نحوه خرید از تم فارست و شارژ تم فارست چگونه است؟

نحوه خرید از تم فارست و شارژ تم فارست چگونه است؟

توسط : تیم محتوا
17,591

در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی در مورد تم فارست (themeforest)، از قبیل نحوه‌ی خرید از themeforest و شارژ کردن حساب تم فارست بیان کنیم. به همین منظور، نیاز است ابتدا مفهومی دیگر به نام انویتو (envato) را بیان کنیم. در ادامه همراه با 20 پیمنت باشید.

انواتو چیست؟

یک موسسه برای خرید و فروش برخی خدمات و محصولات گرافیکی، قالب‌های آماده سایت مانند وردپرس و.... است. که در کشور استرالیا شروع به فعالیت کرده است هم‌ اکنون بیش از 8 میلیون عضو دارد.

از دیگر محصولات قابل‌ خرید و فروش در این سامانه آنلاین می‌توان به افزونه فروش فایل های صوتی و 3 بعدی، موشن گرافیک، تصویر، فیلم آموزشی و.... است.

تم فارست چیست؟

در واقع تم فارست یک زیر مجموعه از انواتو محسوب می‌شود که در زمینهٔ خرید و فروش قالب سایت HTML و قالب‌های سازگار برای کار با سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و... فعالیت می‌کند. که بیش از 1.3 میلیون خریدار دارد و بیش از 6 میلیون برنامه‌نویس، طراح سایت، گرافیست و... با این سایت همکاری می‌کنند.

یکی از امکاناتی که سایت برای کاربران خود فراهم می‌کند، این است که، می‌توانند در مورد قالب‌های مختلف اظهار نظر کنند، از سازندگان قالب‌ها سؤال کنند و با آن‌ها تعامل داشته باشند و پس از کسب اطلاعات لازم، درنهایت خرید خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است که سایت تم فارست تا شش ماه بعد از خرید، محصول خریداری‌ شده را پشتیبانی می‌کند .

خرید از تم فارست :

لازم است برای انجام فرآیند خرید، ابتدا به سایت تم فارست مراجعه کرد و یک حساب کاربری تم فارست ایجاد کرد، توجه داشته باشید که با توجه به تحریم‌ها این سایت به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌کند و در صورت استفاده از فیلترشکن (vpn) سایت متوجه شده و به‌ سرعت حساب مزبور را مسدود خواهد کرد. پس در قسمت اطلاعات مربوط به کشور، نباید نام ایران را انتخاب کرد و می‌توان برای رفع این مشکل نام یک کشور خارجی را وارد نمود. زیرا در این مرحله نیاز به ارائه اطلاعات صحیح و دقیق نیست.

در صورتی که با آی پی ایران وارد سایت themeforest شوید، تصویر زیر نمایش داده می شود.

تحریم آی پی ایران در تم فارست

چند دسته‌بندی برای محصولات متفاوت ارائه‌ شده در تم فارست وجود دارد که هر کدام بر اساس یک معیار متفاوت، نام‌گذاری شده‌اند. برای مثال دسته‌ای از محصولات که توسط ویرایشگرهای سایت به‌ صورت هفتگی ویراش می‌شود و در سایت قرار می‌گیرد، "محصولات ویژه" نام دارد. گروه دیگری از محصولات وجود دارند به‌ صورت مجموعه‌ای به فروش می‌رسند و همان‌ طور که از نام آن پیداست، "مجموعه" نامیده می‌شوند. همچنین محصولات دیگری وجود دارند، که توسط کاربران برتر تولیدشده‌اند و تحت عنوان "مؤلفان برتر" نام‌گذاری می‌شوند. لیست دیگری از محصولات وجود دارد که در پایان هر هفته محبوب‌ترین تم‌ها در آن قرار دارند و "محصولات محبوب" نام دارند. در واقع این دسته‌بندی‌ها برای اولین مرحله از خرید -که جست‌ و جو برای محصول موردنظر است کاربرد دارد.

یک نوع دسته‌بندی دیگر نیز در صفحه‌ی محصول وجود دارد که می‌تواند مفید باشد:

استفاده از رتبه‌ی تم‌ها: تم‌های که بعد از داوری و نظر کارشناسی، به‌ عنوان تم‌های برتر انتخاب‌ شده‌اند، رتبه‌های بهتری نیز دریافت خواهند کرد.

به‌روزرسانی اخیر: تم‌هایی که اخیراً به‌ روزرسانی شده باشند، احتمالاً مشکلات کمتری نسبت به تم‌هایی دارند، که مدت‌ها قبل به‌روزرسانی شده‌اند یا اینکه هیچ‌ وقت به‌ روزرسانی نشده‌اند.

تم‌های خوب: احتمالاً به تعداد بیشتری فروخته‌ شده‌اند همچنین می‌توان نظر سایر کاربران را نسبت به تم‌ها خواند. با این کار می‌توان فهمید هر تم چه ویژگی‌های مثبت یا منفی‌ای دارد.

با توجه به این دسته‌بندی‌ها می‌توان محصول مورد نظر را در سایت جستجو کرد و با در نظر گرفتن قیمت‌ها، که بسته به میزان پیچیدگی قالب‌ها دارای قیمت‌های مختلفی است، محصول موردنظر را خریداری کرد.

بعد از انتخاب محصول مورد نظر، نوبت به پرداخت و خرید محصول است، در این مرحله چند روش برای پرداخت مبلغ مورد نیاز وجود دارد که در ادامه به توضیح هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

1. پرداخت با استفاده از حساب کاربری پی پال:

برای اینکه فرآیند خرید را توسط پی پال تکمیل نمود کافی است ابتدا "Buy Now" یا "Checkout" را انتخاب کرده و پس‌ از آن روی گزینه‌ی " Checkout with PayPal" کلیک کرد تا وارد صفحه سایت پی پال شده و پرداخت را توسط اکانت پی پال انجام داد. گفتنی است که هزینه‌ی پرداخت با پی پال در حدود یک تا دو دلار است. ضمناً مناطق تحریم شده برای استفاده از هر دو سایت پی پال و تم فارست یکسان است.

2. پرداخت از ویزا / مستر کارت:

برای پرداخت از طریق این کارت‌ها، کافی است در صفحه پرداخت لوگوی ویزا یا مستر کارت را پیدا کرده و روی آن کلیک نمود، و پس‌ از آن مراحل پرداخت را به ترتیب تکمیل کرد.همچنین کارمزد استفاده از این کارت در حدود یک تا دو دلار است.

لازم به ذکر است که سایت اطلاعات مربوط به کارت‌ها را ذخیره نمی‌کند به همین دلیل در این مورد جای نگرانی نیست.

3.اعتبار حساب از سایت انواتو:

برای اینکه بتوان با استفاده از اکانت تم فارست فرآیند پرداخت را انجام داد، لازم است که ابتدا حساب کاربری خود را شارژ کرد که در ادامه نحوه‌ی شارژ اکانت را خواهیم گفت:

شارژ اکانت تم فارست:

برای شارژ حساب کاربری، به یک حساب کاربری نیاز است، ابتدا باید وارد حساب کاربری شده و گزینه‌ی "Make a Deposit " را انتخاب کرد، و اکانت انواتو را با استفاده از حساب پی پال یا کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت و مستر کارت شارژ کرد. بعد از شارژ اکانت، به مدت یک سال فرصت وجود دارد تا از اعتبار حساب تم فارست استفاده کرد. فراموش نشود که بعد از پایان زمان اعتبار، اگر شارژی در حساب باقی‌مانده باشد، به‌صورت خودکار، از بین خواهد رفت. فراموش نشود که مبلغ مورد نظر برای شارژ اکانت، باید بین 10 تا 100دلار باشد و مبالغ مضربی از عدد ده باشند. (به‌ عنوان‌ مثال 10دلار، 20 دلار و.....)

باید توجه داشت که، اگر حساب تم فارست را شارژ کرده و فرآیند خرید، مستقیماً توسط سایت کامل شود، دیگر نیاز به پرداخت کارمزد نیست و فقط مقدار ارزش‌ افزوده محصول از دریافت خواهد شد.

دریافت لینک دانلود: بعد از انجام مراحل قبل، لینک دانلودی برای خریدار فرستاده خواهد شد، تا بتواند محصول را دانلود کند. توصیه می‌شود فرآیند دانلود به‌صورت کامل انجام شود، زیرا احتمال حذف محصول از سایت وجود دارد.و اگر دانلود انجام‌ نشده باشد، در آن صورت، دیگر نمی‌توان به محصول دسترسی داشت.

پس کافی است از بالای صفحه لینک دانلود را زده و سپس گزینه‌ی "Main File" (فایل اصلی) را انتخاب نمود تا فایل مورد نظر دانلود شود.

اگر بعد از خرید مشکلی به وجود آمد، می‌توان روی گزینه‌ی "Support" که در کنار محصول قرار داده شده است کلیک کرد تا پشتیبانی لازم صورت گیرد، یا از طریق حساب کاربری طراح، با او در ارتباط بود و مشکل را درمیان گذاشت. روش دیگر این است که در قسمت "Comments" مشکل را نوشت.

کارشناسان 20 پیمنت، به صورت شبانه روزی در خدمت شما عزیزان برای پاسخگویی به سوالات پرداخت ارزی شما هستند. در صورتی که نیاز به خرید از سایت تم فارست دارید می توانید از قسمت خدمات سایت به بخش سایر سفارش ها مراجعه نمائید و فرم خرید از تم فارست پر نمائید و سفارش خود را تکمیل کنید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
3 سال قبل

از 27 می 2003 که برای اولین بار وردپرس منتشر شده تا به امروز، قالب های وردپرس بهترین و سریعترین راهکارهای طراحی وب سایت آماده هستند. و در حال حاضر یکی از بهترین راه های درامدزایی است. قالب وردپرس یکی از راه حل هایی است که به ما کمک می کند، فرایند ساخت سایت، ارزان، سریع و مطمئن باشد. یک راه مطمئن برای استفاده از قالب های وردپرس اورجینال، خرید از تم فارست و خرید از کدکنیون ، به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرجع پوسته ها و پلاگین های جهانی است. بخصوص اینکه توسعه دهنده وب باشید و بخواهید نسخه فارسی شده آن ها را عرضه کنید. هر چند این مارکت علاوه بر فروش قالب وردپرس، به فروش قالب HTML، جوملا، دروپال نیز می پردازد. اما موضوع مورد بحث در این بخش خرید پوسته های وردپرس از تم فارست (Themeforest) است.

avatar

سلام خانم اسدی گرامی، امیدواریم خوب باشید. ممنون بابت توضیحات تکمیلی شما بزرگوار در مورد وردپرس و سایت تم فارست. ارادتمند شما بیست پیمنت.