شرایط و مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی استرالیا

شرایط و مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی استرالیا

توسط : تیم محتوا مهاجرتی
2,516

تحصیل در استرالیا به دلیل دارا بودن دانشگاه‌هایی در سطوح جهانی، سیستم آموزش عالی و شرایط ویژه از جمله وجود بسیاری از انواع موسسات متخصص، پذیرش مدارک از استرالیا در سراسر جهان، آموزش خلاقانه و یادگیری، کیفیت تحقیقات علمی، پشتیبانی برای دانشجویان بین المللی و حق کار حین تحصیل میان علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور بسیار محبوب است.

شرایط لازم برای دانشجویان بین المللی در دریافت ویزای دانشجویی استرالیا شامل موارد زیر است:

1. سلامت جسمی (هر فرد بسته به خطرات بهداشتی کشور خود، ملزم به انجام تعدادی معاینات پزشکی برای درخواست ویزا است)

2. شخصیت خوب

3. بیمه درمانی دانشجویان خارج از کشور (OHSC)

4. عدم بدهی به دولت استراليا

5. برخورداری از محل اقامت و امکانات رفاهی برای دانشجویان زیر ۱۸ سال

استطاعت مالی برای پرداخت هزینه های هواپیما، شهریه تحصیلی و هزینه های زندگی برای خود و اعضای خانواده در طول مدت اقامت در استرالیا (شما باید پول کافی برای پرداخت هزینه‌ سفر، شهریه و هزینه‌های زندگی برای خود، همسر و فرزندان برای مدت زمان اقامت در استرالیا داشته باشید. توصیه می‌کنیم کلیه‌ برآوردهای لازم در این زمینه را انجام دهید)

6. سوابق و مدارک تحصیلی تکمیل شده

7. تسلط به زبان انگلیسی (شما باید سطح زبان انگلیسی تعیین شده توسط موسسه‌ای که در آن ثبت‌نام کرده‌اید را داشته باشید)

8. اثبات اینکه قصد اقامت موقت دارید

انواع ویزای دانشجویی استرالیا

ویزای دانشجویی استرالیا در حال حاضر دارای ۱۰ نوع مختلف است که برای اهداف گوناگون صادر می‌شوند و مدت زمان و روش تمدید آن‌ها هم می‌تواند متفاوت باشد. برای آشنایی با انواع ویزا استرالیا با ادامه مقاله همراه شوید تا هرکدام از آن‌ها را برای شما شرح دهیم.

ویزای مستقل دوره فشرده زبان انگلیسی (Independent ELICOS Visa)

این ویزا مخصوص دانشجویان بین‌المللی است که با هدف گذراندن یک دوره فشرده زبان انگلیسی (English Language Intensive Course (ELICOS)) در خارج از کشور، به استرالیا سفر می‌کنند.

ویزای بخش مدارس (Schools Sector Visa)

ویزای بخش مدارس برای کودکانی است که به قصد تحصیل در مقطع ابتدایی یا متوسطه به استرالیا سفر می‌کنند.

ویزای بخش آموزش حرفه‌ای و کارآموزی (Vocational Education and Training)

ویزای آموزش حرفه‌ای برای دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل و کسب یک مدرک مهارت فنی حرفه‌ای یا کارآموزی به استرالیا سفر می‌کنند. مدارکی مثل گواهی I، II، III، IV ، دیپلم VET، دیپلم پیشرفته VET، گواهی تحصیلات تکمیلی فنی و حرفه ای یا دیپلم فنی و حرفه‌ای از جمله مدارکی هستند که می‌توانید از این طریق به دست بیاورید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی استرالیا

انواع ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای بخش آموزش عالی (Higher Education Sector Visa)

برای دانشجویان بین‌المللی که به قصد تحصیل و اخذ یک مدرک آموزش عالی به استرالیا سفر می‌کنند، ویزای آموزش عالی صادر می‌شود. این ویزا مدرک کارشناسی، گواهی‌نامه فارغ‌التحصیلی، مدرک تحصیلات تکمیلی، مدرک کارشناسی ارشد، دیپلم آموزش عالی (مدرک کاردانی یا فوق دیپلم) را در بر می‌گیرد.

ویزای بخش تحقیقات تحصیلات عالی (Postgraduate Research Sector Visa)

اگر یک دانشجوی بین‌المللی هستید که به قصد تحصیل برای انجام تحقیقات و اخذ مدرک دکترا به استرالیا سفر کرده‌اید باید برای ویزای Postgraduate Reasearch Sector Visa درخواست بدهید.

ویزا بخش بدون مدرک (Non Award Sector Visa)

بسیاری از افراد به قصد گذراندن دوره‌های درون سازمانی به استرالیا سفر می‌کنند. این افراد از طرف سفارت‌های استرالیا ویزای Non Award دریافت می‌کنند.

ویزای بخش امور خارجه یا دفاع (Foreign Affairs or Defence Sector Visa)

برای دانشجویان بین‌المللی که توسط وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا و یا وزارت دفاع استرالیا، برای گذراندن هر نوع دوره‌ای در استرالیا حمایت مالی می‌شوند، ویزای امور خارجه صادر می‌شود.

ویزای سرپرست دانشجو (Student Guardian Visa)

برای والدین و سرپرستان دانشجویان بین‌المللی زیر ۱۸ سال که در استرالیا تحصیل می‌کنند ویزای سرپرستی صادر می‌شود. در برخی شرایط ممکن است این ویزا به سرپرستان دانشجویان بیش از ۱۸ سال سن هم اعطا شود.

تحصیل در استرالیا

بررسی شرایط تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه های استرالیا

برای درخواست پذیرش در هر دوره دانشگاهی مدارک خاصی را دانشگاه مربوطه در استرالیا تقاضا می کند.

مدارک مورد نیاز به منظور پذیرش در مقطع کارشناسی

به منظور تحصیل در مقطع لیسانس فرد متقاضی باید دوره کالج های استرالیا را سپری کرده باشد و پس از آن وارد دانشگاه شود. دوره های کارشناسی در استرالیا سه ساله است. دانشجویان تنها در صورت کسب نمرات عالی و امکان ارائه ی دوره ی کارشناسی ممتاز (Honor) توسط مؤسسه ی آموزشی می توانند یک سال دیگر نیز تحصیل خود را ادامه داده و با درجه ی کارشناسی ممتاز (Honor) فارغ التحصیل شوند. مدارک مورد نیاز پذیرش در مقطع کارشناسی :

1. ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
2. مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
3. پاسپورت یا ترجمه ی شناسنامه
4. مدرک زبان ( Academic IELTS 6 یا 6.5 (بسته به دانشگاه) و یا معادل TOEFL آن)

* دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش تنها مدرک و ریز نمرات دیپلم را ارائه می دهند. ممکن است این دانش آموزان به گذراندن دوره ی یک ساله ی فاندیشن (foundation) (کالج) نیاز داشته باشند.

* دانش آموزانی که مایل به تحصیل در رشته هایی نامرتبط به تحصیلات دبیرستانی خود هستند می توانند تحصیل را از مقطع فاندیشن (foundation) (کالج) شروع کنند.

 هزینه های تحصیل در استرالیا در دوره کارشناسی هزینه های تحصیل در استرالیا به موسسه و سطح تحصیلی انتخابی شما بستگی دارد. به عنون یک دانشجوی خارجی، شهریه ی دانشگاه را باید قبل از شروع به تحصیل بپردازید.

مدارک مورد نیاز به منظور پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه های استرالیا بسیار ساده تر از مقاطع دیگر است. این مقطع، دوره ای دو ساله است. این دوره ها به صورت آموزشی (Coursework) و یا پژوهشی- تحقیقاتی (By Research) ارائه می شوند. دانشجو بر اساس پایان نامه خود در مقطع ارشد راه ورود به مقطع دکتری را برای خود آسان می کند. اجازه کار در کشور استرالیا هفته ای ۲۰ ساعت برای دانشجویان می باشد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش

1. ترجمه ریز نمرات و دانشنامه ی کارشناسی به انگلیسی
2. پاسپورت یا ترجمه ی شناسنامه
3. مدرک زبان ( Academic IELTS 6.5 یا 7 (بسته به دانشگاه ) و یا معادل TOEFL آن)
4. رزومه ی انگلیسی
5. معرفی نامه از استاد یا کارفرما
6. گواهی سوابق کاری (در صورت وجود)
7. نمونه کار (portfolio) برای رشته های خاص هزینه های تحصیل در استرالیا در دوره کارشناسی ارشد هزینه های تحصیل در استرالیا به موسسه و سطح تحصیلی انتخابی شما بستگی دارد. به عنون یک دانشجوی خارجی، شهریه ی دانشگاه را باید قبل از شروع به تحصیل بپردازید. به طور تقریبی، هزینه دوره کارشناسی ارشد برای مدت یک سال بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ دلار استرالیا است.

مدارک مورد نیاز به منظور پذیرش در مقطع دکتری

برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه هاى استرالیا دانشجو ضروری است مقطع کارشناسی ارشد خود را به اتمام رسانده باشد و دارای پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد باشید. همچنین باید استاد راهنما و ناظر خود را برای تحصیل در دانشگاه هاى استرالیا در مقطع دکتری مشخص نموده و موضوع تحقیق خود را ارائه نمایید.

1. کپي مدرک و ريز نمرات دانشگاهي فرد و ترجمه رسمي آن ها
2. مدرک زبان ( Academic IELTS 7 (بسته به دانشگاه ) و یا معادل TOEFL آن)
3. ارائه مدارکي مبني بر تمکن مالي
4. ارائه معرفي نامه از اساتيد
5. مدارک تجارب کاري فرد
6. تأييديه استاد راهنما در دانشگاه مد نظر
7. رزومه تحصيلي انگليسي

هزينه تحصيل در دوره دکتري در دانشگاه هاي استراليا بين 20000 تا 37000 هزار دلار در سال مي باشد.

به طور کلی درخواست اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا به دو صورت زیر است صورت می پذیرد.

1. ارسال مستقیم به دانشگاه یا مؤسسه آموزشی، فرم درخواست را از وبسایت دانشگاه دانلود و پر نموده و برای دانشگاه ارسال می نمایید، یا فرم را به صورت آنلاین را پر می نمایید.

2. ارسال از طریق نماینده آموزشی دانشگاه های استرالیا، بیشتر دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی با تعدادی از آژانس ها و نمایندگی های دانشجویی کار می کنند. اطلاعات تماس این نماینده ها را در وبسایت دانشگاه ها می توانید بیابید. در نظر داشته باشید که ضروری است تا مدارک را نیز به همراه درخواست پذیرش ارسال نمایید.

دریافت نامه ی پذیرش تحصیلی در استرالیا

 اگر درخواست پذیرش شما موفقیت آمیز باشد، شما «نامه ی پذیرش تحصیلی» (Letter of Offer) دریافت خواهید کرد. برای قبول این پذیرش باید نامه را امضا و تأیید نموده و به دانشگاه برگردانید.

تاییدیه ثبت نام پس از این که نامه پذیرش را امضا نموده و شرایط دانشگاه را قبول کردید، ضروری است شهریه ترم اول یا بخشی از آن را بپردازید تا «تاییدیه الکترونیکی ثبت نام» (Electronic Confirmation of Enrolment(eCoE)) را دریافت کنید. این نامه زمان شروع دوره تحصیلی، شهریه کل دوره و مدت زمان آن را نشان می دهد. به منظور درخواست ویزا باید تاییدیه الکترونیکی ثبت نام را به همراه دیگر مدارک به سفارت استرالیا ارائه دهید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد