وسترن یونیون چیست و چه کاربردی دارد؟

وسترن یونیون چیست و چه کاربردی دارد؟

توسط : تیم محتوا
25,553

اگر با سیستم های پرداخت ارزی کار کرده و نیاز به انتقال پول آنی داشته باشید حتما با وسترن یونیون آشنایی دارید.  این سیستم طی سال های گذشته با توجه به عملکرد خوبش توانسته عنوان بهترین سرویس‌ انتقال پول به خارج از کشور را کسب کند.

 راه حل های نوآورانه شرکت وسترن‌ یونیون سبب شده تا این شرکت در لیست معتبرترین شرکت‌‌های انتقال پول قرار بگیرد. در این مقاله از 20 پیمنت قصد داریم تا شما را با تاریخچه و روش کار حواله وسترن‌ یونیون آشنا کنیم . پس در ادامه همراه باشید.

شرکت وسترن‌یونیون توسط  ازرا کرنل تاسیس شدفعالیت اولیه این شرکت در قالب ارائه دهنده خدمات ارتباطی و تلگراف بود؛ ولی پس از گذشت چندین سال سرویس نقل و انتقال سریع پول را در راس کار‌های خود قرار داد یکی از مبتکرین این عرصه شد.هم اکنون این شرکت بیش از ۳۵۰ هزار نمایندگی در سراسر دنیا دارد.

شاید نکته قابل تامل درباره وسترن یونیون این باشد که نمایندگی‌‌های این شرکت در یک منطقه می توانند بیش از یک شعبه داشته باشند که این یکی از ویژگی های خوب برای وستر یونیون به حساب می آید.
وسترن یونیون دو شرکت  مرکزی در ایالت کلرادو و نیوجرسی آمریکا دارد که  عمده ترین خدمات این شرکت را می‌‌توان به : حواله‌ پستی پول، پرداخت‌‌های تجاری، خدمات اقتصادی و انتقال وجه فرد به فرد اشاره کرد.

چگونه از وسترن یونیون استفاده میکنند ؟

شخص فرستنده حواله با پاسپورت معتبر و وجه پرداختی خود، به یکی از نمایندگی‌‌های این شرکت رفته و  نمایندگی مورد نظر کد ده رقمی (MTCN Code) را به همراه مشخصات فرستنده، برای شما می‌‌فرستد. شخص گیرنده، با داشتن پاسپورت به یکی از شعب این شرکت مراجعه می‌کند و پس از ارائه کد مورد نظر، وجه خود را دریافت می‌کند. برای ارسال حواله وسترن یونیون، نام و نام خانوادگی گیرنده و میزان و نوع ارز قابل پرداخت و کشور مقصد برای انتقال پول، ضروری است. معمولا شماره پاسپورت قبل از انجام هر تراکنشی استعلام می‌شود.

نکاتی که درباره استفاده از حواله وسترن یونیون باید بدانید

همان طور که میدانید درپرداخت های اینترنتی ، امکان کلاهبرداری زیاد است و یکی از توصیه‌‌های همیشگی وسترن‌یونیون به مشتریان این است که به افرادیکه نمیشناسند ، انتقال وجه انجام ندهند. البته وسترن یونیون همیشه نقل و انتقالات را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهد.

مزیت های استفاده از حواله وسترن یونیون

با وسترن یونیون، می‌توانید در یک روز حدود ۸ هزار دلار منتقل کنید و کارمزدی که بابت این انتقال از شما گرفته می‌شود به دلیل سهولت و سادگی این سیستم است. این سیستم نسبت به سیستم حواله بانکی از سرعت قابل ملاحظه‌ و بالایی برخوردار است و در عرض چند دقیقه عملیات پرداخت را انجام می‌دهد.

وسترن یونیون بیشتر برای ارسال حواله هاییست که ملاک حساب بانکی نیست و نیاز به پرداخت سریع ارز دارند. وسترن یونیون معمولا شماره پاسپورت گیرنده و اطلاعات دیگر از قبیل اسم و سایر مشخصات را در بایگانی ذخیره می‌کند تا از پولشویی‌های احتمالی جلوگیری کند.

چه فرقی بین ارسال پول با حواله بانکی و حواله وسترن یونیون وجود دارد؟

همانطور که بالاتر گفتیم انتقال پول از وسترن یونیون بسیار سریع‌تر از حواله بانکی بوده و مشمول قواعد انتقال پول بین بانک‌ها نمی‌شود بنابراین با این سیستم میتوان به راحتی برای دوستان و خویشاوندان انتقال وجه انجام داد.

تنها عیب این پرداخت‌‌ها این است که شما به ازای هر میزان دلاری که قصد انتقال آن را دارید، باید مبلغی را هم به عنوان کارمزد پرداخت کنید که البته در هر نوع دیگری از انتقال هم این هزینه کارمزد وجود دارد. اگر شما می‌خواهید از انتقال پول به گیرنده خود مطمئن باشید، ما به شما وسترن یونیون را پیشنهاد می‌کنیم. علت گران‌تر بودن عملیات این سیستم امنیت و سرعت بالا و نامحدود بودن آن نسبت به حواله بانکی است.

مواردی که باید هنگام ارسال و دریافت حواله وسترن یونیون به آن توجه کنیم.

هنگامیکه قصد انتقال وجه را دارید،  هویت شخص گیرنده باید مشخص باشد و دیگر اینکه برای خرید‌های اینترنتی از این سیستم نباید استفاده نکنیم.

 کارمزد انتقال پول با وسترن یونیون

پیشنهاد مطالعه: وسترن یونیون در ایران چگونه است؟

کارمزد ها در وسترن یونیون چگونه است؟

در کشور هایی که از یورو استفاده میشود، نمیتوان هنگام دریافت وجه از دلار استفاده کرد و  وسترن یونیون Exchange Fee می‌گیرد. مثلا ۵۰۰ دلار به ایتالیا ارسال می‌شود، بر اساس سایت Xe.com مبلغ ۵۰۰ دلار معادل ۴۷۵ یورو می‌شود. وسترن یونیون هنگام ارسال حواله بر اساس نرخ های خودش عمل می‌کند و ممکن است گیرنده ۴۶۰ یورو تحویل بگیرد.

سوالات متداول درباره وسترن یونیون :

چه راه هایی برای انتقال پول در این بستر وجود دارد؟

۱- میتوانید مشخص کنید که شخص مورد نظر شخصا پول را نقدا دریافت کند که در این حالت فقط نیاز به کشور مقصد، نام و نام خانوادگی شخص مورد نظر است. بعد از ارسال ۱ دقیقه بعد گیرنده میتواند با کد ۱۰ رقمی که رمز انتقال است پول را دریافت کند.

۲- میتوانید از شرکت تقاضا کنید که پول را به حساب شخص مورد نظر واریز کند که در این حالت ۱-۲ روز کاری بعد پول به حساب گیرنده خواهد بود.

چه نوع ارز هایی در وسترن یونیون پشتیبانی می شوند؟

امکان ارسال ارز هایی مثل دلار برای همه کشور ها وجود ندارد و دربیشتر مواقع ارز محلی رایج مورد قبول  است. به عنوان مثال شما نمیتوانید مشخص کنید که گیرنده در انگلستان ۵۰۰ دلار برداشت کند بلکه باید مشخص کنید که گیرنده در انگلستان چند پوند میتواند برداشت کند.

 حداکثر سقف مبلغ انتقال در وسترن یونیون چقدر است ؟

این شرکت روی نقل و انتقالات خود سقف ۵۰۰۰-۷۵۰۰ دلاری گذاشته است. به این مفهوم که شما نمیتوانید در یک انتقال بیشتر از ۵۰۰۰-۷۵۰۰ دلار انتقال دهید. در صورتی که ارز دیگری انتقال میدهید نباید با حساب تبدیل ارز در مجموع بیشتر از ۵۰۰۰-۷۵۰۰ دلار باشد.

 کد MTCN چیست؟

MTCN همان کدی است که وسترن یونیون بعد از انتقال به فرستنده میدهد تا فرستنده به گیرنده داده و گیرنده با این کد رمز میتواند پول را برداشت کند.

وسترن یونیون در ایران چگونه است؟

باتوجه به سیاست های دولت آمریکا، وسترن یونیون به دلیل تحریم‌‌های به وجود آمده در ایران نمایندگی یا شعبه رسمی ندارد اما صرافی‌‌هایی هستند که می‌توانند با توجه به دسترسی‌های ایجاد شده در خارج از کشور، مبلغ مورد نظر شما را به مقصد دلخواهتان انتقال بدهند.

20 پیمنت به شما کمک میکند تا حواله های وسترن یونیون خود را به راحتی به هر نقطه ای از جهان بدون دغدغه منتقل کنید. برای مشاوره با پشتیبانی در تماس باشید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
3 سال قبل

سلام من یه حواله از union western دارم اماده انتقاله باید میتونید کمکم کنید؟

avatar

سلام حسین عزیز، لطفا با شماره های دفتر تماس حاصل نمائید تا راهنمایی لازم صورت گیرد. باتشکر

avatar
3 سال قبل

بدون داشتن پاسپورت مبشه پول تحویل گرفت یعنی حتمن باید شماره یا کد پاسپورت و باید بفرستم برا گرفتن پول

avatar

سلام آقا ساسان عزیز ، حواله وسترن یونیون بر اساس ارائه پاسپورت هست در نمایندگی وسترن یونیون برای دریافت وجه ارسال شده می باشد. باتشکر

avatar
2 سال قبل

من یک حواله وسترن یونیون دارم که به نام خودمه ومن کارت پایان خدمت ندارم که برم از کشورهای همسایه پولمو بگیرم میشه وکالت ثبتی به برادرم بدم بره واسم بگیره

avatar

سلام آقا امیر امینی عزیز، باید با وسترن یونیون مکاتبه کنید و اینکه وکالت نامه شما باید بین المللی باشد که دارای اعتبار باشد. باتشکر

avatar
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر امید که خوب باشید میخاستم بپرسم که پول از کشور هالند به افغانستان ارسال میکنید و چه مقدار

avatar

سلام آرش عزیز، امکان حواله از ایران به عراق داریم. چه مقدار و برای چه شخص یا شرکتی میخواهید پول واریز کنید تا در ادامه راهنمایی کنیم. باتشکر

avatar
7 ماه قبل

با سلام میخواستم مبلغ7000دلاراز فرانسه به آمریکا حواله کنم آیا باید این مبلغ به یورو باشه یا میشه دلار در فرانسه داد و در آمریکا دلار گرفت و اینکه هزینه کارمزد برای7000دلار چقدره سپاسگزارم

avatar

سلام خشایار عزیز، کارمزد های وسترن یونیون مشخص هست. حتی می توانید به سایت وسترن یونیون مراجعه نمایید و با وارد کردن مبلغ و جلو رفتن مراحل کارمزد مشاهده نمایید. باتشکر

avatar

سلام باعرض ادب من میخواهم درباره ویسترن یونیون معلومات بگیرم من 1500 دالر ازطریق ویسترن یونیون پوره کردم چه قسمی کنم درین باره معلومات دقیق میخواهم

avatar

سلام آقا عربی گرامی ، می توانید از سایت اصلی وسترن یونیون اطلاعات کسب نمایید. همچنین از ابزارهای ترجمه استفاده نمایید. باتشکر

avatar
3 ماه قبل

سلام من فقط کود ده رقمی که شما ذکر کردید از پولی که دریافت میکنم دارم و پول از حساب یکی از ربات های تلگرام برایم ارسال شده است بخاطر بدست آوردن پول باید بر نمایندگی ویسترن یونین مراجعه نمایم؟ لطفا معلومات بدهید.

avatar

سلام آقا عثمان عزیز، برای دریافت پول با پاسپورت با کد رهگیری مراجعه می نمایید و پول را دریافت می نمایید. باتشکر