دریافت ویزای تحصیلی نروژ

دریافت ویزای تحصیلی نروژ

توسط : تیم محتوا
970

هر دانشجوی بین المللی که قصد تحصیل در نروژ را در یک دوره طولانی مدت دارد، باید برای ویزای تحصیلی نروژ اقدام کند. اگر به فکر تحصیل در خارج از کشور در پادشاهی نروژ هستید، باید در مورد گزینه های دانشگاهی و چگونگی دریافت ویزای تحصیل برای این کشور اطلاعات لازم را داشته باشید. بسیاری از دانشجویان بین المللی در دوره های تحصیلی در نروژ ثبت نام می کنند و از اقامت خود در این کشور لذت می برند. اگر می خواهید به آنها بپیوندید، در اینجا آنچه باید برای دریافت ویزای دانشجویی نروژ انجام دهید، آورده شده است.

واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی نروژ

برای دریافت ویزای دانشجویی نروژ، باید شرایطی را داشته باشید. ابتدا لازم است که در یکی از دانشگاهها یا کالج نروژ پذیرفته شده باشید. همچنین دانشگاه یا کالج باید توسط آژانس نروژی برای تضمین کیفیت در آموزش معتبر شناخته شود و دوره تحصیل شما باید تمام وقت باشد. 

پیشنهاد مطالعهنحوه دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت آمریکا

ضمن آنکه بایستی پول کافی برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی خود داشته باشید. شما حداقل سالانه 123،519 کرون یا 13،600 دلار آمریکا به اضافه هزینه تحصیل نیاز دارید که باید این را در یک حساب بانکی نروژ نگه دارید. این مبلغ می تواند از محل اعتبارات شخصی خود یا وام های دانشجویی یا کمک های مالی باشد. برای ویزای تحصیلی نروژ اگر شغل پاره وقت دارید، می توانید درآمد خود را به مبلغ مورد نیاز وارد کنید. ضمن آنکه لازم است در نروژ محل اقامت پیدا کرده باشید.

دریافت ویزای تحصیلی نروژ

مدارک لازم برای  ویزای تحصیلی نروژ

مدارکی که هنگام درخواست ویزای دانشجویی نروژ ملزم به ارائه هستید از جمله گذرنامه، فرم درخواست ویزای دانشجویی نروژ که می بایست آن را در وب سایت اداره مهاجرت تکمیل کرده و پرینت بگیرید. همچنین دو قطعه عکس در اندازه گذرنامه با زمینه سفید نیاز است که همراه با نامه پذیرش شما در دانشگاه یا کالج که در آن نام شما، دوره تحصیلات، سطح تحصیلات و طول برنامه ذکر شود.

از سویی دیگر، برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ اثبات داشتن توانایی مالی کافی برای ادامه اقامت در نروژ را داشته باشید که می تواند دریافت کمک هزینه یا بودجه، مانند بیانیه حمایت از صندوق وام آموزش دولتی، یا اظهارات بانکی از حساب بانکی در نروژ باشد. ممکن است خودتان یک حساب بانکی باز کنید یا دانشگاه از طرف شما یک حساب باز کند.

در کنار آن باید یک قرارداد کار نیمه وقت که ساعات کار شما، حقوق و مدت زمان قرارداد را بیان می کند، ارائه کنید. اثبات اینکه می توانید شهریه خود را پرداخت کنید، نیز نیاز است. به عنوان مثال رسید پرداخت از دانشگاه، یا رسیدی که نشان می دهد هزینه را از آن روش پرداخت می کنید. لازم به ذکر است که هزینه شهریه باید علاوه بر پولی باشد که برای هزینه های زندگی نیاز دارید.

پیشنهاد مطالعهنحوه و شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلیس

در کنار آن اثبات محل اقامت نیز نیاز است. اگر می خواهید برای تحصیل به نروژ بروید، باید ثابت کنید که جایی برای زندگی دارید. مثلا قرارداد اجاره کتبی، یا اگر دانشگاه یا کالج شما محل اسکان شما را فراهم می کند، آنها باید آن را در نامه پذیرش ذکر کنند.

شرایط خاص در دریافت ویزای تحصیلی 

اگر از کشوری غیر از کشور خود درخواست ویزای تحصیلی نروژ می دهید، باید ثابت کنید که به طور قانونی در آنجا هستید و اجازه اقامت دارید. درخواست رضایت نامه برای اجازه اقامت کودکان برای تحصیل در نروژ که در وب سایت UDI موجود است، نیاز خواهد بود.  والدین یا سرپرستان قانونی آن ها باید این مورد را تکمیل و امضا کنند. این فرم به همراه کپی گذرنامه والدین یا سرپرستان قانونی آن ها نیاز است.

شما باید تمامی اسناد اصلی را به همراه کپی تحویل دهید. این مدارک لازم است که به زبان های نروژی یا زبان انگلیسی یا نروژی باشد. در غیر این صورت، ترجمه ای از آنها را به همراه نسخه اصلی ارائه کنید که ترجمه باید توسط مترجم مجاز انجام شود. همچنین چاپ چک لیست را فراموش نکنید. 

دریافت ویزای تحصیلی نروژ

اقدامات لازم برای ویزای دانشجویی نروژ 

شما باید مراحل درخواست ویزای تحصیلی نروژ را بصورت آنلاین آغاز کنید و سپس مدارک خود را در نزدیکترین سفارت نروژ یا مرکز درخواست ویزا تحویل دهید. در اینجا توضیحات دقیق تری از روند کار آورده شده است. ابتدا مدارک مورد نیاز را مطابق با شرح ارائه شده، جمع آوری کنید.

سپس بایستی تقاضای درخواست ویزا را در سایت اداره مهاجرت کامل نمایید. شما باید یک حساب کاربری در اینجا ثبت کنید. اگر قبلاً حساب کاربری دارید، با حساب موجود وارد شوید. هزینه ویزای دانشجویی نروژ را پرداخت کنید. می توانید آن را به صورت آنلاین، از طریق کارت بدهی یا اعتباری خود انجام دهید. سپس در نزدیکترین سفارت نروژ یا یک مرکز درخواست ویزا در کشور خود وقت بگیرید.

در مرحه بعد لازم است که اسناد مربوط به تقاضای ویزای تحصیلی را تحویل دهید. سفارت نیز تقاضای شما را به اداره مهاجرت در نروژ ارسال می نماید. این اداره درخواست شما را پردازش می کند و تصمیم گیری را به شما اطلاع رسانی خواهد کرد. بخاطر بسپارید اگرچه معمولاً به عنوان ویزای تحصیلی نروژ گفته می شود، اما سند رسمی که UDI صادر می کند و به شما امکان زندگی و تحصیل طولانی مدت در نروژ را می دهد، اجازه اقامت نروژ برای تحصیلاست.

پس از دریافت ویزای دانشجویی و اجازه اقامت برای تحصیل، مجاز به سفر به نروژ و شروع به تحصیل هستید. در صورتی که در کشوری زندگی می کنید که باید برای ورود به نروژ، ویزا دریافت کنید، اداره مهاجرت نروژ به سادیگ ویزای تحصیلی را برای شما صادر می کند. این امکان وجود دارد که در سفارت یا مرکز درخواست ویزا داده و از آن برای سفر به نروژ استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعهنکات مهم درباره ویزای عمان

هزینه ویزای دانشجویی نروژ

هزینه ویزای دانشجویی نروژ 4900 کرون یا تقریباً 545 دلار است. متقاضیان زیر 18 سال، می توانند به صورت رایگان اقدام کنند. هنگام ارائه درخواست آنلاین در وب سایت اداره مهاجرت، باید هزینه را از طریق کارت اعتباری خود پرداخت کنید. اگر قادر به پرداخت آنلاین نیستید، هنگام ارائه درخواست خود در سفارت یا مرکز درخواست ویزا ، مجاز به پرداخت هزینه خواهید بود. همچنین می توانید پرداخت هزینه را از طریق 20پیمنت انجام دهید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد