انواع حواله ارزی و تفاوت آن ها

انواع حواله ارزی و تفاوت آن ها

توسط : تیم محتوا حواله ارزی
7,294

حواله ارزی و تبدیل ارز روش های مختلفی دارد که افراد می توانند از آن ها بهره ببرند با توجه به این که تعاملات بین المللی زیاد شده است و افراد زیادی به دلایل کاری، مهاجرت، توریستی و تحصیل به دیگر کشورها سفر می کنند، حواله دلار و ارزهای رایج برای این افراد می تواند به روش های مختلفی انجام گیرد. روش هایی مانند پی پال، وسترن یونیون، ارزهای دیجیتال و ... قابل دسترسی هستند. کارمزد حواله ارزی برای هر یک از این روش ها نیز متفاوت است. با وجود این روش های حواله ارزی سریع، سوئیفت کم تر مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوان تبدیل ارز و انتقال آن را در زمان کمتری انجام داد.

حواله ارزی با پی پال مزایا و معایب

Paypal یک سرویس پرداخت آنلاین است که تبدیل ارز در آن راحت انجام می گیرد. این روش امن و سریع است و به صورت آنلاین حواله ارزی را انجام می دهد. از این رو می توانید به کمک آن لوازم مورد نیاز خود را در فروشگاه های بین المللی خرید کنید یا برای کسی پول پرداخت کنید. ثبت نام در پی پال برای حواله ارزی رایگان است و هر کسی به کمک سایت و اپلیکیشن موبایل که دارد می توان به راحتی با آن کار کرد. لیمیت شدن حساب کاربری یکی از معایب این روش است که می توان با اطلاع از قوانین پی پال از آن جلوگیری کنید. کارمزد پی پال در روش های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال برای ارسال پول، خرید کالا، فروش کالا و ... کارمزد های متفاوتی ارائه می شود. همچنین اگر در آمریکا بخواهید برای حسابی در این کشور به کمک پی پال حواله ارزی انجام دهید کارمزدی پرداخت نخواهید کرد. همچنین پرداخت با مستر کارت نیز کارمزد متفاوتی دارد.

بیشتر بخوانید: پرداخت paypal چیست؟

حواله ارزی وسترن یونیون مزایا و معایب

حواله ارزی وسترن یونیون

وسترن یونیون نیز یک روش انتقال ارز است که کاملاً امن و به صورت آنلاین و توسط یک شرکت آمریکایی انجام می گیرد انجام می گیرد. در این روش کمتر از دو ساعت انتقال ارز انجام می گیرد. این روش به شما امکان حواله مبالغ زیر 1000 دلار را هم می دهد و محدودیت چندانی در حواله ارزی ندارید؛ اما بیش از 8000 دلار در روز نمی توانید انتقال دهید. از معایبی که وسترنی یونیون با آن دست و پنجه نرم می کند، هزینه ی بالایی است که برای این نقل و انتقالات پرداخت می شود. کارمزد در وسترن یونیون بسته به ارز کشور مقصد بین 5 تا 50 دلار تغییر می کند. هزینه اکس چینجینگ در وسترن یونیون پیچیدگی های خود را دارد و فرقی نمی کند شما از کدام شرکت خدمات دریافت می کنید.

بیشتر بخوانید : وسترن یونیون چیست؟

حواله ارزی با ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین نیز روشی راحت و امن برای پرداخت و حواله ارزی هستند. توابع بیت کوین در تکنولوژی به نام بلاک چین نامیده می شود. قیمت حواله ارزی در بیت کوین کم است ولی به علت جدید بودن آن و عدم اطلاع کاربران از این روش درک مفهوم آن چندان راحت نیست. در حال حاضر استفاده از ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی ممنوع اعلام شده است.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد