مختصر و مفید درباره مدرک و هزینه آزمون CFA

مختصر و مفید درباره مدرک و هزینه آزمون CFA

توسط : تیم محتوا
7,978

شاید زمانی که با عبارت هزینه آزمون CFA مواجه می‌شوید اولین سؤالی که در ذهن شما جرقه خواهد زد این است که این آزمون چیست؟ چه اهمیتی دارد؟ آیا هر فردی می‌تواند در آن شرکت کند؟ کاربرد آن چیست! در ادامه به‌تمامی این سؤالات به‌صورت خلاصه پاسخ داده خواهد شد!

از آنجایی‌ که می‌دانید سایت‌ها و شرکت‌های بسیار زیادی در سطح کشور وجود دارند که نسبت به انجام خدمات ارزی بین‌المللی برای عموم مردم عزیز کشورمان اقدام می‌کنند و در این‌ بین خدمات بسیار زیادی وجود دارد که هر شخصی ممکن است با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده کند اما افرادی هم هستند که گاها نمی‌دانند که عناوین و اطلاعاتی که خدمات آن در سایت‌های خدمات مالی بین‌المللی ارائه می‌شود به چه منظوری استفاده خواهند شد!

یکی از معروف‌ترین عبارات و خدماتی که در وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارزی بین‌المللی تکرار می‌شود مسائل مرتبط با هزینه آزمون CFA است که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر خودکرده باشد لذا در ادامه اطلاعاتی را نسبت به این آزمون مطرح خواهیم کرد تا شاید مورد استفاده قرار گیرد!

هزینه آزمون cfa

CFA چیست و هزینه آزمون CFA چقدر خواهد بود؟

در واقع آزمون CFA که خلاصه‌شده عبارت Chartered Financial Analyst است یکی از شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین آزمون‌ها و مدارکی محسوب می‌شود که به فعالان حوزه اقتصاد و تحلیل مالی اعطا می‌گردد. در حقیقت کسانی که در حوزه بازارهای بورس و سرمایه‌گذاری فعالیت دارند معمولاً باید اطلاعات بسیاری در این زمینه جمع‌آوری کنند تا بتوانند نمودارهای تحلیل تکنیکال را به‌ خوبی بررسی نموده و در زمان و شرایط مناسب بهترین تصمیم‌گیری را اتخاذ کنند.

شاید در کشور ما چنین آزمون‌ها و مدارکی وجود نداشته باشد اما در عرصه بین‌المللی فعالان این حوزه با مطالعه و جمع‌آوری اطلاعات می‌توانند پس از پرداخت هزینه آزمون CFA نسبت به شرکت در آزمون‌های این دوره اقدام نموده و پس از قبولی در سه سطح گواهی‌نامه و مدرک CFA را دریافت نماید.

یکی از مهم‌ترین و معتبرترین مدارک موجود در جهان در حوزه تحلیل نمودارهای تکنیکال و بازارهای سرمایه‌گذاری که اعتباری بین‌المللی دارد CFA است که معمولاً کسانی که این مدرک را دارند به‌ عنوان یک متخصص در زمینه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی شناخته می‌شوند درنتیجه این افراد ابتدا هزینه آزمون CFA را پرداخت کرده و با گذراندن سه سطح نسبت به دریافت مدرک نهایی اقدام خواهند کرد! اهمیت این مدرک تا حدی بالاست که Financial Times در بزرگ‌ترین مقاله خود از مدرک CFA به‌عنوان برترین استاندارد مالی جهان یاد می‌کند.

دریافت مدرک و پرداخت هزینه آزمون CFA در ایران

اما موضوعی که در ایران برای علاقه‌مندان این حوزه وجود دارد این است که به دلیل وجود محدودیت‌های مالی و تحریم‌های بین‌المللی در زمینه پرداخت ارزی و هزینه آزمون CFA امکان ثبت‌نام و پرداخت ارزی برای ایرانیان وجود ندارد درنتیجه به همین دلیل بسیاری از شرکت در این آزمون منصرف خواهند شد اما نکته اینجاست که تمامی علاقه‌مندان حوزه مالی می‌توانند با استفاده از خدمات ارزی سایت 20 پیمنت نسبت به پرداخت هزینه آزمون CFA اقدام نمایند.

پس اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که علاقه بسیاری به حوزه‌های مالی داشته و می‌دانید که در این آزمون موفق خواهید بود وقت را غنیمت شمرده و با استفاده از خدمات پرداخت هزینه آزمون CFA سایت 20 پیمنت هم‌اکنون شانس خود را برای دریافت این مدرک معتبر جهانی امتحان کنید.

تمامی آزمون‌های سطح 2 و 3 CFA تنها یک‌بار در سال برگزار خواهد شد ولی آزمون ابتدایی و سطح 1 CFA هرماه برگزار می‌شود تا عموم مردم به‌راحتی بتوانند در آن شرکت نمایند.

CFA معتبر ترین آزمون تحلیلگری اقتصادی است که همه ساله در دو نوبت June و December برگزار می گردد. هزینه این آزمون شامل دو بخش عضویت و هزینه آزمون هر سطح می شود. اگر برای اولین بار در این آزمون شرکت می کنید بایستی هزینه عضویت و ثبت نام سطح یک را همزمان پرداخت نمایید. برای شرکت در آزمون باید به کشور های همسایه مانند ترکیه یا امارات سفر نمایید.

در زمان ثبت‌نام آزمون شما می‌توانید محل برگزاری امتحانات را انتخاب نمایید و با توجه به نزدیکی شهر و محل سکونت یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید که در حال حاضر برای کاربران ایرانی تنها شهرهای دوبی، ایروان و استانبول فعال و قابل انتخاب است که پس از طی کردن مراحل کامل ثبت‌نام می‌توانید از طریق 20 پیمنت نسبت به پرداخت هزینه آزمون CFA اقدام نموده و کارت ورود به جلسه را دریافت نمایید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد