راهنمای تصویری اخذ ویزای الکترونیکی آذربایجان

راهنمای تصویری اخذ ویزای الکترونیکی آذربایجان

توسط : تیم محتوا
3,107

آذربایجان کشوری در حاشیه دریای خزر و به دلیل نزدیکی به ایران و آداب و رسوم و فرهنگ این کشور که با آداب کهن ما ایرانیان پیوند نزدیکی دارد، می تواند کشوری مناسب برای سفر و حتی تجارت در ایام مختلف سال برای ایرانیان عزیز باشد. بعد از رشد تعداد توریست های ایرانی در سال 2016، دولت این کشور بعد از دی ماه 1395 فرآیند دریافت ویزای موقت توریستی و تجاری کشور آذربایجان را به ویزای الکترونیکی تغییر داده که بسیار راحت می توانید این ویزا را دریافت کنید.

لازم به توضیح است ویزای الکترونیک 3 روز کاری صادر می شود و مدت اقامت هم 30 روز می باشد. این ویزا برای یک نفر، خانواده (حداقل 2، حداکثر 10نفر) قابل درخواست هست. هزینه ثبت ویزای الکترونیکی به صورت آنلاین و با ویزا کارت مقدور است. بعد از انجام مراحل موفق روادید به ایمیل ارسال می شود.

برای انجام مراحل دریافت ویزا به اسکن گذرنامه که حداقل اعتبار شش ماهه داشته باشد و یک عکس 4*3 نیاز هست.

هزینه صدور این ویزا 24 دلار و غیر قابل استرداد است. پس در کامل کردن اطلاعات دقت لازم را داشته باشید.

مراحل دریافت ویزا الکترونیکی آذربایجان

در ابتدا برای دریافت ویزای الکترونیکی آذربایجان وارد سایت evisa.gov.az شوید. در این سایت امکان تغییر زبان وجود دارد. می توانید از منوی کشویی انتخاب زبان، زبان فارسی را انتخاب کنید.

پرداخت هزینه ویزای الکترونیکی (e-Visa) آذربایجان

ویزای الکترونیکی آذربایجان در سه مرحله قابل دریافت هست. برای شروع  بر روی درخواست کلیک کنید.

همانطور که در عکس پایین مشخص است، باید کشور را که جمهوری اسلامی ایران و مدارک سفر را گذرنامه عادی که برای سفر توریستی نیاز است را انتخاب کنید. سپس کد نوشته شده را وارد کنید و گزینه "ادامه دهید" را کلیک کنید.

 
در این مرحله باید زمان ورود به کشور آذربایجان و هدف از سفر را ذکر کنید. در فیلد "هدف از سفر" سفر شخصی یا توریزم یا هر هدف دیگری که دارید را انتخاب نمایید. مدت زمان بررسی به دو صورت استاندارد و فوری مشخص شده است. در زمان استاندارد، زمان صدور 3 روز کاری و هزینه ی 24 دلار آمریکا است. و زمان فوری که تقریبا 3 ساعت طول می کشد و هزینه ی 51 دلار آمریکا است.

لطفا توجه داشته باشید بعد از پرداخت این هزینه، به هیچ وجه مبلغ از طرف سایت آذربایجان قابل استرداد نیست. بنابراین از صحت اطلاعات وارد شده خود مطمئن شوید.

مدت اعتبار ویزای شما سه ماه از تاریخ صدور و حداکثر برای 30 روز می توانید اقامت داشته باشید. حالا باید تاریخ ورود را وارد  کنید. سپس تیک فیلد عدم ابتلا به بیماریهای مذکور را بزنید تا گزینه "ادامه" نمایان شود و بر روی آن کلیک کنید.

بعد از کلیک بر ادامه پنجره ای شامل شرایط و ضوابط اخذ ویزا آذربایجان نمایش داده می شود که بعد از مطالعه بندهای آن بر روی تایید کلیک کنید.

بعد ازاین مرحله باید اطلاعات شخصی خود را بدون نقص و اشتباه تکمیل کنید .

اطلاعات نام و نام خانوادگی و آدرس و سایر اطلاعات را با حروف لاتین و مطابق با اطلاعات پاسپورت تایپ کنید.

حتما یک ایمیل معتبر که به آن دسترسی دارید را انتخاب کنید، زیرا نیاز به تایید این ایمیل خواهد بود. همچنین روادید آماده شده برایتان به همان ایمیلی که وارد کردید، ارسال می شود.

در قسمت کپی گذرنامه باید اسکن پاسپورت خود را آپلود کنید. اسکن پاسپورت خود را با فرمت قابل قبول در کامپیوتر خود داشته باشید و با کلیک بر Browse این نسخه ذخیره شده را انتخاب کنید تا در فرم ضمیمه شود.

در قسمت محل اقامت، باید آدرس معتبر باشد. می توانید برای رزرو هتل از سایت hotels.com و از طریق فرم رزرو هتل خارجی اقدام نمایید.

سوال آخر این فرم، مربوط به ورود به کشور ارمنستان بعد از سال 1991 بدون اجازه آذربایجان هست، اگر به کشور ارمنستان سفری نداشتید گزینه "نه" را کلیک کنید. با توجه به اختلافات سیاسی بین دو کشور ارمنستان و آذربایجان، در صورت احراز سفر به ارمنستان بدون مجوز آذربایجان، ویزای شما لغو خواهد شد.

بعد از کامل کردن این اطلاعات، می توانید بر روی "ادامه دهید" کلیک کنید. اگر اطلاعات فرد دیگری را نیاز هست وارد کنید بر روی گزینه آبی، افزودن شخص جدید کلیک کنید و اطلاعات مربوط را با دقت کامل کنید.
 

بعد از پایان این مرحله ایمیلی برای شما ارسال می شود که لازم است آن را تایید کنید. در صورت تایید مرحله از طرف سایت صفحه ای مطابق عکس زیر نمایش داده می شود.

پرداخت هزینه ویزای آذربایجان

بعد از تایید ایمیل، می توانید برای پرداخت بر روی گزینه پرداخت کنید، کلیک کنید. تا به صفحه پرداخت ویزای الکترونیکی آذربایجان هدایت شوید.

در اینجا اگر مستر کارت داشته باشید می توانید پرداخت وقت سفارت را خودتان انجام دهید. برای خرید مسترکارت می توانید از طریق منو خدمات سایت ما به بخش مستر کارت مراجعه نمائید.

در صورتی که مسترکارت ندارید، می توانید لینک مرحله پرداخت و نام کاربری و رمز عبور سایت ویزای الکترونیکی (e-Visa) آذربایجان برای ما از طریق صفحه پرداخت هزینه وقت سفارت آذربایجان ارسال کنید تا پرداخت شما را انجام دهیم.

این مرحله آخرین مرحله دریافت ویزای الکترونیکی کشور آذربایجان است. بعد از موفق بودن مراحل، روادید برای شما ایمیل می شود.

همچنین اگر سوالی درباره ویزای الکترونیکی پیش آماده می توانید به قسمت پرسش و پاسخ سایت ویزای آذربایجان مراجعه کنید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد