نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا (MRV Fee)

نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا (MRV Fee)

توسط : تیم محتوا مهاجرتی
19,232

برای دریافت ویزای آمریکا، ضروری است در گام نخست نسبت به تکمیل اپلیکیشن فرم و تعیین وقت مصاحبه اقدام نمایند. اولین گام در روند صدور ویزا تعیین وقت مصاحبه با سفارت مورد نظر است. یکی از اصلی ترین موارد تاثیرگذار در برنامه ریزی برای سفر به امریکا آگاهی از اولین فرصت موجود برای کنسولگری است.

نکاتی در مورد وقت سفارت آمریکا

نوع ویزای درخواستی تاثیر مستقیم در دریافت وقت سفارت دارد، ویزاهایی که وقت سفارت یکسان دارند عبارتند از:

1. ویزاهای توریستی، دیدار اقوام، کاری، شرکت در کنگره، درمان
2. ویزای دانشجویی و فرصت مطالعاتی
3. ویزای نامزدی و سرمایه گذاری
4. متقاضیان دریافت گرین کارت و افرادی که قبلاً اقامت امریکا داشته اند

معمولاً با توجه به اولین وقت موجود برای متقاضیان دریافت ویزاهای توریستی، دیدار اقوام، کاری، شرکت در کنگره، درمانی، دانشجویی و فرصت مطالعاتی نزدیک تر از سایر ویزا ها می باشد. پیشنهاد می گردد تا پیش از اقدام به برنامه ریزی درمورد سفر، از نزدیکترین وقت موجود براساس نوع ویزای درخواستی و شرایط جاری در کنسولگری مورد نظر اطلاع حاصل نمایید.

تعیین وقت سفارت آمریکا

مراحل تعیین وقت سفارت آمریکا و درخواست ویزای غیر مهاجرتی آمریکا عبارتند از:

1- تکمیل فرم DS_160 و دریافت شماره تایید

پیش از تکمیل فرم DS_160 باید تعیین نمایید که قصد دارید تا از سفارت آمریکا در کدام کشور به جهت دریافت ویزا اقدام کنید.

سفارت آمریکا در کشورهای امارات متحده عربی(دبی)، ترکیه (آنکارا) و ارمنستان (ایروان) می توانند درخواست ویزا را به زبان فارسی پردازش کنند.

در زمان تکمیل فرم DS_160 حتماً به موارد زیر توجه داشته باشید.

* فرم را با دقت و با حروف لاتین پر نمایید.
* فرم ها به صورت اتوماتیک ذخیره می شوند، تا قبل از تایید فرم می توانید به هر فرم برگردید و آن را ویرایش نمایید.

2- پس از تایید فرم و دریافت شماره تایید امکان ویرایش فرم وجود ندارد. درصورتی که پس از تایید فرم متوجه شدید که اشتباهی در تکمیل فرم وجود دارد، باید فرم جدیدی را پر کنید.

3- یک فرم DS_160 به ازای هر نفری که قصد همراهی شما را دارند باید پر شود.

4- پس از تکمیل فرم ضروری است در سایت کشور انتخابی در فرم DS_160 برای درخواست ویزای غیرمهاجرتی انتخاب کردید به منظور ایجاد حساب ثبت نام نمایید.

پیکاپ (انتخاب محل جهت دریافت ویزا و اسناد ارائه شده به سفارت آمریکا)

پروسه ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن به شخص درخواست کننده را پیکاپ ویزا می نامند، هنگامی که شما اقدام به ارسال دریافت ویزا می نمایید دو حالت موافقت یا رد بعد از اتمام مراحل به وجود وجود دارد، در صورت رد درخواست، ضروری است دلایل رد درخواست را بررسی نموده و مجدداً درخواست خود را ارسال نمایید.

در صورت موافقت با درخواست شما، باید پاسپورت خود را به سفارت ارسال نمایید تا برگه ویزا ضمیمه پاسپورت شما شود. به فرآیند ارسال و باز پس گیری پاسپورت پیکاپ می گویند.

برای مراحل پیکاپ ویزا نیاز به حضور شخص متقاضی نیست، بنابراین امکان اجرای پیگیری های لازم توسط نماینده شخص متقاضی وجود دارد.

از جمله مزایای پیکاپ ویزا از سفارت آمریکا به جای مراجعه حضوری هزینه پایین آن است. به علت اینکه سفارت آمریکا سالهاست که در ایران تعطیل می باشد متقاضیان اخذ ویزای آمریکا می بایست برای اقدامات لازم به یکی از کشورهای همسایه سفر کنند که از آن طریق بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند که این خود هزینه ای بسیار برای شما به وجود می آورد. کشورهایی که متقاضیان ایران می توانند به منظور استفاده از سیستم پیک آپ یکی از کشورهای ارمنستان (ایروان)، ترکیه (آنکارا) و ابوظبی – دبی امارات را انتخاب نمایند.

پیشنهاد مطالعه: انواع ویزا آمریکا

بعد از ثبت نام در سایت کنسولگری آمریکا (در دبی، آنکارا یا ایروان) و ایجاد حساب و ثبت مشخصات در سایت، با توجه به شهر انتخابی به شما مکان هایی به منظور دریافت ویزا پیشنهاد می گردد و باید از بین آنها یکی را انتخاب نمایید.

در نظر داشته باشید تنها در محل انتخابی از سوی شما امکان دریافت مدارک مربوط به ویزا از جمله پاسپورت، ویزا و اسناد داده شده به سفارت وجود دارد. تا یک روز پیش از تاریخ مصاحبه امکان تغییر مکان از سوی شما وجود دارد.

پس از تحویل مدارک ویزا از بخش کنسول گری به پیک تحویل داد، حداکثر 3 روز کاری طول می کشد تا مدارک آماده تحویل شود. مدارک و ویزا را تنها فرد درخواست دهنده با ارائه مدارک شناسایی (کارت شناسایی رسمی یا دولتی عکس دار، گواهی نامه رانندگی رسمی عکس دار و یا شناسنامه) در محلی که انتخاب نموده اید، تحویل می گیرید.

والدین شخص نیز  با ارائه مدارک شناسایی معتبر می توانند تمام مدارک مربوط به ویزا را تحویل بگیرند.

همچنین می توانید از طریق یک نامه امضا شده (در صورتی که بزرگسال هستید) به شخص ثالث (مجوز دریافت مدارک) امکان را بدهید که مدارک شما را تحویل بگیرد. ضروری است شخص ثالث ضمن در دست داشتن نامه، مدارک شناسایی خود و شما را در زمان مراجعه به همراه داشته باشد.

بعد از اتمام و تایید مدارک شما می بایست مجدد به کشوری که در سفر قبلی آنجا بوده اید سفر کنید تا پاسپورت خود را دریافت کنید زیر سفارت امریکا خود از ارسال پاسپورت و ویزای مهر شده اجتناب می کند، لذا در این گونه موارد شما این امکان را دارید تا از سیستم پیک آپ ویزای خود استفاده نمایید و در حقیقت فرستادن پاسپورت مهر شده بدون هزینه سفر،هتل و پرواز را سیستم پیکآپ ویزا می نامند. برای استفاده از این سیستم هزینه به نسبت کشور ها متفاوت است.

پاسپورت‌هایی که ظرف مدت 30 روز تحویل گرفته نشود به بخش کنسولی اولیه برگردانده می‌شود.

تعیین وقت به منظور انجام مصاحبه

پس از پرداخت، تاریخ های موجود برای مصاحبه به شما نشان داده می شود، در نظر داشته باشید که پیش از ثبت نام در سایت سفارت و پرداخت هزینه درخواست ویزا، تنها نخستین زمان نزدیک در سایت نشان داده می شود.

قبل از پرداخت هزینه در خواست ویزا (MRV fee)، می توانید از دیگر افرادی که نسبت به پرداخت هزینه اقدام نموده و تاریخ های موجود برای انجام مصاحبه را مشاهده کرده اند، اطلاعات لازم را درخصوص زمان های موجود دریافت نمایید.

پیش از پرداخت MRV Fee نکات زیر را در نظر داشته باشید:

•    هزینه پرداخت شده (MRV Fee) جهت درخواست ویزای آمریکا (در صورت صدور یا عدم صدور ویزای ایالات متحده) غیر قابل استرداد (Non-Refundable) است.
•    هزینه پرداخت شده (MRV Fee) غیر قابل انتقال می باشد (نمی‌توان فروخت یا به متقاضی دیگری یا کنسول گری کشور دیگر منتقل کرد).
•    هزینه پرداخت شده (MRV Fee) تنها برای یک بار استفاده می باشد (در صورتی که درخواست ویزا رد شود برای درخواست بعدی باید مجددا پرداخت شود).
•    هزینه پرداخت شده (MRV Fee) تنها یک سال بعد از خرید اعتبار دارد.

در رابطه با مشکلات مربوط به پرداخت هزینه درخواست ویزا، می‌توانید با ایمیل contactus_EN_IR@visaops.com تماس بگیرید

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا (MRV Fee)

هزینه درخواست ویزای غیر مهاجرتی را می توانید از طریق سه روش پرداخت کنید.

1) پرداخت نقدی که تنها در شعب مشخص شده باید انجام شود.

2) پرداخت با استفاده از کارت های اعتباری ویزاکارت، مسترکارت

3) پرداخت از طریق 20payment کافیست تمامی مراحل ثبت نام برای درخواست وقت سفارت را تا مرحله پرداخت طی نمایید. سپس از طریق صفحه پرداخت وقت سفارت آمریکا سفارش خود را ثبت نمائید تا کارشناسان ما پرداخت MRV Fee بررسی و انجام دهند و رسید پرداخت هزینه وقت سفارت امریکا برای شما ارسال نمایند.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد