پرداخت paypal چیست؟

پرداخت paypal چیست؟

توسط : تیم محتوا پی پل
2,722

PayPal یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین درگاه های بانکی واسطه است. خریداران با شارژ کردن حساب PayPal خودشان می توانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن مبلغ مورد نظرشان را به حساب PayPal فروشنده منتقل کنند. در واقع پرداخت PayPal نه تنها به کاربران اجازه می دهد تا از فروشگاه های آنلاینی که به درگاه PayPal مجهز هستند در کمال امنیت استفاده کنند بلکه امکان منتقل کردن پول به اشخاصی که دارای حساب PayPal می باشند را هم فراهم می کند.

سهولت استفاده، امنیت بالا، سادگی، کارمزد های کم و امکان استفاده عمومی به صورت گسترده مواردی هستند که باعث شده پرداخت PayPal به نوعی به عنوان محبوب ترین نوع پرداخت آنلاین شناخته شود. افزوده بر تمام این موارد ویژگی های منحصربفرد PayPal راه حل ایده آلی برای پرداخت های ارزی محسوب می شوند. کافی است یک حساب PayPal داشته باشید تا به راحتی بتوانید برای هر شخصی در هر کشوری وجه منتقل کنید و یا اینکه دریافت وجه نمایید.

تاریخچه پی پال

به هدف تولید واحد پولی جدید و بین المللی که خارج از کنترل هر کشوری باشد ، پی پال ساخته شد . البته نام این سیستم در ابتدا confinity بود اما بعدا دچار تغییرات شد ، این سیستم که در حال حاظر یکی از امن ترین سیستم های دنیا می باشد ، در اوایل ورود خود چند بار مورد هک توسط هکران و مجرمان اقتصادی قرار گرفت و این مشکلات کار را برای این سیستم سخت و سخت تر کرد ، به گونه ایی که در چند ایالت آمریکایی استفاده از آن ممنوع شد .
 اما رفته رفته با افزایش امنیت و افزایش امکانات و داشتن ویژگی های جدید و بی نظیر ، پی پال توانست جای خوبی را در دل فروشندگان و مردم پیدا کند . البته شرکت هایی مانند e-bay هم بی تاثیر در رشد و پیشرفت چشم گیر پی پال در عرض چند ماه نبودند . این رشد و پیشرفت تا جایی ادامه داشت که پی پال در حال حاظر به 100 کشور دنیا با 26 واحد پولی خدمات ارائه می کند ، طبق اخرین آمار ارائه شده توسط این شرکت ، 165 میلیون نفر از این حساب برای پرداخت و نقل و انتقالات مالی استفاده می کنند .

سهولت استفاده، امنیت بالا، سادگی، کارمزد های کم و امکان استفاده عمومی به صورت گسترده مواردی هستند که باعث شده پرداخت PayPal به نوعی به عنوان محبوب ترین نوع پرداخت آنلاین شناخته شود. افزوده بر تمام این موارد ویژگی های منحصربفرد PayPal راه حل ایده آلی برای پرداخت های ارزی محسوب می شوند. کافی است یک حساب PayPal داشته باشید تا به راحتی بتوانید برای هر شخصی در هر کشوری وجه منتقل کنید و یا اینکه دریافت وجه نمایید.

 

نگاهی جزئی به پرداخت PayPal

احتمالا سوالات زیادی در خصوص چگونگی فرایند پرداخت PayPal برای شما هم به وجود آمده باشد. سوالاتی از قبیل اینکه انتقال وجه دقیقا به چه صورتی از طریق PayPal صورت می گیرد و یا اینکه با توجه به محدودیت های ایران چطور می توانیم از این سرویس استفاده کنیم؟

حساب PayPal

هر شخصی برای استفاده کردن از خدمات PayPal می بایست یک حساب کاربری در این سرویس داشته باشد. این اولین قدم برای ورود به دنیای پرداخت های فوق ایمن PayPal است. داشتن یک حساب در این سرویس پرداخت آنلاین درست مثل داشتن یک حساب در یک بانک است. شما هم اکنون می توانید با افزودن موجودی به این حساب از پرداخت PayPal برای خرید آنلاین و یا انتقال وجه استفاده کنید. از طرفی با استفاده از حساب ایجاد شده می توانید از دیگران دریافت وجه نیز نمایید.

زمانی که حساب پی پال شما دارای موجودی باشد یا متصل به بانک یا کارت های اعتباریتان باشد ، نصف راه را آمده اید و برای خرید از وب سایت ها یا فروشگاه های مورد نظرتان تنها می بایست به کانالی که سایت را به پی پال متصل می نماید ، یا دستگاه های پز پی پال ، اطلاعاتتان را وارد کنید و پس از تائید مبلغ ، خرید را به اتمام برسانید .
در ادامه به انتقال پول از یک حساب پی پال به حساب های دیگر پی پال می رسیم ، شما می توانید برای از طریق حساب پی پالتان و تنها با داشتن آدرس ایمیل فرد مورد نظر ، به انتقال پول بپردازید ، دقیقا شبیه به کارت به کارت یا ... ، برای انجام این کار شما به paypal آیدی گیرنده نیازمندید که همان آدرس ایمیل می باشد . حداکثر مبلغی که شما می توانید به حسابی واریز کنید ، ده هزار دلار آمریکا یا معادل آن می باشد ، همچنین در حدود 2.5 تا 4 درصد به عنوان کارمزد از مبلغ انتقالی شما کسر می کند .

 

با توجه به محدودیت هایی که به واسطه تحریم ها به وجود آمده، متاسفانه PayPal به کاربران ایرانی سرویس دهی نمی کند، اما خوشبختانه بیست پیمنت فرصتی را برای باز کردن حساب شخصی PayPal برای شما مهیا نموده است. شما با استفاده از این فرصت می توانید یک حساب برای خودتان ایجاد کنید و نگرانی های استفاده کردن از حساب های PayPal دیگران را به کلی از خودتان دور کنید.

پرداخت و خرید با paypal

پرداخت PayPal چیست و چرا اینقدر ایمن است؟

پرداخت PayPal تقریبا با هر نوع پرداختی که سراغ دارید، متفاوت است. این تفاوت دقیقا همان چیزی است که PayPal را به شدت ایمن و محبوب کرده است. زمانی که حساب PayPal خودتان را شارژ می کنید، می توانید به راحتی به انتقال وجه و یا خرید آنلاین بپردازید. تفاوت پرداخت PayPal با سایر پرداخت ها در این است که شما در حین استفاده از درگاه های پرداخت PayPal و یا انتقال وجه از طریق آن نیازی نیست اطلاعات کارت بانکی خودتان را اعم از شماره کارت و رمز آن را وارد کنید! کافی است یوزر و پسورد حساب پی پال خودتان را وارد کنید تا به راحتی پرداخت صورت بگیرد.

این رویه پرداخت که در آن نیازی به ارائه اطلاعات کارت بانکی نیست به عنوان یکی از امن ترین رویه های پرداخت آنلاین شناخته می شود. از طرفی PayPal با اعمال کردن رمزگذاری های نرم افزاری قدرتمند توانسته ایمنی سرویس خودش را تا مقدار بسیار زیادی افزایش دهد. افزوده بر این این سرویس با در نظر گرفتن فرایند های قابل قبول وریفای امکان کلاهبرداری و یا ایجاد مشکلات مشابه را به حداقل رسانده است.

ویژگی های قابل تامل پرداخت PayPal برای انتقال وجه بین کشور

ویژگی های قابل تامل پی پال

قطعا یکی از بزرگترین ویژگی های PayPal عدم محدودیت آن است! زمانی که حساب PayPal شما دارای وجه باشد، به راحتی می توانید از هر کشوری به فرد مورد نظرتان در کشور دیگر پول منتقل کنید و یا از فروشگاه های کشور های دیگر خرید اینترنتی بکنید. PayPal با ارائه این ارزش توانسته رضایت دو چندان کاربران را جذب نماید چرا که کاربران دیگر نیازی به مراجعه نمودن به صرافی ها و دردسر های انتقال وجه بین کشور های مختلف را ندارند. با استفاده از پرداخت با PayPal در ایران همه این فرایند با چند کلیک مختصر شده است.

بیشتر بخوانید : آموزش افتتاح حساب پی پال

معایب پی پال :

همانطور که می دانید هیچ چیزی بی عیب و ایراد نیست ، و سیستم پی پال هم مشمول این قضیه می شود ، از ایراد تحریم هایی که پی پال بر کاربران ایرانی اعمال نموده است که بگذریم می رسیم به ضبط نمودن موجودی کاربران ایرانی در صورت در نظر نگرفتن تمهیدات مناسب . علاوه بر اینها ، این سیستم هیچ تعهدی نسبت به پرداخت سود به فرد صاحب حساب ندارد ، و با وجود این که مانند یک بانک در حال فعالیت است ، هرگز به کسی وام نمی پردازد و مشکلاتی دیگر از قبیل همین بی تعهدی ها مانند قضاوت یک طرفه بدون وابستگی به هیچ نهادی و اقدام به بلاک نمودن حساب افرادی که دچار اختلاف شده اند .
همه این مشکلات با توجه به عدم توانایی پیگیری از طرف صاحب حساب در بسیاری از کشور ها ، تبدیل به یک ضعف و ایراد می شود . به همین دلیل است که ما به شما پیشنهاد می کنیم با کمال آگاهی دست به استفاده از پی پال بزنید و تمام شرایط و ضوابط آن را مطالعه نموده .
شرکت 20 پیمنت به شما کمک می کند تا در نهایت امنیت به استفاده از این سیستم فراگیر ، بپردازید.

به طور کلی پرداخت PayPal چه کمکی به ما می کند؟

اگر بخواهیم با یک دید کلی به PayPal و ارزش های آن نگاه کنیم، باید گفت که کاربران از طریق یک حساب PayPal می توانند به انتقال و یا دریافت وجه در هر کشوری بپردازند. شما با پرداخت PayPal می توانید از انواع فروشگاه های آنلاین که از درگاه پرداخت این سیستم استفاده می کنند با چند کلیک ساده و در امن ترین حالت ممکن خرید انجام دهید. اگر درآمد ارزی دارید، PayPal به شما کمک می کند تا آن را دریافت کنید و مورد استفاده قرار دهید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشه، در صورتی که سوالی در خصوص پرداخت PayPal و فرایند های پیرامون آن دارید، زیر همین مطلب عنوان کنید تا به سرعت پاسخ داده شود.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
4 سال قبل

ممنون بابت مطلبتون