پرداخت حق اقامت دائم کانادا یا لندینگ فی

پرداخت حق اقامت دائم کانادا یا لندینگ فی

توسط : تیم محتوا مهاجرتی
2,915

پرداخت حق اقامت دائم کانادا RPRF ( Right of Permanent Residence Fee)  که این هزینه اصطلاحا تحت عنوان لندینگ فی کانادا (Landing Fee) نامیده می شود مبلغی است که دولت فدرال کانادا از کسانی که اقامت دائم کانادا را دریافت کرده و در پی آن به برخی از امتیازات مالی (مانند خدمات رایگان پزشکی، خدمات رایگان یا ارزان بسیاری از سازمان های کانادایی) دسترسی پیدا می کنند، دریافت می نماید. هزینه لندینگ فی یا حق اقامت دائم برای انواع مهاجرتی فدرال اسکیل ورکر (Federal Skilled Worker) و کبک اسکیل ورکر (Quebec Skilled Worker) می بایست پرداخت شود.

به طور کلی برای تمامی برنامه های مهاجرتی که منتهی به اقامت دائم می شود (Quebec Skilled Worker یا Federal Skilled Worker) با استناد به قانون اداره مالی کانادا Administrative Act Financial، ضروری است متقاضی اصلی و همسر او هر کدام هزینه اقامت دائمی را که 490 دلار کانادا برای هر نفر است را پرداخت نمایند.

اما در صورتی که دلیل مهاجرت شما مسائل بشر دوستانه (Humanitarian) باشد و یا فرزندان وابسته به فرد متقاضی مهاجرت (حتی اگر سن بالای 19 سال داشته باشد و یا متأهل باشد) از پرداخت حق اقامت دائم معاف هستند.

زمان پرداخت لندینگ فی در برنامه اسکیل ورکر کانادا

زمان پرداخت RPRF یا حق اقامت دائم پیش از صدور ویزای اقامت دائم است و البته زمان دقیق بستگی به دفتری دارد که پرونده را بررسی می نماید. هزینه حق اقامت دائم معمولاً پس از تایید پزشکی پرداخت می شود، همچنین می توان پرداخت را زودتر و در هنگام تشکیل پرونده انجام داد و رسید آن را به همراه با تایید پزشکی ارائه نمود.

در یک حالت می توان در زمان پرداخت هزینه های مربوط به Application Fee فرد اصلی و اعضای خانواده می توان هزینه لندینگ فی را نیز پرداخت نمائید، در حالت دوم در نخستین گام های اقدام، تنها هزینه Application Fee فرد اصلی و اعضای خانواده را پرداخت نموده و حق اقامت دائم را در انتهای فرآیند و پس از دریافت تایید مدیکال به صورت جداگانه پرداخت نمایید. در صورتی که به هر دلیل لندینگ انجام نشود یعنی شخص به کانادا وارد نشود و یا پرونده مهاجرتی رد یا بسته شود این هزینه قابل پس گرفتن است. به طور معمول پرداخت RPRF با خرید حواله بانکی (Bank Draft) از یک بانک کانادایی و ارسال به اداره مهاجرت صورت می گیرد، همچنین می توان حق اقامت دائم را به صورت آنلاین و با استفاده از کارت های ویزا و مستر پرداخت نمود.

لازم به ذکر است در صورتی که ویزای اقامت صادر نشده باشد یا متقاضی پشیمان شود، مبلغ پرداخت شده بازگردانده می شود (Refundable). همچنین در صورتی که زمان انتظار طولانی شود و شما تقاضای بازگرداندن پول (بدون بسته شدن پرونده) را داشته باشید، اداره مهاجرت مبلغ را پس خواهد داد (بدیهی است که در این صورت موظفید مبلغ مذکور را پیش از صدور ویزای اقامت مجدداً پرداخت نمایید). در صورتی که در زمان پرداخت از کارت اعتباری استفاده نمایید، پروسه بازپرداخت در زمان بسیار کمتری انجام می شود.

همواره امکان بروز تغییراتی در مبلغ Landing Fee وجود دارد، بر همین اساس پیشنهاد می شود که پیش از هر اقدامی تعرفه ها وب سایت اداره مهاجرت کانادا  را بررسی نمایید.

راه های پرداخت هزینه Landing Fee یا حق اقامت دائم کانادا

1. خرید ویزا کارت یا مستر کارت، در این روش شما با کارت اعتباری خودتان پرداخت لندینگ فی را انجام می دهید.

2. از طریق خدمات پرداخت ارزی بیست پیمنت (در این صورت ما پرداخت شما را با کارت های اعتباری خودمان انجام می دهیم و هزینه اضافی بابت صدور کارت اعتباری نمیدهید و فقط معادل ریالی مبلغ ارزی مورد نظر خود را به ما پرداخت می نمائید.)

پیش از هر اقدام برای مهاجرت و باتوجه به تغییرات روند مهاجرت Federal و Quebec توصیه می شود تا به سایت CIC و مهاجرت کانادا سری بزنید و از آخرین قوانین و شرایط مهاجرت مطلع شوید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد