نحوه پرداخت با پی پال

نحوه پرداخت با پی پال

توسط : تیم محتوا پی پل
6,623

پی پال چیست؟

پی پال چیست؟

شاید شماهم نام پی پال را شنیده باشید و برایتان سوال باشد که معنی آن چیست و چه کاربردی دارد؟ ما در این مقاله به سوال شما پاسخ داده و تمام اطلاعات مربوط به پی پال را در اختیارتان گذاشته ایم. وقتی شما می خواهید یک پرداخت ارزی را به صورت اینترنتی یا آنلاین انجام دهید به یک ابزار امن برای انجام این کار نیازمند هستید. پی پال در واقع یک ابزار بسیار امن برای انجام پرداخت های ارزی آنلاین می باشد که در اختیار شما قرار گرفته است.

پی پال یا Pay pal امروزه محبوبیت خاصی بین کاربران اینترنتی پیدا کرده است و دلیل این محبوب بودن این است که سرعت نقل و انتقال پول با پی پال بسیار سریع و امن بوده و نحوه پرداخت از طریق پی پال بسیار ساده است و اکثر افراد  می توانند به راحتی پرداخت های ارزی خودرا از طریق پی پال انجام دهند. امروزه پی پال گستردگی بسیار زیادی دارد و مورد توجه کاربران قرار گرفته است. استفاده از پی پال برای پرداخت ارز های اینترنتی کاربرد های فراوانی دارد که همین کاربرد ها باعث مورد توجه قرار گرفتن این ابزار شده اند. در ادامه به توضیح کاربرد های پی پال خواهیم پرداخت.

کاربرد های استفاده از پی پال

کاربرد پی پال چیست

همانطور که در بالا گفتیم استفاده از پی پال برای پرداخت ارز های اینترنتی مزیت و کاربرد های زیادی برای کاربران دارد که در زیر به شرح این کاربرد ها پرداخته شده است.

1)   خرید کالا از سایت های اینترنتی

شاید شما کتاب یا کالایی را در یک وبسایت خارجی دیده باشید و تمایل داشته باشید که آن محصول را از سایت فروش خارجی خریداری نمایید، که در اینجا پی پال به کمکتان می آید و شما می توانید به راحتی از پی پال استفاده نمایید و پرداخت ارزی خود را به وبسایت خارجی انجام دهید.

2)    ثبت نام در سمینارها و کنفرانس ها

شاید شما آگهی برگزاری یک سمینار را در سایت های خارجی مشاهده کرده باشید و شرکت در این سمینار برای شما بسیار مهم باشد. شما می توانید از طریق پی پال پرداخت ارزی را برای ثبت نام درسمینار خارجی انجام دهید. که در این صورت شما به راحتی می توانید از راه دور برای این سمینار ثبت نام کنید و دیگر مشکلی نخواهید داشت. از پی پال می توان برای پرداخت هزینه ثبت نام کنفرانس های خارجی، سمینار های بین المللی، آزمون های خارجی، انجمن های علمی و مجلات خارجی استفاده کرد. از مزیت های پی پال می توان به تسریع در پرداخت آن اشاره کرد و این سریع بودن پرداخت ارز اینترنتی به شما کمک می کند که به موقع ثبت نام را انجام دهید و از شرکت در سمینار ها جا نمانید.

3)    تبدیل مبلغ مورد نظر به هر واحد ارزی

از مهم ترین کاربرد های پی پال این است که برای پرداخت های ارزی آنلاین خود هیچ نیازی به مراجعه به صرافی ها و یا تهیه حواله بانکی نخواهید داشت و به راحتی می توان مبلغ مورد نظر خودرا که برای پرداخت ارز اینترنتی در نظر گرفته اید به دلار آمریکا، دلار استرالیا، دلار کانادا، یورو، پوند و دیگر ارز های خارجی تبدیل کنید و برای خرید یا هرگونه پرداختی به وبسایت های خارجی ارجاع نمائید.

مواردی که در بالا بیان کردیم فقط بخشی از کاربرد و مزیت های استفاده از پی پال برای پرداخت ارز اینترنتی بود و استفاده از ابزار پی از مزیت های فراوان دیگری نیز دارد که تمام کاربران هنگام استفاده متوجه این مزیت ها خواهند شد. پی پال یک ابزار اینترنتی بسیار معتبر و گسترده است که افراد زیادی در سرتاسر جهان از آن استفاده می کنند، اما با این حال باید بگوییم که متاسفانه به دلیل تحریم هایی که کشور های اروپایی علیه ایران اتخاذ کرده اند، کاربران ایرانی حق استفاده از این ابزار را نخواهند داشت و اگر کوچکترین ارتباطی با پی پال داشته باشند و یا حساب پی پال برای خود ایجاد کنند در سریع ترین زمان حساب آن ها مسدود خواهد شد.

انواع روش های پرداخت با پی پال و نحوه پرداخت های آنلاین ارزی با استفاده از اکانت PayPal

در سال های اخیر پی پال (PayPal) تبدیل به یکی از بزرگترین سیستم های خرید آنلاین در جهان شده است.  پی پال به دلیل امنیت و دقت بالا (بدون انتقال اطلاعات محرمانه مانند شماره کارت و شماره حساب ارائه) سرعت بالا در نقل و انتقال مستقیم پول (امکان ارسال هر واحد ارزی همانند دلار، یورو، پوند و دیگر ارزهای خارجی برای اشخاص، موسسات و شرکت ها) و سادگی استفاده (بدون نیاز به حواله بانکی از طریق صرافی ها و یا خرید کارت اعتباری) از محبوبیت خاصی در بین کاربران اینترنتی برخوردار است.  

علاوه بر انتقال سریع پول با استفاده از پی پال می توانید:

•    به صورت آنلاین از ۱۹۰ کشور دنیا خرید اینترنتی داشته باشید (خرید هایی همچون کالا، مقاله، کتاب، لایسنس نرم افزار)
•    خرید از eBay
•    شارژ پنل های دامین مثل DirectI , OnlineNic , Name
•    انجام پرداخت های اینترنتی مانند تمدید سرور ، هاست و ...
•    ارسال پول به دوستان/فامیل از طریق پی پال
•    پرداخت هزینه های ثبت مقاله یا ثبت نام آزمون های بین المللی
•    ثبت نام در آزمون ها، کنفرانس ها و سمینارهای بین المللی و علمی
•    رزرو هتل ها و بلیط های هواپیمائی، قطارها، بلیط کنسرت
•    تبلیغات در سایت ها

و برای دریافت تمامی این خدمات ضروری است در گام نخست نسبت به افتتاح حساب پی پال اقدام نمایید.

متأسفانه ایران، به دلیل تحریم های موجود امکان استفاده از پی پال را نداشته و درصورت ایجاد حساب پی پال و مشخص شدن کوچکترین ارتباطی با ایران بلافاصله حساب کاربری مسدود می گردد.

با توجه به شرایط موجود در ایران دو روش کلی به منظور انجام پرداخت پی پال در ایران وجود دارد.

استفاده از پی پال در ایران

استفاده از پی پال در ایران

شما با انجام روش هایی که در ادامه مطلب به آن ها پرداخته ایم می توانید از خدمات پی پال در ایران نیز استفاده کنید.

1)    ایجاد حساب پی پال توسط خود شخص

روش ایجاد حساب پی پال توسط خود شخص بیشتر برای کسانی مناسب می باشد که به تعداد دفعات زیاد می خواهند پرداخت اینترنتی ارزی انجام دهند و این افراد دست کم در هفته چهار الی پنج بار این پرداخت را انجام می دهند. این افراد ابزار های مناسبی دارند که باعث می شود حتی از این طریق به کسب درآمد نیز بپردازند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید و خود را نیازمند استفاده از پی پال می دانید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه کار را به شما توضیح دهیم.

ابتدا باید به سایت paypal.com مراجعه کرده و برای خود یک حساب پی پال ایجاد نمایید. سپس حساب پی پال خود را به یک حساب بانکی خارجی متصل کنی و توجه فرمایید که اگر  حساب خود را به یک حساب بانکی خارجی متصل نکنید فقط می توانید از حساب پی پال خود برای دریافت پول استفاده کنید و نمی توانید از دیگر خدمات حساب پی پال خود استفاده نمایید که در این صورت اکانت پی پال شما کاربرد زیادی نخواهد داشت. برای اتصال اکانت خود به ویزا کارت و یا همان حساب بانکی اینترنتی باید به سایت 20 پیمنت مراجعه کرده و فرم ویزا کارت خود را تهیه فرمایید. زمانی ‌که این دو مرحله را انجام دادید می توانید از حساب خود استفاده کنید و در واقع حساب شما افتتاح شده است.  البته باید برای انجام پرداخت های آنلاین از طریق اکانت پی پال خود، موجودی ویزا کارت و یا حساب بانکی متصل به اکانت خود را شارژ نمایید و یا اینکه به طور مستقیم موجودی حساب پی پال خود را شارژ کنید. همچنین اگر از افرادی هستید که در آمد ارزی دارید و می خواهید آن را نقد کنید نیز می توانید از اکانت پی پال خود استفاده کرده و با شارژ آن مبلغ مورد نظر را نقد کنید. وقتی که حساب پی پال خودرا شارژ کردید می توانید خرید های آنلاین خود و یا پرداخت های ارزی آنلاین را انجام دهید و در واقع باید گفت که حساب شما آماده است.

مشکلات استفاده از پی پال در ایران

مشکلات پی پال در ایران

با اینکه پس از افتتاح حساب شما می توانید از خدمات پی پال استفاده نمایید اما باید گفت که استفاده از حساب پی پال در ایران ریسک های بسیار زیادی برای فرد استفاده کننده خواهد داشت و این ریسک ها به این دلیل است که ایران مورد تحریم های کشور های دیگر قرار گرفته و در واقع استفاده از پی پال در ایران مجاز نیست. نمی توان گفت که استفاده از پی پال مشکل به وجود خواهد آورد و این به صورت صد درصد نخواهد بود، اما یکی از ریسک های بسیار پر خطر برای استفاده از پی پال در ایران این است که مثلا شما حساب پی پال خودرا شارژ کرده اید و مبلغ زیادی در آن قرار داده اید اما به یکباره حساب مسدود می شود و تمام مبلغ داخل حساب مصادره می شود و از دست شما می رود که در این صورت باید گفت به علت ریسک بالای استفاده از حساب پی پال در ایران ما این روش را توصیه نمی کنیم و پیشنهاد ما این است که از راه حل دوم یعنی استفاده از خدمات پی پال در20 پیمنت استفاده نمایید.

نحوه پرداخت با پی پال

نحوه پرداخت از طریق پی پال

درست است که استفاده از حساب پی پال در ایران ریسک بسیار بالایی خواهد داشت اما باید بگوییم که افرادی نیز در خارج از کشور هستند و می خواهند که از خدمات پی پال استفاده نمایند و پرداخت های ارزی خود که مربوط به کشور های دیگر هستند را انجام دهند. افتتاح یک حساب پی پال برای این گونه دوستان هیچ خطری نخواهد داشت زیرا فرد در کشوری زندگی می کند که دارای تحریم نیست و استفاده از پی پال درآن کشور به راحتی امکان پذیر است.

مرحله اول نحوه پرداخت

ابتدا باید paypal.com را در اینترنت سرچ کنید که سایت خدمات پی پال برایتان نمایش داده می شود، سپس باید به سایت وارد شوید و گزینه ln log را انتخاب نمایید.

مرحله دوم

پس از انتخاب این گزینه صفحه ای در سایت برای شما باز می شود که از شما می خواهد آدرس ایمیل خود و رمز عبور ایمیل را وارد نمایید که پس از وارد کردن ایمیل و رمز عبور شما وارد حساب کاربری پی پال خود خواهید شد. در این مرحله گزینه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که باید گزینه send reQUest را انتخاب نمایید. 

مرحله سوم

پس از انجام مراحل بالا پنجره ای برای شما باز می شود که باید روی گزینه ply for god کلیک نمایید و در کادری که روی صفحه مانیتور شما نمایش داده می شود اطلاعات شخص دریافت کننده پول را وارد کنید. این اطلاعات شامل آدرس ایمیل، شماره تلفن و میزان پول پرداختی می باشند که پس از وارد کردن این اطلاعات بر روی continue کلیک نمایید تا اطلاعات تایید شود.
مراحلی که در بالا بیان کردیم مراحل انجام پرداخت با پی پال می باشند که با انجام این مراحل شما می توانید پرداخت مطمئن و سریعی داشته باشید اما توجه فرمایید که اگر از طریق حساب شارژ شده پی پال خود و یا حساب بانکی متصل به اکانت پی پال این گونه پرداخت هارا انجام دهید هیچگونه کارمزدی برای شما نخواهد داشت و به راحتی می شود مبلغ  مورد نظر را پرداخت کرد.

فردی که برای او پول پرداخت کرده ایم چگونه می تواند پول را دریافت کند؟

اول از همه باید گفت که فردی که برای او وجهی را واریز می کنید حتما باید یک حساب پی پال داشته باشد تا بتواند وجه پرداختی شما را دریافت کند، در غیر این صورت فرد نمی تواند پول را برداشت کند. اما اگر فرد دارای حساب پی پال باشد پس اینکه وجهی را به حساب او واریز کردید یا ایمیلی دریافت خواهد کرد و یا با دریافت یک پیامک متنی متوجه واریز شما خواهد شد و در پیامک متنی زمان و مبلغ پول دریافتی ذکر خواهد شد. فرد هر زمان که بخواهد می تواند وجه را دریافت کند و برای این کار کافیست که وارد حساب کاربری خود شده و گزینه دریافت وجه را انتخاب کند که این گزینه در وبسایت پی پال انگلیسی نوشته شده است. پس از انتخاب این گزینه فرد پول را به حساب بانکی غیر پی پال خود انتقال می دهد و براحتی می تواند از آن استفاده کند.

فرد هرکجای دنیا که باشد می تواند پول خود را استفاده کند زیرا همانطور که گفتیم حساب پی پال این امکان را به کاربران خود داده است که پول حساب خودرا به انواع پول کشور های دیگر تبدیل کنند.

20 پیمنت ارائه دهنده خدمات پرداخت از طریق پی پال

20 پیمنت ارائه دهنده حدمات پرداخت از طریق پی پال

افتتاح حساب پی پال و انجام تراکنش های مالی توسط شما

این روش بیشتر ویژه افرادی است که به دلیل شرایط شغلی خود هفته ای چند بار به پرداخت از طربق پی پال نیاز پیدا می کنند. در صورتی که قصد دارید تا این روش را انتخاب کنید ضروری است تا در گام نخست نسبت به افتتاح یک حساب پی پال در سایت PayPal.com اقدام نمایید (نحوه ساخت اکانت paypal) و اکانت پی پال ایجاد شده را با اتصال به یک حساب بانکی خارجی یا ویزا کارت وریفای (verify) نمایید.

توجه داشته باشید بدون وریفای کردن حساب، تنها امکان دریافت پول وجود دارد و و اکانت ایجاد شده در  PayPal شما هیچ گونه کاربرد دیگری ندارد.

می توانید از خدمات 20payment  به منظور دریافت انواع ویزا کارت که می توانند برای این منظور مورد استفاده قرار گیرند بهره مند گردید.

پس از افتتاح حساب، به منظور انجام خریدهای اینترنتی باید در ویزاکارت یا حساب بانکی متصل به حساب پی پال به مقدار کافی موجودی داشته باشید تا با این موجودی پرداخت های خود را انجام دهید و یا می توانید به طور مستقیم حساب PayPal خود را شارژ نمایید. جهت شارژ نمودن حساب خود، می توانید از طریق سایت 20payment  اقدام فرمایید.

افرادی که از PayPal به منظور نقد کردن درآمدهای ارزی خود استفاده می کنند نیز می توانند با دریافت پی پال از وب سایت ها یا موسسات خارجی اکانت پی پال خود را شارژ نمایند.

پس از شارژ حساب می توانید خرید خود را با اکانت پی پال انجام دهید و یا برای اکانت پی پال دیگران به روش Send Money پول بفرستید.

در نظر داشته باشید  با توجه به حساسیت بسیار بالای شرکت پی پال (PayPal) بر روی فعالیت های مالی ایرانیان و تحریم های موجود، ایجاد یک اکانت پی پال و استفاده از آن در ایران موضوعی است با ریسک بالا و ممکن است موجب از دست رفتن کل مبلغ موجودی اکانت پی پال شود. از این رو 20payment  توصیه می کند به منظور پیشگیری از ضرر و زیان احتمالی از راه حل بعدی که در ادامه ارائه می گردد استفاده نمایید.

استفاده از خدمات پی پال از طریق سایت هایی همچون 20paymet

در صورتی که نیازی به داشتن حساب پی پال ندارید، می توانید با دوری کردن از درگیری در فرآیند پیچیده و پر ریسک ایجاد اکانت پی پال و مورد استفاده قرار دادن آن، از خدمات پرداخت پی پال سایت بیست پیمنت استفاده نمایید و با اطمینان زیاد، پرداخت خود انجام دهید. بدین منظور کافی است با مراجعه به سایت 20payment  پس از افزایش  موجودی حساب کاربری از طریق کارت بانکی ایرانی یا واریز به حساب از منوی "پرداخت و خرید با پی پال" و درج جزئیات سایت مورد نظر که قصد پرداخت از طریق پی پالی را دارید، سفارش خود را ثبت نموده و ادامه انجام کار را به ما بسپارید.

از این طریق شما ضمن استفاده از تمامی امکانات و مزایای خدمات پرداخت پی پال، خود را از خطر احتمالی مسدود شدن حساب پی پال و همچنین از دست رفتن موجودی آن مصون نگاه می دارید.

اگر شما از جمله افرادی هستید که هیچ وقت حساب پی پال نداشته اید و احساس می کنید که نیازی به داشت یک حساب پی پال ندارید می توانید برای اینکه در پروسه مشکل و پر ریسک افتتاح حساب پی پال قدم نگذارید از شرکت هایی استفاده کنید که خدمات پی پال را در ایران انجام می دهند که یکی از شرکت های مهم در این زمینه شرکت 20 پیمنت می باشد و شما با استفاده از خدمات پی پال این شرکت می توانید از ریسک و دردسر های افتتاح حساب پی پال دوری کرده کرده و به راحتی پرداخت های ارزی خود را با نهایت اطمینان از طریق این شرکت انجام دهید. برای استفاده از خدمات پی پال شرکت 20 پیمنت می توانید به صفحه زیر مراجعه کرده و همچنین به کسب مشاوره تلفنی بپردازید.

افتتاح حساب وریفای شده پی پال

پس از افتتاح حساب کاربری خود باید با استفاده از کارت بانکی ایرانی حساب کاربری پی پال خود را  شارژ نمایید و سپس به پرداخت های ارزی خود بپردازید. دلیل اینکه ما استفاده از یک حساب پی پال تحت نظر شرکت 20 پیمنت را پیشنهاد می کنیم این است که شما با استفاده از خدمات این شرکت می توانید به راحتی تمام پرداخت های ارزی خودرا انجام دهید و دیگر نگران ریسک و خطر های افتتاح حساب پی پال نباشید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد