پنج کشور مهاجرتی پرتردد در دنیا را بشناسید

پنج کشور مهاجرتی پرتردد در دنیا را بشناسید

توسط : تیم محتوا
3,435

گاهی آنقدر زندگی برایمان  یکنواخت و کسل کننده  می شود و از  شرایط اقتصادی و احتماعی و  فشار کار خسته می شویم که  فکر مهاجرت و سفر به یک کشور خارجی عادات هر روزه ما می شود.حتما همه ما  تا به حال به مهاجرت و اقامت در یک کشور خارجی فکر کرده ایم و رویاهایی را برای خود تصور کرده ایم. در این مقاله از 20پیمنت قصد داریم تا شما را کشورهای مهاجرتی پرتردد و پرمخاطب آشناکنیم. درادامه همراه باشید.

تصمیم  خروج از کشور و سکونت در یک کشور خارجی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد : مثلا برخی برای کسب علم و مهارت بالاتر یا امکانات رفاهی بهترتصمیم به مهاجرت می گیرند و یا حتی جاذبه های طبیعی خارق العاده کشورها، آن ها را جذب می کند البته برخی افراد هم به دلیل جنگ و کمبود امنیت، بیماری، قحطی و... مجبور به ترک دیار خود و مهاجرت می شوند.

 زمانی که تصمیم به مهاجرت میگیریم سوالات زیادی ذهن ما را درگیر می کند: کدام کشور ها مهاجر پذیرند؟   چه نوع فرهنگ و آداب و رسوم و وضعیت اقتصادی  دارند؟  شرایط پذیرش  و دریافت اقامت کدام یک  راحت تر است ؟ و سوالات بیشمار دیگری که دقیقا پاسخ خیلی از آن ها را نمی دانیم و باید قبل از اینکه برای مهاجرت اقدام کنیم به عنوان یک مهاجر یا شهروند اطلاعات خود را درباره شرایط و امکانات آن کشور بالا ببریم و سپس کشور مقصد خود را انتخاب کنیم البته درسته که این  بررسی و تحقیق کار چندان آسانی نیست و حتی ممکن است ما را به غلط بیاندازد اما داشتن اطلاعات اولیه بهتر از این است که اطلاعات حداقلی از کشورها نداشته باشیم. چون که ممکن است وضعیت اقتصادی یک کشور چندان مناسب نباشد ولی فرد با  تخصص و توانایی هایی که دارد بتواند کسب و کار پر رونقی را راه بیاندازد.

هر کدام از کشورها ویژگی ها و شرایط منحصر بفرد خود را دارند که می تواند هرکس را شگفت زده کند در این مقاله قصد داریم تا با 5 تا از کشور های مهاجر پذیر و خصوصیات و شرایط آن ها آشنا شویم.

درباره مهاجر و مهاجرت بیشتر بدانید

مهاجرت در معنای لغوی به معنای جابجایی مردم از مکانی به مکان دیگر برای کار یا زندگی است که تاریخچه آن به گذشته بسیار دور می رسد اما در اصطلاح به کوچ افراد از یک کشور به کشور دیگر که در آنجا شهروند نیستند مهاجرت گفته می شود اما اگر اقامت افراد همانند توریست ها موقتی باشد مهاجر شناخته نمی شوند. 

زندگی بهتر،خدمات آموزشی و بهداشتی بهتر، یافتن شغل مناسب و... از جمله دلایلی است که  یک شخص را  به مهاجرت ترغیب می کند  و در همین راستا کشورهای مختلف دنیا با  ایجاد شرایط ویژه برای تحصیلات، برای نیروی کار متخصص، نخبگان و... اقدام به جذب مهاجران مد نظر خود  می کنند.

البته قوانین مهاجرت متناسب با سیاست و نظام حقوقی کشورها متفاوت است و برهمین اساس کشورها براساس آزادی  مهاجرت به 2 نظام حقوقی کاملا یا مهاجر پذیر و نظام حقوقی سیویلا یا کمتر مهاجر پذیر طبقه بندی می کنند.

با 20 پیمنت همراه باشید تا 5 کشور مهاجرتی پرتردد دنیا را بشناسید.

1. سوئد

سوئد یکی از کشور های مهاجرتی پرتردد دنیا

سوئد بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور اسکاندیناوی که در شمال اروپا قرار گرفته که در همسایگی کشورهای نروژ، فنلاند، دانمارک، خلیج بوتنی و دریای بالتیک می باشد و پایتخت آن شهر استکهلم، یکی از زیباترین شهرهای جهان  است. 
 
سوئد با مساحتی حدود 4499964 کیلومتر مربع چهارمین کشور بزرگ اروپا و جمیعیتی حدود 10 میلیون نفر دارد که تقریبا 7.9 میلیون نفر آن را سوئدی ها و مابقی را مهاجران تشکیل داده است.

 مردم کشور سوئد به زبان سوئدی که تقریبا شبیه زبان های نروژی و دانمارکی است صحبت می کنند و  دانستن زبان سوئدی شانس ها را برای یافتن شغل مناسب و عالی بیشتر می کند. دین اکثر سوئدی ها مسیحی است البته دین اسلام سهم بزرگی را در بین ادیان دیگر در این کشور دارد.

  • -  در سوئد 16 ماه به مادران مرخصی زایمان می دهند و 80% از حقوقشان را هم پرداخت می کنند پس سوئد  را می توان  بهترین کشور برای زنان دانست.
  • - سوئد، هشتمین سرانه  تولید ناخالص داخلی در جهان را دارد و جایگاه خوبی در جنبه های مختلف ملی مثل کیفیت زندگی، بهداشت، رفاه و توسعه انسانی دارد.
  • - نظام برابری ثروت و رفاه اجتماعی نیز در انتخاب سوئد بعنوان مهاجر پذیر ترین کشور دنیا موثر بوده است چراکه در حال حاضر 10%جمعیت 8/9 میلیون نفری سوئد را مهاجران تشکیل داده اند.

میانگین درآمد در سوئد

میانگین درآمد افرادی که در سوئد مشغول به کار هستند دو هزار و دویست و هشت یورو تخمین زده شده است.

اگر فردی تمایل  داشته باشد در کشور سوئد از وام استفاده کند می تواند از مزایای خوبی بهره مند شود، مثلا اگر مدت وام بیست ساله باشد، تنها دو درصد سود خواهد داشت و این یک فرصت خوب برای استفاده وام در این کشور می باشد.

 البته نمی توان میزان حقوق کارگران و کارمندان را در سوئد به طور قطعی بیان کرد و میزان حقوق هر فرد بسته به نوع کار او متغیر می باشد.

برای مثال فردی که یک کارمند ساده به حساب می آید و تخصص خاصی ندارد، درآمد کمتری نسبت به افراد متخصص خواهد داشت و درآمد او مبلغی حدود سی و چهار هزار کرون خواهد بود.

 اما افرادی که با دارابودن تخصص و مهارت های خاص در سوئد مشغول به کار هستند، حقوق بیشتری دریافت می کنند و حقوق آن ها در طول یک ماه به چهل و هشت هزار کرون می رسد.

رشته تحصیلی افراد نیز در میزان درآمد آن ها در سوئد تاثیر گذار خواهد بود، برای مثال فردی که در رشته پزشکی تحصیل کرده است درآمد بسیار بالاتری نسبت به فردی دارد که در رشته های دیگر تحصیل کرده است.

البته در همه نقاط کشور سوئد درآمد افراد یکسان نیست و ممکن است افراد در یک شهر دوبرابر شهر های دیگر حقوق دریافت کنند، برای مثال در شهر جاینکوپینگ درآمد کارمندان معمولی به چیزی حدود پنجاه و یک هزار کرون می رسد که این مبلغ از پایه حقوق بسیار بالاتر است.

اگر شما نیز از افرادی هستید که قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارید پیشنهاد ما به شما این است که در این کشور به شغل مددکاری مشغول شوید زیرا کشور سوئد در رابطه با این شغل دچار کمبود نیروی شدیدی شده است و همین باعث شده تا مددکاران بتوانند در این کشور به درآمد های بالایی دست یابند.

سوئدازسال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۰ مهاجران بسیار زیادی را پذیرفته است و  طبق گفته ها و شنیده ها دارا بودن مدرک تحصیلی خاص و معتبر برای ورود به این کشور بسیار مهم است، زیرا تجربه نشان داده است که افراد دارای مدارک تحصیلی معتبر و خاص این امکان را دارند که در این کشور به درآمد بالایی دست یابند.

در کشور سوئد حقوق افراد با توجه به ساعات کاری محاسبه می شود و نمی توان گفت که به طور قطعی هر فرد چقدر می تواند در این کشور درآمد داشته باشد.

کاریابی و اخذ ویزای کاری کشور سوئد

دریافت ویزای کاری کشور سوئد کار ساده ای نیست و نمی توان به راحتی برای دریافت این ویزا اقدام نمود. مدت زمان اعتبار ویزای سوئد مابین یک تا سه سال خواهد بود و در صورت اتمام اعتبار ویزا میبایستی برای تمدید اعتبار آن اقدام نمود.

برای اخذ ویزای کشور سوئد می بایستی یک کارفرما از شما دعوت کند که برای کار به این کشور وارد شوید و مشخص کند که شما قرار است در چه سمتی فعالیت کنید و چه میزان حقوق دریافت کنید، البته اگر سابقه درخشان و طولانی در یک شغل خاص داشته باشید، این امکان را خواهید داشت که برای تهیه ویزا اقدام نمایید.

اما این در حالتی امکانپذیر می باشد که شما قادر باشید مدارک کار و حرفه خود را به اداره مهاجرت کشور سوئد ارائه دهید اما در صورت عدم وجود مدرک نیز می توانید با مراجعه به سایت های کاریابی کشور سوئد، برای خود یک شغل انتخاب کنید و از این طریق وارد کشور سوئد شوید.

محل اقامت شما در سوئد بر اساس هدف و شغل شما تعیین می گردد. اگر شما از افرای هستید که زمینه آی تی تجربه و یا مهارت دارید و یا در هرگونه از سرشاخه های این رشته سابقه کار دارید می توانید به راحتی وارد بازار کار سوئد شوید و پیدا کردن کار برای شما سخت نخواهد بود.

طبق گفته ها و شنیده ها کشور سوئد با کمبود نیرو در تمام زمینه های شغلی مواجه شده است و در سال های اخیر فراخوان کاریابی بسیار زیادی را منتشر کرده است.

یکی دیگر از انواع شغل هایی که در سوئد با کمبود نیرو مواجه است ساختمان سازی می باشد، کارگران ساختمان سازی در کشور سوئد برابر با کارمندان حقوق می گیرند و این یک مزیت خوب برای ساختمان سازان به حساب می آید.

دارابودن مدرک برای ورود به این کشور بسیار مهم است اما اگر دارای مدرک نیستید نیز هیچ جای نگرانی نیست زیرا با نشان دادن مهارت خود می توانید در این کشور مشغول به کار شوید. 

در واقع می توان گفت که کشور سوئد برای افراد متخصص و کاردان زمینه کاری بسیار خوبی را فراهم کرده است و این افراد می توانند در این کشور به رشد اقتصادی خود کمک کنند.

هزینه های زندگی در کشور سوئد

هزینه های زندگی در کشور سوئد با توجه به محل زندگی و متراژ خانه مشخص می شود، برای مثال فردی که در یک آپارتمان هشتاد و پنج متری زندگی می کند میبایستی مبلغی حدود شصت و دو یورو را برای هزینه های آب، برق، گاز، گرمایش و سرمایش خانه خود در نظر بگیرد.
اگر در سوئد قصد استفاده کردن از تلفن را داشته باشید هزینه هر دقیقه تماس تلفنی شما مبلغی حدود هشت دهم یورو می باشد که اگر در شرایط تخفیف قرار بگیرد این مبلغ به پنج دهم یورو تغییر می کند.

افرادی که در کشور سوئد زندگی می کنند برای استفاده هر شصت مگابایت اینترنت مبلغی حدود بیست و هفت یورو را پرداخت می کنند. اگر در کشور سوئد قصد ثبت نام در یک باشگاه بدنسازی را داشته باشید، میبایستی به صورت ماهیانه مبلغی حدود سی و دو یورو را به باشگاه پرداخت نمایید.

همچنین کرایه یک ساعت زمین تنیس مبلغی حدود۱۲ یورو می باشد. اگر قصد خرید یک دست لباس تابستانی را در این کشور داشته باشید باید مبلغی حدود ۳۲یورو پرداخت کنید اما هزینه خرید کفش در این کشور بالاتر از هزینه خرید لباس می باشد مثلا اگر شما قصد خرید یک جفت کفش نایک را در این کشور داشته باشید، میبایستی مبلغی حدود هشتاد و پنج یورو پرداخت نمایید.

اگر دوست دارید در هزینه های زندگی خود صرفه جویی نمایید، باید در زمان های مشخص خرید کنید، مثلا برخی فروشگاه ها در زمان های مشخصی اقدام به اجرای طرح های تخفیفی می کنند و شما با خرید در این زمان های مشخص شده می توانید به صرفه جویی در هزینه های زندگی خود کمک شایانی کنید.

همچنین بهتر است برای خرید لباس نیز به فروشگاه های زنجیره ای مراجعه نمایید زیرا قیمت لباس در این فروشگاه ها مناسب تر می باشد. برای صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل نیز می توان از قطار و اتوبوس استفاده نمود که هزینه استفاده از آن ها تقریبا نصف هزینه استفاده از تاکسی می باشد.

اگر شما بخواهید در آشپزخانه برای افراد خانواده غذا درست کنید میبایستی برای هر فرد مبلغی حدود هشتصد الی هزار کرون را در نظر بگیرید.

اما اگر افراد از لحاظ مالی در شرایط خوبی نباشند می توانند با زندگی در شهر های ارزان قیمت کشور سوئد در هزینه های زندگی خود صرفه جویی کنند، برای مثال شهر های لوند، اوپسالا، سولنا، وستروس و اومئو از شهر های ارزان قیمت در کشور سوئد به حساب می آیند و افراد با زندگی در این شهر ها می توانند تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی نمایند. 

امنیت مالی و اقتصادی در کشور سوئد

همانطور که در بالا توضیح دادیم میزان درآمد افراد در کشور سوئد نسبت به دیگر کشور ها بالاتر است اما باید توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در این کشور نیز بالاست و در واقع کشور سوئد به عنوان یک کشور گران در جهان به شمار می رود.

اما اگر بخواهیم امنیت مالی را در کشور سوئد به طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم که بخشی از درآمد افراد ساکن در این کشور به عنوان مالیات کسر می شود و این باعث نگرانی افراد می شود.

اگر شما بخواهید یک زندگی معمولی را در کشور سوئد شروع کنید باید بتوانید در ماه درآمدی حدود سی و چهار هزار یورو داشته باشید و می توان گفت که افراد متخصص و کاردان به راحتی می توانند در کشور سوئد به چنین درآمدی دست یابند و تمام مخارج زندگی خود را تامین کنند.

مثلا افرادی که در رشته های پزشکی تحصیل کرده اند دارای امنیت مالی زیادی بوده و حقوق دریافتی آن ها نسبتا بالاست.

یکی دیگر از شغل های که دارای امنیت مالی بسیار بالایی می باشد پرستاری است، اگر شما بتوانید به عنوان یک پرستار در این کشور مشغول به کار شوید از مزایا و درآمد بسیار خوبی بهره مند خواهید شد.

از سال ۲۰۱۱ میلادی تا به امروز دیگر تحصیل در کشور سوئد رایگان نیست و دانشجویان باید بتوانند از پس هزینه های ثبت نام، خوابگاه، خوراک و هزینه هایی از این قبیل بربیایند که البته این هزینه ها بسته به دانشگاه و محل سکونت فرد متفاوت میباشد.

اگر قصد زندگی در کشور سوئد را دارید میبایستی شغلی را پیدا کنید که با درآمد آن علاوه بر تامین مخارج زندگی بتوانید همواره‌پس انداز کنید زیرا اگر نتوانید بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید در این کشور با فشار های مالی شدید مواجه خواهید شد و زندگی کردن بسیار دشوار خواهد شد.

امنیت در سوئد

در سال ۲۰۲۰ تحقیقاتی انجام شد که مشخص شد سوئد جز امن ترین کشور های جهان می باشد، اگر اخبار کشور سوئد را برسی کنید می بینید که در این کشور هیچ اثری از جرم و جنایت موجود نیست و اگر هم باشد بسیار کم است.

به همین دلیل کشور سوئد یکی از امن ترین کشور های جهان به شمار می رود و دلیل امن بودن این کشور این است که مردم حین عصانیت خود را کنترل می کننددتا هرگز مرتکب جرم و جنایتی نشوند.

یکی دیگر ازدلایل امنیت کشور سوئد ثروتمند بودن مردم می باشد،در سوئد هر فرد به میزان کافی حقوق دریافت می کند و دیگر نیازی ندارد که دزدی کند به همین دلیل میزان سرقت و دزدی نیز در این کشور کم است. 

دولت سوئد افراد بی سرپرست و یا بدسرپرست را حمایت می کند و نمی گذارد هیچ گدایی در خیابان ها دیده شود.

کشور سوئد برای اتباع خارجی نیز کشور امنی به حساب می آید زیرا مردم این کشور با اتباع خارجی و مهاجرین برخورد خوبی دارند و طبق قوانین حق ندارند به یک مهاجر آسیبی برسانند.

در کشور سوئد اخباری که شامل اتفاق های ناگوار باشند وجود ندارد و تنهاچیزی که ممکن است به خاطر آن درگیری ذهنی پیدا کنید گران بودن کالا در این کشور است، که با توجه به توضیحات بالا اگر دارای یک شغل مناسب باشید می توانید این مشکل را نیز حل کنید‌.

ازدواج خارجی ها در سوئد

برای ازدواج با یک فرد سوئدی باید طبق قوانین تمام شرایط را بپذیرید و با دارا بودن شرایط تعیین شده اقدام به ازدواج کنید. 

برای مثال اگر بخواهید با یک مرد سوئدی ازدواج کنید می بایستی آن مرد در وضعیت مالی خوبی قرار داشته باشد و هیچ گونه کمبود مالی نداشته باشد.

شاید با خود فکر کنید که این موضوع به خودتان مربوط است و شرایط مالی فرد باید طبق خواسته شما باشد اما باید به شما بگوییم که اینطور نیست و اگر دولت سوئد تشخیص دهد که آن مرد در سرایط مالی خوبی قرار ندارد اجازه ازدواج را به شما نخواهد داد. 

فرد سوئدی باید دارای یک عدد خانه با دواتاق باشد که این جز الزامات به حساب می آید. اگر فرد دارای شرایط ازدواج باشد می تواند برای اخذویزای ازدواج اقدام نماید، اداره مهاجرت کشور سوئد با برسی درخواست اخذ ویزای فرد برای او وقت مصاحبه حضوری تعیین می کند.

این مصاحبه بسیار مهم به حساب می آید زیرا در این مصاحبه شما باید به اداره مهاجرت این کشور ثابت کنید که قصدتان برای ازدواج قطعی است و از روی منطق تصمیم به ازدواج با فرد سوئدی گرفته اید.

اگر شما توانستید ادعای خود را ثابت کنید اداره مهاجرت به شما یک ویزا با مدت اعتبار دوسال ارائه می نماید و شما در این صورت می توانید با فرد مورد نظر خود ازدواج کنید اما توجه داشته باشید که در این دوسال ازدواج شما مورد برسی قرار می گیرد.

در صورتی که ازدواج شما موفق باشد و از هم جدا نشده باشید می توانید برای تهیه ویزای دائم کشور سوئد اقدام کنید. اما اگر بخواهید از هم طلدق بگیرید میبایستی تمام مراحل طلاق خود را طبق قوانین کشور سوئد طی کنید.

در روش اول افراد می توانند به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند و این مورد هیچ مانعی نخواهد داشت اما در روش دوم یکی از زوجین می تواند به دادگاه مراجعه کرده و با شرح یک خطا از همسر خود درخواست طلاق نماید.

البته شرایط طلاق یک فرد ایرانی با یک فرد سوئدی بسیار مراحل پیچیده تری خواهد داشت.

خدمات بانکی و مالی در سوئد

افرادی که به سوئد مهاجرت کرده اند این امکان را دارند که از وام و خدمات بانکی این کشور استفاده نمایند.

برای مثال افراد می توانند وام بگیرند و از تسهیلات بانکی این کشور استفاده نمایند، اگر فردی قصد دریافت وام برای خرید را داشته باشد میبایستی درخواست تقاضای خود را از طریق یک فرم به بانک ارجاع نماید که این کار‌معمولا به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می شود.

بانک پس از برسی درآمد فرد تقاضا کننده و درآمد همراه فرد وام متناسب با شرایط آن هارا ارائه می دهد. افراد مهاجرت کننده می توانکد از وام ماشین نیز در این کشور استفاده نمایند، وام ماشین بهره بسیار کمی دارد و فرد می تواند با دریافت آن از مزایای خوبی بهره مند شود.

با دریافت وام ماشین مبلغی حدود هشتاد درصد مبلغ کل ماشین به فرد تقاضا کنند اهدا می شود که کمک شایانی می باشد. همچنین بهره وام ماشین بسیار کم بوده و سه الی یازده درصد می باشد.

اما قابل توجه است که اگر فردی قصد افتتاح حساب در این کشور را داشته باشد باید جز شهروندان این کشور به حساب بیاید و برای شهروندی می بایستی پنج سال به طور مداوم در این کشور اقامت داشت.

پس از گذشت پنج سال اقامت شما جز شهروندان این کشور به حساب آمده و دارای کدملی و شماره شناسنامه خواهید بود و می توانید برای خود یک حساب بانکی افتتاح نمایید.

تفاوت ها و تشابهات فرهنگی سوئد و ایران

مردم‌ کشور سوئد بسیار کم حرف هستند و اگر شرایط ضروری برایشان پیش نیاید اصلا اقدام به صحبت کردن نمی کنند، این برای مردم ایران عجیب است زیرا در ایران چنین چیزی وجود نخواهد داشت.

اگر در سوئد سد راه یک فرد شوید و نوبت او را بگیرید به شما هیچ حرفی نخواهد زد و صبر می کند تا کار شما تمام شود. 

پیدا کردن یک‌ دوست در کشور سوئد بسیار دشوار است زیرا فضای ارتباطی مابین مردم این کشور رسمی است و بسیار سخت می توان در این کشور یک دوست پیدا کرد اما با این حال بازهم این امکان وجود داد که شما بتوانید در این کشور با یک فرد دوست بشوید. 

در بانک های سوئد نیز همانند بانک های ایران سیستم‌های نوبت دهی وجود دارد و هر فرد باید در زمان نوبت خود‌ برای انجام امور بانکی اقدام کند.

برای اینکه بتوان با مردم سوئد ارتباط صمیمی برقرار کرد میبایستی ابتدا با جملات ساده تر شروع کرد و پس از صمیمی تر شدن وارد بحث های پیچیده تر شد. 

وقتی با یک فرد سوئدی صحبت می کنید او به چشمان شما نگاه می کند و این در مردم ایران نیز دیده شده است.

در سوئد هیچکس حق ورود به خانه با کفش را ندارد و همه قبل از ورود به خانه کفش های خود را در می آورند که این عادت مردم سوئد نیز همانند ایرانیان می باشد.

در این کشور نباید برای روبوسی و دست دادن پیشقدم شوید زیرا طبق شنیده ها دست دادن و روبوسی کردن در مردم سوئد بسیار کم دیده می شود.

اما شباهت مهمی که مردم سوئد با مردم ایران دارند این است که مردم سوئد پس از صرف نهار دوست دارند که برای یک الی دوساعت استراحت کنند و بخوابند که این مورد در بین ایرانیان زیاد دیده می شود. 

اعیاد رسمی در کشور سوئد

در فصل بهار جشنی به نام عید پاک در کشور سوئد برگزار می شود که یک جشن باشکوه می باشد و شباهت زیادی به عید نوروز دارد. در این جشن کودکان دامن های بلند رنگی می پوشند و به خانه همسایه ها رفته و شیرینی دریافت می کنند.

شاخه های درخت طوس در واقع سمبل عید پاک در کشور سوئد می باشند. یک شب بعد از عید پاک را در این کشور یا نام شب والپورگیس می شناسند و در این شب مردم لباس های سنتی می پوشند و به بالای قله ها می روند، آتش روشن می کنند و در واقع آمدن فصل بهار را جشن خواهند گرفت.

دیگر عید رسمی کشور سوئد جشن نیمه تابستان می باشد که به جشن رقص و شادی مشهور است. در این جشن تمام شهر های سوئد با پارچه های رنگی تزئین شده و مردم به شادی و پایکوبی می پردازند.

با فرا رسیدن فصل  زمستان مردم کشور سوئد جشن لویزا را برگزار می کنند، این جشن شباهت بسیار زیادی به شب یلدا در ایران دارد زیرا شبی که این جشن برگزار می شود طولانی ترین شب سال بوده و در واقع آغاز زمستان است.

درعید لویزا مردم جشن باشکوهی برگزار می کنند و لباس های سفید به تن دارند.

دین در کشور سوئد

شور سوئد در لیست کشور های غیر مذهبی جهان قرار دارد و در واقع مردم این کشور دارای مذهب خاصی نیستند، اما این کشور به تمام ادیان احترام می گذارد و مهاجرین با ادیان مختلف وارد این کشور می شوند.

اگر بخواهیم دین کشور سوید را به طور کلی برسی نماییم می توانیم بگوییم که مردم سوئد مسیحی هستند ولی در مابین آن ها افرادی با دین اسلامی نیز دیده می شود.

اعیاد مذهبی کشور سوئد شامل عید پاک و عید کریسمس می باشند. در این کشور برای هیچ کدام از ادیان اجبار وجود ندارد برای مثال هر فرد می تواند با حجاب باشد و یا برعکس حجاب خود را حفظ نکند و در این مورد هیچ کس به او چیزی نمی گوید.

مردم کشور سوئد اهل هیچ گونه تمسخر و یا تحقیر نیستند و پذیرای هر فرد با هرگونه دینی می باشند.

تفریح در سوئد

در کشور سوئد اغلب تفریح های برفی انجام می شود اما بعضی از افراد  تفریحات برفی را دوست ندارند و بیشتر به تفریحات گرم تمایل دارند که در ادامه مطلب به این موارد اشاره کرده ایم. 

در سوئد می توانید از پرش در آب گرم و پارک های جنگی لذت ببرید. در این کشور مراکز تفریحی زیادی وجود دارد و شما می توانید از تفریح در این مراکز لذت ببرید.

راه های مهاجرت به کشور سوئد

راه های مختلفی برای مهاجرت به سوئد وجود دارد که بهترین آن ها عبارتند از : مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت از طریق سرمایه گذلزی که از بین این راه ها مهاجرت تحصیلی است.

مهاجرت تحصیلی:

برای ادامه تحصیل در همه دانشگاه های سوئد باید زبان سوئدی داشته باشیم و یا اگر فرد مدرک آیلتس 5 داشته باشد براحتی می تواند تحصیل کند.

مهاجرت شغلی:

افرادی که دارای مهارت یا شغل خاصی هستند و یا از طرف اداره یا سازمانی و یا یک کارفرما به کار در کشور دعوت شده اند این امکان را خواهند داشت که به راحتی برای اخذ ویزای شغلی این کشور اقدام نموده و به این کشور مهاجرت نمایند.

مهاجرت دائم:

افرادی که قصد زندگی دائمی در کشور سوئد را دارند می توانند با اخذ ویزای دائمی این کشور به این کشور وارد شوند و یا مهاجرت نمایند.

2. کانادا

کانادا دومین کشور پر تردد مهاجرتی دنیا

کانادا شمالی ترین کشور قاره آمریکا و دومین کشور بزرگ جهان از لحاظ مجموع مساحت بعد از روسیه است که از مجموعه 10 استان و 3 قلمرو و در 5 منطقه اصلی تشکیل شده است که فرهنگ هر یک از این بخش ها متفاوت می باشد. مهم ترین استان از لحاظ اقتصادی و سیاسی، استان انتاریو می باشد که شهرهای تورنتو و اتاوا در آن قرار دارد.
 
دین رسمی چند ملیتی ترین کشور جهان، مسیحی است و 98 درصد مردم این کشور به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند.

کانادا دارای سوابق درخشانی در زمینه سیاست های دوستدار مهاجرت بوده و سالانه با جذب  بیش از 300000 مهاجر جدید، یکی مهاجر پذیرترین کشور دنیا به شمار می رود که میزان ایرانیان مهاجر قابل تامل است. اگر روند فعلی ادامه یابد، انتظار می رود تا سال 2036 مهاجران نیمی ازجمعیت کانادا را در بر بگیرند.

  • - باتوجه به گزارش ها، کانادا با نرخ بیکاری پایین؛ چهارمین اقتصاد بزرگ در جهان را دارد و به همین دلیل یکی از ثروتمند ترین کشورهاست.
  • - کانادا را می توان بهترین کشور برای افراد مسن بشناسیم چرا که برنامه های منحصر بفردی برای سنین بازنشستگی و سیستم مراقبت ها بهداشتی دارد و در واقع بهترین کشور برای طی کردن دوران پیری است.
  • - در صورتی که تخصص و مهارت بالایی در کارتان دارید و یا  حداقل سرمایه ممکن درحدود 180 هزار دلار دارید براحتی می توانید برای اقامت دائم کشور چند رنگ و نژاد کانادا  اقدام کنید.

اقتصاد کانادا

کانادا با بهره گیری از صنعت های مختلف و گوناگون توانست در سال ۲۰۱۵رتبه یکی از بزرگترین کشور های اقتصادی جهان را به خود اختصاص دهد. در این کشور اقتصاد از بهره گیری عواملی مثل صنعت خودرو سازی، صنایع شیمیایی، کشاورزی، منابع معدنی غنی شده، نفت، چوب، کاغذ و....تشکیل می شود. این کشور وابستگی بسیار زیادی به درآمد های نفتی خود را دارد و با فروش منابع طبیعی سالانه درآمد بسیار زیادی کسب می کند. کانادا دارای اقتصادی قوی می باشد و در مواردی مثل بازرگانی و داد و ستد به آمریکا متصل می باشد. این کشور از نظر فناوری بسیار پیشرفته می باشد و در سطح بالایی قرار گرفته است.

ویزای کانادا

ویزای کشور کانادا دارای اعتبار ده ساله می باشد اما باتوجه به اینکه مدت اعتبار پاسپورت های ایرانی بالای پنج سال نیست اعتبار این ویزا هم بر حسب اعتبار پاسپورت افراد صادر می گردد. برای مثال اگر پاسپورت فردی تنها دو سال اعتباره داشته باشد ویزای او نیز به مدت دوسال اعتبار خواهد داشت البته افسر مربوطه  می تواند اعتبار این ویزا را کمتر از اعتبار پاسپورت نیز ثبت کند. ایرانیان با اخذ این ویزا می توانند تا مدت پنج سال در این کشور اقامت داشته باشند اما اگر مدت زمان اعتبار ویزای آن ها تمام شود میبایستی برای تمدید اعتبار ویزای خود اقدام نمایند.

کاریابی در کانادا

کاریابی در کانادا برای افرادی که در رشته های پزشکی، عمران و حقوق تحصیل کرده اند کار سختی نیست و این افراد به راحتی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. اما افرادی که در رشته های دیگر تحصیل کرده اند میبایستی شرایط خاصی داشته باشند تا بتوانند در این کشور مشغول به کار شوند.

با توجه به این طبق آمار جهانی اعلام شده است که جمعیت کانادا در حال پیر شدن است این کشور از جوانان تحصیل کرده خارجی در شرکت هاو موسسات خود استفاده می کند و در واقع زمینه خوبی برای این افراد کانادا فراهم شده است.

مساحت و جمعیت کانادا

کانادا از نظر مساحت بسیار وسیع می باشد و به عنوان دومین کشور پهناور جهان شناخته شده است اما جنعیت کمی دارد و نسبت به وسعت خود تنها ۳۶ملیون نفر را در خود جای داده است.

همانطور که در بالا بیان کردیم این کشور یک کشور مهاجر پذیر بوده و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت این کشور را مهاجران ایرانی تشکیل داده اند. این کشور از آمریکای مرکزی وسیع تر می باشد و از نظر صنعت و تجارت به ایالات متحده وابسته است.

 

پیشنهاد مطالعه:مهاجرت به کانادا با اکسپرس اینتری

3. ایسلند

کشور مهاجرتی پر تردد دنیا ایسلند

شمالی ترین کشور اروپا با جمعیت حدود 350 هزار نفری که در اقیانوس اطلس قرار دارد.واحد پول صلح آمیزترین کشور جهان کرونا نام دارد و مردم به زبان ایسلندی با یکدیگر صحبت می کنند.

  • - از ویژگی های جذاب کشور ایسلند این که ارتش ندارد اما تیم های نجات و گارد ساحلی فوق العاده قدرتمند دارد.
  • - در ایسلند برای گرمایش خانه ها از سیستم زمین گرمایی که برای محیط زیست هم مفید است استفاده می کند و برای همین است که می توان تمیزترین هوا را در ایسلند تجربه کرد.
  • - قانون کلی ایسلند  برای پذیرش مهاجران اینگونه است که بعد از اقامت در ایسلند می توانند برای 7 سال درخواست شهروندی بدهند البته شرایط ویژه ای نیز وجود دارد که اگر فرد متقاضی مهاجرت همسر تبعه ایسلند داشته باشد یا نوزادان متولد ایسلند درصورتی که یکی از والدین تبعه ایسلند داشته باشد، امکان دریافت شهروندی ایسلند را خواهند داشت.

اما پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اینکه به کشور ایسلند مهاجرت کنید ابتدا از هزینه و شرایط زندگی در این کشور مطع شوید زیرا ایسلند نیز یک کشور نسبتا گران در جهان به حساب می آید و زندگی در این کشور آسان نیست.

هزینه ها و شرایط زندگی در ایسلند

هر فرد برای شروع یک زندگی عادی در کشور ایسلند مبلغی حدود صد و هشاد کرونا نیاز دارد البته این مبلغ ممکن است برای افراد متغیر باشد زیرا هر فرد با توجه به عاداتی که دارد هزینه های زندگی خود را بیشتر یا کمتر می کند. هزینه های گرمایشی و سرمایشی خانه حدود پانزده هزار کرونا خواهد بود که رقم مناسبی می باشد. اگر فرد قصد تحصیل در این کشور را داشته باشد میبایستی مبلغی حدود ۳۰۰هزار کرونا را برای تحصیلات خود در نظر بگیرد. البته با رعایت کردن بعضی از نکات می توانید در هزینه های زندگی خود صرفه جویی نمایید برای مثال شما می توانید برای حمل و نقل از وسیله های حمل و نقل عمومی به جلی تاکسی های شخصی استفاده کرده و با پرداخت کرایه کمتر در صرفه جویی هزینه های زندگی خود کمک کنید.افرادی که به ایسلند مهاجرت می کنند میبایستی برای هزینه های تلفن و اینترنت خود مبلغی حدود۳۰۰ کرونا را پرداخت نمایند.

۴- نروژ

معرفی کشور پر مهاجر نروژ

کشور کوهستانی نروژ با آب و هوای نسبتا سرد  از جمله کشورهای اسکاندیناوی است که در نیمکره شمالی اروپای شمالی قرار دارد و قسمت عمده ای از اراضی نروژ حتی در نواحی کوهستانی پوشیده از جنگل است و چوب جنگل ها منبع درامد خوبی برای نروژ می باشد. زبان  رسمی مردم این کشور نروژیست  که یک زبان هندواروپایی شامل زبان "بوکمال" و زبان "نی نورسک" می باشد. بوکمال (زبان کتابی) که نزدیک به زبان دانمارکی است و نی نورسک (نروژی جدید) که نزدیک به لهجه شمال سوئد است نام دارند و هردوی این زبان‌ها از سال ۱۸۸۵ به‌عنوان زبان‌های رسمی نروژ شناخته شده‌اند.
 
عموما از مردم نروژ به عنوان شادترین افراد کره زمین یاد می کنند.آن ها خوش شانس و شاد و خوشبخت هستند و امید به زندگی بالایی دارند و نروژ را به خاطر اقتصاد قوی و سیستم رفاهی معقول آن می شناسند. 

رشد اقتصادی نروژ بیش تر به دلیل منابع طبیعی است مثل تولید برق از طریق قوه محرکه آب، شیلات، اکتشاف نفت و تولیدات.در کنار منابع طبیعی، حمل و نقل نیز همواره در قطب صادراتی نروژ موثر است.

نروژ یکی از بهترین و مرغوب‌ترین چاه‌های نفت دنیا را در اختیار دارد. چون دور تا دور  نروژ را دریا احاطه کرده، یکی از چرخه‌های اقتصاد این کشور را آبزیان دریایی تشکیل داده‌اند. نروژ ۳ نوع ماهی دارد که در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شود.

صادرات عمده نروژ را نفت تشکیل می‌دهد، در حدی که  نروژ روزانه ۳ میلیون بشکه نفت خام صادر می‌کند ولی در سازمان جهانی اوپک عضویت ندارد. از دیگر صادرات نروژ گوشت گاو، شیر و سایر فراورده‌های دامی می باشد.

نروژ، کشوری است که در آن میزان تحصیلات، درآمد ماهانه، امید به زندگی، بهداشت و تغذیه منطبق  بر  استانداردهای سازمان ملل می باشد و کاملا. این استلنداردها رعایت شده است.

نروژ از جمله کشورهای بسیار گران و زیبای جهان که هرساله افراد زیادی متقاضی مهاجرت به این کشور می شوند.از روش های مختلف مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و یا مهاجرت از طریق ازدواج میتوانیم به این کشور مهاجرت کنیم.

اقامت از طریق کارفرما،  یکی از راه های اقامت در نروژ می باشد.اگر کارفرما برایمان دعوت نامه کاری بفرستد در مدت زمان کوتاهی میتوانیم ویزای کاری این کشور را دریافت کرده و در این کشور مشغول به کار شویم.پس از 3 سال کار و پرداخت مالیات به دولت نروژ موفق به اخذ اقامت دائم این کشور خواهیم شد.

برای تحصیل در دبیرستان ها و کالج های کشور نروژ با توجه به اینکه به زبان نروژی تحصیل انجام میشود، باید مدرک حداقل سطح 1_B زبان نروژی را به سفارت این کشور بفرستیم.برای تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های نروژ باید مدرک زبان آیلتس حداقل 5 یا 5,5 بسته به نوع دانشگاه داشته باشیم و همان ابتدای کار، مدرک زبان را جهت پذیرش تحصیلی در مقطع لیسانس ارسال کنیم.

تحصیلات دانشگاهی در کشور نروژ

دانشجویان خارجی زیادی از سرتاسر جهان به قصد تحصیل وارد نروژ می شوند و ویزای تحصیلی این کشور متقاضیان زیادی دارد.

اگر فرد دانشجو بتواند در دانشگاه های دولتی کشور نروژ پذیرفته شود تمام هزینه های تحصیل او رایگان خواهد بود و نیاز به هیچ هزینه ای نخواهد داشت.

اعزام دانشجو در نروژ به طور کلی به سه دسته کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم می شود.

اگر دانشجو قصد تحصیل در دوره های لیسانس کشور نروژ را داشته باشد می بایستی تا مدت سه سال به تحصیل در این کشور بپردازد. مدارک تحصیلی کشور نروژ بسیار معتبر بوده و در تمام مراکز جهان قابل ارائه می باشند.

5.سوئیس

سوئیس یکی از پنج کشور پر مهاجر دنیا

 سوئیس با نام رسمی کنفدراسیون سوئیس، کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است.

این کشور 5/7 میلیون نفری  با مساحتی حدود 41.285 کیلومتر مربع کشور نسبتا کوچکی می باشد.در سوئیس افراد به زبان های مختلف صحبت می کنند و در اصل یک کشور چند زبانی می باشد و در آن چهار زبان آلمانی، فرانسوی،ایتالیایی و رومانش به رسمیت شناخته می شود.
 
اگر سوئیس به لحاظ ثبات اقتصادی اغلب در میان ۵ کشور برتر است بخاطر  ثبات سیاسی و امنیت پولی طولانی مدت این کشور است که  به یک مکان امن برای سرمایه‌ گذاران تبدیل کرده‌ است.

سوییس یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا را دارد و دلیل این‌که سوئیس در فهرست بهترین کشورهای جهان ذکر شده‌است این است که “این کشور اعتماد، امنیت، ثروت، سلامت و کیفیت خوب زندگی را برای همه‌ی شهروندان‌اش فراهم می‌کند، حتی آن‌هایی که در مکان‌های خیلی دور زندگی می‌کنند.”

سوئیس با نرخ بیکاری پایین، درآمدهای بالا و استانداردهای زندگی خارق العاده از نظر اقتصادی قدرتمند است و  از آن‌جا که نیروی کار سوئیس دارای تخصص بالایی است و وسعت این کشور کم است، تجارت و صنعت کلید معیشت اقتصادی آن است.

کشور سوئیس ثروتمند ترین کشور دنیا می باشد با درآمد سرانه ۲۸۰۰۰ پوند در سال است و یکی از کشورهایی است که هزینه های زندگی فوق العاده در آن بالا است به طور میانگین هزینه زندگی ماهیانه در کشور سوئیس ۱۵ میلیون در ماه می باشد.

در سال ۲۰۱۵ میلادی سوئیس به عنوان یکی از قدرتمندترین و با‌ثبات‌ترین اقتصادهای دنیا شناخته شد. اقتصاد کشور سوئیس در زمره با‌ثبات‌ترین و مرفه‌ترین اقتصادهای دنیاست و در میان صادرکنندگان دنیا در جایگاه بیستم قرار گرفته است. این کشور از نظر شاخص آزادی اقتصادی در اروپا بالاترین جایگاه را دارد.

اقتصاد کشور سوئیس و کیفیت زندگی در آنجا بسیار عالی است و جزء ثروتمندترین کشور جهان با جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر می باشد و متوسط درآمد خانوارهای این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی برابر با ۱۳۷ هزار و ۹۴ دلار آمریکا بوده است در حالی که متوسط درآمد هر خانوار سوئیسی بر مبنای برابری قدرت خرید در این کشور معادل ۹۵ هزار و ۸۲۴ دلار آمریکا بود.

بارزترین شاخصه کشور سوئیس هزینه پایین گمرک، شفافیت نظام قانونی و حمایت از سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل است. فساد دولتی در کشور سوئیس وجود ندارد و از نظر شفافیت قانونی و نظام دولتی در میان ۱۷۵ کشور دنیا در سال ۲۰۱۵ میلادی در رتبه پنجم قرار داشت.

مردم سوئیس بسیار تابع قوانین و مقررات وضع شده در کشور هستند و به هیچ عنوان نقض این قوانین برایشان خوشایند نیست و بی‌قانونی را به هیچ عنوان قبول نمی‌کنند. همین موضوع باعث شده آمار جرم و جنایت در کشور سوئیس به مراتب بسیار پایین باشد.

برای مهاجرت به کشور با ثبات و قدرتمند اقتصادی راه های مختلفی وجود دارد که مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری برخی از آن هاست.

کشور سوئیس همانند اکثر کشورهای اروپایی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های سوئیس فرصت های شغلی خوبی در نظر گرفته است و تقریبا 80% دانشجویانی که فارغ التحصیل دانشگاه های سوئیسی می شوند وارد مشاغل تخصصی شده و درآمد خوبی دارند.

افرادی که که در کشور سوئیس فارغ تحصیل می شوند این امکان را خواهند داشت که برای تهیه ویزای دائمی و اقامت طولانی مدت این کشور اقدام نمایند. افرادی که در رشته پزشکی در دانشگاه های این کشور فعالیت می کنند این امکان را خواهند داشت که در کشور سوئیس به طبابت بپردازند و با افتتاح یک مطب برای خود مشغول به کار شوند. 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سوئیس به افرادی که در رشته های کارشناسی ارشد تحصیل می کنند این امکان را می دهد که پس از اتمام تحصیل بتوانند تدریس دانشگاه را به عهده بگیرند.

درصورتی که فردی با  یک تبعه سوئیسی که 5 سال در این کشور مقیم باشد ازدواج کند  و 3 سال از زمان ازدواجشون گذشته باشد براحتی اجازه اقامت برایش صادر می شود و دیگر به آزمون زبان سوئیسی نیاز ندارد.یکی از راه های اقامت در سوئیس، اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور است. مبلغی که در این کشور سرمایه‌گذاری می‌شود اهمیت چندانی ندارد اما باید با این مبلغ فرد بتواند یک شرکت به نام خود ثبت کرده  و  همچنین ده نفر را برای کار در این شرکت استخدام کند.نکته مهم این که حقوق مقرر برای هر نفر در سوئیس ۳۵۰۰ فرانک است. همین طور لازم است که در طول یک سال بازدهی شرکت از لحاظ اقتصادی به مبلغ صد هزار فرانک برسد که دولت این شرکت را به رسمیت بشناسد. پس از این می شود  برای دریافت کارت B اقدام کرد، این کارت‌ به فرد متقاضی اقامت  امکان اقامت به مدت یک سال را خواهد داد.کارشناسان 20 پیمنت، به صورت شبانه روزی درخدمت شما عزیزان برای پاسخگویی به سوالات شما هستند. برای خدمات مهاجرت و تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر جهانی، میتوانید با کارشناسان مربوطه در 20 پیمنت در ارتباط باشید. 

با استفاده از خدمات پرداخت ویزا کارت به راحتی می‌توانید کلیه پرداخت‌ها یا رزرو آنلاین هتل‌ها و پرداخت هزینه‌ها را کاهش دهید.

رزرو آنلاین پرواز و ارسال و دریافت پول از خارج از کشور از دیگر خدماتی است که برای مهاجران و مسافران عزیز فراهم شده است. برای اطلاعات بیشتر، از طریق تماس باما درارتباط باشید.

اگر برای پرداخت ارزی در هرکدام از این کشور ها به یک شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت نیازمند هستید ما به شما شرکت ۲۰پیمنت را پیشنهاد می کنیم، این شرکت دارای سابقه درخشان در این زمینه می باشد و پرداخت های ارزی شما را به بهترین شکل و در سریع تدین زمان ممکن انجام می دهد.

شرکت ۲۰پیمنت خدماتی مانند پرداخت های ارزی یا پی پال و تعیین وقت و هزینه سفارت را به مشتریان خود ارائه می دهد.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد