چه حقایقی را در باره کارت های اعتباری نمی دانیم؟

چه حقایقی را در باره کارت های اعتباری نمی دانیم؟

توسط : تیم محتوا
2,053

اعتبار، چیزیکه از آن در موارد حساس بسیار استفاده میشود و اغلبا در معاملات پولی بسیار مهم و حیاتی تلقی میشود. آن چیزی که امروزه ما به عناون پول از آن یاد میکنیم، در واقع اعتبار موجود در کارت‌های اعتباری ما است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با حقایقی ناگفته از کارت های اعتباری آشنا کنیم. درادامه همراه با 20 پیمنت باشید.

اگر به طور کلی به این قضیه نگاه کنیم، میتوان گفت که برای اقتصاد بسیار مهم و مفید است؛ چون به این معنا است که شهروندان قدرت خرید بالاتری دارند (به لطف اعتبار بانکی شما می‌توانید چیزهایی را بخرید که توان مالی آن را ندارید). این به نفع وام‌ دهندگان و فروشندگان است.

از طرفی به شرکت ها اجازه‌ رشد بیشتر و سریع‌تر از حالت عادی را می‌دهد. اما اعتبار برای شما به عنوان مشتری که زیر بار بدهی و قرض ها فرو میروید، کلمه جالبی به حساب نمی آید؛ مخصوصا زمانیکه نتوانید، هزینه محصولات و خدماتی که دریافت کرده اید را بتوانید تسویه کنید یا اینکه مجبور شوید به دلیل سودی که به وام شما تعلق گرفته، مبلغی بیش از آنچه که گرفته‌اید را باز گردانید.

بنابراین، آیا میتوان گفت که استفاده از اعتبار بانکی فعل بدیست؟ الزاما نه!

اگر از اعتبار برای خرید چیزهایی استفاده میکنید که بعدا پولی برای شما نمیگذارد. مانند: خانه، ماشین یا تلویزیون بزرگ، در این صورت میتوان گفت که اعتبار بانکی برای شما یک چیز مضر است و استفاده از کارت های اعتباری برای شما، جز ضرر وزیان چیز دیگری به همراه ندارد.

از سوی دیگر، اگر از اعتبار برای خرید چیزهایی استفاده می‌کنید که پول بیشتری برای شما به همراه دارد مانند: خانه برای اجاره کردن، خرید لپ تاپ و چیزهایی از این دست، در این صورت اعتبار بانکی برای شما بهترین انتخاب است و حتما باید از آن استفاده کنید.

از کجا بدانیم که کارت های اعتباری برایمان مناسب است؟

امروزه همه ی شهروندان، حداقل یک حساب بانکی متصل به شبکه شتاب دارند، اما جالب است بدانیدکه لزوما همه افراد نباید به کارت های اعتباری دسترسی داشته باشند؛ شاید بپرسید چرا؟

مثالی را برای شما میزنیم که این موضوع را برای شما قابل لمس کند:

متوسط بدهی هر خانواده در آمریکا همیشه بالاتر از ۱۶ هزار دلار است. علاوه بر این، میانگین نرخ سود ۷۶/۱۸ درصد است که یعنی هر خانواده‌ آمریکایی به طور متوسط سالانه ۱۲۹۲ دلار سود بابت وام‌های اعتبار بانکی خود پرداخت می‌کند.

ما نمیگوییم که نباید از کارت های اعتباری استفاده کنید! چراکه استفاده از کارت های اعتباری در جایگاه و اعتبار خودش، بسیار لازم و ضروری است که در ادامه به آنها میپردازیم. اما قبل از هرچیزی باید یاد بگیرید که چطور از کارت اعتباری و کلا اعتبار استفاده کنید.

کارت اعتباری بین المللی

اولین گام استفاده از کارت های اعتباری: بدهی نداشته باشید!

برای استفاده از کارت اعتباری نباید بدهی داشته باشید. در واقع میتوان گفت که این اولین قدم و توانایی شما در خرید است. بهترین روش استفاده از وام و اعتبار این است که پایین‌ترین نرخ سود یا سود صفر درصد پرداخت کنید.

سعی کنید برای خود یک روش پرداخت تمام اتوماتیک آماده کنید و به محض اینکه حقوق خود را دریافت کردید، به جای پس انداز به فکر تسویه حساب بدهی های قبلی خود باشید.

دومین گام استفاده از کارت های اعتباری: حساب و کتاب همه چیز را داشته باشید.

دومین کاریکه باید بلافاصله بعد از تسویه حساب بدهی های خود داشته باشید، اینست که حساب و کتاب بدهی‌ها، خرج‌ها و اقساط خود را داشته باشید و برای آن‌ها یک یادآوری ایجاد کنید. مثلا استفاده از قابلیت یادآوری اپلیکیشن‌های تقویم می‌تواند روش موثری باشد.

همیشه باید حواستان به نحوه استفاده از کارت های اعتباری باشد. با این کار مطمئن میشوید که تمام کارهای لازم برای خدشه وارد نکردن به اعتبار خود و امتیاز گرفتن را انجام می‌دهید.

سومین گام استفاده از کارت های اعتباری: چشم تان را برروی امتیاز های ثبت نام ببندید.

میزبان کارت های اعتباری، برای تشویق مشتریان به استفاده از خدماتشان، اقدام به تعیین امتیاز برای کارمزدهای مختلف میکنند که این امر باعث میشود تا مشتری کارت های اعتباری، بیشتر و بیشتر از کارتها استفاده کنند.

در سومین گام، باید چشمتان را برروی امتیاز‌های ثبت‌نام برای دریافت کارت اعتباری ببندید. مثلا۴۰۰ دلار برای Chase Sapphire Preferred Card یا ۵۰۰ دلار برای Chase Ink Bold؛ چون برای واجد شرایط قرار گرفتن و دریافت امتیاز، باید پول زیادی خرج کنید. البته در صورتیکه خرج حساب های خود را داشته باشید، این مسئله نگران کننده نیست.

اگر شما همیشه مقدار مشخصی را با یک کارت اعتباری مشخص خرج می‌کنید، پس از کمپانی صادرکننده‌ آن کارت امتیاز دریافت خواهید کرد که بعدها می‌توانید آن امتیازها را مثلا برای هزینه‌های سفر استفاده کنید. اگر زیاد به مسافرت می‌روید، بهتر است امتیازهای خود را در مسافرت‌های خارجی صرف کنید.

یادتان باشد که امتیازها باید هزینه‌های سفر شما را کم کنند نه اینکه توجیهی برای بیشتر سفر کردن باشد. اگر اهل مسافرت نیستید، میتوانید امتیاز های خود را به پول نقد تبدیل کنید.

یکی دیگر از مواردیکه باید درباره کارت های اعتباری بدانید، درصد بازگشت پول است. شرکت های صادرکننده کارت های اعتباری برای راضی بودن مشتریان خود، تنها مقداری از هزینه های انجام شده را به حساب مشتریان خود بر میگردانند.

درصد بازگشت این پول، بسته به میزان خرج و مخارج های شما است؛ مثلا برای خرید بنزین، ۴ درصد و برای خرید از سوپرمارکت، ۱ درصد به شما باز می‌گردد.

در انتهای این مطلب باید بگوییم که هر چند مفهوم کارت های اعتباری به درستی در ایران جا نیافتاده است، اما بسیاری از هموطنان ما در بانک‌های خارج از کشور حساب اعتباری باز کرده و اقدام به دریافت این کارت‌ها می‌کنند.

در استفاده از این کارتها باید قواعد و قوانین خاص خودشان را رعایت کنید که در صورت رعایت با مشکلی رو به رو نمیشوید؛ بهتر است برای خرید هر چیزی که می‌خواهید پول پس‌انداز کنید و با کمی صبر آن را خریداری کنید.

کارشناسان 20 پیمنت، به صورت شبانه روزی در خدمت شما عزیزان برای پاسخگویی به سوالات شما هستند. با استفاده از خدمات صدور مستر کارت به راحتی می‌توانید کلیه پرداخت‌ها یا رزرو آنلاین هتل‌ خارجی و پرداخت هزینه‌ها را کاهش دهید. رزرو آنلاین پروازهای خارجی و ارسال و دریافت پول از خارج از کشور از دیگر خدماتی است که برای مهاجران و مسافران عزیز فراهم شده است. برای اطلاعات بیشتر، از طریق تماس با ما در ارتباط باشید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد