ساده ترین راه پرداخت Application Fee دانشگاه در ایران

ساده ترین راه پرداخت Application Fee دانشگاه در ایران

توسط : تیم محتوا دانشگاهی
4,131

آرزوی هر دانشجویی است که بتواند در بزرگ ترین دانشگاه های خارج از کشور پذیرش گرفته و بتواند در آن جا تحصیل کند. معمولا هر دانشجویی حداقل یک بار در طول دوران تحصیل خود به موضوع اپلای گرفتن از دانشگاه های خارج از کشور و تحصیل در آن ها فکر کرده است اما نکته این جاست که در زمان درخواست اپلای معمولا دانشگاه ها هزینه هایی را نیز دریافت می کنند. پرداخت Application Fee برای ایرانیان در شرایط کنونی کمی دشوار بوده و به دلیل تحریم ها و محدودیت های موجود امکان پرداخت ارزی وجود ندارد.

اخذ پذیرش و پرداخت Application Fee دانشگاه خارج از کشور

جهت انجام مراحل اپلای برای هر دانشگاهی معمولا در ابتدا باید یک فرم درخواست را به صورت آنلاین در سایت دانشگاه مربوطه پر کنید، پس از تکمیل فرم شما باید برای رسمی تر شدن درخواست و اثبات این نکته که قصد شما برای گرفتن اپلای جدی است باید نسبت به پرداخت Application Fee اقدام نمایید.

در حقیقت با پرداخت Application Fee این اطمینان به دانشگاه داده خواهد شد که روند بررسی مدارک شما بیهوده نبوده و حتی در صورت رد صلاحیت یا لغو درخواست توسط شما، وقت گروه آموزشی تلف نشده است زیرا شما با پرداخت اپلیکیشن فی هزینه این کار را پذیرفته اید.

همان طوری که گفته شد شما پس از تکمیل فرآیند ثبت درخواست با هزینه مرتبط با بررسی های پرونده را پرداخت نمایید. پس از پرداخت Application Fee تمامی اطلاعات شما برای دانشگاه ارسال شد و درخواست شما نهایی می گردد، سپس تصمیم گیری های مورد نظر در دانشگاه برای اعطای پذیرش یا رد پذیرش شما انجام خواهد شد. البته در کنار پرداخت اپلیکیشن فی که بخش نهایی درخواست پذیرش است، شما باید مدارکی از جمله اطلاعات هویتی، رزومه تحصیلی و شغلی، علایق پژوهشی، مدارک تحصیلی، نمرات آزمون های زبان معتبری مانند GRE و توصیه نامه های اساتید مطرح را نیز ارائه کنید.

بسیاری از دانشگاه های سطح دنیا بدون پرداخت Application Fee هیچ اجازه ای برای ثبت درخواست به شما نمی دهند و حتی درخواست مقدماتی شما نیز ثبت نخواهد شد در نتیجه باید حتما نسبت به پرداخت اپلیکیشن فی اقدام نمایید؛ اما راهکاری های پرداخت اپلیکیشن فی برای کشور هایی مانند ایران که با محدودیت های پرداخت ارزی مواجه هستند چیست؟ در چنین شرایطی شما می تواند از خدمات مالی ارزی شرکت 20 پیمنت استفاده نمایید.

20 پیمنت به شما این امکان را خواهد داد تا به راحتی و با چند کلیک بتوانید با کارت های عضو شبکه شتاب خود هزینه های مرتبط با پرداخت Application Fee و یا دیگر پرداخت های ارزی را انجام دهید. پرداخت های ارزی این روز ها با تمامی مشکلات موجود به یک کابوس تبدیل شده است که با افتخار می توانیم اعلام داریم که 20 پیمنت توانسته تمامی این مشکلات را حل نماید.

پرداخت Application Fee

در نتیجه تنها با پر کردن فرم پرداخت داخل سایت 20 پیمنت می توانید هزینه های مرتبط با Application Fee را به ریال و با کمترین کارمزد پرداخت کنید. پس از پرداخت شما در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان 20 پیمنت نسبت به پرداخت Application Fee به صورت ارزی اقدام خواهند کرد تا درخواست شما به صورت رسمی تایید شود و در مسیر انجام قرار گیرد.

نکات قابل توجه در زمان پرداخت Application Fee

یک موضوع واضح و مبرهن این است که هر کاری قطعا راه و روش های خاص خود را داشته و همواره نکاتی مورد نیاز است که باعث می شود تا به صورت کامل و جامع بتوان اطلاعاتی را در مورد روند مورد نظر جمع آوری کرد.

در مورد پرداخت Application Fee نیز نکاتی وجود دارد که باعث می شود دید بهتری نسبت به این موضوع داشته و در مواقع لزوم بتوانید استفاده مفیدی از این نکات داشته باشید که در ادامه این نکات ذکر شده و توضیحات مورد نظر با تمامی آن ها نیز ارائه شده است.

- پرداخت Application Fee در کشور های آمریکا و کانادا معمولا بصورت غیر عودت خواهد بود، یعنی در صورتی که پرونده شما پذیرفته نشود و هیچ پذیرشی در دانشگاه صورت نگید، هزینه های پرداختی شما برای اپلیکیشن فی بازگردانده نخواهد شد.

- به طور معمول پس از ثبت درخواست نهایی یعنی با پرداخت Application Fee دیگر قادر به اصلاح اطلاعات خود نخواهید بود زیرا تمامی پرونده شما به صورت کامل برای بررسی در اختیار دانشگاه های مد نظر قرار گرفته است.

تنها ویرایشی که می توانید پس از پرداخت Application Fee انجام دهید این است که به مدارک خود، برخی مکمل ها را اضافه نمایید یعنی شما قادر خواهید بود که توصیه نامه های اساتید و پیوست مدارک جانبی را نیز به روند بررسی پرونده اضافه کنید تا شانس پذیرش شما را افزایش دهد. در نتیجه دقت داشته باشید که در طول پر کردن فرم درخواست پذیرش تمامی اطلاعات را به درستی وارد نمایید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

•    اطلاعاتی که در فرم آنلاین درخواست پذیرش وارد می کنید پایه و مبنای بررسی پرونده شما خواهد بود و باقی مدارک مورد نیاز بعد ها در روند ثبت نام به دانشگاه ارسال می شود، همین موضوع باعث می گردد تا اهمیت اطلاعات وارد شده در زمان ثبت نام و پرداخت Application Fee کاملا مشخص شود، در نتیجه تمام این موارد را با دقت تکمیل نمایید.

پرداخت اپلیکیشن فی

•    پرداخت Application Fee دارای تاریخ انقضا است در نتیجه شما با یک بار پرداخت اپلیکیشن فی نمی توانید در موارد مختلف و یا در هر زمانی از آن استفاده کنید در نتیجه معمولا پرداخت Application Fee شما تنها 24 ساعت اعتبار دارد و پس از آن اطلاعات وارد شده شما از سامانه پاک شده و جهت بررسی ارسال نمی شود و باید دوباره تمامی مراحل را طی نمایید.

•    مبلغ قابل پرداخت اپلیکیشن فی برای دانشگاه ها متفاوت بوده و هر دانشگاه با توجه به محل قرارگیری، سطح علمی و نوع ارز پرداختی مبلغ مشخص شده ای را دریافت خواهد کرد که معمولا با مستر کارت یا ویزا کارت قابل پرداخت هستند که معمولا به دلیل محدودیت های موجود در ایران شما نمی توانید از این خدمات استفاده کنید.

•    برای بهره گیری از مستر کارت یا پرداخت های ارزی آنلاین و بین المللی می تواند از خدمات سایت 20 پیمنت استفاده کنید که تمامی این عناوین را برای کاربران خود مهیا کرده است و در اسرع وقت پاسخگوی سوالات و مشکلات کاربران می باشد. شما برای پرداخت Application Fee به صورت آنلاین می توانید از خدمات 20 پیمنت استفاده کنید و شاهد کیفیت بالا و منصفانه بودن هزینه های پرداختی باشید که در نوع خودش بی نظیر است.

برای پرداخت Application Fee شما می توانید از فرم های موجود در سایت استفاده کرده و دستورالعمل های مورد نظر را طی نمایید، پس از وارد کردن لینک سایت دانشگاه و نام کاربری و رمز خود می توانید به راحتی هزینه های مرتبط با اپلیکیشن فی و پذیرش را پرداخت نمایید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد