منظور اقامت دائم یا شهروند کانادا، مردم اکنون این فرصت را دارند که با ثبت نام در آزمون CELPIP ، در آزمونی شرکت کنند که به سادگی استفاده از زبان انگلیسی در زندگی روزمره است. به ترتیب دسته‌ های نوشته شده، تست ‌هایی که می ‌توان ارائه داد عبارتند از CELPIP General و CELPIP General LS.

ثبت نام در آزمون بین المللی CELPIP

CELPIP General:

درست مانند بسیاری از آزمون های مهارت زبان انگلیسی، CELPIP General نیز دارای چهار ماژول است که چهار مهارت اصلی ارتباطی شامل گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را بررسی می کند. همه این بخش های تست، به گونه ای طراحی شده اند که منعکس کننده استفاده از زبان انگلیسی در روال معمول باشند.

تنها چیزی که شما به عنوان یک فرد تازه کار باید در نظر داشته باشید این است که هر آزمون دارای فرمت متفاوتی است و هرکسی قبل از حضور در هر نوع امتحانی و ثبت نام در آزمون CELPIP ، باید الگوی دقیق آن را بداند تا در طول امتحان واقعی سردرگمی ایجاد نشود.

پس از آمادگی کامل برای تست CELPIP چه باید کرد؟

بدیهی است که وقتی به خوبی تمرین می‌کنید، زمانی می ‌رسد که احساس می ‌کنید زمان مناسب برای دادن آزمون است. از این گذشته، پس از تمرین زیاد و چندین ارزیابی آزمایشی است که این تصمیم نهایی شده است. علاوه بر این، پس از تکمیل تمرین خود، در آزمون نهایی CELPIP عمومی، شرکت می کنید. در این مرحله، برخی از عوامل حیاتی وجود دارد که باید قبل از رزرو یا حضور در آزمون برای داوطلب کاملاً واضح باشد.

پیشنهاد مطالعه:آزمون آکادمیک PTE چیست؟

CELPIP پیش ثبت نام و ثبت نام

تقریباً هیچ آزمایشی وجود ندارد که قبل از رزرو ثبت نام در آزمون CELPIP به مدرک شناسایی نیاز نداشته باشد، و این در مورد CELPIP General نیز صادق است. از آنجایی که این آزمون نسبتاً جدید است، مراکز زیادی برای آزمون وجود ندارد.

با این حال، در وب ‌سایت رسمی CELPIP، می‌توانید دریابید که آیا آزمایشی در منطقه شما انجام می ‌شود یا در جایی نزدیک از کشورخود، محلی مناسب را بیابید. نکته قابل توجه دیگر این است که بهترین روش برای رزرو آزمون آنلاین است. به یاد داشته باشید، مراکز تست CELPIP هیچ پردازشی در مورد درخواست های ثبت نام انجام نمی دهند.

شما باید یک نمایه در وب سایت رسمی CELPIP ایجاد کنید و سپس می توانید یکی از تاریخ های آزمون موجود برای آزمون را انتخاب کرده و ثبت نام در آزمون CELPIP را انجام دهید. به محض اینکه امتحان خود را رزرو کردید، ایمیلی مبنی بر تایید رزرو آزمون دریافت خواهید کرد.

تاییدیه برای دانش‌آموزان بسیار مهم است، مطمئن شوید که پرینت این ایمیل شامل شماره ثبت نام، نام شما، اطلاعات محل نشستن و شرایط شناسایی در روز آزمون است، زیرا بدون این اجازه نخواهید داشت که در مرکز انتخاب شده، آزمون را انجام دهید

در تاریخ تست CELPIP چه اتفاقی می افتد؟

البته، حتی اگر کسی هزار بار امتحان داده باشد، همیشه در روز امتحان احساس عجیبی وجود دارد. در چنین حالتی، یک اشتباه جزئی نیز می تواند به نتیجه ای نا مناسب تبدیل شود که برای شما هزینه و زمان زیادی را به همراه دارد، از این رو، دانستن قوانین و پیروی از دستورالعمل ها پیش از ثبت نام در آزمون CELPIP مهم است.

آزمون عموماً برای آخر هفته‌ها در دسترس است، و رزرو آزمون باید به صورت آنلاین انجام شود زیرا گزینه‌ های آفلاین در دسترس نیستند. در حال حاضر، برای رزرو یک آزمون، مدرک شناسایی معتبر و اصلی مورد نیاز است. معیاری وجود دارد که شما به عنوان یک داوطلب باید هنگام انتخاب مدرک شناسایی برای همراه داشتن در روز امتحان مراقب آن باشید. باید مشابه مدرک شناسایی که برای ثبت نام آزمایشی استفاده شده است، با همان جزئیات و همچنین شماره سند باشد.

شناسنامه حمل شده در روز امتحان باید اصل بوده و کپی نباشد. اطمینان حاصل کنید که اصل مدرک را به همراه داشته باشید، زیرا در صورت نداشتن مدرک شناسایی اصلی، در هیچ موردی مجاز به آزمایش نخواهید بود. با ثبت نام در آزمون CELPIP و شرکت در آزمون، لازم است که سند معتبری از مدارک شناسایی خاص همراه داشته باشید. 

مدرک شناسایی مورد استفاده برای رزرو آزمون باید منقضی نشده باشد، نه فقط تا زمان رزرو آزمون معتبر باشد، بلکه باید تا تاریخ آزمون نیز اعتبار داشته باشد. هنگامی که تصمیم گرفتید از چه مدرکی برای رزرو آزمون خود استفاده کنید، می توانید فرم را به صورت آنلاین تکمیل کنید و پس از انجام آن، یک اعلان ایمیلی دریافت خواهید کرد که شامل جزئیاتی مانند شماره ثبت شما، نام، اطلاعات نشستن و سایر اسنادی که باید به عنوان الزامات شناسایی است.

ثبت نام در آزمون بین المللی CELPIP

دستورالعمل های آزمون سلپیپ

در روز تست CELPIP خود، باید یک نسخه دیجیتال یا چاپی ایمیل خود را همراه داشته باشید. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که زمان ورود شما در تاریخ آزمون باید حداقل 45 دقیقه قبل از شروع آزمون باشد. در این صورت، اگر به هر دلیلی نتوانید به موقع به مرکز آزمون برسید یا اصلاً به آنجا نرسیدید، واجد شرایط بازپرداخت یا انتقال پس از ثبت نام در آزمون CELPIP نخواهید بود.

مجموعه ای از قوانین وجود دارد که شما به عنوان داوطلبی که در آزمون شرکت می کنید باید از آنها آگاه باشید. این شامل دستورالعمل‌هایی در رابطه با کد رفتار شما و سایر نکات اساسی است که هرگز نباید فراموش کنید:

1.    شما باید حداقل 45 دقیقه قبل از آزمون به مرکز آزمون بروید. مرکز آزمون این اختیار را دارد که از داوطلبانی که دیرتر وارد می شوند، بدون داشتن حق بازپرداخت یا انتقال، خودداری کند.

2.    شناسه شما تنها متعلق شخصی است که در روز آزمون مجاز است و همچنین باید در یک کیف یا قفسه ای که در مرکز آزمون به شما اختصاص داده شده است، نگهداری شود.

3.    قرار نیست چیزهای با ارزشی را با خود به مرکز آزمایش بیاورید، زیرا هیچ کس مسئول کالای شما نیستند. هنگام ثبت نام در آزمون CELPIP این قوانین را مرور کنید.

پیشنهاد مطالعه:انواع آزمون زبان انگلیسی تافل

4.    تمام وسایل الکترونیکی که با خود حمل می کنید باید خاموش شوند و در هر صورت نباید در داخل اتاق آزمایش استفاده شوند.

5.    قبل از نشستن برای آزمون، باید امضا کنید و عکس خود را کلیک نمایید. در عکس، صورت شما باید به وضوح قابل مشاهده باشد و به همین ترتیب، مجاز به پوشیدن هیچ پوششی در سر یا حجابی به جز برای مقاصد مذهبی یا پزشکی نیستید.

6.    هنگامی که برای آزمون در داخل اتاق آزمون نشستید، نمی توانید صندلی را بدون اسکورت رها کنید، بنابراین توصیه می شود قبل از شروع آزمون از دستشویی استفاده کنید.

7.    در مواردی که می خواهید در طول آزمون از سرویس بهداشتی استفاده کنید، دست خود را بالا ببرید تا توجه مراقب را جلب کنید، اما توجه داشته باشید که تست ها متوقف نمی شوند زیرا به طور خودکار زمان بندی می شوند.

8.    از آنجایی که محصولاتی مانند عطرها، ادکلن ها، رایحه ها و پس از اصلاح برخی افراد را بیمار می کند، به شما به عنوان یک داوطلب دستور داده شده است که آنها را در تاریخ آزمون نپوشید. هنگام ثبت نام در آزمون CELPIP این مقررات آورده شده است.

9.    کودکان اجازه ورود به اتاق آزمون را ندارند و همچنین اجازه ندارند بدون هیچ گونه نظارتی در بیرون رها شوند.

10.    خوردن هر نوع غذا از جمله آدامس در اتاق آزمایش مجاز نیست. به عبارت دیگر، داوطلب مجاز به خوردن یا نوشیدن چیزی در داخل محل آزمون نیست.

11.    هر چیزی که در طول آزمون نیاز دارید توسط مرکز تست در اختیار شما قرار می گیرد، بنابراین، نیازی نیست چیزی مانند خودکار، مداد، یا تجهیزات نوشتاری را در آزمون حمل کنید.

12.    درصورتی‌که داوطلب به دستورالعمل ‌های تعیین ‌شده برای اجرای روان آزمون پایبند نباشد، مرکز آزمون این اختیار را دارد که داوطلب را حذف کند یا امتحان داوطلب را به طور کلی لغو نماید.

ثبت نام در آزمون بین المللی CELPIP

بعد از تست CELPIP چه اتفاقی می افتد؟

پس از ثبت نام در آزمون CELPIP و انجام آن در مرکز مشخص شده، نتیجه در 8 روز کاری پس از آزمون CELPIP به صورت آنلاین در دسترس شما خواهد بود. گزارش نمرات را می توان در قالب PDF دانلود کرد و برای مدت دو سال از تاریخ آزمون معتبر است.

یک نسخه چاپی از گزارش نمره رسمی می تواند توسط دانش آموز در صورت درخواست ویژه در دسترس باشد. برای این، داوطلب باید فرم موجود در وب سایت رسمی CELPIP را کامل کند. ارسال اولویتی نیز می تواند پس از پرداخت هزینه های اضافی انجام شود که از طریق وب سایت قابل دریافت است.

اگر از نتیجه CELPIP خود راضی نیستید و فکر می کنید لیاقت امتیازی بالاتری را داشته اید، CELPIP یک گزینه برای شما دارد. شما می توانید برای ارزیابی مجدد یک قسمت یا همه بخش های تست CELPIP در یک بازه زمانی 6 ماهه درخواست داده و مجدد برای ثبت نام در آزمون CELPIP اقدام کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که هزینه این تجدید ارزیابی بر اساس نوع برنامه ارائه شده توسط شما خواهد بود. با این حال، اگر سطح امتیاز شما پس از ارزیابی مجدد تغییر کند، هزینه بازپرداخت می شود. هنگامی که درخواست تجدید ارزیابی را ارسال کردید، درخواست قابل لغو نیست و داوطلب باید حدود 1 یا 2 هفته پس از ارسال هزینه ها و درخواست صبر کند تا به همان نتیجه برسد.

از آنجایی که ماژول‌های Listening و Reading و نمرات آن ‌ها در آزمون CELPIP به صورت کامپیوتری خوانده می‌شوند، بعید به نظر می ‌رسد که ارزش‌ گذاری مجدد در Listening و Reading عمومی CELPIP منجر به تغییری شود، اما یک آزمون‌ دهنده در صورت تمایل می‌ تواند برای همان درخواست اقدام کرده و برای ثبت نام در آزمون CELPIP به صورت مجدد اقدام نماید. می توانید برای این منظور، از کارشناسان 20پیمنت یاری بگیرید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد