انواع ویزای استرالیا

انواع ویزای استرالیا

توسط : تیم خبری
2,224

در این مقاله سعی شده به بهترین نحو در مورد آشنایی با انواع ویزای استرالیا پرداخته شود. تا راهنمای کاملی برای هموطنان عزیز که قصد مهاجرت به استرالیا دارند باشد.

استرالیا

استرالیا یکی از کشور های اروپایی بسیار زیبا و توسعه یافته ای می باشد که حدود بیست و پنج ملیون نفر جمعیت دارد. استرالیا به دلیل کیفیت بالای زندگی، امنیت اقتصادی، فرصت های شغلی و بهترین دانشگاه های تحصیلی امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و تقریبا همه افراد دوست دارند به این کشور سفر کنند. سالانه افراد زیادی از سرتاسر جهان برای اقامت، تحصیل و گردش وارد استرالیا می شوند، استرالیا مرکز بسیار خوبی  برای تحصیل و یا سرمایه گذاری به حساب می آید که سالانه افراد زیادی به این منظور ویزای این کشور را تهیه کرده و وارد استرالیا می شوند.

 پایتخت استرالیا شهر کانبرا می باشد و دلیل مهاجرت افراد به این کشور اقتصاد بسیار قدرتمند آن می باشد. شهر سیدنی نیز بزرگترین شهر کشور استرالیا می باشد که بیشترین جمعیت را در خود جای داده است، این شهرمرکز بسیار خوبی برای تحصیل و یا گردشگری و اقامت می باشد. اخذ ویزای ۱۸۹برای ورود به استرالیا بهترین راه می باشد، اگر شما نیز از آن افرادی هستید که طبق عکس، فیلم و شنیده های خود فکر می کنید که کشور استرالیا جای مناسبی برای زندگی است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با راه های ورود به استرالیا و اخذ ویزای آن راهنمایی کنیم.

ویزای مهارتی :

این روش معمول ترین روش اخذ ویزای استرالیا است، در این روش با توجه به مهارت خود ویزای مهارتی را دریافت می کنید و پس از دریافت نیاز نیست تا کار مشخص و خاصی را انجام دهید. می توانید مانند یک شهروند استرالیایی هر نوع کاری را انجام دهید. دریافت ویزای مهارتی از طریق امتیاز شماری صورت می پذیرد. چهار آیتم اصلی می تواند در امتیاز شماری متقاضی نقش داشته باشد.

1. سن (حداکثر 45 سال)

2. تحصیلات (در اکثر رشته ها حداقل فوق دیپلم)

3. دانش زبان (حداقل IELTS 6  یا PTE 50)

4. سابقه کار

آزمون PTE چیست؟

ویزای کلاس 189 :

بهترین حالت ورود به این کشور زیبا ، داشتن ویزای 189 می باشد . زیرا دارندگان این نوع ویزا مهاجرت به استرالیا ، با اقامت دائم وارد شده و وابسته به هیچ شخص یا ارگان خاصی نخواهند بود.

اخذ این نوع ویزای استرالیا برای اقامت بهترین و مطمئن ترین روش برای متقاضی به این دلیل که بدون هیچ واسطه ای به طور مستقیم می توان ویزای  استرالیا را گرفته و در آن جا اقامت داشت. منتها برای کسب این مورد از ویزای استرالیا باید حداقل 60 امتیاز کسب کرد.

فرآیند اخذ ویزای 189 استرالیا

 

ویزای۱۸۹استرالیا

اخذ ویزای ۱۸۹کشور استرالیا یکی از بهترین روش های ورود به این کشور می باشد، شما با اخذ ویزای ۱۸۹کشور استرالیا می توانید از همان ابتدا به عنوان یک فرد اقامت کننده وارد آنجا شوید و در آنجا به کارکردن و زندگی بپردازید. این ویزا بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد دارند در کشور استرالیا به کار و تحصیل بپردازند و با خانواده خود وارد این کشور شوند. فرد دارای این ویزا می تواند از طرح درمان ملی کشور استرالیا استفاده نماید و حتی می تواند درخواست شهروندی خودرا به اداره مهاجرت ارجاع نماید که در صورت تایید، فرد یکی از شهروندان کشور استرالیا به حساب خواهد آمد.

در اداره مهاجرت استرالیا تمام درخواست های تهیه ویزای ۱۸۹برسی می شود و طبق سیستم امتیاز بندی افراد واجد شرایط انتخاب می شوند و می توانند ویزای ۱۸۹خود را تهیه نمایند.فرد درخواست کننده ویزای۱۸۹ باید حداقل شصت امتیاز دریافت کند تا بتواند ویزای خودرا دریافت کند. افرادی که موفق به اخذ ویزای ۱۸۹کشور استرالیا شده اند این امکان را خواهند داشت که در هرکجای این کشور اقامت کنند و در آنجا به کار و تحصیل یا زندگی بپردازند. البته اخذ ویزای ۱۸۹دارای شرایطی می باشد که  فرد در صورت واجد شرایط بودن موفق به اخذ ویزا خواهد شد.

سن

فردی که برای اخذ ویزای ۱۸۹اقدام می کند باید کمتر از چهل و پنج سال سن داشته باشد،در غیر این صورت موفق به اخذ این ویزا نخواهد شد و باید از راه های دیگری وارد کشور استرالیا شود.

شغل

اگر دارای شغلی هستید که اداره مهاجرت استرالیا پذیرش نیرو برای این شغل را اعلام کرده است فرصت را از دست ندهید و با اخذ ویزای ۱۸۹ وارد این کشور شوید. البته قبل از اخذ ویزا مهارت های شما توسط اداره‌ مهاجرت بررسی خواهند شد و در صورت تایید شما موفق به اخذ ویزای این کشور خواهید شد.

دعوت

اگر شما دارای مهارت خاصی باشید وشغلتان بسیار مهم باشد برای شما دعوتنامه همکاری فرستاده خواهد شد که در این صورت شما می توانید برای تهیه ویزای خود اقدام کنید.

زبان

شما باید تا حد کافی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید و میزان تسلط زبان شما تست خواهد شد.

تعهدات

شما و همسر و فرزندانتان باید تابع قوانین استرالیا باشید و تمام شرایط ویزای خود را بپذیرید.

سفر

اگر موفق به دریافت ویزای ۱۸۹استرالیا شوید تا پنج سال پس از صدور ویزای خود بدون هیچ دردسری امکان ورود و خروج از کشور را خواهید داشت، اما بعد از گذشت پنج سال باید ویزای خودرا تمدید نمایید تا برای بازگشت های بعدی شما به کشور استرالیا مشکلی به وجود نیاید.

نکته بسیار مهم: یکی از نکاتی که در دریافت ویزای ۱۸۹استرالیا باید به آن اهمیت دهید این است که توجه کنید شما چه در استرالیا باشید و چه نباشید این اجازه را خواهید داشت که برای اخذ این ویزا اقدام کنید.

آشنایی با Eol

شما باید قبل از اینکه برای اخذ ویزای ۱۸۹ کشور استرالیا اقدام کنید ابتدا به سایت اداره مهاجرت این کشور مراجعه کرده و در سایت فرم EOl خود را ثبت نمایید که نام دیگر این فرم ابراز تمایل می باشد.

مزایای ثبت فرم EOI

  • یکی از مزایای ثبت این فرم در سایت اداره مهاجرت این است که شما با ثبت آن در واقع اطلاعات لازم را به اداره مهاجرت ارائه داده اید.
  • هر فردی که تمایل داشته باشد برای اخذ ویزای استرالیا برای او دعوت نامه فرستاده شود، حتما باید فرم EOI خود را در سایت اداره مهاجرت کشور استرالیا ثبت نماید.
  • فرم EOI ثبت توسط شما حداقل تا دوسال اعتبار خواهد داشت.
  • ثبت فرم EOI در سایت اداره مهاجرت کشور استرالیا کاملا رایگان می باشد و فرد می تواند با ثبت این فرم رتبه خودرا در میان درخواست کنندگان اخذ ویزا مشخص نماید و ممکن است از او برای دریافت ویزا دعوت شود.
  • برای ثبت فرم EOI لازم نیست که حتما در استرالیا حضور داشته باشید و در خارج از این کشور نیز می توانید اقدام به ثبت فرم کنید.
  • اگر اطلاعات شما تغییر کند می توانید به راحتی فرم EOI خود را تغییر دهید و این درحالتی است که هنوز برای دریافت ویزا دعوت نشده اید.

امتیاز بندی ویزای 189کشور استرالیا

 شما برای دریافت ویزای استرالیا باید امتیاز خوبی کسب کرده باشید، نحوه امتیاز بندی به شرح زیر می باشد:

  • افرادی با سنین هجده تا بیست و چهار سال برای اخذ ویزا بیست و پنج امتیاز دریافت خواهند کرد.
  • افراد بیست و پنج تا سی و دوسال موفق به دریافت سی امتیاز خواهند بود.
  • افراد دارای سن مابین سی و دو تا سی و نه سال موفق به دریافت بیست و پنج امتیاز خواهند شد.
  • افراد داری سنین چهل تا چهل و چهار سال پانزده امتیازدریافت خواهند کرد.
  • دارا بودن همسر نیز پنج امتیاز به کل امتیاز افراد اضافه خواهد کرد.
  • افراد دارای مدرک دکترا بیست امتیاز دریافت خواهند کرد.
  • افراد داری مدرک لیسانس پانزده امتیاز دریافت می کنند.
  • افراد دارای مدرک فوق دیپلم موفق به دریافت ده امتیاز خواهند بود.

مواردی که نام بردیم می توانند امتیاز شما را برای دریافت ویزای۱۸۹بیشتر کنند، در ادامه به مزایای ویزای ۱۸۹کشور استرالیا خواهی پرداخت.

مزایای ویزای۱۸۹کشور استرالیا

ویزای ۱۸۹کشور استرالیا در واقع یک ویزای دائمی خواهد بود و مزایای زیادی دارد که در زیر بیان کرده ایم:

  • شما می توانید با اخذ این ویزا به صورت دائمی در کشور استرالیا اقامت داشته باشید و نیازی به تغییر ویزای خود نخواهید داشت.
  • شما با دریافت این ویزا اجازه خواهید داشت که هم در استرالیا کار کنید و هم به تحصیل بپردازید.
  • به شما این امکان داده خواهد شد که از خدمات رایگان بهداشتی و درمانی استفاده نمایید.
  • برای گرفتن اقامت اقوام واجد شرایط خود اسپانسر شوید و آن ها بتوانند از طریق شما وارد استرالیا شوند و در این کشور اقامت داشته باشند.
  • شما با اخذ این ویزا تا مدت زمان پنج سال می توانید بدون هیچ مشکلی در استرالیا رفت و آمد داشته باشید بدون آنکه ویزایتان باطل شود و یا اعتبار آن تمام شود.
  • شما با داشتن ویزای ۱۸۹ کشور استرالیا این امکان را دارید که در صورت واجد شرایط بودن درخواست شهروندی بدهید.

مدت زمان اخذ ویزای ۱۸۹

معمولا اداره مهاجرت به تمام درخواست ها رسیدگی خواهد کرد و مدت زمان اخذ ویزا برای افراد واجد شرایط ممکن است مابین ۸ تا ده ماه طول بکشد.

مراحل اخذ ویزای ۱۸۹استرالیا

ابتدا باید امتیاز لازمه برای اخذ ویزای ۱۸۹ کشور استرالیا را کسب کرده باشید، شما با کسب شصت و پنج امتیاز می توانید امتیاز لازم را کسب کنید. پس از کسب امتیاز شما باید به سایت اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کنید و فرم EOI خود را ثبت نمایید، که در صورت ثبت فرم سیستم رتبه شما را تخمین خواهد زد. پس از اینکه فرمتان را در سایت اداره مهاجرت ثبت کردید باید منتظر دریافت دعوت نامه باشید، توجه داشته باشید که دعوت نامه در صورتی به شما تعلق خواهد گرفت که فرصت های شغلی برای تخصص شما وجود داشته باشد و رتبه و امتیاز کافی برای اخذ ویزا را کسب کرده باشید که در صورت وجود چنین شرایطی شما برای اخذ ویزا دعوت خواهید شد.

 پس ازاینکه برای دریافت ویزای ۱۸۹استرالیا دعوت شدید باید تمام اسناد و مدارکتان را جمع آوری کنید تا در حین اخذ ویزا به مشکل بر نخورید. باید قبل از گذشت شصت روز از دعوت برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

ویزای کلاس 190 :

همه ی ایالت های استرالیا لیست مشاغل مورد نیاز خود را منتشر کرده و فرد متقاضی مهاجرت به استرالیا پس از رویت شغل خود در لیست شغل های ایالت مد نظر ، مدارک خود را به آن ایالت ارسال میکند و منتظر میماند تا آن ایالت آمادگی خود برای اسپانسر شدن فرد را اعلام کند.

این مرحله مربوط به کسانی است که شرایط کسب 60 امتیاز را به دلیلی ندارند. یا برای آمدن به استرالیا نیازمند یک تقویت کننده مالی در ایالت های ان کشور هستند ولی دلیل عمده کسب نکردن 60 امتیاز برای کسب ویزای استرالیا ست. این موضوع می تواند ناشی از عدم آشنایی کافی با زبان انگلیسی و یا کهولت سن افراد باشد.

ویزای کاری استرالیا :

ویزای کار استرالیا با ویزای مهارتی که از طریق امتیاز شماری است، تفاوت دارد. در این نوع ویزا باید کارفرمایی از استرالیا به صورت مستقیم اسپانسر متقاضی باشد.

آشنایی با انواع ویزا استرالیا و پرداخت هزینه وقت سفارت استرالیا

ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری استرالیا:

برای دریافت ویزای کار آفرینی استرالیا دارا بودن شرایط زیر الزامی است:

1. داشتن کسب و کار (business) در کشور خود در دو سال گذشته

2. حداکثر سن 55 سال و دارایی حداقل 800 هزار دلار دولت استرالیا

3. فروش سالانه یا گردش مالی سالانه حداقل 500 هزار دلار استرالیا در حداقل 2 سال از 4 سال گذشته

(برای دریافت ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری متقاضی نیازمند دانش زبان نیست.)

ویزای سرمایه گذاری :

برای دریافت ویزای سرمایه گذاری متقاضی موظف است حداقل 5/1 میلیون دلار استرالیا را  به مدت 4 سال در بازارهای استرالیا قرار دهید، از این طریق ویزای خود را دریافت نموده و پس از 4 سال ویزا تبدیل به ویزای دائم خواهد شد.

نوع دیگر این ویزا ها ویزای 5 میلیون دلاری و 15 میلیون دلاری هست.

لازم به ذکر است سرمایه گذاری از طریق ملک در استرالیا امکان پذیر نیست.

ویزای تحصیلی در استرالیا:

برای دریافت ویزای تحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس باید حداقل سالانه 120 تا 150 میلیون هزینه گردد. داشتن حداقل IELTS 6 تا 6.5  برای دریافت این ویزا ضروری است. لازم به توضیح است که در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس دریافت کمک هزینه تحصیلی یا  fund کار بسیار دشواری است. اما در مقطع دکتری با دارا بودن رزومه ای قوی احتمال دریافت کمک هزینه تحصیلی یا  fund امکان پذیر است.

(روش های دریافت کمک هزینه تحصیلی یا  fund در استرالیا در مقاله ی به صورت کامل در آینده توضیح داده می شود.)

ویزای دانش آموزی استرالیا (ویزای کلاس 571) :

دانش آموزانی که برای تحصیل به استرالیا می روند نیاز به یک قیم دارند که این قیم می تواند یکی از والدین باشد. در نظر داشته باشید که قیم حق تحصیل یا کار در استرالیا را نخواهد داشت.

سالانه حدود 120 تا 150 میلیون تومان هزینه تحصیل دانش آموزان با این نوع از ویزا است.

ویزای توریستی استرالیا :

با دریافت این ویزا می توانید حداکثر به مدت 3 ماه از این کشور دیدن فرمایید. نکته اصلی برای  دریافت این ویزا این است که متقاضی اثبات نماید پس از اتمام مدت ویزا به کشور خود باز می گردد. مهمترین مواردی که می تواند در این اثبات به متقاضی کمک نماید عبارتند از:

- سند ملکی

- تمکن مالی

- سفرهای قبلی به دیگر کشورها

- گواهی شغلی

ویزای والدین استرالیا:

آن دسته از والدینی که حداقل نیمی از فرزندانشون در استرالیا زندگی می کنند (اقامت دائم در استرالیا) می توانند از طریق فرزندان یرای دریافت ویزای اقامت دائم اقدام نمایند.

ویزای همسر و نامزدی استرالیا:

این ویزا به افرادی تعلق می گیرد که قصد ازدواج با فردی مقیم استرالیا (اقامت دائم یا سیتی زن) دارند. برای دریافت ویزا باید از طریق ویزای همسر اقدام نمایند. بدین منظور ضروری است تا متقاضی ثابت نماید تا خانه، حساب، دوستان مشترکی با همسر خود دارد. اگر از ازدواج خود با فرد مورد نظر اطمینان ندارید می توانید از طریق ویزای نامزدی اقدام نمایید، در این ویزا 9 ماه به شما فرصت داده می شود تا بعد از شناخت کافی و نهایی نمودن تصمیم خود نسبت به دریافت ویزای همسر دائم اقدام نمایید.

توجه داشته باشید تا به منظور اقدام برای دریافت این ویزا حداقل یکبار باید با همسر خود ملاقات داشته باشید.

ویزای ویژه دانشجویان امیرکبیر و دانشکاه تهران (ویزای 476) :

برای دریافت ویزای 18 ماهه 476 متقاضی باید شرایط زیر را دارا باشد.

- حداکثر 31 سال

- حداکثر 2 سال پس از پایان تحصیل

- دانش زبان (حداقل IELTS 6  یا PTE 50)

- فارغ التحصیل یکی از رشته های مهندسی دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران

پرداخت هزینه های صدور ویزا استرالیا :

معیار دریافت هزینه ویزا توسط سفارت استرالیا روزی است که پروسه لاج کردن به جریان بیفتد و اگر از زمان لاج کردن (lodge - اپلای اپلیکیشن) تا شروع این پروسه قیمت افزایش یابد، هزینه ویزا استرالیا با قیمت جدید محاسبه خواهد شد. در حال حاضر هزینه صدور ویزای توریستی ۱۳۵ دلار استرالیا و هزینه ویزای تحصیلی ۵۵۰ دلار استرالیا می باشد.

در صورتی که تمایل به پرداخت هزینه وقت سفارت استرالیا دارید می توانید از طریق منو خدمات به بخش پرداخت وقت سفارت ها مراجعه نمائید.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید به کشور استرالیا سفر کنید یا مقیم آنجا شوید می توانید از همین حالا برای اخذ ویزای خود اقدام کنید، فرصت را از دست ندهید، ممکن است برای انجام مراحل اخذ ویزا نیاز به پرداخت های ارزی داشته باشید، شما می توانید برای پرداخت های ارزی خود به کشور استرالیا از خدمات شرکت پایمنت استفاده نمایید. شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت پایمنت از خدماتی همچون،پرداخت های ارزی از طریق پی پال، تعیین وقت و هزینه سفارت و.... بهره مند شوید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد