قوانین جدید مهاجرت از طریق مهارت کاری به آلمان

قوانین جدید مهاجرت از طریق مهارت کاری به آلمان

توسط : تیم مهاجرتی
3,346

قانون مهاجرت نیروی کار ماهر در آلمان

قانون جدید "قانون مهاجرت نیروی ماهر"، هدف خود را حفظ آلمان به عنوان یک مرکز اقتصادی و تأمین سیستم‌های اجتماعی ان قرار داده است. این قانون علاوه بر پذیرش فارغ التحصیلان، افرادی که دارای مدارک حرفه ای هستند - و نه فقط در حرفه هایی که کمبود نیروی کار وجود دارد – در بر می‌گیرد..

مهاجرانی که آموزش حرفه ای دیده اند، می‌توانند برای خود در آلمان زندگی کنند منوط به اینکه شش ماه به دنبال شغل بگردند. در مشاغلی که در آن کمبود نیروی کار ماهر، مانند خدمات فناوری اطلاعات و یا خدمات مراقبت وجود دارد، اگر کسی پذیرفته شود، حتی نیازی به اثبات مدارک خود نخواهد داشت.البته، دولت آلمان متعهد می‌شود که اطلاعات بیشتری درمورد متقاضیان خارجی بگیرد و آنها را از طریق جنگل‌های دولت آلمان راهنمایی کند.

قوانین کنونی شبیه چه چیزی هستند و کدام موارد آن جدید هستند؟

قانون مهاجرت اساساً فرصت هایی را که در حال حاضر وجود دارد، تجدید می‌کند. سال‌هاست که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که دارای مدرک تحصیلی هستند، امکان یافتن کار در آلمان فراهم است. در گزارش سالانه سال 2015، شورای کارشناسان موسسات آلمانی در مورد ادغام و مهاجرت تخصصی سازمانهای آلمانی ادغام و مهاجرت SVR (اس وی ار) اشاره کرده که آلمان از حالت «سرپرست» به حالت «پیشگام» در زمینه سیاست بازار کار تبدیل شده و در نتیجه  فرصت کمی برای یادگیری در سطح قانونی نهادی دارد.

در حال حاضر، «او ای سی دی» OECD آلمان را به عنوان یکی از لیبرال ترین کشورهای دنیا در زمینه مهاجرت معرفی کرده است. با وجود این، متخصصان هشدار داده اند که در سال 2015 اجرای قوانین لیبرال در عمل اغلب غلط و بوروکراتیک بوده است.

قانون مهاجرت به آلمان

کارشناسان: «آلمان به شدت وابسته به مهاجرت است»

دولت آلمان قانون جدید مهاجرت را پذیرفته است. اما کارشناسان، نمایندگان کسب و کار و اتحادیه های کارگری همچنان براساس گزارش‌های رسیده از رسانه آلمانی یوراکتیو، نیازمند فضاهایی برای بهبود هستند.

واقعیت این است این موضوع بیشتر اوقات نیت‌های خوب قانونگذاران را مختل می‌کند، این موضوع توسط «فیلیز پولات» هنگامی که در حال سفر به بالکان غربی در فصل بهار بود کشف شد. در بالکان غربی، کارکنان سفارت آلمان با تعداد زیادی از درخواست کنندگان ویزا که اکثرا جوان بودند به ویژه در کوزوو مقابله کردند.

نیاز است که بررسی های گسترده ای برای معتبر بودن درخواست ویزا از سمت درخواست کنندگان ویزا برای مشاغل خاص انجام شود تا بفهمند که درخواستشان واقعی هستند یا درصدد سواستفاده هستند. این موضوع چیزی است که حکومت آلمان را بارها و بارها نگران کرده است. این مکان‌ها یک محدوده وسیع بر بخشهای ویزا هستند که ویزای کار آلمان را بدون امید می‌گذارد.

اهمیت قانون بررسی ویزا چیست؟

قانون مهاجرت به صورت نمادین یک نقطه نظر سیاسی است. وزیر امور اقتصادی، «پیتر آلتایمر» امیدوار بود که ترسیم قانونی یک «خط یا مسیر» را که «برای یک چهارم قرن یه عنوان یک موضوع بحث سیاسی مطرح شده بود» به دست بیاورد.

او می‌خواست بفهمد که آیا آلمان یک کشور مهاجر پذیر است یا نه. آمارها می‌گویند که از هرچهار خانواده در آلمان یکی ریشه غیر آلمانی دارند. به رغم این موضوع، یک مقاله که توسط «سی دی یو» و «سی اس یو» نشان داده که آلمان کشور کلاسیک مهاجرت نیست و هرگز هم نمیتواند یکی از انواع آن باشد. این احزاب از آن زمان از این موقعیت دور شده اند. وزیر داخلی هورست شیفر حالا دوباره به قانون« مهاجرت کارگران ماهر از کشورهای جهان سوم» برگشته است.

نخست وزیر انگلستان ترزا می تاکید کرده است که یک محدودیت بر سر مهاجران اتحادیه اروپا باید باشد. لندن معتقد است که مهاجران اتحادیه اروپا به اندازه کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا تهدید هستند و این موضوع باعث شده که بخواهند کنترل بیشتری بر مهاجران کم مهارت داشته باشند.

تا سال 2010، ترزا می هنوز متقاعد نشد و می‌گفت که ما مهاجر اضافی از کشورهای دیگر نمی‌خواهیم. از همه احزاب نماینده در باندستاگ فقط حزب دست راستی این دیدگاه را پذیرفته است
در حالی که اکثر حزبها با این دیدگاه مخالف هستند.

این قانون برای پناهندگان چه معنایی دارد؟

این قانون می‌گوید که" اصل جدایی پناهندگی از مهاجرت اقتصادی لازم است که حفظ شود". در واقع، قانون مهاجرت بر سیستم پناهندگی آلمان تاثیر نخواهد گذاشت. بر اساس کنوانسیون ژنو، آلمان همچنان موظف است افرادی را که به دلیل  آزار و اذیت  کشورهای دیگر به آنها پناه آورده اند را پناه دهد..

آیا "تغییر مسیر" بحث برانگیز وجود دارد؟

واژه بحث برانگیز«تغییر مسیر»  زمانی ایجاد شد که شیفر و وزیر کارش «هوبرتوس هیل»  پیشنهاد ائتلاف را ارائه دادند. این واژه بدین معناست که پناهجویان رد شده می‌توانستند از موقعیت ایجاد شده برای تبدیل شدن به نیروی کار مهاجر استفاده کنند.

شرکای ائتلافی به طور جدی این موضوع را مورد بحث قرار دادند، ولی در مقابل، اتحادیه آن را رد کرد. به طور رسمی، اتحادیه این ایده را تحقق می‌بخشد، اما در عمل، آنچه پذیرفته شده قانون پیشنهادی برای جلوگیری از رد درخواست پناهجویانی  است که مجبور به ترک آلمان هستند. در این لایحه، ما معیارهای مشخصی را برای حق اقامت موقعیت اشخاص قابل تحمل تعیین کنیم. که این افراد از طریق کار کردن می‌توانند زندگی کنند.

آیا نیروی کار ماهر خارجی به اندازه کافی وجود دارد؟

کارشناسان می‌گویند که مهاجرت سالانه کارگران ماهر باید در منطقه شش ضلعی باشد تا بتواند نیازهای کسب و کارهای آلمان را برای کارکنان تأمین کند. این مسئله همچنان قابل بحث است که آیا بسیاری از مردم واقعاً می‌خواهند برای کار کردن به آلمان بیایند. به خاطر اینکه در حالی که آلمان محبوب ترین کشور در اروپا برای مهاجرت است، اکثر مهاجران اقتصادی از سراسر جهان .می خواهند به ایالات متحده آمریکا بروند.دلشان.

به همین دلیل دولتِ ائتلافی بزرگ می‌خواهد "به طور خاص کارگران ماهر را برای آلمان جذب کند". در آینده، برای این منظور، باید تبلیغات خاصی در خارج از کشور انجام شود. با این حال، این موضوع یک مشکل را حل نمی کند: برای دریافت مجوز کار، متقاضیان خارجی باید مهارت های زبان آلمانی را نشان دهند. هِیل گفت: "برای من، این موضوع قابل مذاکره نیست." با این وجود، صرفنظر از حدود 100 میلیون نفر در آلمان، اتریش و سوئیس، به سختی کسی در جهان قادر به صحبت کردن به زبان آلمانی است.

در صورتی که علاقه مند به مهاجرت به آلمان از طریق ویزای مهارت کاری شوید و نیاز به نقل و انتقال مالی دارید، 20 پیمنت خدمات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد. خدماتی شامل پرداخت وقت سفارت و سایر خدمات مرتبط با مهاجرت استفاده نمائید.

منبع : سایت euractiv.com با عنوان خبری What’s in the new German immigration law?

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد