ویزا، مسترکارت پیشنهاد داده اند که هزینه ی کارت های توریستی را پوشش دهند

ویزا، مسترکارت پیشنهاد داده اند که هزینه ی کارت های توریستی را پوشش دهند

توسط : تیم خبری
2,843

ویزا و مستر کارت، پیشنهاد کرده اند که هزینه هایی که بر روی کارت های پرداختی ایجاد شده  و توسط توریست های اتحادیه ی اروپا شارژ می شود را پوشش دهند تا جریمه ها و مالیات ها را کاهش دهند و به تحقیقات اعتبارسنجی اتحادیه ی اروپا پایان دهند.

کمیسیون اروپایی، که به مدت ده سال است که با پرداخت و هزینه کارت اعتباری سر و کار دارد، می گوید که هزینه های تبادلی که در آن بانک بازرگان به بانک ارائه دهنده ی کارت اعتباری برای شارژ می پردازد، موجب بالارفتن قیمت ها برای مصرف کنندگان می شود.

این مورد به این خاطر است که هزینه ها که اساسا به عنوان منبع درآمد بانک ها درنظر گرفته می شوند، درنهایت باید توسط تاجر پرداخت شود و  فرد باید آن را متقبل شود.

کمیسیون اروپا روز سه شنبه گفت که ،ویزا، بزرگترین اپراتورشبکه ی پرداخت در جهان و نزدیک ترین رقیب اصلی آن یعنی مسترکارت، مبلغ 0.2 درصدی را برای کارت هایی اعتباری که خارج از اتحادیه ی اروپا  در فروشگاه ها استفاده می شوند پیشنهاد داده اند و البته مبلغ 0.3 درصدی را نیز برای کارتهای اعتباری پرداخت درنظر گرفته اند.

این مورد مبحث هزینه های آنها را ، که توسط  تحقیقات EUبعد از شکایت سال 1997 توسط کسب وکار لابی تجارت یورو انجام شد و برای کارت های اتحادیه ی اروپا شارژ شده بود، را دوباره روی میز کار قرار می دهد.

گروه که شامل اعضایی چون Marks & Spencer و Lidl و Metroمی باشد، از این پیشنهاد استقبال کردند اما تفاوت زیادی بین هزینه های تراکنش های آفلاین و آنلاین آنها وجود داشت.

طبق پیشنهاد برای پرداخت های آنلاین،دبیت کارت ها باید حدود 1.15 درصد شارژ شوند و کارت های اعتباری نیز باید 1.50 درصد شارژ شوند و مدت زمان اجرای این تعهد برای پنج سال و شش ماه می باشد.

گروه لابی در این باره می گوید: هیچ تمایز و برتری درخصوص کارت های اعتباری اتحادیه ی اروپا وجود ندارد...بنابراین ما نمی توانیم بفهمیم که چرا تجار باید برای یک ریسک قابل درک، بیشتر شارژ شوند به طوری که می توانند تنها از صادر کنندگان کارت ها بخواهند که اقدامات لازم را برای جلوگیری از هرگونه تقلبی انجام دهد.

گروه حمایت کننده ی مصرف کنندگان اروپایی BEUC از تجار خواست که هزینه ی کاهش یافته را به مصرف کنندگانشان نیز منتقل کنند و آنها را دراین مورد سهیم کنند.

گروه های مورد نظر تنها یک ماه فرصت دارند که بازخورد این مورد را قبل از اینکه کمیسیون تصمیم خود را درمورد قبول این پیشنهاد یا تقاضای درصد کاهش بیشتر، قطعی کند؛ ارسال کنند.

مستر کارت گفته است که انتظار دارد هزینه ی شارژ در سه ماهه ی چهارم امسال، به خاطر جریمه ی قابل توجهی که طبق تحقیقات اعتبار سنجی ثانویه ی اتحادیه ی اروپا تعیین شده است، به 650 میلیون دلار برسد.

کمیسیون سه سال قبل با ایجاد یک شرکت، قوانینی اعمال کرد که به این ترتیب بانک های موجود در یک کشور اتحادیه ی اروپا را از ارائه ی  مبالغ پایین به خرده فروشی در یک کشور دیگر مربوط به اتحادیه ی اروپا منع می کند. مستر کارت این قوانین را در سال 2015 با ارائه ی مجموعه ای از قوانین برای پرداخت عوارض،لغو کرد. سخنگوی کمیسیون ریکاردو کاردوزو دراین باره گفت: " پرونده هنوز درحال پیگیری است و ما فعلا نمی توانیم دراین باره نظر بدهیم".

منبع خبر : سایت businesstimes.com.sg با عنوان Visa, Mastercard offer to cap tourist card fees to end EU probe

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد