چگونه می توانم در خارج از کشور انتقال ارز از حساب بانکی خود را انجام دهم؟

چگونه می توانم در خارج از کشور انتقال ارز از حساب بانکی خود را انجام دهم؟

توسط : تیم محتوا حواله ارزی
6,318

انتقال ارز از حساب بانکی بین کشورها، نیاز به گزینه های امن برای اطمینان خاطر استفاده کنندگان دارد. تفاوت در نرخ ارز کشورها و هزینه های نقل و انتقال ارز بین حسابهای بانکی در کشورها می تواند هزینه زیادی را برای شما در پرداخت ارز در خارج از کشور به خصوص برای انتقال مبلغ زیاد پول داشته باشد.

هنگامی که شما برای کسب و کار خود و یا خانواده نیاز به ارسال پول دارید، لازم است از نرخ رقابتی ارز در بازار میانی و هزینه های مستقیم تبادل ارز آگاهی داشته باشید. در اینصورت می توانید با نرخ ارز بسیار مناسب و هزینه های شفاف استفاده کنید.

چگونه می توانم در خارج از کشور از حساب بانکی خود پول انتقال دهم؟

چندین راه وجود دارد که می توانید برای انتقال ارز از حساب بانکی خود برای تأمین مالی موارد بین المللی استفاده کنید، از جمله:

- برای نقل و انتقالات بانکی از امکانات بانک خود اطلاع حاصل کنید. از پورتال اینترنت بانک یا موبایل بانک تلفن همراه خود برای ارسال یک انتقال بین المللی می توانید استفاده کنید. در اینصورت شما به نام گیرنده و مشخصات حساب بانکی طرف حساب خود نیاز دارید.

- از شرکت های آنلاین انتقال پول استفاده کنید. پول خود را در خارج از کشور با استفاده از یک شرکت آنلاین انتقال پول مانند TransferWise یا OFX بفرستید که اجازه می دهند نقل و انتقال ارز از حساب بانکی خودتان انجام گیرد.

- از پی پال استفاده کنید. از حساب PayPal خود برای نقل و انتقال پول به بیشتر از 100 مقصد در سراسر جهان استفاده کنید.

کدام گزینه انتقال ارز را می توانم انتخاب کنم؟

گزینه مناسب انتقال ارز از حساب بانکی برای شما بستگی به شرایط شما و سایر عوامل دارد، از جمله جایی که شما میخواهید به آنجا پول ارسال کنید و همچنین اینکه ضرورت انتقال پول چیست.

- در نقل و انتقالات توسط بانک، راحتی کار، منفعت اصلی آن است. شما مجبور نیستید برای هر حساب جدید ثبت نام کنید و می توانید از سایت بانکداری تلفن همراه خود مبلغ مورد نظر را بفرستید. با این وجود، بانک ها هزینه های شارژ بالاتری را دریافت می کنند و نرخ ارز پایین تری را ارائه می دهند.

- حواله بانک بین المللی یک جایگزین به جای ارسال چک است. حواله بانکی، پول شما را به ارزی که میخواهید تبدیل می کند و آن را به گیرنده ارسال می نماید. با این حال، باید هزینه انتقال ارز از حساب بانکی را پرداخت کنید. از آنجا که این انتقال از طریق پست انجام می شود، تکمیل معامله می تواند 4 تا 6 هفته طول بکشد.

- از شرکت های انتقال پول از طریق آنلاین کمک بگیرید. توسط این شرکت ها شما نرخ های رقابتی و پایین تر از بانک ها و زمان انتقال سریع تری را خواهید داشت. با این حال، برخی از شرکت ها محدودیتی از لحاظ مقدار حداقل و حداکثر برای مبلغ انتقال اعمال می کنند. همچنین برخی از آنها تعداد کشورهایی که به آنها ارسال می کنند را محدود می نمایند.

- از سرویس هایی که خدمات انتقال ارز از حساب بانکی را به صورت آنلاین از بانک به بانک انجام میدهد، استفاده کنید. سرویس MoneyGram، سرویس انتقال سریع و مطمئن به حساب های بانکی خارج از کشور را ارائه می دهد. نکته منفی آن این است که نرخ ارز آن به خوبی نرخ شرکت های انتقال آنلاین نیست.

- پی پال این سرویس آنلاین انتقال ارز، دسترسی به بیش از 100 مقصد در سراسر جهان را برای انتقال پول فراهم می کند. با این حال، هر چه بخواهید پول بیشتری بفرستید، هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.

چگونه می توانم انتقال بین المللی را مستقیما از حساب بانکی خود ارسال کنم؟

ارسال پول مستقیم از حساب بانکی خود به حساب بانکی خارج از کشور از طریق بانکداری آنلاین آسان است. فرآیند دقیق عملیات، بسته به موسسه مالی که شما از آن پول را ارسال می کنید، متفاوت است اما معمولا مراحل زیر را انجام می دهید:

انتقال ارز از حساب بانکی شامل مراحل زیر است:

- وارد حساب بانکی خود شوید.

- برای ایجاد یک پرداخت روی لینک کلیک کنید.

- برای ایجاد یک پرداخت کننده یا گیرنده جدید، روی پیوند مربوطه کلیک کنید.

- کشوری را که در آن می خواهید انتقال را ارسال کنید، وارد نمایید.

- اطلاعات مربوط به بانک گیرنده خود را وارد کنید. بسته به کشور انتقال پول، ممکن است مجبور شوید وارد شماره IBAN (شماره حساب بانکی بین المللی) یا شماره SWIFT / BIC شوید.

- نام و شماره حساب کاربری ذینفع خود را وارد کنید.

- شماره حسابی که می خواهید از آن پول ها را منتقل کنید، انتخاب نمایید.

- جزئیات کامل معامله خود را، از جمله مبلغ و پولی که ارسال می کنید، ذخیره کنید. شما همچنین می توانید مشخص کنید که آیا این انتقال فقط یک بار انجام می شود و یا اینکه شما برای یک انتقال تکراری برنامه ریزی کرده اید.

- جزئیات انتقال را بررسی کنید و درخواست معامله خود را ارسال نمایید.

- پس از ارسال درخواست انتقال، معمولا بین دو تا پنج روز کاری طول می کشد تا نقل و انتقال کامل شود.

انتقال ارز از حساب بانکی

ارزانترین روش برای انتقال ارز از حساب بانکی خودتان در خارج از کشور چیست؟

ارسال آنلاین پول از طریق شرکت های متخصص انتقال آنلاین معمولا ارزان تر است. این ارائه دهندگان ارز خارجی با حجم زیادی از ارز خارجی تجارت می کنند و چون آنها کسب و کار آنلاین هستند، هزینه های سرباری کمتری نسبت به بانک ها و سایر موسسات مالی دارند. در نتیجه، شرکت های آنلاین انتقال ارز می توانند نرخ ارز بهتری را نسبت به بانک ها و سایر ارگان های انتقال ارز ارائه دهند. شما می توانید ارائه دهندگان این خدمات را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدامیک با صرفه تر است.

چگونه می توانم ارائه دهندگان انتقال پول بین المللی را مقایسه کنم؟

در هنگام انتخاب شرکت برای انجام انتقال ارز بین المللی چندین عامل وجود دارد که عبارتند از:

- مقایسه نرخ ارز، هرچه نرخ ارز بهتر باشد، سود بهتری برای پولی است که می توانید در مورد انتقال ارز از حساب بانکی بدست آورید. دنبال شرکتی باشید که دائما نرخ ارز رقابتی را ارائه می دهد، اما به یاد داشته باشید که ممکن است هزینه های انتقال بیشتری نیز وجود داشته باشد.

- بررسی هزینه های انتقال، هزینه ها می توانند از 0 دلار تا 60 دلار متغیر باشند، بنابراین پرداخت هزینه های ارائه دهندگان خدمات انتقال ارز را مقایسه کنید. بعضی از شرکت های آنلاین انتقال هنگامی که مقدار زیادی ارز تا حدود 10000 دلار را ارسال می کنند، از این هزینه ها چشم پوشی می کنند.

- بررسی کشورهای مقصد انتقال، بررسی کنید که آیا کشوری که شما می خواهید پول خود را به آن منتقل کنید، و همچنین ارزی که می خواهید ارسال کنید، توسط شرکت انتقال دهنده شما پشتیبانی می شود.

- زمان پردازش انتقال، معمولا انتقالات نقدی سریعتر از انتقال ارز از حساب بانکی است. برخی از ارائه دهندگان تنها یک بار انتقال را انجام می دهند، بعضی دیگر به شما امکان می دهند که قراردادی را تنظیم کنید و دستورات را طوری برنامه ریزی کنند تا بتوانید نرخ ارز را در قیمتی که می خواهید قفل کنید تا سود بیشتری برای پول خود بدست آورید.

- خدمات پشتیبانی قابل اطمینان برای مشتری ، اگر مشکلی با انتقال دارید یا برای انتقال خود نیاز به کمک دارید، سرویسی را انتخاب کنید که خدمات پشتیبانی مشتری را از طریق پرسش های متداول، تلفن، ایمیل یا چت آنلاین، برای شما فراهم می کند.

حرف آخر:

انتقال ارز از حساب بانکی در خارج از کشور آسان است، اما مهم است گزینه های خود را مقایسه کنید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین ارزش را برای پول خود را بدست آورده اید.

منبع : سایت finder.com با عنوان : ?How do I transfer money overseas from my bank account

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد