گوگل مخفیانه و ناگهانی سایت رزرو هتل خود را راه اندازی کرد و همه OTA ها را رنجاند

گوگل مخفیانه و ناگهانی سایت رزرو هتل خود را راه اندازی کرد و همه OTA ها را رنجاند

توسط : تیم خبری مسافرتی
3,369

غول تکنولوژی گوگل به طور ناگهانی سایت رزرو هتل خود را راه اندازی کرد، تا با این روش بتوانیم به راحتی یک اتاق هتل رزرو کنیم.

این سرویس از مدت ها قبل در سیستم گوگل قرار گرفته بود، چرا که گوگل مدت ها بود که کم و بیش به این نوع از خدمت رسانی روی آورده بود.علاوه بر این،از آنجایی که گوگل سایت رزرو بلیط هواپیما دارد، چه چیزی می تواند مانع او برای راه اندازی و دستیابی به همان سرویس اما در زمینه ی هتل ها شود؟

گوگل ناگهانی سایت رزرو هتل خود را رونمایی کرد و همه آژانس‌های مسافرتی آنلاین (OTA) را رنجاند

دریک وبلاگ، گوگل یک سری ویژگی ها درخصوص پرواز ها و هتل های خودش را آشکار ساخته است.زمانی که شما در جستجوی یک پرواز مناسب هستید،بینش قیمت گوگل بالا می آید،این ویژگی را احتمالا یک سری از کاربران بشناسند اما قبلا تنها برای تعطیلات آخر سال، در دسترس بود.بینش قیمت به مسافران می گوید که آیا آنها دوست دارند که برای کرایه و هزینه های مقدار بیشتری بپردازند یا اینکه می خواهند مقدار متوسطی پول برای بلیط هواپیما هزینه کنند.

به طور مشابه،سایت رزرواسیون هتل کاملا جدید گوگل نیز به شما اجازه می دهد که تعیین کنید آیا می خواهید در خصوص هزینه های هتل یک معامله انجام دهید یا نه و در واقع به شما این امکان را می دهد که کیفیت و قیمت گزینه های مختلف را با  امکانات مشابه مقایسه کنید.

زمانی که برای انتخاب آماده بودید، بر روی گزینه ی " رزرو اتاق" کلیک کنید و بعد این درخواست به طور مستقیم به هتل  یا سایت سومی که کارش رزرو اتاق است،پیوند داده می شود و البته ممکن است خود گوگل نیز در خصوص آن اتاق گزینه ی رزرو مستقیم داشته باشد."فیلتر معاملات" از زبان ماشین و الگوریتم های آن استفاده می کند تا به این طریق هتل هایی را که همکاران ما در خصوص آنها قیمت پایین تری نسبت به قیمت معمول برای آن هتل یا هتل های نزدیکش را ارائه داده اند، بیابد و مشخص کند.

این اقدام اخیر گوگل مطمئنا موجب  رنجاندن رقبایی مثل Hotels.com و Booking.com شده است چرا که مسلما آنها تصور می کنند که ما بازار کار آنها را نیز قرق کرده ایم.ما نیز این مورد را انکار نمی کنیم که ما اطلاعاتی در زمینه ی تعطیلات، مثل بررسی مقصد ها و مرور ویژگی ها را برای ایجاد بخش رزرواسیون ، در اختیار گوگل قرار دادیم.به همین دلیل حالا گوگل این امکان را برای ما فراهم می کند که بتوانیم  پرواز و مکان را رزرو کنیم.

بیشتر بخوانید : 6 سایت خارجی برتر برای خرید بلیط هواپیما

مطمئنا ، ورود گوگل به این عرصه،باعث خارج شدن این کسب و کار از دست گروه OTA و رقبای بسیار بزرگ می شود.البته مسلما مزیت های بسیاری نیز دارد چرا که اقیانوسی از اطلاعات در خصوص مسافرت در اختیار دارد که با استفاده از آنها می تواند بهترین و شخصی ترین محصول را برای مشتری ترتیب دهد.

منبع خبر : سایت traveldailymedia با عنوان Google stealthily rolls out hotel booking site and annoys OTAs

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
5 سال قبل

لطفا لینک رزرو هتل گوگل رو بگید

avatar

سلام و عرض ادب . به منبع خبر که در انتهاء مطلب ذکر شده است مراجعه کنید. همچنین می توانید از این سرویس گوگل برای رزرو هتل استفاده کنید که بی نظیر می باشد. https://www.google.com/travel/hotels باتشکر