نگهداری ارزهای دیجیتال بر روی کیف پول های نرم افزاری بلاک چین

نگهداری ارزهای دیجیتال بر روی کیف پول های نرم افزاری بلاک چین

توسط : تیم خبری
3,687

امروزه یکی از جدید ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی هایی که در دنیا به وجود آمده است ارز های دیجیتال هستند. ارز های دیجیتال یا رمز ارز ها در واقع نوعی از پول هستند که دیگر جنبه کاغذی نداشته و در دنیای دیجیتالی به صورت داده رد و بدل می شوند. این تبادلات بر بستر تکنولوژی بلاک چین انجام خواهد می شود و به نوعی بلاک چین است که تمام تراکنش های انجام شده را مدیریت می کند تا تایید و یا رد شده و به صورت کامل تمامی اطلاعات بر روی این بستر ثبت شود.

کیف پول و محل ذخیره سازی ارز های دیجیتالی در بلاک چین

مانند هر پول دیگری ارز های دیجیتالی نیز به یک کیف پول برای نگهداری نیاز دارند که این کیف پول ها کمی با کیفِ پول های کاغذی متفاوت است. به محل نگهداری ارز های دیجیتالی کیف پول ارز دیجیتال گفته می شود که دارای دسته بندی های مختلفی است و در نتیجه این داده ها و ارز رمز ها می توانند بر روی بستر های ذخیره سازی متفاوتی نگهداری شوند. به عنوان مقال بیت کوین که یکی از بزرگترین ارز های دیجیتال دنیا محسوب می شود و بر روی بستر بلاک چین فعالیت می کند دارای یک کیف پول نرم افزاری در سایت بلاک چین است.

معمولا هر ارز دیجیتالی دارای کیف پول مربوط به خود می باشد و گاها سیستم های جامعی وجود دارد که چندین نوع ارز دیجیتال را بر روی بستر بلاک چین پشتیبانی کرده و می تواند ذخیره سازی کند. هر یک از کیف پول هایی که بر روی بستر بلاک چین مرتبط با ارز های دیجیتال فعالیت می کند دارای آدرس خاص و منحصر به فردی می باشد که البته برای هر نوع ارزی متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال آدرس 1ebcfc11a13df5161aba8160460fe1601d541 یک آدرس اختصاصی کیف پول بلاک چین بیت کوین است که این اجازه را به صاحب آن می دهد تا ارز های آن را از طریق این آدرس رد و بدل نماید. معمولا کیف پول های بلاک چین علاوه بر آدرس های عمومی دارای آدرس های خصوصی نیز هستند که به کاربران اجازه دسترسی به ارز ها و پول های خود را می دهد و این گونه کاربر می تواند توسط این آدرس ها با شبکه بلاک چین ارتباط برقرار کرده و ارز رمز های خود را بازیابی نماید.

کیف پول های نرم افزاری بلاک چین

کیف پول های نرم افزاری بلاک چین

همان طوری که گفته شد کیف پول ها می توانند دارای انواع مختلفی باشند، به عنوان مثال کیف پول های می تواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشند و یا حتی بر روی یک کاغذ ذخیره سازی انجام شود. اما مهم ترین موضوعی که در زمینه کیف پول های نرم افزاری بلاک چین وجود دارد این است که پیش از استفاده باید نسبت به درستی و اعتبار آن اطمینان حاصل کنید زیرا هرگونه اشتباهی باعث خواهد شد تا تمامی ارز های دیجیتالی خود را از دست دهید که به نوعی این ارز ها سرمایه های آینده شما هستند.

اما موضوع اصلی این مطلب در مورد کیف پول های نرم افزاری بلاک چین است که در واقع مانند یک نرم افزار عادی است که امکان نصب آن بر روی تلفن های همراه هوشمند و یا کامپیوتر های شخصی وجود دارد و تنها با دریافت فایل نصبی نرم افزار مربوطه می توانید آن را بر روی محتوای خود نصب نمایید.

معمولا نصب و استفاده از کیف پول های نرم افزاری بلاک چین بسیار امن تر از نسخه های تحت وب و کاغذی می باشد زیرا تنها شخصی که به دارایی ها دسترسی دارد خودمان هستیم و حتی شرکت سازنده آن نیز هیچ گونه دسترسی نخواهد داشت.

در واقع کیف پول های نرم افزاری به شما این اجازه را می دهند تا بدون اینکه نیاز به دانلود کل زنجیره های بلاک چین داشته باشید بتوانید از خدمات مالی و تراکنش های آن استفاده کنید این موضوع در حالی است که در برخی موارد نیاز به دانلود کل زنجیره می باشد که حجم آن در شرایطی بیش از 200 گیگا بایت خواهد بود.

کیف پول نرم افزاری بیت کوین تحت موبایل

نکات اساسی هنگام استفاده از کیف پول های نرم افزاری بلاک چین

با توجه به اینکه هر نوع کیف پولی مزایا و معایب خاص خود را دارد در نتیجه می توان گفت که به دلیل خرابی و یا گم شدن سیستم های کامپیوتری یا تلفن های همراه هوشمند ممکن است امنیت و اعتبار کیف پول های نرم افزاری به خطر افتد در نتیجه بهتر است حتما برخی نکات را رعایت کنید تا بتوانید از دارایی خود محافظت کنید. در نتیجه در هنگام استفاده از کیف پول های نرم افزاری بلاک چین حتما نکات زیر را به خاطر بسپارید.

•    همواره سعی کنید تا از اطلاعات کیف پول های خود در چند نسخه بک آپ تهیه کرده و در فضاهای ذخیره سازی مختلفی ذخیره کنید تا بتوانید در صورت لزوم برای بازگردانی حساب و کیف پول بلاک چین خود از آن استفاده کنید.

•    کیف پول های نرم افزاری به دلیل اینکه بر روی سیستمهای رایانه ای و تلفن همراه شما نصب می شود و احتمال هک شدن آن ها وجود دارد لذا نیازمند رعایت نکات امنیتی بیشتری است پس همواره سعی کنید تمامی اقدامات امنیتی لازم را هنگام استفاده از کیف پول های نرم افزاری بلاک چین انجام دهید.

•    هیچ گاه اطلاعات شخصی کیف پول بلاک چین خود را در اختیار کسی قرار ندهید و در حفظ و نگهداری کلید ها و آدرس های خصوصی آن کوشا باشید.

معرفی 6 کیف پول برتر بلاک چین که خطر تحریم شدن ندارند!

امروزه در کشور ما با توجه به شرایط اقتصادی و بحران تحریم های موجود همواره خدمات مالی بین المللی دچار مشکلاتی است و در نتیجه همین موضوع باعث خواهد شد تا اشخاص نتوانند به راحتی تراکنش های مالی خود را انجام دهند. بیت کوین و بلاک چین نیز از این تحریم ها مستثنا نبوده و در برخی مواقع کیف پول های نرم افزاری بسته خواهند شد!

البته شما در ایران با استفاده از خدمات بین المللی مالی و ارزی 20 پیمنت این امکان را دارید تا بتوانید به راحتی تمامی خرید و فروش های ارزی خود را انجام داده و بتوانید از سایت های خارجی خرید کنید و یا هزینه های مرتبط با رزرو هتل و آزمون های بین المللی را پرداخت کنید! در ادامه لیستی از 6 کیف پول معروف بلاک چین معرفی شده است که خطر تحریم شدن آن ها وجود ندارد! البته 20 پیمنت هیچ مسئولیتی در قبال این کیف پول ها نداشته و تمامی مسئولیت ذخیره سازی ارز های دیجیتال بر روی این کیف پول های بلاک چین بر عهده کاربران خواهد بود.

- کیف پول های سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و ترزور (Trezor)
- کیف پول نرم افزاری اکسدوس (Exodus)
- کیف پول نرم افزاری و تحت وب بلاک چین دات کام (Blockchain.com)
- کیف پول نرم افزاری جکس (Jaxx)
- کیف پول نرم افزاری مایسلیوم (Mycelium)

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد