ویزا کارت و مستر کارت چگونه کار می‌ کنند؟

ویزا کارت و مستر کارت چگونه کار می‌ کنند؟

توسط : مدیریت سایت
3,848

ویزا کارت و مستر کارت بدون شک بزرگ‌ترین سیستم‌های پرداخت مالی در جهان هستند که به وسیله آن‌ها اکثر مبادلات کارتی را میتوان به راحتی و بدون درسر انجام داد. در این مطلب از 20 پیمنت قصد داریم تا شما را با این دو سیستم بیشتر آشنا کنیم. در ادامه همراه باشید.

ویزا و مستر کارت از بخش‌های بسیار متنوعی ازجمله : فناوری، محصولات، خدمات و برنامه‌های بازاریابی تشکیل شده است که مبادله اطلاعات و پول میان موسسات مالی، بازرگانان، مشتریان، کسب و کارها، موسسات غیرانتفاعی و دولت‌ها را راحت میکند. این دو کمپانی یعنی ویزا کارت و مستر کارت قوانین فنی و کاربردی را تعریف کرده‌اند تا معاملات پولی ، در نهایت امنیت ، دقت و سرعت انجام شود.

چه افرادی در سیستم پرداخت ویزا و مستر کارت حضور و مشارکت دارند؟

در هر مبادله‌ای که با ویزا یا مستر کارت انجام می‌شود اجزای متفاوتی حضور و دخیل هستند :

بازرگان (تاجر) : یک شخص حقیقی که می تواند یک شرکت یا موسسه غیرانتفاعی باشد و از خدمات کارت‌های ویزا یا مستر کارت برای انجام پرداخت‌های کالا و یا خدمات خود استفاده می‌کند.

پذیرنده (حساب بانکی بازرگان) : یک موسسه مالی و عضو ویزا یا مسترکارت که خدمات این دو سیستم را می شناسد و قبول دارد.

دارنده‌ کارت اعتباری : شامل یک نفر که دارای کارت اعتباری است.

صادر کننده کارت اعتباری : یک موسسه مالی عضو ویزا که طبق یک قرارداد رسمی ، ویزا کارت را جهت انجام پرداخت‌هایش برای یک کاربر صادر می‌کند.

شرکت ویزاکارت : شرکتی با سهامی عام که با موسسات مالی که ویزا کارت صادر می‌کنند (صادر کننده) همکاری می‌کند و بازرگانانی که قصد دارند از ویزاکارت برای پرداخت‌هایشان استفاده کنند را ثبت نام می‌کند.

در واقع کار اصلی چنین شرکتی اینست که ویزا کارت را ارائه می‌کند، برند ویزا را تبلیغ کرده و قانون برای فرآیند پرداخت به وسیله کارت‌هایش را اعمال می‌کند.

شبکه ویزا کارت : شبکه‌ی ویزا زیرمجموعه ای از سیستم پرداخت الکترونیکی ویزا است که از اجزای زیر تشکیل شده است :

یک سرویس که صادرکننده از طریق آن  اجازه انجام معامله به وسیله ویزا کارت را می تواند صادر یا آن را لغو کند و یک سرویس نقل و انتقال بانکی و تسویه که فرایند الکترونیکی بین پذیرنده و صادرکننده کارت را انجام می‌دهد.

اطلاعات معاملات ویزا از طرف پذیرنده به صادر کننده فرستاده می‌شود تا در حساب دارنده کارت ثبت شود. و اطلاعات پرداخت‌های ویزا که از طرف صادر کننده به پذیرنده فرستاده می‌شود تا در حساب بازرگانان منظور شود.

مستر کارت

جریان معاملات در پرداخت های ویزا کارت به چه شکلی است؟

در ادامه بررسی میکنیم که هر یک از اعضای بالا چگونه در جریان خرید با ویزا کارت دخیل هستند:

۱. دارنده کارت های اعتباری از بازرگان یا تاجر درخواست می‌کند که پرداختش را با ویزا کارت انجام دهد، این اطلاعات روی کارت توسط دستگاه کارتخوان (POS) خوانده شده و شماره کارت می‌تواند از طریق دستگاه، وب‌سایت یا حتی به وسیله موبایل وارد سیستم بشود.

۲. اطلاعات معامله پولی انجام شده به پذیرنده ( حساب بانکی بازرگان) انتقال داده می‌شود.

۳. بانک طرف قرارداد در این معامله یک درخواست برای ویزا ارسال میکند.

۴. ویزا هم درخواست را برای صادر کننده کارت فرستاده و درآخر صادر کننده است که درخواست معامله را قبول یا رد می‌کند.

۵. صادر کننده پاسخ پذیرش یا رد انجام معامله را برای ویزا می‌فرستد.

۶. ویزا پاسخ صادر کننده را به پذیرنده می‌فرستد.

۷. در نهایت پذیرنده پاسخ درخواست را به بازرگان انتقال می‌دهد.

چگونه با ویزا کارت خرید انجام می شود؟

هر معامله پولی با کارت های شرکت ویزا ، سه مرحله زیر را طی می کند:

۱. اجازه معامله: اولین فرایندی که پذیرفتن یا رد کردن انجام معامله توسط صادر کننده صورت می‌گیرد.

۲. نقل و انتقال: فرایندی که اطلاعات بین صادر کننده و پذیرنده انجام می‌شود و در این مرحله میزان مبلغ پرداختی و سایر هزینه ها محاسبه می‌شود.

۳. تسویه: که در این مرحله نقل و انتقال مبلغ بین صادر کننده و پذیرنده به صورت واقعی صورت می‌پذیرد.

 خرید مستر کارت
 

جایگاه شما در پرداخت ویزا کارت کجاست ؟

به عنوان یک فرد حقیقی ممکن است به عنوان پذیرنده یا استفاده کننده از ویزا کارت در این سیستم قرار بگیرید. در هرصورت بهتر است تا از نحوه و روند کار با کارت‌های فیزیکی و سیستم‌های آنلاین آن‌ها اطلاعات لازم و کافی را داشته باشید تا در هنگام خرید با ویزا کارت کم‌ترین ریسک را بپذیرید.

در کشور ایران به دلیل محدودیت‌های بانکی و سیاست های تحریم، دسترسی به ویزا کارت چندان ساده نیست و قرار گرفتن در جایگاه پذیرنده در این سیستم را میتوان ناممکن دانست !

20 پیمنت با ارائه انواع کارت‌های بین المللی مستر کارت، مستر کارت تراول و مستر کارت تروال پریمیوم، برای شما و کسب وکارتان این امکان را فراهم کرده تا به عنوان یک فرد حقیقی، بتوانید از امکانات یک کارت بین المللی استفاده کنید.

خرید مستر کارت از طریق 20 پیمنت

سیستم پرداخت در ویزا قادر است حجم زیادی از معاملات کارتی افراد را به راحتی انجام دهد. ابزار مخصوص فرایند پرداخت که همان دستگاه کارتخوان یا درگاه پرداخت است، می تواند بین بازرگانان متفاوت باشد.

اما همه معاملات از اصولی که بالاتر برایتان گفتیم، پیروی می کند. اگر کسب و کار هستید و قصد استفاده از سیستم پرداخت ویزا کارت را دارید، بهتر است با اصول استفاده از سیستم ویزاکارت بیشتر آشنا بشوید تا دچار مشکل نشوید و به بهترین نحو از این سیستم پرداخت بهره‌مند شوید.

استفاده  از ویزا کارت یا کارت‌های بین‌المللی می تواند مزیت های متعددی را در استفاده به همراه داشته باشد. به عنوان مثال با داشتن یک کارت بانکی بین‌المللی در سفر دیگر نیازی به حمل پول نقد نخواهید داشت و با داشتن یکی از گزینه‌های ویزا کارت‌ بانکی ارائه شده توسط 20 پیمنت در کشورهای خارجی به راحتی اتومبیل بدون راننده کرایه کنید.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، با کارشناسان واحد پشتیبانی 20 پیمنت در تماس باشید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد