درخواست ویزای آلمان و انواع آن

درخواست ویزای آلمان و انواع آن

توسط : تیم محتوا
1,429

آلمان را می توان قدرتمندترین اقتصاد اروپا نامید. این کشور یکی از بنیانگذاران برخی از توافق نامه های اروپایی در منطقه شینگن و اتحادیه اروپا است. آلمان با 9 کشور دیگر هم مرز است و همین امر آن را به یک جاذبه گردشگری با ارزش تبدیل می کند و درخواست ویزای آلمان یکی از مواردی است که مورد توجه بسیاری از گردشگران خارجی است.

آلمان دارای قلعه ها، کاخ ها و بسیاری از بناهای تاریخی است که بخشی از تاریخ آلمان و اروپا را در بر می گیرد. دروازه براندنبورگ، کلیسای جامع کلن، قلعه نوشوانشتاین، بامبرگ و بسیاری از جاذبه های دیگر آلمان در لیست بازدیدکنندگان در اروپا است. البته برای سفر به آلمان، بسیاری از اتباع جهان ممکن است نیاز به ویزا داشته باشند. 

از سال 1995 که آلمان به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا نیز به عضو منطقه شینگن تبدیل شد، مسافران می توانند با ویزای شینگن وارد آلمان شوند. در صورتی که قصد دارید به این کشور سفر کنید، می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

مجوز ورود به کشور آلمان 

به دلیل شیوع ویروس کرونا، آلمان و سایر اعضای اتحادیه اروپا و منطقه شینگن ممنوعیت ورود به اتحادیه اروپا را برای اتباع کشورهای ثالث اعمال کردند. با بهبود اوضاع اپیدمیولوژیک در اتحادیه اروپا و خارج از کشور، آلمان ممنوعیت ورود برای چند کشور ثالث و چندین دسته از مسافران را لغو کرده است که آن ها می توانند برای ویزای آلمان اقدام کنند.

پیشنهاد مطالعهاجاره خانه در سایت AirBNB

کشورهای همچون استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، تایلند و اروگوئه به همراه کشورهایی همچون ژاپن، کره جنوبی، چین، هنگ کنگ شامل لغو این ممنوعیت هستند. همزمان با ساکنان کشورهای ذکر شده، دسته های زیر از مسافران که از بقیه کشورهای جهان می آیند می توانند وارد آلمان شوند.

اتباع آلمان، شهروندان اتحادیه و اتباع کشورهای ثالث با حق اقامت موجود در آلمان و پرسنل بهداشتی، محققان بهداشت و کارکنان پرستاری سالمندان از این دسته هستند. همچنین متخصصان خارجی و کارمندان با صلاحیت بالا که اشتغال آنها از نظر اقتصادی ضروری است و پرسنل حمل و نقل کالا و سایر پرسنل حمل و نقل، کارگران فصلی در کشاورزی و یا دریانوردان نیز این استثنا را شامل می شود. 

همچنین دانشجویان بین المللی و سفرهای فوری خانوادگی و افرادی که به دلایل بشردوستانه دیگر نیاز به حمایت یا محافظت بین المللی دارند به همراه دیپلمات ها ، پرسنل سازمان های بین المللی ، پرسنل نظامی و کارگران بشردوستانه در طول وظایف خود در این گروه قرار می گیرند که می توانند برای ویزای آلمان اقدام کنند.

درخواست ویزای آلمان و انواع آن

شرایط ورود و دریافت ویزای آلمان

آلمان یکی از بنیانگذاران ایده منطقه سفر بدون مرز شینگن است. به این ترتیب، هر شهروند اتحادیه اروپا که به آلمان می آید، فقط باید یک سند شناسایی با خود داشته باشد. از طرف دیگر، مسافران غیر اتحادیه اروپا که در بندر ورودی آلمان حاضر می شوند، برای اجازه ورود به آلمان باید مدارک مشخص شده را ارائه دهند.

این مدارک شامل گذرنامه یا سند سفر است که در 10 سال گذشته صادر شده و حداقل سه ماه دیگر بیش از تاریخ برنامه ریزی شده برای خروج از آلمان اعتبار داشته باشد. همچنین ویزای آلمان اخذ شده و مدارک لازم برای اثبات بودجه کافی برای کل اقامت در آلمان ارائه گردد. مسافران برای ورود به آلمان باید توانایی داشتن حداقل 45 یورو در روز را داشته باشند كه در سرزمین آلمان هزینه كنند.

ضمن آن که داشتن بلیط رفت و برگشت نیز نیاز است. شما باید این مدارک را پس از ورود به پلیس مرزی آلمان ارائه دهید. علاوه بر این، در مورد سفر خود به آلمان چند سوال از شما پرسیده خواهد شد. این که هدف شما از سفر به آلمان چیست و چه مدت قصد اقامت در آلمان را دارید و محل اقامت شما در آلمان کجاست. 

سپس، پلیس مرزی آلمان تصمیم خواهد گرفت که آیا اجازه اخذ ویزای آلمان و ورود به آلمان را دارید یا خیر، زیرا تصمیم گیری نهایی در مورد پذیرش شما در آلمان در صلاحیت این شخص است. اگر اجازه ورود داده شد، مطمئن شوید که افسر مرزی آلمان پاسپورت شما را مهر زده است. بدون تمبر، می توانید جریمه یا بازداشت شوید.

انواع ویزای آلمان برای ورود 

اگر قصد سفر به آلمان برای یک سفر کوتاه اقامت حداکثر 90 روز را دارید، پس باید برای ویزای کوتاه مدت شینگن آلمان اقدام کنید که به ویزای نوع C نیز معروف است و اگر قصد اقامت در آلمان بیش از 90 روز را دارید، شما باید برای ویزای طولانی مدت آلمان که همچنین ویزای نوع D نیز شناخته می شود، اقدام کرده و ویزای آلمان را دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعهرزرو سوئیت ارزان قیمت در استانبول

بسته به هدف خود از ورود به آلمان، می توانید برای یکی از انواع ویزای کوتاه مدت اقامت برای آلمان اقدام کنید که ویزای ترانزیت فرودگاه آلمان یکی از آن ها است. اگر برای پرواز به مقصد غیر شینگن نیاز به فرود در یکی از فرودگاه های آلمان دارید، برای این ویزا اقدام کنید.

ویزای ترانزیت آلمان نیز در صورت نیاز به سوار شدن در یکی از بندرهای آلمان، برای سوار شدن کشتی ای که شما را به مقصد غیر شنگن می رساند، نیاز به این ویزای آلمان دارید. این درحالی است که ویزای توریستی آلمان نیز برای هنگامی است که می خواهید برای تعطیلات، گشت و گذار یا موارد مشابه از آلمان بازدید کنید.

ویزا برای بازدید از خانواده یا دوستان در آلمان در شرایطی است که تصمیم دارید با اقوام یا دوستانی که در آلمان زندگی می کنند دیدار کنید و ویزای تجاری آلمان برای زمانی است کهجهت شرکت در فعالیت های مربوط به تجارت نیاز به ورود به آلمان و اخذ ویزای آلمان دارید.

ویزا برای بازدید رسمی در آلمان نیز در شرایطی اعطا می شود که نیاز به ورود به آلمان برای بازدید رسمی می باشد. در خصوص ویزای پزشکی آلمان، در صورت نیاز به دریافت مراقبت های پزشکی در آلمان، برای این ویزا اقدام کنید.

درخواست ویزای آلمان و انواع آن

مدارک لازم برای درخواست ویزای آلمان 

لیست اسناد زیر برای هرگونه درخواست ویزای کوتاه مدت شینگن آلمان مورد نیاز است:

فرم درخواست ویزا مطابق با اطلاعات سایر اسناد که باید تکمیل کنید. همچنین دو عکس پاسپورت که این عکس ها باید یکسان و در سه ماه گذشته گرفته شده باشند. همچنین گذرنامه که حداقل 3 ماه بیش از تاریخ برنامه ریزی شده برای عزیمت شما از آلمان معتبر است و باید حداقل شامل دو صفحه خالی باشد.

پیشنهاد مطالعهمعرفی سایت Expedia و کسب درآمد از آن

کپی ویزاهای قبلی نیاز است و بلیط سفر رفت و برگشت باید ارائه گردد. یک نسخه از رزرو هواپیمای رفت و برگشت با مشخصات مسافر و تاریخ هایی که ثابت می کند اقامت در شینگن بیش از 90 روز نیست، نیاز است. همچنین سندی که از طریق آن به سفارت یا کنسولگری آلمان محل اقامت خود در طول سفر خود در آلمان ثابت می کنید، رزور هتل و یا محل اقامت شما مشخص شده است. 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد